يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۰۱۰۹۳
زمان انتشار: ۱۳:۲۹     ۲۹ آذر ۱۳۹۱
آيا فرد ديگري که از نژاد هاشمي رفسنجاني نبود و اين همه موارد اتهامي داشت در مرحله تحقيقات به خانواده‌اش اجازه ملاقات مي‌داديد؟
598 به نقل از صراط، پرونده فتنه صهیونیستی آمریکایی 88 با تمام پیچیدگیها و هزینه های سنگینی که داشت در نهم دی ماه سال 1388 به برکت خون سید و سالار شهیدان خاتمه یافت و ملت ایران با حضور گسترده ای که در صحنه داشتند مهر باطلی بر خیال پوچ بیگانگان و فتنه گران مبنی بر دلسردی مردم از انقلاب اسلامی زدند و بار دیگر با فریاد لبیک یا خامنه ای ، لبیک یا حسین است این پیام را به تمام دشمنان این سرزمین دادند که مردم ایران نظام سیاسی کشورشان را در امتداد مسیر حرکتی انبیاء الهی می دانند و هزینه ایستادگی در این صراط را پرداخت خواهند کرد.



اما با تمام شدن این قائله، دو دیدگاه برای مواجهه با صحنه گردانان فتنه بوجود آمد ، دیدگاه اول مربوط به قاطبه ملت است که در نهم دی ماه و مناسبت های گوناگون با شعارهایشان نشان دادند خواستار محاکمه عوامل فتنه و رسوا شدن خائنان به ملت در سطح جامعه هستند ، اما در مقابل این دیدگاه عده ای از سیاسیون و خواص که خود به نوعی فارغ از غافلانه یا عامدانه بودن نیتشان یا در این فتنه دست داشتند، یا در برابر آن زبان در کام کشیدند نظر دیگری داشتند و از باب مصلحت اندیشی و ریش سفیدی خواستار چشم پوشی بر گناه بزرگ صحنه گردانان ماجراهای بعد از انتخابات شدند و اعلام می داشتند باید از روی خون های جوانان مظلومی که در این فتنه خارجی بر زمین ریخت و هزینه های سیاسی که در جامعه بین الملل به کشور تحمیل شد گذر کرد و هلهله های ظهر عاشورا که با تحریک سران فتنه بوجود آمده بود را نادیده گرفت.
اما دستگاه قضایی زیر بار این جوسازیها نرفت و با برپاکردن دادگاه صالحه ، بصورت علنی و در حضور چشمان ملت به جرم عاملان فتنه رسیدگی کرد و احکامی را چهارچوب رافت اسلامی برای متهمان صادر کرد.
اما از میان اسناد بدست آمده ، اعترافات و اظهارات برخی متهمان نام اعضای خانواده ای بگوش می رسید که پشت پرده حوادث رخ داده در سال 88 و برخی مواضع قابل تامل عده ای را روشن می کرد.
بنا بر اظهارات مسئولان دستگاه قضایی مهدی و فائزه هاشمی رفسنجانی در حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 دست داشتند و برخی نمایندگان مجلس هم در این راستا خبر از وجود اسناد و مدارکی دال بر همین این امر دادند.



اما با خروج مهدی هاشمی از کشور ، به بهانه سرکشی از واحد های دانشگاه آزاد خارج کشور جرقه سوالات و زمزمه های مردم مبنی بر چرایی عدم اقدام دستگاه قضا برای دستگیری فرزندان حجت ال اسلام هاشمی بوجود آمد و با در نظر داشتن این نکته که در اصل 19 قانون اساسی صراحتا اعلام شده مردم از هر قوم قبیله ای که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و سلب امتیاز نخواهند شد، توجهات نسبت به نوع برخورد قوه قضائیه بیشتر شد و سرانجام بعد از مدتی تاخیر و بوجود آمدن حاشیه های فراوان فائزه هاشمی با حکم شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام برای گذراندن شش ماه حبس راهی ندامتگاه اوین شد.
و سرانجام در دوم مهر ماه امسال مهدي هاشمي با پرواز دوبي ـ تهران ساعت 21 و 30 دقيقه شب يكشنبه از طريق فرودگاه امام خميني (ره) به كشور برگشت.
فرزند رئیس مجمع تشخیص در فرودگاه مورد استقبال خواهر و برادرش ، فاطمه و یاسر هاشمی قرار گرفت و نماینده دادستانی تهران نیز که در محل حضور داشت در فرودگاه ضمن تفهیم اتهام مهدی هاشمی احضاریه را به او تحویل داد و بنا بر این شد وی فردا در دادگاه حاضر شود.



صبح روز بعد با نظر بازپرس پرونده مهدی به زندان اوین منتقل شد و خانواده هاشمی در واکنشی قابل تامل خود را تسلیم قانون دانستند و محسن هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سؤالی درباره نظر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره بازداشت مهدی و فائزه هاشمی، گفت: ایشان می‌گویند، بچه‌های من مثل بچه‌های بقیه افراد هستند و فرقی بین بچه های من با بچه مردم نیست.
اما با حضور فرزند رئیس مجمع در زندان اوین مکررا اخباری مبنی بر ملاقات و ارتباط تلفنی مهدی با پدر و خانواده اش در زندان بگوش می رسید تا اینکه در اواسط ماه ابان بدلیل آنچه که پزشک معالج مهدی آن را ناراحتی قلبی اعلام کرد وی راهی بیمارستان دی شد و در آنجا ملاقاتهای جالبی برای فرزند حجت ال اسلام هاشمی تدارک دیده شد و پدر هم بر بالین فرزند حاضر شد و با هم بصورت خصوصی نجوا کردند.



بعد از مدتی که افکار عمومی سوالات متعددی را پیرامون صحت و سقم بیماری دنبال می کرد ، پزشک مخصوص مهدی در نامه ای اعلام می دارد که مهدی هاشمی هیچگونه عارضه قلبی نداشته و ندارد و نهایتا وی به اوین باز میگردد.
اما در شامگاه روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی دادستانی در خبری اعلام کرد که «مهدی هاشمی» پس از تکمیل تحقیقات و با تودیع وثیقه به ارزش حدودی 10 میلیارد تومان از زندان آزاد شده است.
و این در حالی اتفاق افتاد که برخی منابع آگاه به خبرگزاری فارس اعلام کردند فشار بی سابقه ای به دستگاه قضایی برای آزادی فرزند رئیس مجمع وارد آمده است .
در چنین شرایطی روز قبل یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستورش ابعاد جدیدی از این اتفاق را مورد بررسی قرار داد و اعلام داشت:" دستگاه قضايي و امنيتي کشور تا چه اندازه در پرونده اين آقازاده، زير فشار يک خانواده اختاپوسي بوده است".



"نماینده مردم تهران با اشاره به تخلفات فرزند رئیس مجمع تاکید کرد" : اکثر قراردادهاي نفتي و گازي مربوط به دوره حضور مهدي هاشمي در فساد نفتي وجود دارد.
وی در ادامه  اظهار داشت: "پاسخ قوه قضاييه به اظهارات متهم که در فضاي مجازي منتشر شده چيست؟ آيا تحقيقات دراين باره انجام شده که وي آزاد شده است؟ اگر عزم جدي براي پيگيري وجود دارد که ان‌شاالله هم همينطور هست، آيا دستگاه قضايي به سازمان‌هاي تحت امرش دستور داده تا مدارکي که در اختيار دارند به اين دستگاه اطلاع دهند؟"


حمید رسایی خطاب به مسئولان دستگاه قضا گفت:" آيا فرد ديگري که از نژاد هاشمي رفسنجاني نبود و اين همه موارد اتهامي داشت در مرحله تحقيقات به خانواده‌اش اجازه ملاقات مي‌داديد؟ پدرش اجازه مي‌يافت به صورت خصوصي با متهم مذاکره کند؟ آيا بيم تباني و امحا اسناد از بين رفته که اجازه داديد تحقيقات ادامه نيابد؟"
نماینده مردم تهران در بخش پایانی اظهاراتش مهم بودن این پرونده را با شکلی خاص به قوه قضائیه یادآور شد و تاکید کرد : "بنده هفته آينده نيز نطق دارم و اميدوارم که اين موضوع پيگيري شده باشد، در غير اين صورت آن را دوباره مطرح خواهم کرد".

دوشنبه شب نیز مهدی کوچک زاده از نزدیکان حمید رسایی و نماینده تهران نیز در جلسه نقد مستند 162 ساخته بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) پیرامون ماجرای آزادی مهدی هاشمی گفت: من می‌خواهم بمیرم که ستار بهشتی مُرد اما یک آقازاده با 10 میلیارد تومان آزاد شد. ستار باید قانونی حسابش را پس می‌داد. او گچکاری بود که در رباط کریم کار می‌کرد و مهدی هاشمی آقازاده‌ای که با 10 میلیارد تومان وثیقه آزاد شد. آیا شما دنبال ترویج این دین هستید؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها