يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۰۱۵۵۴
زمان انتشار: ۲۲:۲۱     ۰۱ دی ۱۳۹۱
از توهم اکثریت بودن تا دروغ محبوب ترین بودن!/

به گزارش نیمروز، روزنامه ی اعتماد در شماره ی امروز خود مطلب كذبی را در مورد محمدرضا خاتمی منتشر كرد كه ما را به یاد ادعاهای پیش تر اصلاح طلبان پیرامون میزان محبوبیت و مقبولیت این گروه سیاسی در بین مردم انداخت. سعی كردیم در همین باب، نگاهی به اظهار نظرات اغراق آمیز اصلاح طلبان درباره ی ادعای اكثریت بودنشان بیندازیم و دروغ روزنامه ی اعتماد را هم بررسی كنیم.


از توهم اكثریت بودن تا دروغ محبوب ترین بودن

از توهم اكثریت بودن تا دروغ محبوب ترین بودن
این كه همه ی گروه های سیاسی دوست دارند كه نماینده ی اكثریت باشند و بیشترین میزان محبوبیت و مقبولیت را در میان اقشار مختلف و طیف های گوناگون و رنگارنگ جامعه را داشته باشند، هدف و آرزویی است كه همه ی جریان های سیاسی آن را جزء اهداف خود می دانند؛ اما مدتی است كه جریان موسوم به اصلاح طلبان در تقابل با جریان موسوم به اصول گرایان، به جای دفاع از خود یا نقد رقیب، از مردم مایه می گذارند و پایگاه اجتماعی خود را به گونه ای معرفی می كنند نه بر اساس آمار و ارقام منتج از انتخابات ریاست جمهوری نهم و دهم و مجلس های هشتم و نهم و نه بر اساس تحلیلی های بسیاری از كارشناسان و اهل نظر، به هزار و یك دلیل اصلاً واقعیت بطن جامعه را این گونه نمی بینند. آن دلایل عبارتند از دلسرد شدن مردم از فضای تند و كند و افراطی و تفریطی و دو قطبی اصول گرایی و اصلاح طلبی، خسته شد از تنش هایی كه بعد از فتنه ی 88 ماحصل همین درگیری ها و مخصوصاً توهم و پرتوقعی اصلاح طلبان و بدبینی نسبت به صداقت و اخلاص این طیف است؛ كسانی كه رهبرشان یعنی سید محمد خاتمی در سال 88، در تظاهرات مردمی حضور فعال داشت ولی همین دو ماه پیش در دیداری با گروهی از اهالی رسانه ی اصول گرایان، گفت كه بنده همان 88، به آقای موسوی گفتم كه تقلب نشده است!
در زیر بخشی از سخنان اصلاح طلبان درباره ی میزان محبوبیت و  اقبالشان در میان مردم آورده شده است و نیز اظهار نظر عجیب روزنامه ی «اعتماد» دال بر پر رأی ترین نماینده ی مجلس در تاریخ ایران!؛ خودتان بخوانید و قضاوت كنید:

از توهم اكثریت بودن تا دروغ محبوب ترین بودن

 

 

سید محمد خاتمی: "«معتقدم دل اكثریت ملت با حرف هایی است كه ما می زنیم كه اگر اكثریت قاطع مردم حرف اصلاح طلبان را قبول ندارند، چرا بخشنامه می كنند دستگاههای رسمی هیچ حرف و خبری از این طرف را منتشر نكند؟

ما از حق دفاع می كنیم، معتقدم دل اكثریت ملت با حرف هایی است كه ما می زنیم.چرا اجازه روزنامه به ما نمی دهند؟چرا بخشنامه می كنند دستگاههای رسمی هیچ حرف و خبری از این طرف را منتشر نكند؟

خاتمی تاكید كرد:خوب اگر اكثریت قاطع این حرفها را قبول ندارند از چه بیم دارند كه جلو آزادی بیان و نشر افكار و اندیشه هایی كه معتقدیم به انقلاب و امام نزدیكتر است می گیرند؟


از توهم اكثریت بودن تا دروغ محبوب ترین بودن

 

موسوی لاری: "«ما در حال حاضر دو اردوگاه داریم، اردوگاه اصلاح‌طلبان و اردوگاه اصولگرایان. در افكار عمومی اگر بخواهیم این دو را در نظر بگیریم 65 درصد اصلاح‌طلبان جایگاه دارند، 35 درصد سایرین كه اصولگرایان بخشی از این 35 درصد هستند. (17 آبان 1391، روزنامه ی اعتماد

«ما فكر می‌كنیم كه اكثریت جامعه‌مان اصلاح‌طلب هستند یعنی عقبه مردمی اصلاحات به مراتب از جریان اصولگرا بیشتر است. (26 آذر 1391، روزنامه ی آرمان)»"


از توهم اكثریت بودن تا دروغ محبوب ترین بودن

 

اشرف بروجردی: "«این آمار بر اساس نگرشی [است] كه در جامعه وجود داردكافی است شما در سطح مجامع كوچك و بزرگ حضور یابید و نظرات مردم را بپرسید؛ آن وقت برای شما مبرهن می‌شود كه اصلاح‌طلبان در اكثریتند.

به نظر نمی‌رسد كه [مهاجرانی] جزء اپوزیسیون باشند. چند مصاحبه‌ای را كه از وی دیدم، احساس نكردم كه مهاجرانی با نظام ضدیت داشته باشد."» این كه ایشان مهاجرانی را اپوزیسیون و ضد نظام نمی داند واقعاً بیانگر نگرش جامع ایشان نسبت به همه چیز است؛ به همه چیز من جمله میزان محبوبیتشان در جامعه! آن هم مهاجرانی كه در نشست وهابیون و پادشاه عربستان علیه جمهوری اسلامی ایران شركت می كند!


از توهم اكثریت بودن تا دروغ محبوب ترین بودن

انوشیروان محسنی بند پی، نماینده مردم نوشهر در مجلس هشتم: "«اكثریت با اصلاح طلبان خواهد بود و وضعیت اصلاح طلبان نسبت به مجلس هشتم بهتر و فضا برای آنها مهیاتراست."»

در مطلب قبلی كه پیرو اظهار نظرهای عجیب رسول منتجب نیا بود نیز در آن بارها توسط وی اشاره شده بود كه اكثریت مردم و در بخشی دیگر اظهار داشته بود كه دو سوم مردم اصلاح طلب هستند.

 

از توهم اكثریت بودن تا دروغ محبوب ترین بودن

اما امروز مورخ پنجشنبه 30 آذر 90، روزنامه ی اعتماد مطلبی با عنوان «پشت صحنه گفت و گو با زهرا اشراقی و محمدرضا خاتمی؛ سیاست در یك خانه ی بی تنش» نوشت درباره ی این كه محمدرضا خاتمی، محبوب ترین نماینده ی تاریخ مجلس جمهوری اسلامی ایران بوده است!

این مطلب، خلاصه ای از دیدار صمیمانه ی روزنامه ی اعتماد با خانواده ی سید محمدرضا خاتمی، زهرا اشراقی (همسرش و نوه ی امام خمینی (ره) ) و پسرشان احمد خاتمی. مصاحبه گر، خانم ثمینا رستگاری است كه وی نیز مانند هم فكران اصلاح طلبش، گویا آن قدر توهم اكثریت بودن دارد، كه رأی محمدرضا خاتمی برای ورود به مجلس ششم را بیشترین رأی ذكر می كند. وی می نویسد: "... در كنار او [زهرا اشراقی] محمدرضا خاتمی نشسته؛ مردی كه بیشترین آرای یك نماینده مجلس در طول تاریخ پارلمانی ایران را به نام خود ثبت كرده است. ..."

 حال ببینید آمار واقعی پر رأی ترین نمایندگان را:

از توهم اكثریت بودن تا دروغ محبوب ترین بودن

از توهم اكثریت بودن تا دروغ محبوب ترین بودن

 

پس بیشترین رأی در تاریخ مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران را اول اكبر هاشمی رفسنجانی در مجلس دوم آورده، بعد فخر الدین حجازی در مجلس اول، بعد اكبر هاشمی رفسنجانی در مجلس سوم و محمدرضا خاتمی در مجلس ششم، چهارمین رتبه را دارد نه اولین رتبه!

 

از توهم اكثریت بودن تا دروغ محبوب ترین بودن

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها