کد خبر: ۱۰۲۲۲۰
زمان انتشار: ۱۳:۲۳     ۰۴ دی ۱۳۹۱
جانشین فرمانده حفاظت هواپیمایی سپاه از موفقیت حفاظت سپاه در خنثی سازی 20 مورد هواپیماربایی از سال تاسیس آن خبر داد.
به گزارش 598 به نقل از ایسنا، سرهنگ صفرعلی موسوی در نشستی خبری که به مناسبت 5 دی ماه سالروز صدور فرمان تاریخی امام مبنی بر تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی برگزار شد، اظهار کرد: از سال 63 تا کنون ما با 20 مورد اقدام به هواپیماربایی مواجه بودیم که 12 مورد از آن با خونریزی و درگیری شدید همراه بوده است.

وی با بیان این‌که تا کنون هیچ کدام از اقدامات هواپیماربایی موفق نبوده است، اظهار کرد: با اقداماتی زمینی این تعداد به بیش از 100 مورد رسیده است که همه آنها توسط سپاه حفاظت هواپیمایی خنثی شده است.

وی با بیان این‌که در سال اخیر با هیچ اقدام امنیتی مواجه نبودیم، گفت: آخرین موردی که وجود داشته است، در پرواز اهواز به بندرعباس رخ داد که بیش از 2 نفر از همکاران ما در این پرواز در مقابل بیش از 20 نفر از تروریست‌ها ایستادگی کردند و 50 مورد جراحت برداشتند، اما در نهایت موفق شدند و مدال شجاعت نیز از مقام معظم رهبری دریافت کردند.

موسوی افزود:تا پیش از حادثه یازده سپتامبر تنها مساله در صنعت هوانوردی، ایمنی مسافران بود، اما پس از آن مسائل امنیتی نیز به شدت مورد توجه قرار گرفت. خوشبختانه در کشور ما در این زمینه کارهای خوبی صورت گرفته است. تعداد اقداماتی که علیه هوانوردی ما صورت گرفته بود، هیچ گارد حفاظتی در دنیا با این حجم مواجه نبوده است.

وی با بیان این‌که سپاه حفاظت هواپیمایی به سرعت خود را به سطح گارد بین‌المللی هواپیمایی رسانده است، گفت: ایکائو و OSA بارها از وضعیت امنیت پروازهای ما را بازدید کرده‌اند. ایکائو در پنج سال اخیر پنج بار از گارد حفاظت سپاه بازدید کرده است، اقدامات ما در پیش از پرواز و روی زمین بی‌نظیر است. آنها ما را به عنوان یکی از موفق‌ترین کشورها در زمینه حفاظت هواپیمایی عنوان کرده‌اند، البته من معتقدم که ما اولین کشور در زمینه امنیت پرواز هستیم، اما بنا به دلایل سیاسی هیچگاه آنها به این مساله اذعان نکرده‌اند.

موسوی همچنین تصریح کرد: ما امروز در سطحی قرار داریم که همه سازمان‌های بین‌المللی معتبر به توانایی ما اذعان دارند. ما امروز در زمینه امنیت پرواز آمادگی آموزش به کشورهای مختلف را داریم.

وی در پاسخ به این‌که آیا تاکنون درخواستی از کشورهای منطقه برای آموزش نیرو در زمینه امنیت پرواز شده است یا نه؟ اظهار کرد: کشورهای منطقه درخواست‌هایی داشتند، ولی هنوز اقدام عملی صورت نگرفته است، آنها به توانایی ما در گارد پرواز اذعان دارند.

موسوی در پایان اظهارات خود گفت: همچنین به زودی مستندی درباره فعالیت‌های حفاظت سپاه در صنعت هوانوردی از صداوسیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست همچنین حجت‌الاسلام عباسی نماینده ولی فقیه در حفاظت سپاه با اشاره به موفقیت‌های این نهاد، اظهار داشت: امروز همکاران ما در حفاظت هواپیمایی سپاه در دو جبهه جنگ نرم و جنگ سخت قرار دارند. آنها با تهدیدات سخت نظیر اقدامات تروریستی و همچنین با مسائل اعتقادی، اخلاقی و بحث‌های جاسوسی مواجهند، اما آنچه تاکنون موجب موفقیت آنها شده است، نیروی ایمان بالای آنهاست.

وی تاکید کرد:مهم‌ترین شاخص‌هایی که موجب اذعان همگان به توانایی حفاظت هواپیمایی سپاه شده و صفت گارد آهنین را به خود اختصاص داده است تخصص، تجهیزات و امکانات و ایمان بالای نیروهای آن است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها