يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۰۲۲۸۷
زمان انتشار: ۰۱:۱۹     ۰۵ دی ۱۳۹۱
سوژه های خبری پایگاه ۵۹۸ از گوشه و کنار کشور:
پایگاه 598 در نظر دارد که با انتشار اخبار از سوژه های خبری رسیده با این پایگاه از گوشه و کنار کشورمان، به صورت هفتگی بسته ی خبری را برای اطلاع بیشتر خوانندگان از اخبار کشور منتشر نماید. خبرنگار ما در این هفته به روایت سوژه هایی از آخرین تحرکات جریان ها، معضلات فرهنگی و بررسی مسائل اجتماعی و سیاسی روز کشور پرداخته است.
پایگاه 598 در نظر دارد که با انتشار اخبار از سوژه های خبری رسیده با این پایگاه از گوشه و کنار کشورمان، هر هفته بسته ی خبری را برای اطلاع بیشتر خوانندگان از اخبار کشور منتشر نماید. خبرنگار ما این هفته با پیگیری اخبار رسیده این چنین روایت نمود:



* پس از کناره گیری آیت الله کعبی از معاونت جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با خبر شدیم که مدیر سیاسی و فرهنگی جامعه مدرسین نیز از سمت خود استعفا داد. لازم به ذکر است که حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی هنوز شخص جدیدی را جایگزین ننموده  اند.

* همزمان با نزدیک شدن به یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) دیدارهای جداگانه ای با شخصیت های حوزوی و مردود فتنه 88 را برگزار نموده است. در همین خصوص هفته گذشته دیدار هایی با یوسف صانعی، بیات زنجانی و برخی از اعضای مجمع  غیر قانونی محققین و مدرسین در قم برگزار شد.

همچنین مسئولین این موسسه که عملکرد مناسبی را در فتنه 88 نداشت و به حمایت از بسیاری از عاملین فتنه سال 88 پرداخت مصاحبه های مختلفی را از این افراد برای انتشار در نشریات و رسانه های تحت نظرش ترتیب داده است.

* به دنبال انتشار سخنان محمود احمدی نژاد در گفتگوی زنده تلویزیونی اخیر خود با مردم و گلایه ایشان از عدم پرداخت معوقات کلان بانکی و اضافه شدن به تعداد این معوقات با اراده خارج از دولت و همچنین پاسخ آیت الله آملی لاریجانی در این خصوص یکی از نمایندگان مجلس در گفتگو با خبرنگار ما از حضور وزیر اقتصاد برای ارائه توضیحاتی در این خصوص در هفته آینده خبر داد.

* علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در حاشیه همایشی در موسسه امام خمینی(ره) در خصوص زمان معرفی کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات آتی بیان داشته است: با توجه به اينكه هنوز زمان زيادي به انتخابات رياست جمهوري وقت باقي است و آرايش سياسي جريان ها درانتخابات رياست جمهوري هنوز روشن نشده است، عجله اي براي قطعي كردن مصداق ها نداريم  بلكه شرايط را رصد خواهيم كرد و زماني كه آرايش سياسي جريان ها روشن تر شود، جبهه پايداري هم مواضع خودش را بيان خواهد كرد.

* مهر علیزاده از معاونین محمد خاتمی در دولت اصلاحات که چند وقتی است که عزم کاندیداتوری برای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری نموده است در مصاحبه ای با نشریه مثلث چراغ سبز خود را برای حضور در دولت وحدت ملی آقای هاشمی رفسنجانی نشان داده است. او در جای جای این مصاحبه از اعتمادش به انتخاب های اکبر هاشمی رفسنجانی می گوید.

* به دنبال پلمپ شدن قهوه خانه های کرمان جمع کثیری از قهوه چی های این شهر با تجمع در مقابل فرمانداری اعتراض خود را به تعطیلی محل کسب و کارشان اعلام کردند. از نکات قابل توجه متوصل شدن این قهوه چی ها به حسین مرعشی که از متولیان باب کردن علنی مصرف قلیان در کرمان بعد از انقلاب بوده است می باشد.

مخاطبین گرانقدر می توانند اخبار شهر و استان محل زندگی خود را برای درج در بخش سوژه های خبری پایگاه 598 به آدرس ایمیل  info@598.ir  ارسال نمایند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۰ - ۰۵ دی ۱۳۹۱
۷
۰
خدا امام را رحمت کند و مدعیان راه امام (موسسه امام خمینی و...) را که امام یکبار هم به او مسئولیت نداد را به راه راست محمدی هدایت کند.
پاسخ
سیدپیمان
GERMANY
۱۲:۴۵ - ۰۵ دی ۱۳۹۱
۱
۰
با سلام وصلوات بر محمد وال محمد صلی الله علیه والهی وسلم.

ایشان حالا که فرار است قبول زحمت فرموده ودر مملکت ادای دینی فرمایند وهمانطور که خودشان معترف وابراز داشته اند وگویا خیلی هم اهل چائی واحتمالا قلیان جرینگ جرینگ بهم خوردن استکان ونعلبکی در هنگام شستن واینها هستند وبا افراد زحمت کش ودر واقع کم در امد هم سروکار دارندو بیشتر دوستان ورفقای ایشان را تشکیل میدهند واز طرفی هم قصد کمک .مساعدت این عزیزان خدمتکار به اجتماع را دارند پس لطف کنند وجهت رونق بخشیدن و جلوگیری از کساد وبیکاری وهدر رفتن اوقات قهوه خانه روندها به یک دوره کوتاه مدت نقالی بروند وسپس بعنوان نقال در این دست مکانها هم همت وهنر خویش را در سائر ضمینه ها بروز دهند وهم شاید طی یک رفراندوم بتوانند رئیس کل همه ی قهوه خانه های کشور بشوند /
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۱ - ۰۵ دی ۱۳۹۱
۵
۳
آقای 598
اول اینکه یاد بگیر به اشخاص بزرگ احترام بذار حتی اگه نظرشون مطابق سلیقه تو نباشه یکی مثل آقای ... که از اول با این انقلاب مخالف بوده و مورد تایید امام هم نبوده در کلام شما آیت الله و علامه است اما کسی مثل آقای صانعی که در سال34 از آیت الله بروجردی با بالاترین نمره اجازه اجتهاد گرفته در تیترتان صانعی و یا بیات زنجانی خالی باید باشه.
حاشا که شما به فکر اسلام و مرجعیت اسلام باشید حاشا که شما به فکر انقلاب باشید حاشا.
مردومردونه بیا حرفاشونو نقد کن و دین داشته باش و اهانت نکن.
همین اهانت شماها حجته برای اهل معرفت در حقانیت اونها
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۷ - ۰۷ دی ۱۳۹۱
ملا شدن چه آسان
نمره خوب گرفتن چه آسان
آدم شدن چه مشکل
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۸ - ۰۷ دی ۱۳۹۱
خطاب به ناشناس دومی:
ملا شدن چه مشکل، آدم شدن محال است.امام
بعدشم در مورد بزرگان به راحتی اظهار نظر نکنید
مرتضی خاکپور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۳۹ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۰
۰
لایحه ایثارگران تصویب شد ولی :
آرام باشید . اتفاقی نیافتاده است . دل خوش ندارید تا :

تصويب لايحه ارائه خدمات به رزمندگان بسيجي در دولت
اتفاقی نیافتاده است .
گروه اجتماعي: لايحه ارائه خدمات به رزمندگان بسيجي كه حداقل يك سال در جبهه هاي دفاع مقدس حضور داشته اندپس از انجام مراحل كارشناسي در هيأت دولت به تصويب رسيد.
به گزارش خبرنگار «ايران» براساس اين لايحه دولت موظف است به آن تعداد از رزمندگان بسيجي دوران دفاع مقدس كه واجد شرايط هستند، مستمري ماهانه به ميزان ۵۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل حقوق كاركنان دولت پرداخت كند و آنان را به همراه افراد تحت تكفل، زير پوشش بيمه خدمات درماني و بيمه اجتماعي قرار دهد.
از حدود ۲ ميليون بسيجي رزمنده و حدود ۵۰۰ هزار نفر كه به جبهه رفته اند حدود ۳۲ هزار نفر از آنان شرايط معيشتي مناسبي ندارند.

CD اسامي و آدرس اين افراد را كه حدود ۳۲ هزارنفر در كل كشور هستند تهيه كرده ايم و به همه استانداري هاي سراسر كشور ارسال خواهيم كرد.
* لايحه بايد به تصويب مجلس برسد
رحماندوست درباره اين لايحه گفت: اين لايحه در يكي از سفرهاي استاني رئيس جمهوري در زمستان ۸۴ در استان ايلام به تصويب هيأت وزيران رسيد
من فکر می کنم هر رزمنده ای و جانبازی و خانواده محتر م هر شهید . اگر از امکاناتی استفاده می کند حقش است و باید استفاده کند .
ولی باید فکری به حال کسانی کرد که مشکل دارند و باید قانونی باشد که به همه رزمنده ها و جانبازان و خانواده شهید رسیدگی کافی بشود .
و باید کاری کرد که به همه رزمنده های جبهه و جنگ بدون استثناء به همه حداقل مستمری حقوق خط فقر ماهیانه 900 هزار تومان پرداخت شود . و تبعیض و اما و اگر و شرایط گذاشتن در این پرداخت ها نباشد که فساد آور می شود .
اگر حتی یک نفر از این مستمری حقوق نگرفت . بدانید که هنوز حق رزمنده های جبهه و جنگ اداء نشده است . یعنی یکی برای همه و همه برای یکی . همانطور که در جبهه بودند . در این صورت است که می شود گفت برای رزمنده ارزش قائل شده اند و حق الناس رزمنده ها را پرداخت کرده اند . در غیر اینصورت . رنج خود میبری و زحمت ما میداری .
پاسخ
نوروزی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۴ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۰
۰
سلام. خسته نباشید. من فکر می کنم 598 اخیرا افول کرده است. باید فکری کنید و قوت تحلیلی و خبری سایت را بالا ببرید. با تشکر.
پاسخ
احسان قنبری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۶ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۳
۰
بوی خوبی نمیاد!
پاسخ
مجیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۳ - ۰۷ دی ۱۳۹۱
۰
۰
سوژه های خبری تون رو منظم نمی زنینها. هفتگی کار کنید ممنون می وشوم
پاسخ
naser
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۳ - ۰۷ دی ۱۳۹۱
۰
۰
احسان جان .مگه قراره بوی بدی بیاد
پاسخ
کامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۳ - ۰۸ دی ۱۳۹۱
۱
۰
ئنم اگر نظر بدم. نظرم را نشان نخواهید داد!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها