يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۰۲۸۳۱
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۰۶ دی ۱۳۹۱
فوتبال جهان - سرمربی ترک تبار سابق پرسپولیس در مصاحبه ای با سایت رسمی یوفا تیم منتخب سال 2012 جهان را انتخاب کرد.

به گزارش 598 به نقل از خبرآنلاین؛ مصطفی دنیزلی سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس از جمله چهره های مطرح فوتبال جهان به شمار می رود. او تنها مربی ای است که با سه قدرت برتر فوتبال ترکیه یعنی تیم های گالاتاسرای، فنرباغچه و بشیکتاش قهرمان لیگ این کشور شده. دنیزلی همچنین در جام ملت های اروپا 2000 موفق شد تیم ملی ترکیه را به مرحله یک چهارم نهایی برساند و در همان سال از طرف فدراسیون جهانی تاریخ و آمار فوتبال به عنوان یازدهمین مربی برتر دنیا انتخاب شد.
این مربی 63 ساله که به تازگی برای هدایت تیم فوتبال ریز اسپور ترکیه با مسئولان این تیم به توافق رسیده، در مصاحبه ای با سایت رسمی یوفا تیم منتخب جهان در سال 2012 را انتخاب کرده است. ترکیب تیم رویایی او 3-3-4 است و ستارگان دو تیم بارسلونا و رئال مادرید در این تیم حضور پر رنگی دارند. دنیزلی دلیل انتخاب هر کدام از این بازیکنان را هم ذکر کرده است.
 
دروازه بان: مانوئل نویر (بایرن مونیخ)
از نظر من تا به این مقطع سال نویر عملکرد بسیار خوبی را نسبت به سایر دروازه بانان داشته، او با بازیخوانی و عملکرد فیزیکی خود اعتماد به نفس خاصی را به سرمربی می‌دهد .
مدافع: فیلیپ لام (بایرن مونیخ)
فیلیپ لام بازیکنی استوار و ثابت قدم برای تیم بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان است، عملکرد او در حمله از کناره ها بسیار حرفه ای است. او ویژگی استثنایی ای ندارد، اما سبک بازی او هر مربی ای را برای انتخابش مجاب می کند. عملکرد لام هیچ وقت کمتر از 70% عملکرد واقعی او نبوده است.
مدافع: په‌په (رئال مادرید)
په‌په را به عنوان یک بازیکن دوست دارم چرا که هنر دفاع کردن را می ‌داند، سریع است و در نبرد هوایی خوب ظاهر می‌شود. او دوست دارد رو به جلو باشد و به حمله تیم کمک کند. او یک مدافع جاه‌ طلب است .
مدافع: تیاگو سیلوا (پاریس سن ژرمن)
تیاگو سیلوا با عملکرد اخیر خود نشان داده که نسبت به فصل گذشته پیشرفت زیادی کرده است. قدرت و نبرد فیزیکی او چشم‌ نوازاست. او در لیگ فرانسه و لیگ قهرمانان هم عملکرد خوبی از خود برجای گذاشته است. شاید سیلوا هنوز هم در سطح سرخیو راموس نباشد ، اما مهم نیست چرا که همچنان در حال پیشرفت است.
مدافع: یوردی آلبا (بارسلونا)
آلبا از زمانی که به بارسا آمده، ویژگی هایی منحصر به فردی را از خود نشان داده است، او برای اسپانیا هم خوب ظاهر می‌شود. من بازی های امسال آلبا را دنبال کردم، او چند بازی را به دلیل مصدومیت از دست داده، اما همچنان یک بازیکن استوار و سازگار است .
هافبک: یحیی توره (منچستر سیتی)
توره یک بازیکن تاثیرگذار‌ برای قهرمان انگلیس است، من او را انتخاب می‌کنم چرا که با ژاوی می‌تواند خط دفاعی تیم را سازماندهی کند. شاید بعضی ها ژابی آلونسو را در این پست به این بازیکن ترجیح دهند، اما من توره را به دلیل سرعت بالا او انتخاب می‌کنم .
هافبک: ژاوی هرناندز (بارسلونا)
با اینیستا، زوج بهترین خط میانی دنیا را تشکیل می‌دهند و به همین دلیل آن‌ها را انتخاب کردم .
هافبک: آندرس اینیستا (بارسلونا)
اینیستا به عنوان بال چپ تیم و حتی در میانه زمین مفید است. حضور او در کنار توره، اوزیل و ژاوی خط میانی مستحکم و قدرتمندی را تشکیل می‌دهد .
هافبک: مسعود اوزیل (رئال مادرید)
کسانی که لالیگا را دنبال نمی‌کنند شاید او را انتخاب نکنند، او یک هافبک تواناست. بدون شک مورینیو برای جایگزینی اوزیل در ترکیب خود کسی را پیدا نمی کند. اکثر پاس‌ گل های رسیده به رونالدو توسط او ساخته و پرداخته می‌شود .
مهاجم: لیونل مسی (بارسلونا)
مسی سبک بازیکنانی را دارد که فوتبال را زیبا تر می‌کنند، زیبایی بازی بارسا وابسته به مسی است.
مهاجم: کریستیانو رونالدو (رئال مادرید)
استعدادهای رونالدو آشکار و واضح است، برای من جالب است که خودخواهی او روز به روز کمتر می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها