امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۱۰۳۱۶۷
زمان انتشار: ۱۱:۱۱     ۰۸ دی ۱۳۹۱
از زمانی که کشورهای غربی به بهانه مبارزه با تروریسم نفوذ خود را در منطقه خاورمیانه گسترش دادند چند سالی می‌گذرد، اما در این مدت نه تنها فعالیت‌های تروریستی کاهش نیافته بلکه دامنه آن بیش از گذشته نمود یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که به لحاظ منطقه جغرافیایی موقعیتی ژئوپلتیک و حساس دارد همواره مورد تاخت و تاز و تهدیدات گروه‌های تروریستی بوده و آنها در سی و اندی سال که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد با سردمداری عوامل استکبار به جان و مال مردم تعرض کرده‌اند.

یکی از این گروهک‌ها سلفی‌های تندرو و منحرفی هستند که با ظهور در چند سال اخیر و با توهمی که از اسلام ناب محمدی دارند تنها هم‌فکران خود را پیروان واقعی آئین اسلام می‌دانند و سایرین را کافر می‌شمارند.

از جمله فرقه‌های آنها گروه موسوم به سلفی‌های قتالی هستند که در طول دو سال و از سال 88 تا 90 تعدادی از مردم، شخصیت‌های مذهبی و نیروهای انتظامی را در استان کردستان به شهادت رسانده‌اند.

علاوه بر این در پرونده سیاه این افراد سرقت‌های مسلحانه و آدم‌ربایی نیز دیده می‌شود. آنها درصدد بودند با بمب‌‌گذاری در نقاط مختلف استان رعب و وحشت عمومی را موجب شوند و از آن میان به اهداف شوم خود برسند اما با اقدام به موقع نیروهای امنیتی محل اختفای آنها کشف و از آنجا مقادیر زیادی بمب و تسلیحات کشف شد ضمن آنکه تعدادی از تروریست‌ها در جریان درگیری به هلاکت رسیده و سایرین بازداشت شدند.

با وجود ادعای پیروان این فرقه مبنی بر روشن بودن اهداف گروه، ترورهای کور و بی‌هدف نیز در برنامه کاری آنهاست و حتی کشتن افرادی که موافق نظر آنها نیستند نیز برایشان بسیار ساده است.

کاوه شریفی فرمانده تیم تروریستی توحید که هدایت عملیات ترور شخصیت‌های مذهبی کردستان را شکل می‌داد یکی از دستگیر شدگان است، او در این خصوص در یک برنامه تلویزیونی با عنوان دست شیطان که در سیمای مرکز کردستان پخش شد، گفت: "یکی از هم‌دسته‌ها پیشنهاد داد حالا که ترورها را شروع کرده‌ایم ماموستا برهان عالی را هم بکشیم، من هم قبول کردم و برای یکی از افراد گروه اسلحه‌ای تهیه کرده و به او گفتم که محل زندگی برهان عالی را پیدا کند اما او رفت و وی را به قتل رساند. البته به کمک شخص دیگری این کار را انجام داد. به این صورت که آن شخص با پرسش یک سؤال شرعی ماموستا برهان عالی را مشغول می‌کند و دیگری در فرصت مناسب به سوی او تیراندازی می‌کند و سپس متواری می‌شوند."

اما اوج سفاهت و ددمنشی تروریست‌های سلفی آنجاست که طالب ملکی یکی دیگر از اعضای بازداشت شده گروه گفت: "اسلحه‌هایی را که انبار می‌کنیم به هر شکل شده استفاده کنیم بهتر است تا اینکه بدون انجام هیچ گونه تروری دستگیر شویم، چون در هر صورت حکم ما محارب است و اعدام می‌شویم."

کریمی کارشناس در این خصوص می‌گوید: سلفیت معتقد به تک صدایی و یک قرائتی از دین هستند و از تکثر گریزانند، به اعتقاد آنها هر کس که ندایی غیر از آنچه مدنظر گروه است سردهد در مقابل اسلام ایستاده است و او را باطل و تکفیری معرفی می‌کنند.

می‌خواستیم در جمع کردن خیرات از هم سبقت بگیریم

پیروان این فرقه اعتقاد دارند کشتن انسان‌هایی که به زعم آنها کافر هستند موجب نزدیکی به خدا و رسیدن به درجات بالاتر بهشت می‌شود.

لقمان امینی 25 ساله یکی از اعضای همین گروهک است. وی ماموستا شیخ‌الاسلام نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری را در 26 شهریور ماه سال 88 ترور کرد. امینی در اعترافاتش می‌گوید: "کشتن ماموستا شیخ‌الاسلام را کار خیر می‌دانستم، چراکه به ما گفته بودند وی یکی از سران کفار است و موجب گوشه نشینی اهل سنت شده است. در مسجد کمین کردم تا ماموستا و خادم مسجد بیرون آمدند، از پشت سر به آنها نزدیک شده و مرحوم شیخ‌الاسلام را صدا زدم. به محض اینکه رویش را به سمت من برگرداند با اسلحه‌ای که از قبل اماده کرده بودم به سمت او شلیک کردم. می‌خواستم در جمع کردن خیرات(!) از بقیه پیشی بگیرم."

این در حالی است که ماموستا شیخ‌الاسلام اصلا فردی سیاسی نبود و تنها فقه و دروس مذهبی را تدریس می‌کرد. این ترورها موجب شد تا رهبر انقلاب در پیامی با محکوم کردن این جنایات آن را در راستای خدمت به استکبار معرفی کنند.

به باور این فرقه ضاله، اگر مسلمانی به اشتباه هدف گلوله آنها قرار بگیرد به بهشت می‌رود.

لقمان امینی در این رابطه می‌گوید: "ما کفار را می‌کشیم، اما اگر به اشتباه مسلمانی هم کشته شد برای ما عذر است و برای او اجر."

ماموستا اقبال بهمنی کارشناس مذهبی در این خصوص می‌گوید: قرآن می‌فرماید سزای کسانی که مسلمان و اهل دینی را به قتل برسانند جهنم ابدی است.

وی می‌افزاید: افرادی که به نام جهاد مسلمانان را قتل عام می‌کنند از اسلام بویی نبرده‌اند.

به گزارش فارس؛ در مهر ماه سال 89 دو تن از عناصر گروهک سلفی‌های قتالی به نام‌های ادریس نعمتی و امجد پیوند در میدان آزادی سنندج رهگذران و ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی را به گلوله می‌بندند که در این حمله ناجوانمردانه 5 نفر شهید و 9 تن دیگر مجروح می‌شوند.

در آخرین روزهای زمستان سال 90 نیز عوامل این فرقه چهار نفر از محیط‌بانان  سازمان حفاظت محیط زیست را به شهادت می‌رسانند. آنها حتی این محیط‌بانان را نیز کافر می‌پنداشتند.

ادریس نعمتی 22 ساله که پس از این عملیات دستگیر شد در اعترافات خود می‌گوید: "نصف شب در جاده‌ای کمین کردیم و پس از رسیدن خودروی محیط‌بانی اقدام به تیراندازی به سوی آنها کردیم و همگی آنها را به قتل رساندیم."

از نظر این گروه انحرافی سرقت و آدم‌کشی اگر در مسیر ترویج دین باشد مجاز است تا آنجا که قبل از اجرای ترورها به یک طلافروشی در قروه دستبرد زده و با سرقت طلاهای صاحب مغازه وی را به شهادت می‌رسانند.

مختار رحیمی عضو گروهک تروریستی توحید و قاتل مرد طلافروش است. او در تشریح ماجرا می‌گوید: "صاحب مغازه را با چشم بسته و دستبند بیرون آورده سوار ماشین کردم و او را به خارج از شهر انتقال دادیم. در آنجا او را از خودرو پیاده کرده و به محل خلوتی بردیم و من با شلیک چند گلوله به زندگی او پایان دادم ضمن آنکه طلاهای او را نیز با خود بردیم."

آخرین اقدام گروهک مذکور در چهارم فروردین سال جاری رقم می‌خورد و طی آن تعدادی از عوامل آنها مردم و پلیس را در بازار سنندج به رگبار بسته، 2 نفر را شهید و 3 تن دیگر را مجروح می‌کنند.

اعضای این تیم ترور پس از دستگیری به اشتباهات خود پی می‌برند اما...

لقمان امینی می‌گوید: "به جوان‌های هم سن و سال خودم توصیه می‌کنم مثل من گرفتار دام تکفیر نشوند چون من تبدیل به تروریستی جنایت‌کار شده‌ام با جرائم دیگری چون سرقت و آدم‌ربایی و مجازات اعدام در انتظارم است."

شاه‌نظری دیگر عضو گروهک منحرف توحید هم می‌گوید: "دانشجویان فریب ظاهر دینی و نام مقدس این گروه‌ها را نخورند چون باطن قضیه چیز دیگری است."

و بالاخره کاوه شریفی سردسته گروه هم می‌گوید: "انتهای این مسیر دچار شدن به سرنوشت ماست."

هرچند این تروریست‌ها به سزای عمل خود می‌رسند اما تا وقتی که کج‌اندیشان دیگری مانند این گروهک‌ها وجود دارند و کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم فرصت سوء استفاده از آنها را داشته باشند این قضایا ادامه خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها