أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۰۴۴۰۷
زمان انتشار: ۰۹:۲۵     ۱۳ دی ۱۳۹۱
امام جمعه کازرون گفت: مراسم اربعین حسینی علامت شیعه است بنابراین باید با شکوه خاصی برگزار شود.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمد خرسند در دیدار با مسئولان هیئت‌های مذهبی این شهرستان در سخنانی اظهار داشت: به بزرگداشت مراسم تاسوعا و عاشورا برخی مذاهب غیر شیعه از جمله بودائیان و مسیحیان نیز احترام می‌گذارند اما اربعین حسینی متعلق به شیعیان و علامت آنان محسوب می‌شود.

وی گفت: تا زمانی که شور حسینی در این مملکت استوار است هیچ توطئه و تحریمی نمی‌تواند بر آن غلبه کند و از پای بیندازد.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه در طول تاریخ با نهضت حسینی مبارزه می‌شده است، تصریح کرد:  امروزه نیز این مبارزه توسط دشمنان دین به پایان نرسیده و در برخی از کشورهای اسلامی از جمله پاکستان، بحرین و عربستان شیعیان به راحتی نمی‌توانند به عزاداری امام حسین (ع) بپردازند.

خرسند در ادامه از مسئولان هیئت‌های مذهبی خواست که امسال مجالس و محافل اربعین حسینی را مانند عاشورا با شکوه هرچه تمام‌تر در میادین، حسینه‌ها و محلات برگزار کنند.

امام جمعه کازرون خاطرنشان کرد: گام نهادن در راستای ترویج فرهنگ عاشورا و زنده نگه داشتن نهضت امام حسین (ع) سبب خیر و برکت در تمام امور زندگی می‌شود.

وی گفت: امام حسین (ع) با نثار خون مبارک خود و اهل بیتش باعث تحکیم مکتب اسلام و عزت، سرافرازی و آزادگی شد.

نماینده ولی فقیه در کازرون، عزاداری سالار شهیدان ابا عبدالله‌الحسین (ع) در روز اربعین را بهترین فرصت برای نزدیک ساختن قلوب و ترویج معنویت در جامعه اسلامی عنوان کرد.

خرسند در بخش دیگر سخنانش ابراز داشت: امروزه دنیای استکبار به ویژه آمریکای جنایتکار و برخی دولت‌های غربی و عربی جیره‌خوار آن سعی دارند در هر جایی که ندای حق و آزادگی و اسلام‌خواهی بلند است آن را خاموش سازند.

به گزارش فارس، مراسم گرامیداشت اربعین حسینی امسال در شهر کازرون با شکوه خاصی به صورت یکپارچه و هماهنگ صبح فردا پنج‌شنبه 14 دی ماه جاری در میدان شهدای این شهر برگزار می‌شود.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها