أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۰۵۳۳۳
زمان انتشار: ۲۳:۳۰     ۱۷ دی ۱۳۹۱
رو شمار ایام فتنه-۱۷ دی

* فارس: «انتشار خبر سفر کروبی به قزوین با واکنش شدید مردم و اجتماع گسترده اقشار مختلف این شهر روبرو شد. مردم قزوین که نزدیک غروب از سفر کروبی به این شهر مطلع شده بودند، خود را به سرعت به محل اسکان کروبی رساندند و با شعارهای خود اعتراضشان را اعلام کردند. نیروهای انتظامی و نیروهای ضد شورش از همان دقایق اولیه برای حفاظت از کروبی در محل حاضر شدند که درگیری هایی نیز بین مردم و نیروی انتظامی صورت گرفت. جمعیت چند هزار نفره ای که در اطراف محل اسکان کروبی(خانه یکی از نزدیکان ناصر قوامی نماینده اصلاح طلب مجلس ششم) جمع شده بودند، شعار می دادند: "شهر شهید رجایی جای منافقین نیست"، "کروبی بی سواد، آلت دست موساد"، "کروبی چادرت رو سرت کن، از شهر ما فرار کن!"، و... با زیاد شدن جمعیت خشمگین، پلیس ناگزیر درصدد خارج کردن کروبی از محل برآمد. نیروهای یگان ویژه بارها تلاش کردند تا مسیر خروج کروبی را باز کنند که چندین بار با شکست مواجه شدند. در نهایت با کنار زدن مردم راه را برای خروج ماشین حامل کروبی باز شد و خودروی سیاه رنگ حامل کروبی در میان سیل پرتاب تخم مرغ، گوجه فرنگی و سنگ با سرعت از میان جمعیت گریخت. شعارهای "مرگ بر ضد ولایت فقیه"، "لعن علی عدوک یا حسین ، خاتمی و کروبی و میرحسین"، "منافق برو گم شو"، "احمق تر از کروبی عالم به خود ندیده"، "مرگ بر قوامی" و "کروبی حیا کن شهر ما را رها کن" بارها و بارها در فلکه جانبازان و اطراف محل اسکان کروبی از سوی مردم فریاد زده شد.»

 

* ایسنا: روح الله حسینیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از سمت خود استعفا داد. وی در قسمتی از استعفانامه خود علت اقدام خود را این گونه توصیف کرد: «هر اقدامی آغاز کردیم با رقابت پیچیده پارلمانتاریسم‌های حرفه‌ای نقش بر آب شد. جناح اصلاح‌طلب مجلس نزد رئیس مجلس عزیزتر و ارزشی‌تر شدند و هر روز ما مطرودتر و بی‌خاصیت‌تر. من خود را موجودی شکسته خورده و سرخورده می‌بینم وقتی می‌بنیم ریاست کمیته دفاع از ملت فلسطین (علی اکبر محتشمی پور) یکی از فتنه‌گرانی است که از بانیان اتهام تقلب در انتخابات بود. وقتی می‌بینم مجلس اصولگرا نماینده‌ای را برای این کمیته انتخاب می‌کند که تا دیروز علناً از یکی از سران فتنه دفاع می‌کرد و یک روز از عمرش را در راه مبارزه نگذرانده و تنها با تاجران کویتی می‌نشیند و برمی‌خیزد و رسالتش توزیع آدامس در بین نمایندگان است. امروز می‌بینیم ده‌ها نشریه با حمایت بیت‌المال تمام ارزش‌های اخلاقی و سیاسی امت حزب‌الله را زیر ضربات خود گرفته‌اند. وقتی از ریشه‌ اینها تحقیق می‌شود می‌بینیم هر دسته‌ای از اینها از دفتر یکی از مسئولان جمهوری اسلامی سیراب می‌گردند.»

 

* رجانیوز فیلمی از سخنرانی آیت‌ا... خزعلی در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی منتشر کرد. وی در بخشی از سخنانش می گوید: «در زمانی که سید محمد خاتمی به سمت وزارت ارشاد منصوب شد برای عرض تبریک به خدمت حضرت آیت‌الله خاتمی (پدر محمد خاتمی) رفتیم که با ناراحتی ایشان مواجه شدیم و ایشان گفت که خطرناک است، پسر من غربزده است.» وی در بخش دیگری از اظهاراتش می گوید: «آقای هاشمی من به شما می‌گویم طبق قانون عمل کنید. علی علیه‌السلام زیر قانون است، شما بالای قانونید؟ هم خودتان و هم فرزندانتان. هرچه قانون می گوید عمل کنید. قانون درباره ثروت هرچه می گوید، عمل کنید. شما فوق قانون نیستید.»

 

* فارس: پرویز سروری نماینده مردم تهران در مجلس با حضور در نشست جمعیت حامیان ولایت گفت: "در جلساتی که به عنوان جمعی از نمایندگان مجلس با ناطق نوری داشتیم وی روایت می کرد که من (ناطق نوری) روز 23 خرداد به موسوی زنگ زدم و گفتم من به احمدی‌نژاد رأی ندادم و کاندیدای مورد نظر من شما بودید به عنوان وزیر کشور اما به عنوان کارشناس امنیتی می‌گویم از حرکات شما بوی خون می آید." وی در ادامه تصریح کرد: "در عاشورا 220 نفر از نیروهای انتظامی مجروح و از فتنه گران 70 نفر مجروح شدند اما با مظلوم نمایی می‌گویند که نیروی انتظامی به مردم حمله کرده است." وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: " در جلسه با موسوی به او گفتیم به عنوان نمایندگان مردم اگر ثابت کنید که در انتخابات تقلب صورت گرفته در کنار شما برای مطالبه حق مردم می ایستیم اما شما ما را با دلایل محکمه پسند قانع کنید که ما به مردم بگوئیم در انتخابات تقلب شده است. اما موسوی بعد از بحث و گفتگوی طولانی مدت گفت اگر تمام ملت ایران بگویند تقلب نشده من موسوی می‌‌گویم در انتخابات تقلب صورت گرفته است." وی اضافه کرد: "بعضی افراد در حال حاضر درخواست دارند با چنین افرادی وحدت کرد یعنی طرف‌ها برای رسیدن به موضع مشترک از بعضی مواضع خود کنار می‌کشند اما زمانی که موسوی نمی‌خواهد حتی یک قدم از مواضع خود عقب‌نشینی کند دیگر نمی‌شود با او وحدت کرد. موسوی مهمترین خواسته خود را ابطال انتخابات می‌دانست که اگر آرای مردم را به خاطر حفظ وحدت و خواسته موسوی باطل می کردیم 24 میلیون نفری که بر خلاف وی فکر می کردند از این تناقص به انزجار می آمدند. "

 

* علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس و وحید جلیلی سردبیر ماهنامه راه، با حضور در برنامه تلوزیونی رو به فردا به مناظره با یکدیگر پرداختند.  مطهری در بخشی از سخنانش گفت: «آقایان موسوی و کروبی دچار یک لغزش و اشتباه سیاسی شده اند، همانطور که معتقدم آقای احمدی‌نژاد هم در آن مناظره ها تحت تاثیر هیجانات قرار گرفت و دچار لغزش سیاسی شد. در مفهوم لغزش، سهوی بودن نهفته است یعنی تعمدی در کار نیست و کسانی که ادعای تقلب کردند امری از روی عمد نبوده که بخواهند از آن به عنوان ابزاری برای شورش و آشوب استفاده کنند، بلکه فضا برای اینها به این شکل بوده اما نحوه برخورد با این موضوع مهم است یعنی اگر من نامزد انتخابات احساس کردم واقعا تقلب شده، آیا باید مردم را دعوت کنم به خیابان ها بیایند یا اینکه طبق قانون باید نظر شورای نگهبان ملاک باشد و سایر مسایل به گونه ای دیگر پیگیری شود تا چنین مشکلاتی پیش نیاید.» وی در ادامه گفت: «در این بیانیه به قانونی بودن دولت فعلی اعتراف شد که نقطه ای مثبت و گامی به جلو به شمار می رود.» جلیلی نیز در بخشی از اظهاراتش تاکید کرد: «ما با کسانی در این چند ماه مواجه شدیم که برای متهم کردن جمهوری اسلامی، حاضرند در مجلس ختم آدم زنده شرکت کنند. به عقیده من کسانی که به این مرحله می رسند دیگر نمی توانیم به راحتی بگوییم که این یک لغزش ساده است و با آبروی یک نظامی که خون 300 هزار شهید برای استحکام آن ریخته شده به راحتی بازی شود و در نهایت به سوء تفاهم و اشتباهی ساده تعبیر شود.»

منبع: کتاب 8 ماه نبرد مقدس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها