يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۰۵۸۲۴
زمان انتشار: ۱۹:۳۹     ۱۹ دی ۱۳۹۱
صالحی:
وزیر امور خارجه کشورمان با ابلاغ سلامهای گرم احمدی نژاد به رئیس جمهور غنا، از طرف رئیس جمهور اسلامی ایران جان مهاما برای انجام دیدار رسمی از ایران دعوت کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان که در غنا بسر می برد روز سه شنبه در آکرا با جان مهاما رئیس جمهور جدید این کشور دیدار و پیام  شفاهی احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران را ابلاغ کرد.
 
 صالحی در این دیدار با ابلاغ سلامهای گرم احمدی نژاد، از طرف رئیس جمهور اسلامی ایران از آقای جان مهاما برای انجام دیدار رسمی از ایران دعوت کرد.
 
وی از طرف دولت و ملت ایران انتخاب آقای مهاما برای مسئولیت مهم ریاست جمهوری غنا را تبریک گفت و حضور هیات ایرانی درمراسم تحلیف ریاست جمهوری غنا را بیانگر عزم جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط و همکاری با دولت و ملت غنا در
حوزه های مختلف توصیف کرد.
 
 صالحی با اشاره به تجربیات و تخصص بالای ایران در زمینه های کشاورزی، علوم و فناوری، بهداشت و دارو آمادگی کشورمان را برای گسترش همکاریهای مشترک با غنا در این زمینه ها اعلام داشت.
 
وی همچنین به نقش مهم، سازنده و انسانی مراکز آموزشی و درمانی جمهوری اسلامی ایران در غنا اشاره کرد.
 
 صالحی دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران و غنا را در عرصه های بین المللی نزدیک خواند و از همکاریهای فی مابین ابراز رضایت کرد.
  
رئیس جمهور غنا نیز در این دیدار با تشکر از حضور هیات جمهوری اسلامی ایران در مراسم تحلیف، از  احمدی نژاد برای سفر به ایران استقبال کرد و تاکید نمود در اولین فرصت به ایران سفر خواهد کرد.وی همچنین از دکتر احمدی نژاد برای سفر به غنا دعوت بعمل آورد.
 
 مهاما با اشاره به روابط بسیار نزدیک ایران و غنا و گسترش همکاریهای فی مابین در حوزه های مختلف تاکید کرد: امیدواریم با ادامه روند گسترش مناسبات، روابط را به بالاترین سطح ارتقاء دهیم.
 
وی ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی و تشکیل پنجمین نشست کمیسیون مشترک دو کشور در اواسط سال جاری میلادی در تهران، همکاریهای دو کشور در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی و تجاری تقویت شود.
 
 رئیس جمهور غنا با اشاره به پنج یادداشت تفاهم همکاری امضاء شده میان دو کشور در زمینه های اقتصادی، آموزشی، کشاورزی و درمانی، نیازهای پزشکی و بهداشتی غنا را یادآور شد و خدمات مراکز درمانی هلال احمر و جهاد کشاورزی در این کشور را برای مردم محروم بسیار ارزنده توصیف کرد.
 
 وی با اشاره به تجربیات و توانمدیهای بالای جمهوری اسلامی ایران در حوزه های کشاورزی، تولید محصولات غذایی و صنایع نفت و گاز، علاقه مندی غنا را برای همکاری با ایران در این حوزه ها بویژه محصولات غذایی، تولید برنج، انرژی و امور عمرانی مورد تاکید قرار داد.
 
 رئیس جمهور غنا با اشاره برگزاری موفق اجلاس سران عدم تعهد در تهران، ریاست دوره ای دکتر احمدی نژاد در این جنبش را تبریک گفت و آمادگی کشورش را برای تقویت همکاریهای منطقه ای و بین المللی از جمله در چارچوب نم اعلام داشت.
 
 وی خواستار ابلاغ سلامهای گرم خود به رئیس جمهور، ملت و دولت ایران شد.
 
 صالحی در خاتمه سفر رسمی خود به غنا پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید غنا، دیدار با رئیس جمهور این کشور و بازدید از مراکز ایرانی مستقر در غنا از جمله رایزنی فرهنگی، دانشگاه اسلامی غنا، مرکز و کلینیک هلال احمر و مسجد جامع اهل البیت اکرا، این کشور را بمقصد واگادوگو پایتخت کشور بورکینافاسو ترک کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها