يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۰۶۱۴۵
زمان انتشار: ۱۱:۱۱     ۲۱ دی ۱۳۹۱
هر ساله و در آستانه سالروز شهادت امام رضا(ع) جمع زیادی از عاشقان حضرتش، بدون توجه به سختی راه و وضعیت جوی، عزم خویش را برای رسیدن به آستان حضرت دوست جزم می کنند و با پای پیاده راهی مشهد می شوند.
مشرق؛  66 مدرسه و 5 سالن ورزشي در آستانه سالروز شهادت امام هشتم(ع) براي اسكان هزاران عاشق و دلداده اين امام همام كه در زیر برف و سرما پياده به سوي مشهدالرضا(ع) در حركت‌هستند، آماده شده است .

دبير ستاد تسهيلات زائران فرمانداري مشهد در گفتگو با زیارت با اعلام اين خبر گفت: اسكان زائران پياده و تامين وعده‌هاي غذايي اين گروه از زائران در طول مدت اقامت چند روزه در مشهد رايگان است كه از طريق كمك‌هاي مردمي و ارگان‌هاي دولتي و خصوصي اين هزينه‌ها تامين مي‌شود.

اجراي آئين‌نامه تامين امنيت زائران پياده در جاده‌ها

حسين نصاري با بيان اينكه كاروان‌هاي زائران پياده طي دو سال گذشته ساماندهي شده‌اند، تصريح كرد: به منظور آماده سازي زيرساخت‌هاي لازم براي پذيرايي از زائران پياده در پايتخت معنوي كشور و همچنين تامين امنيت آنان در جاده‌ها سال گذشته آئين‌نامه‌اي تدوين شد كه دستورالعمل‌هاي اين آئين‌نامه در اختيار تمامي كاروان‌هايي كه پيش از حركت به سوي مشهد ثبت‌نام مي‌كنند، ارائه مي‌شود.

وي تاكيد كرد: اگر زائران پياده قبل از حركت به سمت مشهد از طريق سايت جمعيت خدمت‌گذاران زائران پياده ثبت‌نام كنند، ماشين‌هاي گشت زني و انتظاماتي كه در كاروان پيش‌بيني مي‌شود امنيت آنان در جاده‌ها را تامين مي‌كند، لذا توصيه مي‌كنيم كه زائران به صورت خودجوش با پاي پياده راهي مشهد نشوند.

قول استاندار براي كمك به تامين هزينه‌هاي زائران پياده از محل بودجه زيارت

دبير ستاد تسهيلات زائران فرمانداري مشهد همچنين در پاسخ به اين سئوال كه چه مبلغي از بودجه زيارت براي تامين هزينه‌هاي زائران پياده هزينه مي‌شود، گفت: استاندار خراسان رضوي اين قول را به ستاد تسهيلات زائران داده است كه از محل اين بودجه براي زائران پياده مبلغي اختصاص يابد.

وي تاكيد كرد: در مشهد ارگان‌هاي مختلف تا حد ممكن براي خدمات رساني به زائران پياده‌اي كه به عشق زيارت بارگاه ملكوتي ثامن الحجج(ع) راهي مشهد مي‌شوند و رنج سفر پياده را به جان مي‌خرند، پاي كار آمده‌اند تا جايي كه از تامين خدمات درماني، اسكان و تغذيه مشكلات گذشته كاهش پيادا كرده است.

تاكيد بر هماهنگي در نحوه خدمات رساني به زائران پياده

نصاري در ادامه مطلب فوق، ضمن تاكيد بر هماهنگي در نحوه خدمات رساني به زائران پياده، خاطرنشان كرد: به طور مثال در گذشته برخي از ايستگاه‌هاي صلواتي هماهنگي در نحوه توزيع غذا نداشتند كه چند مورد مسموم شدن كاروان‌هاي زائران پياده را داشتيم كه امسال با مصوبه رابط بهداشتي در كاروان‌ها اين مشكل رفع شده است.

تصاویر پیاده روی عاشقان و دلدادگان رضوی به سوی مشهد الرضا(ع) را در زیر ببینید:

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
زهرا صباغیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۳ - ۱۳ آذر ۱۳۹۴
۰
۰
توفیق خدمت رسانی خالصانه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها