کد خبر: ۱۰۶۸۵۹
زمان انتشار: ۱۱:۲۵     ۲۶ دی ۱۳۹۱
نحوه واکنش عجیب خبری یکی از رسانه های شهردار تهران در قبال موضوع جدایی ری از تهران را وقتی در کنار اظهارات حاج منصور ارضی پیرامون آقای قالیباف در سال 86 قرار می دهی، سرشار از شائبه هایی می شود که قطعا به زیان این کاندیدای احتمالی انتخابات یازدهم ریاست جمهوری می باشد.
نحوه واکنش عجیب خبری یکی از رسانه های شهردار تهران در قبال موضوع جدایی ری از تهران را وقتی در کنار اظهارات حاج منصور ارضی پیرامون آقای قالیباف در سال 86 قرار می دهی، سرشار از شائبه هایی می شود که قطعا به زیان این کاندیدای احتمالی انتخابات یازدهم ریاست جمهوری می باشد.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، مراسمات حاج منصور با همه مداحان دیگر متفاوت است، این موضوع نشات گرفته از ویژگیهای خاص این ذاکر اهل بیت (علیهم السلام) است، حاج منصور برخلاف برخی مداح ها فقط از ذکر حوادث تاریخی به دنبال اشک گرفتن نیست بلکه او همواره سعی اش بر این است که مسائل تاریخی را با مسائل روز تطبیق دهد و سپاه حق و باطل زمانه را نیز تبیین کند. حاج منصور خیلی صریح و راحت حرف می زند، وقتی از کسی خوشش نیاید یا دلش نسبت به آن فرد چرکین باشد، عالم و آدم حریف بستن دهان حاجی بچه حزب اللهی ها نمی شوند. حاجی بعضا اشتباه هم می کند اما به اعتراف همگان اهل بد و بستان های سیاسی و اقتصادی هرگز نیست این را دیگر کوچک و بزرگ هم خوب می دانند. حاجی یک عمر با شرافت و پاکی درب خانه اهل بیت ( علیهم السلام) زانوی ادب زده تا به احدی جز معصومین و اولیاء الهی دست نیازش را نشان ندهد. حاج منصور بعضا بیش از حد تند و صریح اظهار نظر می کند اما دروغ و تعمد بر خطای فاحش، هرگز در کارش نیست. همین بوده که منصور همچنان منصور است.

در آذرماه سال 86 دل حاجی از برخی مسائل شنیده و دیده حسابی خون بود، انگار توصیه و پیغام هایش در برخی مسئولین اثر نکرده است. بار دیگر زبانش به نقد باز می شود و چنان می خروشد که صدای بوق و شیپورهای شهر، دار می شود برای حاجی، اما منصور، باز منصور می ماند.

رسانه های حامی شهردار تهران از انتقاد صریح حاج منصور ارضی گلایه مند می شوند و می نویسند:

" در ادامه پروژه اختلاف زايي بين اصولگرايان،‌ يك مداح معروف كه به موضعگيري هاي تند سياسي نيز شهره است، با حمله به محمد باقر قاليباف، او را با عمر بن سعد مقايسه كرد. عمر بن سعد، فرمانده لشكريان يزيد در مقابل امام حسين (ع) در روز عاشورا بود كه با وعده در اختيار گرفتن حكومت ري به كربلا رفته بود.



حاج منصور ارضي كه در حسینیه صنف لباس فروشان و ميان دعاي عرفه سخنراني مي كرد، گفت: مداح كه نبايد فقط مداحي كند و من هم مي خواهم حرف هاي خودم را درباره مسائل روز بيان كنم.

وي با اشاره به واقعه كربلا گفت: به عمر بن سعد گفتند كه با قتل امام حسين (ع) به ملك ري نمي رسي كه با تمسخر پاسخ داده بود اگر به گندمش نرسم به جوي طويله اش كه خواهم رسيد.

وي افزود: برخي ابن سعدهاي دوران ما هم اينگونه اند و اگر به گندم رياست جمهوري نرسيدند به جوي شهرداري كه رسيده اند و اين برايشان كافي است.

رسانه شهر دار تهران در آن ایام بعد از نقل این اظهارات حاج منصور می نویسد: " يادآور مي شود، محمد باقر قاليباف، كانديداي رياست جمهوري دوره نهم، هم اينك شهردار تهران است."

ارضي در ادامه با اشاره به شهرداري گفت: فكر مي كنند از كارهايشان بي خبريم و نمي دانيم در حال جمع آوري ميليوني پول هستند تا در موقع مناسب خرجش كنند.



گفتنی است، حاج منصور ارضی در ميان دعاهاي مذهبي، معمولا چند دقيقه دعا را قطع مي كند و به مباحث سياسي مي پردازد. ارضي در گذشته نيز در ميان دعا، به هاشمي، كروبي و ... حمله كرده بود و سایت شهردار تهران در حالی این اظهارات حاج منصور ارضی را در آن ایام تقبیح کرده بود که خود این روزها از سخنان تند و بعضا هتاکانه نقویان علیه شخص دوم مملکت بعنوان شجاعت یاد می کند.

به هر حال اظهارات آن روزهای حاج منصور ارضی علیه شهردار تهران کافی بود تا پس از انتقادات رسانه های سایبری حامی شهردار تهران علیه این مداح اهل بیت (علیهم السلام)، اینبار رسانه مکتوب وابسته به شهرداری تهران وارد میدان شود و از نامه ادعایی برخی فرماندهان ارشد دفاع مقدس به رئیس قوه قضائیه بر علیه حاج منصور ارضی خبر دهد.

همشهری در آن ایام نوشت:

" جمعی از فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس با ارسال نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه، خواستار رسیدگی قانونی به اظهارات و اهانت مطرح شده توسط یک مداح در مراسم معنوی دعای عرفه نسبت به محمد باقر قالیباف شدند.

به گزارش مهر، یک منبع مطلع ضمن تایید خبر و اعلام ارسال این نامه به دفتر سید محمود هاشمی شاهرودی گفت: جمع زیادی از همرزمان و فرماندهان عالی‌رتبه دوران جنگ تحمیلی با امضای این نامه اعتراض آمیز ضمن ابراز تأسف از آلوده کردن مناسبت‌های دینی و معنوی به‌ویژه دعای پرفیض عرفه به برخی بداخلاقی‌ها و مقاصد سیاسی، خواستار رسیدگی به اهانت مداح مذکور به شهردار تهران که از فرماندهان پرتلاش و ارزنده دفاع مقدس بوده، شده‌اند.

نویسندگان نامه در ادامه تأکید کرده‌اند: ما حقیقتاً نسبت به این‌گونه اعمال که بی‌پروا به حریم انسان‌های مؤمن و فداکار حمله می‌شود، اعلام خطر می‌کنیم."

آن حجم انتقادات و نامه ادعایی هم راه بجایی نبرد و بعد از آن هم کسی نتوانست حکمی را بر علیه حاج منصور بگیرد چون حقیقتا حاج منصور در عین سیاسی بودن، سیاست زده نیست و این را همه خوب می دانند. او نقدهایش از روی دلسوزی است نه تسویه حساب های شخصی و حزبی، اگرچه بعضا در برخی عبارتها و اظهاراتش همچون همه خوبان غیرمعصوم اشتباهاتی هم داشته است اما منصفین آنرا به حساب بغض شدیدش به منکرات می گذراند.

به هر حال حاج منصور در سال 86 از ملک و گندم ری و جوی طویله هایش سخن گفت و رسانه های حامی شهردار تهران علیه این مداح مشهور هیاهو براه انداختند و ضمن انکار اصل ماجرا، تهدید به شکایت هم کردند اما عملکرد عجیب این روزهای یکی از رسانه های اقماری منسوب به شهردار تهران شائبه های را ایجاد می کند.



بنابر گزارش خبرنگار بی باک ، سایت " شفاف" از رسانه های اقماری حامی شهردار تهران در اقدامی عجیب، علی رغم وجود صدها موضوع و سوژه مهم خبری در عرصه داخلی و بین المللی، از بین 11 خبر ویژه اول خود، هفت تای آنرا به موضوع "جدایی ری از تهران" اختصاص داده است و به حامیان تفکیک ری انتقادات صریح و تندی وارد نموده است که این امر در کنار سخنان قبلی حاج منصور ارضی شائبه هایی را ایجاد می کند لذا چنین حرکت های ناشیانه ای از سوی حامیان شهردار تهران، می تواند بیش از گذشته به وجه اقای قالیباف ضربه بزند.

گفتنی است؛ بعد از انتقادات صریح حاج منصور ارضی از شهردار تهران در سال 86، قالیباف در واکنش به سخنان این مداح اهل بیت (علیهم السلام) گفت: «اگر در سالی که به گفته مقام معظم رهبری سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی نامیده شده است و در روز عرفه - روزی که روز معنویت و وحدت و خلوص و دلجویی است - چنین رفتاری صورت گرفته به اعتقاد من حرکت ناشایستی است و من نیز دنبال این نبوده و نیستم که به چنین مسائلی پاسخ بدهم.»

بنابر گزارشات برخی رسانه ها، محمدباقر قالیباف شهردار تهران در حاشیه همایش دومین سالگرد تاسیس سامانه 137 شهرداری تهران که در مرکز همایش های سازمان صدا و سیما برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص اظهارات  انتقادی یکی از مداحان معروف تهران در مراسم دعای عرفه درباره گفته ها و اقدامات شهردار تهران و اینکه گفته شده اظهارات اخیر شهردار تهران در واقع نوعی نیرو جمع کردن برای خرج کردن در زمان انتخابات ریاست جمهوری است، گفت: «اجازه بدهید من در این زمینه صحبت نکنم؛ چراکه بارها گفته ام این ها بداخلاقی است که انجام می دهند. من فکر می کنم مردم ما آگاه تر از این افراد هستند.»

شهردار تهران تصریح کرد: «مردم آگاه هستند. با این بداخلاقی ها چه در جنبه های مدیریتی، چه در بحث های شخصی و چه در استفاده ابزاری از دین کردن، کار به جایی نمی رسد.»

وی همچنین در خصوص جلسه شب گذشته اش با جبهه متحد اصولگرایان، اظهار داشت: «این جلسه وحدت رویه خوبی را دنبال کرد تا از همه ظرفیت هایی که در مجموعه اصولگرایی وجود دارد بتوانیم استفاده کنیم وطبیعتا تشکیل چنین نشست هایی حول محور همراهی و همکاری و وحدت بین همه اصولگرایان است.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
تک وتنها
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۷ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۰
۲
من اینو میدونم که حاج منصور از رو هوا و شکم سیری انتقاد نمیکنه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها