امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۱۰۷۷۳۲
زمان انتشار: ۱۸:۵۲     ۳۰ دی ۱۳۹۱
رسانه‌ها و سایت‌های وابسته به دشمنان نظام طی چند روز اخیر، در یک اقدام هماهنگ فضاسازی بی‌سابقه‌ای را علیه امام جمعه پاوه آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، برخی شبکه‌های ماهواره‌ای ضد انقلاب و شماری از سایت‌های اینترنتی وابسته به دشمن، طی روزهای اخیر در یک اقدام کاملا هماهنگ و برنامه‌ریزی شده، اقدام به تخریب چهره امام جمعه پاوه کرده‌اند.

این هجمه رسانه‌ای زمانی آغاز شده که ماموستا ملا قادر قادری در مراسم ختم یکی از اهالی شهر پاوه حضور پیدا می‌کند و پیام تسلیت اعضای «انجمن فرهنگ و ادب شهرستان پاوه» را که خطاب به فرزند شخص متوفی نوشته شده است، مشاهده می‌کند.

مسئول دفتر امام جمعه پاوه در خصوص این پیام به خبرنگار فارس در پاوه گفت: این پیام که به زبان کردی نوشته شده بود، بدون ذکر نام خدا آغاز شده و در متن پیام هم اشاره‌ای به باورهای مذهبی مبنی بر حق بودن مرگ نشده بود.

مصلح قادری اضافه کرد: همین امر باعث شد که ماموستا قادری در سخنان کوتاهی در خصوص شیوه نوشتاری و باید و نبایدهای صدور چنین پیام‌های تسلیتی توضیحاتی به حاضران ارائه کند.

وی تصریح کرد: پس از ارائه این توضیحات نویسنده پیام و فرزند آن مرحوم به ایشان مراجعه کرده و از راهنمایی‌های ماموستا تشکر کرده و ایشان نیز پس از قرائت فاتحه صحن مسجد را ترک کرد.

حال چطور امر به معروف یک روحانی سرشناس در یک مجلس عزا تبدیل به یک هجمه رسانه‌ای و دروغ‌پردازی دشمنان نظام و بدخواهان مردم شده است، امری است که نیاز به بررسی دارد.

در خصوص شدت یافتن حمله به شخصیت فرهنگی ماموستا ملاقادر قادری در سال‌های اخیر چند نکته قابل تأمل است. نخست اینکه یکی از وظایف شرعی علمای دینی امر به معروف و نهی از منکر است و روشنگری در میان مردم در خصوص مسائل معرفتی و اعتقادی جزء لاینفک وظایف آنها است و اگر چنین روشنگری از سوی آنها صورت نگیرد، نشان دهنده این است که این اشخاص نسبت به وظایف شرعی خود و تکالیفی که نسبت به جامعه بر عهده دارند بی‌تفاوت هستند.

سخنان اخیر ماموستا قادری هم بر همین اساس و کاملا مستدل انجام شده و با توجه به مشی چندین ساله این عالم دینی در خصوص حساسیت در حوزه مسائل مذهبی، نه تنها غیرعادی نبوده بلکه کاملا طبیعی است.

نکته دوم اینکه رابطه حسنه ایشان با نیروهای فرهنگی و مردمی بودن این شخصیت فرهیخته همواره مورد حسد بدخواهان بوده و آن‌ها از هر بهانه‌ای برای برهم زدن این ارتباط استفاده کرده‌اند، ولی خوشبختانه تاکنون هیچ توفیقی در این خصوص کسب نکرده‌اند.

نکته دیگر اینکه توجه به شخصیت دینی، اخلاقی و انقلابی ماموستا قادری به خوبی روشن می‌کند که بصیرت‌دهی و روشنگری این عالم مجاهد در میان مردم همواره بغض و کینه دشمنان را به‌دنبال داشته و آنان را در تفرقه افکنی‌های قومی و مذهبی در منطقه اورامانات ناکام گذاشته و همین دشمنان را بر آن داشته تا به هر بهانه‌ای از ایشان به زعم خود یک چهره ضد‌مردمی ترسیم کنند.

پس از سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه و تمجید ایشان از ماموستا قادری با این عبارات که: «بخش مهمی از این امتیازات (امتیازات شهرستان پاوه) بر می‌‌گردد به این مرد عالم و مجاهد، این جناب ماموستا قادری؛ روحانی هم عالم و هم روشنفکر. این‌جور روحانی‌‌ای در این دوره و در همه‌ مقاطع حساس، به کار جماعت‌های مردمی می‌آید؛ آگاهانه، بابصیرت، مسائل را تشخیص بدهد، درک کند، بعد هم وسط میدان باشد»، کینه حسودان و دشمنان را دو چندان کرده و آنان را ترغیب کرد تا سازماندهی حملات به این روحانی مردمی را  در دستور کار قرار دهند.

حمله به شخصی چون ماموستا قادری که رفع مشکلات و موانع زندگی مردم از مهم‌ترین دغدغه‌های او محسوب می‌‌شود و خلط مسائل سیاسی و دینی برای ایجاد فاصله میان وی و مردم برنامه خطرناکی است که از سوی دشمنان در حال پیگیری بوده و هوشیاری در مقابله با این توطئه‌ها از سوی مسئولان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها