أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۰۸۲۳۰
زمان انتشار: ۱۸:۴۲     ۰۲ بهمن ۱۳۹۱
واقعا خیلی حیف شد چراکه از ته قلبم خیلی از علی کریمی راضی بودم.

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشی، کارلوس کی‌روش در مورد خداحافظی سید مهدی رحمتی از تیم ملی، مصدومیت علی کریمی، حضورش در شبکه تلویزیونی بی بی سی فارس، تبانی با قطر و ... ناگفته هایی را بیان کرد که در زیر می خوانیم:

 

* خبر دارید که حضورتان در شبکه تلویزیونی «بی بی سی فارسی» و مصاحبه با این شبکه حرف و حدیث‌های فراوانی را به همراه داشت.چطور شد آن مصاحبه را انجام دادید؟

 

در آن خیلی صحبت راحتی با هم داشتیم. ما این صحبت‌ها را ارزیابی کردیم. من قبل از انجام این مصاحبه راجع به همه موارد آن فکر کردم. یک پیشنهاد برای مصاحبه داشتم و 2 عکس العمل؛ اول فکر کردم اگر بروم چه اتفاقی می افتاد و دوم اینکه اگر این پیشنهاد را نپذیرم عکس العمل مردم دنیا به واکنش من چه خواهد بود؟

 

اگر من این مصاحبه را رد می‌کردم و یا به عنوان نماینده یک کشور با تاریخ کهن نمی توانست گزینه مناسبی باشد.

 

من اگر پیشنهاد مصاحبه را رد می کردم به اعتبار مردم ایران لطمه می زدم بنابراین ترجیح دادم به بی بی سی فارسی بروم و آنجا از چیزهای بسیار خوبی که در این مملکت اتفاق افتاده صحبت کنم و از این امیدی که برای رفتن به جام جهانی داریم حرف بزنم. بین این 2 راه حل، راه‌حل دوم بهتر بود؛ اینکه از خارق‌‌العاده بودن این کشور و فوتبال این کشور صحبت بکنم بهتر بود. در آن زمان من فکر کردم بهترین تصمیم را گرفته‌ام.

 

*خبر دارید که مدیرعامل پرسپولیس بعد از از مصاحبه تان با بی‌بی‌سی اعلام کرد که از شما شکایت می‌کند؟

 

شکایت؟! چرا شکایت؟!

 

* چون شما در آن مصاحبه گفتید که پرسپولیس عامل افت تیم ملی شد؟

 

باز هم تکرار می‌کنم و هیچ شکی نباید در این باشد که فرم و شرایط روحی و روانی بازیکنان پرسپولیس و شرایط تاکتیکی و تکنیکی‌شان و عدم روی فرم بودن این بازیکنان مطمئنا به تیم ملی هم ضربه زد. باز هم شفاف‌تر بگویم که مطمئنم و هیچ شکی ندارم که بازیکنان تیم ملی که از پرسپولیس می‌آمدند از لحاظ اعتماد به نفس و از لحاظ اطمینان به خود کمبود داشتند و کمبود خودباوری داشتند و این مسئله واقعا روی کارآیی تیم ملی اثر گذاشت، حتی بدترین چیز این بود که وقتی مربی سابق پرسپولیس آمد و گفت که مربی تیم ملی فضای پرسپولیس را مسموم کرده است و بعد مدیرعامل پرسپولیس از این صحبت‌ها حمایت کرد این امر به روحیه بچه‌ها در تیم ملی هم ضربه زد. من واقعا متعجبم که رویانیان چنین حرفی زده و می‌خواهد از من شکایت کند چراکه چندین بار با او پشت یک میز نشستیم و راجع به مشکلات پرسپولیس صحبت کردیم.

 

* پس چرا رویانیان شما را تهدید به شکایت کرد؟

 

بنابراین من تنها می‌توانم به این فکر کنم اطلاعاتی که به ایشان رسیده اطلاعات غلطی بوده و یک سوءتفاهم بیشتر نیست و چون در آن صحبت‌هایی که با هم داشتیم کاملا با هم موافق بودیم. می‌بینیم که تغییراتی هم انجام شده است و فرم خوب بازیکنان مطمئنا به سود تیم ملی هم خواهد بود.

 

* این صحبت‌ها مثلا در مورد برکناری ژوزه بوده یا مسائل دیگر؟

 

 نه هیچ ارتباطی به ژوزه نداشت. صحبت‌های ما راجع به این مسئله بود که بازیکنان از لحاظ روحی در فرم ایده‌آل نیستند و در این فرم غیر ایده‌آل نمی‌توانند آن کارایی که می‌توانند در زمین داشته باشند را نشان دهند. آن موقعی که صحیت از این بود که شاید من ذهن علی کریمی را نسبت به ژوزه خراب کرده‌ام، ما راجع به این مسئله هم صحبت داشتیم و مشخص شد که چنین مسئله‌ای وجود نداشت و روی تمام بازیکنان این مسئله‌ای که برای کریمی اتفاق افتاد اثر گذاشت، به همین دلیل صحبت‌هایی با رویانیان داشتم که این مسائل کاملا شفاف شد و هیچ مشکلی نبود. بنابراین صحبت‌هایی که انجام دادم راجع به اینکه شرایط پرسپولیس آن موقع چگونه بوده با صحبت‌هایی که با رویانیان داشتم هیچ تفاوتی نداشت. ولی چیزی که در این مملکت به آن پی بردم این است که بعضی مواقع بین چیزی که می‌گویم و چیزی که منتشر می‌شود مثل تفاوت روز و شب است و یک نمونه از این صحبت‌ها این است که من می‌خواهم لیگ را تعطیل کنم. و من تعجب می‌کنم که مدیران عامل و روسای باشگاه‌ها تا این را شنیدند نمی‌خواهند از من شکایت کنند. در حالی که این بهانه خوبی برایشان بود تا همه از من شکایت کنند.

 

* گویا یک دروازه‌بان جدید بنام دانیال داوری را از بوندس‌لیگای 2 به تیم ملی دعوت کرده‌اید.این خبر صحت دارد؟

 

بله. البته تصمیم‌گیری نهایی هنوز انجام نشده اما برای دانیال با همان پروسه‌ای که برای بازیکنان دیگر جلو رفتیم، پیش می‌رویم و بازی آن را ارزیابی می‌کنیم تا ببینیم می‌تواند به صعود ما برای جام جهانی کمک کند یا نه و آیا می‌تواند تیم فوتبال ما را بهتر کند یا خیر.

 

* 2 خبر بد برایتان؛  علی کریمی مصدوم شد و سید مهدی رحمتی هم از تیم ملی خداحافظی کرد.

 

مورد اول که مطمئنا چیز خوبی نیست چراکه هر موقع یکی از بازیکنان ما مصدوم می‌شود مثل یک خواب بد برای مربی می‌ماند و واقعا هم خیلی حیف شد چراکه از ته قلبم خیلی از علی کریمی راضی بودم. او توانست بعد از این مشکلاتی که پشت سر گذاشته بیاید و فوتبالش را به سطحی برساند که بتواند مشکلات ما را حل کند و چیز دیگری که در مورد آن خوشحالم اینکه کریمی با اینکه آن مشکلات را داشت من از او پشتیبانی کردم و نگذاشتم که آن مسائلی که در باشگاهش برایش اتفاق افتاد به فوتبالش صدمه بزند.

 

چراکه معتقدم هنوز هم علی کریمی خیلی حرف‌ها برای گفتن در فوتبال ایران دارد. ما همه می‌دانیم که دیگر علی کریمی بازیکن جوانی نیست ولی کریمی یک چیزی دارد که حتی ثروتمندترین آدم در ایران هم نمی‌تواند آن را بخرد و آن تجربه است، تجربه بین‌المللی فوتبالی. این را نه جایی می‌توان خرید و نه جایی می‌توان به سادگی یاد گرفت بنابراین تصمیم گرفتم که از او در آن زمان‌های سخت حمایت کنم و فکر کنم که تصمیم خوبی هم بود. چون هنوز هم می‌تواند الگوی خوبی برای بازیکنان جوان تیم ملی باشد.

 

در مورد دوم واقعیت این است که اصلا نباید هیچ صحبتی در مورد آن انجام دهم، نمی‌دانم این موضوع را باید جدی بگیرم یا نه، دلیل این تصمیم‌گیری رحمتی را نمی‌دانم و اینکه آیا به مسائل شخصی مربوط است یا خانوادگی، ولی اگر واقعیت داشته باشد ما باید به چنین تصمیمی احترام بگذاریم. ولی اگر به چیز دیگری مربوط می‌شود من در جریان آن نیستم و برای ما توضیحی نداده است و چون در جریان مشکلات دیگری نیستم نمی‌توانم بیشتر از این صحبتی داشته باشم. ولی اگر واقعیت داشته باشد که از تیم ملی خداحافظی کرده من برایش آرزوی موفقیت دارم! بنابراین از تیم ملی بیرون خواهد رفت.

 

* اما رحمتی سال ها است که دروازه بان اول تیم ملی ایران بود، آیا جایگزینی برای او دارید؟جایگزین دارد؟

 

بهترین جایگزین بازیکنانی خواهند بود که بالاتر از همه چیز خودشان را فدای تیم ملی می‌کنند و دوست دارند که در جمع تیم ملی باشند و برای من مهم بازیکنانی هستند که خودشان را در اختیار تیم ملی می‌گذارند.

 

* دربی پایتخت نزدیک است، نظرتان در مورد دربی چیست؟

 

دربی یک بازی گیرا و جذابی خواهد شد، چون پرسپولیس آمده است تا خود را در کورس قهرمانی قرار دهد و استقلال هم که در کورس هست، بنابراین بازی جذابی خواهد شد.

 

من مطمئنم که از بازی رفت در این فصل خیلی بهتر خواهد بود و اینچنین بازی‌هایی هستند که من معتقدم برای بازیکنان یک فرصتی است تا در زمین با تلاش و کار خودشان حرفشان را در زمین مسابقه بزنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
امین پارسا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۵ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
با این حساب خداحافظ جام جهانی همین چند امتیازی هم که گرفتیم بخاطر رحمتی هست به نظر شما تو بازی با کره اگه رحمتی نبود ما میبردیم اون بازی رو؟؟؟؟؟خداحافظ جام جهانی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها