يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۰۸۳۱۹
زمان انتشار: ۲۰:۳۱     ۰۲ بهمن ۱۳۹۱
زائر آزاد شده ایرانی از سوریه گفت: گروگان گیران وهابی که ما را ربوده بودند فکر می کردند شیعیان ایرانی قرآن خواندن را یاد ندارند و وقتی که تعدادی از اسیران ایرانی با صوت زیبا قرآن را تلاوت می کردند گروگان گیران وهابی گریه می کردند.
به گزارش 598، حسین علی حسینی در گفتگو با مهر اظهار کرد: مدتی که از اسارتمان به دست نیروهای معارض سوری گذشته بود از گروگان گیران تقاضای قرآن کردیم.

گروگان آزاد شده ایرانی افزود: گروگان گیران در ابتدا با حالت تعجب و تمسخر گفتند مگر شیعیان ایرانی قرآن خواندن یاد دارند که ما به شما قرآن بدهیم و اصلا مگر شیعه قرآن می خواند.

علی حسینی بیان کرد: وقتی یکی از گرو گان گیران پس از اصرار فراوان ما یک جلد کلام الله مجید را در اختیار ما گذاشت صوت زیبای تعدادی از اسیران همراه بنده آنچنان تاثیری بر گروگانگیران وهابی گذاشت که آرام آرام گریه می کردند و اشک می ریختند.

وی افزود: من در این مدت اسارت فهمیدم تبلیغات سوء دشمنان بویژه شبکه های الجزیره و العربیه چه تاثیرات سوئی بر ذهنیت مردم دیگر کشورها نسبت به ایران و مذهب تشیع داشته است.

گروگان آزاد شده ایرانی اظهار کرد: اغلب افرادی که به عنوان گروگان گیر مشاهده کردم افرادی بودند که ایرانی و شیعه را نمی شناختند و اطلاعاتشان از ایران و تشیع در حد همان دروغ هایی بود که رسانه ای مزدور به خوردشان می دادند.

علی حسینی افزود: آن دسته از گرو گانگیرانی که ته دلشان واقعا ایمان بود و مسلمان بودند تحت تاثیر عبادت و بویژه قرآن خواندن ایرانی ها قرار می گرفتند. وی گفت: در چند روز آخر کار به جایی رسیده بود که هر کدام از رئیسان و فرماندهانشان می آمدند از ایرانی ها می خواستند برایشان قرآن تلاوت کنند.

گروگان آزاده خراسانی افزود: یکی از همراهان ما نوبت حج تمتع داشت و ما از آنها خواستیم لااقل ایشان را آزاد کنند تا به حجی که سال ها انتظارش را می کشید برسد اما این بنده خداها آنقدر کم اطلاع بودند و آنچنان این ها را شستشوی مغزی داده بودند که می گفتند مگر شما ایرانی های شیعه به مکه هم می روید.

علی حسینی بیان کرد: گروگانگیران به ما می گفتند ما شنیده ایم شما گرد قبر حضرت زینب(س) طواف می کنید و البته از همین طرز تفکرشان پیدا بود که این ها اغلب آدم های کم اطلاع و فریب خورده ای هستند که تحت تاثیر تبلیغات دورغین وهابی ها وسلفی ها قرار دارند.

۱۵۹ روزاعتکاف را تجربه کردیم

وی اظهار کرد: در کشور خودمان هرگز لیاقت پیدا نکردم تا در مراسم اعتکاف شرکت و از معنویات حاصل از آن بهره ببرم اما خداوند توفیق داد در یک دوره ای که به حساب من ۱۵۹ روز و سه ساعت طول کشید اعتکاف را تجربه کنم.

گروگان آزاد شده ایرانی افزود: تک تک لحظه هایی که در دست نیروهای معارض سوری اسیر بودیم به معنویات پرداختیم و خیلی اتفاق افتاد که نتیجه دعاهایمان را می دیدیم. 

علی حسینی گفت: "وجعلنا" می خواندیم گریه می کردیم دعا می خواندیم و تاثیرش را نیز می دیدیم و شاید این لحظه ها دیگر هیچ وقت اتفاق نیفتد. وی افزود: خود بنده موفق به هفت ختم قرآن شدم والبته عزیزان دیگری بودند که بیش از این ها توفیق ختم قرآن نصیبشان شد.

برق از چشم آدم می پرد را تجربه کردیم

علی حسینی افزود: حتی یکبار موقعیت فرار برای چند تن از بچه ها فراهم شد اما وقتی به قرآن مراجعه کردیم آیه ای آمد که معنایش این بود که "صبر کنید و استقامت داشته باشید پیروزی نزدیک است".

وی اظهار کرد: در فرهنگ ما ضرب المثلی رایج است که می گوید برق از چشمانم پرید و ما زیر شکنجه ها و کتک های که اغلب به سر و صورتمان وارد می شد بارها این ضرب المثل را تجربه کردیم و آنچنان ضربه ای به سرمان وارد می شد که واقعا برق از چشمانمان می پرید.

مراسم شب های احیاء و تاسوعا وعاشورا را برگزار کردیم

آزاده سرافراز ایرانی افزود: به رغم همه تنگناها و سختی هایی که وجود داشت سعی می کردیم توسل به ائمه (ع) را فراموش نکنیم و همچنین با اجرای مراسم مذهبی و مناسبتی روحیه خودمان را حفظ کنیم.

وی گفت: مراسم شب های احیاء را با یک قرآن برگزار کردیم و آن زمانی که باید قرآن بر سر می گذاشتیم فقط دست خالی مان را بر روی سر قرار می دادیم به امید آنکه خداوند خودش دستمان را بگیرد.

گروگان آزاد شده ایرانی افزود: در اعیاد سعی می کردیم با سر هم کردن تکه نان های مانده برای خودمان مثلا شیرینی درست کنیم و با اینکه اغلب اعیاد با گریه و تمسک به ائمه (ع) اظهار شروع می شد اما در نهایت تاثیر بسیارخوبی در روحیه همه بچه ها داشت.

علی حسینی با اشاره به حساسیت زیاد گروگانگیران به نام امامان (ع) بیان کرد: شب های عزاداری امام حسین (ع) را با صدای بسیار آرام به عزاداری پرداختیم و مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی را نیز در همان اسارت و با همه سختگیری های که می شد برگزار کردیم.

سرمان با تنمان یکی نبود

وی اظهارکرد: در یکی از شب های اسارت که می خواستند برای بهره برداری سیاسی هر طور که شده از بچه ها اعتراف بگیرند هرچه تلاش کردند به جایی نرسیدند و بعد از کلی شکنجه شروع کردند به عکس گرفتن از بچه ها تا از این عکس ها سوء استفاده تبلیغاتی کنند.

گروگان آزاد شده ایرانی افزود: پس از گرفتن این عکس ها در اتاق بالای سر ما این عکس ها را مونتاژ کردند و وقتی این عکس های مونتاژشده را دیدیم واقعا نمی دانستیم باید چه عکس العملی نشان دهیم.

علی حسینی گفت: مونتاژ عکس ها آنقدر ناشیانه بود که قسمت بالاتنه با پائین تنه اصلا جور در نمی آمد و در اکثر عکس ها سرمان با تنمان یکی نبود.

قسمت بود در این سفر باشم

وی اظهار کرد: قبل از اینکه بخواهیم از شهرمان به سمت تهران حرکت کنیم بنده خواب ماندم و در حالی که فکر نمی کردم به اتوبوس برسم اما در کمال تعجب دیدم به همان اندازه ای که من خواب مانده بودم اتوبوس تاخیر درحرکت داشته است و درحالی که نا امیدانه به سمت قرار رفته بودم به همراهانم رسیدم.

گروگان آزاد شده ایرانی افزود: در فرودگاه تهران نیز به مشکل برخوردیم و در حالی که فکر نمی کردیم کارمان درست شود در عین ناباوری به سمت سوریه حرکت کردیم.

علی حسینی اظهار کرد: در فرودگاه دمشق نیز در حالی که فقط دوتا از خروجی ها باز بود و ما باید مدت طولانی را در صف انتظار باقی می ماندیم باز در کمال ناباوری شرایطی پیش آمد که از گیشه عبور کردیم و به خواست خدا دقیقا در ساعتی که باید در اتوبوسی قرارگرفتیم که بعدا فهمیدیم این اتوبوس طبق برنامه قبلی باید ربوده می شده است.

وی افزود: ظاهرا فرزند راننده اتوبوس چند روز قبل توسط معارضان خارجی سوری ربوده شده بود و به او گفته بودند باید تعدادی از زائران ایرانی که همه روزه به قصد تشرف به حرم حضرت زینب(س) وارد سوریه می شوند را به ما تحویل دهی تا فرزندت را آزاد کنیم.

گروگان آزاد شده ایرانی بیان کرد: پشت سر ما دو دستگاه اتوبوس دیگر نیز می آمد و الان که فکر می کنیم خدا را شاکریم که آن دو اتوبوس ربوده نشدند چون اغلب زن و بچه های همراه ما در آن دو اتوبوس حضور داشتند و در صورتی که خانم ها ربوده می شدند مشکلات زیادی برایشان بوجود می آمد.

لی حسینی افزود: همه چیز دست به دست هم داده بود و در واقع قسمت و تقدیر ما به گونه ای رغم خورد تا ما در این سفر و در آن اتوبوس حاضر باشیم.

وی گفت: در داخل گروه ۴۸ نفره ای که به دست گروگانگیران ربوده شدیم از همه نوع طیف و مشاغل مختلف حضور داشتند.

گروگان آزاد شده ایرانی افزود: در کنار ما پزشک و مترجم نیز حضور داشتند که همه با هم توانستیم به لطف خدا و با عنایت ویژه صاحب الزمان حضرت مهدی(ع) و دعای مردم ایران و مقام معظم رهبری دوباره رنگ خاک وطن را ببنیم و در فضای ایران نفسی روح بخش بکشیم.

گرو گانگیرها از سه نفر از ما به عنوان سپر دفاعی استفاده کردند

علی حسینی افزود: چند روزی از ربوده شدن ما می گذشت که گروگانگیرها سه نفر از ما را جدا کردند و به عنوان سپر دفاعی در برابر حملات ارتش سوریه به مواضع خودشان قرار دادند.

وی بیان کرد: وقتی این سه نفر را بردند فکر می کنم خبر شهادتشان نیز اعلام شد ماهم از آن جایی که خواست خداوند بر زنده ماندن این عزیزان بود چند روز بعد دیدم که صحیح و سالم به جمع ما اضافه شدند.

گروگان آزاد شده ایرانی افزود: وقتی از این سه نفر شرح ماجرا را پرسیدیم گفتند ما خودمان نیز نمی دانیم چگونه آن همه گلوله ای که در دور اطراف ما منفجر می شد هیچکدام به ما آسیبی نرساند و البته ما همه می دانستیم این هم از همان صدها امداد غیبی بود که خداوند در این مدت اسارت به ما عطاکرد.

مترجم افغانیمان یک شیعه به تمام معنا بود

علی حسینی با اشاره به حضور یک مترجم افغانی در گروه ۴۸ نفره ای که ربوده شده بودند بیان کرد: به اندازه همه شکنجه ها و کتک های که ما خوردیم این بنده خدا کتک خورد و شکنجه شد.

وی افزود: از هر کدام از ما که می خواستند اعتراف بگیرند این مترجم افغانی نیز حضور داشت و وقتی گروگانگیرها نمی توانستند به پاسخ دلخواهشان برسند بر فرد تحت باز جویی این شیعه به تمام معنا و مومن افغانی نیز شکنجه می شد و کتک می خورد.
گروگان آزاد شده ایرانی گفت: آنها وی را کتک می زدند و می گفتند تو حرف ها را درست ترجمه نمی کنی و گرنه غیر ممکن است زیر شکنجه های سختی که ما وارد می کنیم ایرانی ها اعتراف نکنند.

علی حسینی اظهار کرد: نام این فرد در بین آمار ما ثبت نشده بود و اگر کشته می شد نیز نامی از او باقی نمی ماند و با این که یکبار هم موقعیت فرار برای وی مهیا شد اما این شیعه واقعی و با غیرت هرگز از ما جدا نشد.

منزل آخر یک خانه شخصی بود

وی گفت: بیشترین آزار و کتک وشکنجه ای که شدیم در روز اول ربوده شدنمان بود به صورتی که همه ما از تونل مرگی که اسرای هشت سال دفاع مقدس تعریف می کردند عبور کردیم.

گروگان آزاد شده ایرانی افزود: پس از آن به محلی که فکر می کنم یک قهوه خانه بود برده شدیم و پس از آن نیز به مکانی دیگر که یک زیر زمین تنگ و تاریک بود منتقل شدیم که البته باید بگویم این زیر زمین تنگ وتاریک مرکز انوار الهی شد و دل بچه ها از همین زیر زمین به ظاهر تنگ وتاریک بارها و بارها به سوی انوار الهی پر کشید و نور رحمت خداوند نیز بر دل و جان بچه ها روشنی بخشید.

علی حسینی گفت: منزل آخری که قبل از آزادی در آنجا گرفتار بودیم یک خانه شخصی بود که در طبقه بالایش اتاقی بود که مشخص بود این اتاق مخصوص عبادت صاحب خانه است.

وی افزود: البته ما قبل از آزادی و انتقال از این منزل نامه ای نوشتیم و از صاحب اصلی خانه خواستیم ما را حلال کند و از اینکه البته به طور اجباری مدتی در خانه این شخص بودیم از وسائل زندگی اش استفاده کردیم حلالیت طلبیدیم.

گروگان آزاد شده ایرانی بیان کرد: در بین لوازم همین خانه یک رادیوی کوچک پیدا کردیم و با تنظیم موج رادیو می توانستیم اخبار رادیو ایران را گوش کنیم.

علی حسینی افزود: زمانی که مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد بزودی خبرهای خوشی از گرو گان ها اعلام می شود تقریبا بر ما مسجل شد که بزودی آزاد می شویم که البته همین مسئله چند روز آخر اسارت را کمی برای ما طولانی کرد و شوق بازگشت به وطن آنچنان آتشی در درونمان بر پا کرده بود که هر روز به اندازه چند روز بر ما می گذشت.

عطر وطن را استشمام کردیم

وی اظهار کرد: بالاخره با لطف خداوند و همت مسئولان کشورمان توانستیم با دیگر عطر وطنمان را استشمام کنیم و پا بر خاک مقدس ایران سر افراز بگذاریم.

گروگان آزاد شده ایرانی افزود: از رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله) مردم خوب ایران و همه مسئولانی که با تلاش شبانه روزی باعث شدند چشمانمان بار دیگر خاک پاک ایران زمین را سرمه خودش کند و عطر وطن ریه هایمان را سرشار از بوی عشق شود تشکر می کنم.

علی حسینی آزاده ای که به قول خودش پس از ۱۵۹ روز و سه ساعت اسارت به وطن بازگشت اظهار کرد: خدا را شاکرم و از علی ابن موسی الرضا(ع) بخاطر اینکه منت بر سرم گذاشتند تا همچون کبوتران حرم بتوانم دوباره گشتی بر دور ضریح مطهرشان بزنم سپاسگزارم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها