يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۰۹۰۹۷
زمان انتشار: ۱۳:۴۹     ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
رئیس‌جمهور با بیان اینکه ماهیت خداوند و قرآن برای تمام مسلمانان یکی است، گفت: دسته‌بندی شیعه و سنی و اصالت طایفه از ناحیه شیطان است.
به گزارش 598 به نقل از فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران در مراسم اختتامیه اولین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم نیروهای مسلح کشورهای اسلامی که صبح امروز در سالن همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام و حضرت امام صادق (ع) گفت: انسان برای نیل به قله‌های سعادت نیازمند دو بال است که در حقیقت یکی هستند. هر دو جلوه‌ای از یک حقیقت هستند. بال اول قرآن است. قرآن کتاب هستی است. کتاب انسان است. کتاب سعادت است.

وی افزود: همه انسان‌ها به دنبال سعادت هستند انسان برای رسیدن به سعادت و کمال خلق شده، انسان خلق شده تا به جاودانگی برسد، انسان خلق شده تا خود را تا خدا بالا بکشد و به تجلی خدا تبدیل شود. ‌انسان می‌تواند تا مرزهای الهی بالا برود و به جایی برسد که به جلوه‌ای از خدا تبدیل شود. قلب او و اندیشه او جایگاهی الهی داشته باشد.

احمدی‌نژاد گفت:‌ اما ما نیازمند دو بال هستیم که در حقیقت هر دو یکی هستند.

وی با اشاره به جایگاه قرآن کریم از نگاه خداوند افزود: تمام حقایق در قرآن نهفته است، عظیم‌ترین و شریف‌ترین کتاب عالم قرآن است. قرآن از ناحیه خداوند عظیم و حکیم است بنابراین سرتاسر قرآن علم و حکمت است. قرآن حکمت مطلق است. عزت مطلق است و سرتاسر علم و معرفت است. جایگاه قرآن بسیار رفیع و بالاست.

رئیس جمهور ادامه داد: قرآن کتابی است که خداوند حافظ آن است و آنقدر شان بالایی دارد که خداوند حفاظت آن را بر عهده گرفته است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه جایگاه قرآن را خود خداوند بیان می‌کند، اظهار داشت: خداوند می‌فرماید که قرآن را در شب قدر نازل کرده و جایگاه نزول قرآن قلب پیامبر است که ظرفیتی عظیم‌تر، پاک‌تر و شریف‌تر از آن وجود ندارد.

وی افزود: قلبی که عقل کل است پاک‌ترین محبوبه خداوند است. ما برای رسیدن به سعادت و برپایی جامعه متعالی و رسیدن به خدا نیازمند قرآن هستیم. اما آیا قرآن به تنهایی کافی است؟ انسان‌ها هر کدام به اندازه درک و فهم خود از قرآن استفاده می‌کنند. دریافت‌ها از قرآن متفاوت است و هر کس هر چقدر کمال پیدا کند، حقیقت قرآن را بیشتر درک می‌کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی بر نقطه‌ای از خاک مسلمانان با دروغ و تزویر مسلط می‌شود و مسلمانان در برخورد با این رژیم و دفاع از خود دچار اختلاف می‌شوند، گفت: هر کدام با توجیهی و تمسک به قسمتی از قرآن متفاوت عمل می‌کنند.

وی افزود: انسان در این میان نیازمند عامل دیگری است، باید کسی باشد که بتواند قرآن را آن گونه که هست بیان کند. اولین وجود برای این کار پیامبر گرامی اسلام است. پیامبر عین قرآن است. پیامبر بی‌واسطه قرآن را از خداوند دریافت کرده است. جایگاه قرآن در قلب پیامبر است. پیامبر و قرآن یکی هستند.

رئیس جمهور ادامه داد: پس از پیامبر گرامی اسلام انسان‌های کامل باید تفسیر قرآن را بر عهده بگیرند چرا که دنباله‌روی از انسان‌های ناقص ما را به اختلاف می‌اندازد.

وی گفت: امروز ما نیازمند وحدت هستیم اما وحدت چگونه اتفاق می‌افتد. حبل‌الله چیست. اگر قرآن تنها حبل‌الله بود امروز مومنین و مسلمانان دچار اختلاف و تفرقه نبودند. البته این به آن معنا نیست که قرآن ناقص است بلکه ما نیازمند حضور عینی از قرآن هستیم.

وی افزود: امروز جهان نیازمند عدالت است، نیازمند مقاومت با ظلم و بی‌عدالتی است. امروز جهان نیازمند گسترده شدن سایه برابری است. امروز ما نیازمند وحدت هستیم اما باید حول چه چیزی وحدت کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: محور وحدت ما باید قرآن باشد اما در  کنار آن ما نیازمند عینیت قرآن هستیم. ما نیازمند انسان کامل هستیم چرا که قرآن بدون انسان کامل و برداشت و تفسیر از آن به اختلاف می‌رسد همانگونه که 1400 سال اختلاف وجود داشته است.

احمدی‌نژاد گفت: قرآن و انسان کامل هر دو یکی هستند. امام و انسان کامل عینیت قرآن است. با بیان خود قرآن را عینیت می‌بخشد.

وی افزود: اصلا بحث این گروه و یا این قبیله و آن طایفه نیست بحث، بحث قرآن است. بحث کمال است. انسان کامل متعلق به تمام بشریت است. مال گروه، طایفه و قبیله خاصی نیست. بحث گروه، طایفه و قبایل به خاطر عدم اعتقاد به حبل الله است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: چه طور مسلمانی، مسلمان دیگری را با شعار الله اکبر می‌کشد. کجا پیامبر گرامی اجازه داده مسلمانی مسلمان دیگری را بکشد مگر به حق. آن کسی که کشته می‌شود قرآن را تلاوت می‌کند و آن کسی هم که می‌کشد هم قرآن تلاوت می‌کند.

احمدی‌نژاد گفت: در اینجا بحث بحث قرآن است، بحث بحث طایفه نیست. اصالت طایفه از ناحیه شیطان است. پیامبر گرامی اسلام متعلق به همه است. انسان کامل متعلق به تمام بشریت است نه فقط برای مسلمانان بلکه برای بودایی‌ها، مسیحی‌ها و یهودی‌ها هم هست.

وی ادامه داد: عزیزان من شناخت قرآن بدون امام محال است و این ربطی به گروه‌ها ندارد دسته بندی شیعه و سنی ساخته شیطان است. قرآن یکی است. خدا یکی است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تدبیر و تدبر و تلاوت در قرآن بدون شناخت عینیت حقیقی آن فایده‌ای ندارد، تصریح کرد: قرائت و تلاوت قرآن بدون شناخت حقیقی قرآن تنها انسان را منحرف می‌کند. برخی گمان می‌کنند که ظاهر عبادت سازنده است. اما شیطان بیش از 7 هزار سال عبادت کرد و با یک اشتباه همه آن از بین رفت.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه امروز جامعه بشری نیازمند انسان کامل است، تصریح کرد: چه کسانی می‌خواستند در جهان آزادی و دموکراسی را برپا کنند اما با اصلی‌ترین دشمن آزادی و کرامت انسان‌ها تبدیل شدند چرا که ناقص بودند. جهان امروز برای نجات خود نیازمند انسان کامل است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران برپا شده است تا جهان را به این دو حقیقت مهم دعوت کند،‌ افزود: جمهوری اسلامی ایران برای تسلط بر دیگران برپا نشده است  در مرام انقلاب اسلامی کوچکترین نگاهی به آزادی و عزت دیگران وجود ندارد. عزت و عدالت برای همه بشریت است و پیام و دعوت انقلاب دعوت به قرآن را پیامبر و انسان کامل است. اصل پیام انقلاب برای همه بشریت است. همه باید با کرامت زندگی کنند و عدالت باید در همه جا حاکم شود.

رئیس جمهور بااشاره به اینکه حقیقت قرآن وحدت آفرین است، تصریح کرد: عزیزان من تمام شر و تلاش شیطان بر این است که اندیشه و دل‌های انسان را از قرآن و امام دور کند. انسانی که از حقیقت انسان و حقیقت قرآن غافل شد در مسیر شیطان است حالا فرقی نمی‌کند که در میخانه باشد یا در طواف خانه خدا قرار داشته باشد.

احمدی‌نژاد با اشاره به برپایی این محفل نورانی و حضور نیروهای مسلح کشورهای اسلامی در این جمع، گفت: نیروهای مسلح حافظ کرامت، جان، مال، ناموس، عدالت و موجودیت مردم هستند. عضویت در نیروهای مسلح یک شغل عادی نیست بلکه موجب عزت، امنیت و افتخار است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در کنار این شما عضو نیروهای مسلح کشورهای اسلامی هستید. کشورهایی که مردمی مومن و معتقد به خداوند و کتاب خدا هستند و می‌خواهند همانند پیامبر گرامی اسلام زندگی کنند. عضویت در نیروهای مسلح چنین کشورهایی یک افتخار بزرگ است.

احمدی‌نژاد گفت:‌ افتخار دوم این است که شما با قرآن مأنوس هستید این یک لطف کم نظیر الهی است. قدر خودتان را بدانید. قرآن دل‌های همه ما را متحد می‌کند.

وی افزود: عزیزان من، ما میعاد نزدیکی داریم وعده‌ای که به زودی فرا خواهد رسید. فاصله‌ها برداشته خواهد شد و دست همه مومنین به هم گره خواهد خورد و این وعده‌ای است که از سوی انبیاء الهی داده شده است.

رئیس‌جمهور در پایان با تشکر از برپا کنندگان این مراسم از جمله نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز قرآن باید وسیله‌ای برای وحدت دل‌ها باشد. ما همه یک ماموریت مشترک داریم. یک هدف مشترک داریم و آن استقرار توحید و عدالت در جهان است که به فضل الهی نزدیک خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها