يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۱۰۵۶۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۸     ۱۱ بهمن ۱۳۹۱
احمدی‌نژاد در مراسم تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل:
رئیس‌جمهور گفت: امروز انقلاب اسلامی علی‌رغم تمام توطئه‌های شیاطین در مسیر خود و با افتخار به سمت جلو حرکت می‌کند.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران در مراسم تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل که صبح امروز در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه امسال دهه فجر انقلاب اسلامی با ولادت پیامبر گرامی اسلام مقارن شده است، گفت: این مسئله پربرکت بر نورانیت دهه فجر امسال افزوده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران و حضرت امام (ره) احیا کننده راه انبیا و پیامبر گرامی اسلام بود که این راه را در مقابل انسان قرار داده‌اند.

رئیس جمهور ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی انسان بود، پیروزی فطرت‌های پاک و الهی بر شیاطین روی زمین بود. دهه فجر جشن نو انسان است، انسانی که به دنبال کمال توحید و عدالت است.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی طوفانی از اندیشه را برای ریشه کنی ظلم در دنیا به راه انداخت، گفت:حضرت امام (ره) به عنوان رهبر این انقلاب از خود عبور کرده بود و در راه خدا حرکت می‌کرد و همان مسیری را امام معرفی می‌کرد که پیامبر گرامی اسلام و تمام پیامبران در مقابل ما ترسیم کرده بودند.

وی افزود: خدا را شکر که امروز انقلاب اسلامی با تمام توطئه‌های شیاطین در مسیر خود و با افتخار به سمت جلو حرکت می‌کند.

وی افزود: امام (ره) با حالات روحی و عواطف، احساسات و عشق عمیق، همواره مردم را گرامی می‌ داشتند و اراده مردم را در اداره کشور و انقلاب محترم و گرامی می‌داشتند.

رئیس جمهور ادامه داد: حضرت امام (ره) به مردم تحقیر شده میدان دادند و در دوره امام راحل این مردم احیا شده و خود را شناختند.  تاثیر گذاری و اقتدار و قدرت خود را شناختند و عزتشان را باز یافتند.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امام (ره) چیزی از انقلاب برای خود نخواستند، گفت: امام آمد تا به بشریت عزت بدهد و آن را نجات بدهد. مرز نگاه امام، تمام بشریت بود. اسلام از دیدگاه امام (ره) فارغ از همه تعصبات مذهبی بود. پاک، دلسوز و عاشق همه بود و برای دفاع از حقوق مردم هیچ مرزی را نمی‌شناخت.

وی افزود: ایشان بارها فرمودند در هر کجای عالم اگر ظلمی باشد باید با آن مبارزه کرد و تا ظلم هست ما و مبارزه هستیم. ایشان از همه ملت‌‌ها، نیازمندان و محرومین با تمام وجود دفاع می‌کرد در ذهن امام، مردم، طبقه و دسته بندی نداشتند و همه مردم محترم و عزیز بودند.

رئیس جمهور ادامه داد: از نگاه امام (ره) هیچ کس دارای شأنی بالاتر از دیگران نبود و ایشان به دنبال پیاده کردن مشی پیامبر و خدمت به مردم بودند.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز امام زنده است و ما شاهد اوج گیری هر چه بیشتر آرمان‌های امام راحل هستیم و آرمان ایشان رساندن جامعه بشری به نقطه حاکمیت جهانی عدالت و اتصال دادن دلها و اندیشه‌های مردم با حقیقت جاری در هستی یعنی امام عصر (عج) است.

احمدی نژاد گفت: اندیشه امام، اندیشه مهدوی، حسینی و جهانیست و امروز همه دلها و جان‌های ملت‌ها با این آرمان تسخیر شده است و ملت‌ها به سمت و سوی ندایی که امام راحل از خود به جا گذاشته است روانه می‌شوند.

احمدی نژاد در پایان تصریح کرد: خادمان ملت در دولت تا لحظه آخر خدمت گذاری به ملت ایران از راه و اندیشه‌ای که امام (ره) ترسیم کرده‌اند پیروی خواهند کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها