أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۱۰۸۰۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
در اختتامیه سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دو تن از هنرمندان کشورمان از سوی رئیس جمهور نشان درجه یک فرهنگ و هنر اعطا شد.
به گزارش 598 به نقل از خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، در اجرای اصل 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به تصویب‌نامه هفدهم آبان‌ماه سال 1391 هیئت وزیران به منظور تجلیل از تلاش‌ها و مساعی هنرمندان پیشکسوت ایران اسلامی به آقایان داود رشیدی و محمدعلی کشاورز نشان درجه یک فرهنگ و هنر از سوی محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران اهدا شد.

این نشان‌ها صبح امروز و در مراسم اختتامیه سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فجر که در تالار وحدت تهران برگزار شد با حضور رئیس جمهور، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسفندیار رحیم مشایی دبیر دبیرخانه جنبش عدم تعهد به این دو هنرمند اهدا شد.

محمدعلی کشاورز هنرمند کشورمان در سال 1309 در اصفهان متولد و در طول بیش از 50 سال فعالیت مؤثر در عرصه هنر در بیش از 47 فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرد. کشاورز در سال 1389 به عنوان چهره ماندگار کشور معرفی شد.

همچنین داود رشیدی هنرمند دیگر کشورمان در سال 1312 متولد و از سال 1343 فعالیت هنری خود را آغاز کرده است. رشیدی در طول قریب به  50 سال فعالیت خود در بیش از  40 فیلم سینمایی و نمایش‌های متعدد و ماندگار تئاتر و تلویزیون نقش آفرینی کرده است. رشیدی نیز در سال 1387 به عنوان چهره ماندگار کشور معرفی شده است.

لازم به ذکر است بر اساس مصوبه دولت به 3 تن از هنرمندان دیگر کشورمان خانم ژاله علو، عزت‌الله انتظامی و جمشید مشایخی نیز نشان درجه یک فرهنگ و هنر اعطا شده است که به دلیل کسالت امکان حضور آنها در این مراسم فراهم نشد و اعطای نشان به این هنرمندان به زمان دیگری موکول شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها