يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۱۰۸۸۴
زمان انتشار: ۰۳:۲۷     ۱۳ بهمن ۱۳۹۱
ویژه نامه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر (۲)/قریبیان در گفتگو با ۵۹۸:
فرامرز قریبیان در پاسخ به یکی از سوالات جمله متفاوتی را گفت که شاید مهمترین اظهار نظر او به شمار می رفت. وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ارزیابی اش از وضعیت فعلی سینما گفت: «امیدوارم ممیزی از سینمای ایران حذف شود» که این گفته او با تشویق جمعی از حضار همراه بود. خبرنگار 598 اما پس از این اظهار نظر، با او درباره اطلاق این گفته اش گفتگوی کوتاهی داشت که اظهارات عجیب تری از قریبیان را به همراه داشت.

سرویس نقد رسانه پایگاه 598 - در اولین روز از اکران سی و یکمین جشنواره فجر، کنفرانس مطبوعاتی فیلم «گناهکاران» ساخته فرامرز قریبیان بیش از سایرین مورد استقبال اهالی رسانه قرار گرفت. «گناهکاران» فیلمی در ژانر پلیسی و جنایی است که به گفته نویسنده آن، 73 ادای احترام به فیلم های بزرگ پلیسی جهان در آن صورت گرفته است.

کارگردان اما به اعتراف خودش، از آنجا که جذابیتی در فضای نیروی انتظامی داخل کشور مشاهده نمی کند، فیلم و فضای آن را متناسب با آثار سینمای غرب طرح ریزی می نماید.

اما در این نشست، قریبیان در پاسخ به یکی از سوالات جمله متفاوتی را گفت که شاید مهمترین اظهار نظر او به شمار می رفت. وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ارزیابی اش از وضعیت فعلی سینما گفت: «امیدوارم ممیزی از سینمای ایران حذف شود» که این گفته او با تشویق جمعی از حضار همراه بود. خبرنگار 598 اما پس از این اظهار نظر، با او درباره اطلاق این گفته اش گفتگوی کوتاهی داشت که اظهارات عجیب تری از قریبیان را به همراه داشت.

598: آقای قریبیان، آیا در هیچ کجای جهان سینمای بدون ممیزی وجود دارد؟

بله، سینمای آمریکا ممیزی ندارد.

598: اگر ممیزی ندارد، چطور سازندگان فیلم «30 دقیقه بعد از نیمه شب» به دادگاه احضار شدند؟

شما گویا منظور بنده را متوجه نمی شوید؛ من می گویم «آرزو دارم».

598: یعنی حتی آرزو دارید که ممیزی صحنه های جنسی هم حذف شود؟

آرزوست دیگر؛ آرزوست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها