أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۱۱۶۹۴
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
شب گذشته سردار عزیز جعفری به همراه خانواده شهید سید حسین علم الهدی و تعدادی از فرماندهان سپاه، در باغ موزه دفاع مقدس به تماشای یکی از فیلم های بخش مسابقه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر نشست.
به گزارش 598 به نقل از خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه خانواده شهید علم الهدی از جمله برادران و خواهران شهید، همچنین سردار جزایری، معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح و گلعلی بابایی، معاون هنری بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، شب گذشته در سالن اجتماعات باغ موزه دفاع مقدس به دیدن فیلم «زیباتر از زندگی» آخرین ساخته انسیه شاه حسینی نشستند.

در این اکران اختصاصی که جمعی از فعالان فرهنگی و رسانه ای حضور داشتند، سردار عزیز جعفری قبل از ورود به سالن مورد استقبال کارگردان و تهیه کننده «زیباتر از زندگی» قرار گرفت و گفت: همین که برای احیای ارزش های انقلاب تلاش کردید، اگر چه هنوز فیلم را ندیده ام اما از شما تشکر می کنم.

انسیه شاه حسینی نیز قبل از آغاز پخش فیلم به روی صحنه رفت و گفت: به محفل شهدای هویزه خوش آمدید!

وی ادامه داد: من سعادت این را نداشتم که 15 و 16 دی ماه 59 در هویزه باشم اما وقتی بعد از عملیات بیت المقدس به آن سرزمین رفتم و دیدم که در حال جستجوی پیکر شهدا هستند، به این فکر می کردم که استخوان های شهدا پیدا می شود، ولی چشم هایشان کجاست؟! همیشه در این اندیشه ام که چشم شهدا در آنجاست و همواره ما را نگاه می کنند.

شاه حسینی با اشاره به همزمانی پیش تولید و نگارش نهایی فیلم با فتنه سال88 تصریح کرد: من فیلم را برای همسن و سالهای شهید علم الهدی که او و شهدای بزرگوار مانند او را درک کرده اند، نساخته ام؛ بلکه فیلمم را برای جوانانی ساختم که ندانسته تیغ به روی بسیجیان و پاسدارانی کشیده بودند که راه شهید حسین و امثال او را ادامه می دادند. من دلم برای آنها می سوخت و فیلمم را برای آنها ساختم تا صحنه ای از واقعیت های دفاع مقدس را پیش چشمشان به تصویر بکشم.

من قریب به15 سال در این سینما هستم اما چون فیلم های دختر پسری نمی سازم، به فیلم های ارزشی ام توجهی نکرده و حتی برای اکران هم بدترین شرایط را به ما تحمیل می کنند. یادمان باشد که صهیونیسم فرهنگی به شدت فعال است و متاسفانه عملکرد برخی نیروهای داخلی هم به این جریان کمک می کند.

حامد کمیلی بازیگر نقش شهید علم الهدی نیز پیش از اکران فیلم، پشت تریبون رفت و گفت: من افتخار می کنم که در پرونده کاری ام، بازی در فیلم زیباتر از زندگی ثبت شد.

وی ادامه داد: این فیلم نگاه من به زندگی را تغییر داد. تهیه کننده محترم وقتی فیلمنامه را به من داد، تاکید کرد که به زیارت مزار شهید علم الهدی بروم و جوابم را آنجا ارائه کنم. وقتی برای اولین بار به هویزه رفتم، دیگر حرفی برای گفتن نداشتم.

بازیگر نقش اول «زیباتر از زندگی» تصریح کرد: من افتخار می کنم نقش کسی را بازی کردم که امروز از ستون های زمین است. همین را بگویم که شهر هویزه هنوز از خاک این شهید و همرزمانش متنعم است.

پس از نمایش فیلم هم سردار عزیز جعفری، فرمانده کل سپاه ضمن تشکر از کارگردان، تهیه کننده و عوامل فیلم «زیباتر از زندگی» گفت: این فیلم برای 10 تا 15 روز آخر زندگی شهید علم الهدی است. یک فیلم نمی تواند همه ابعاد زندگی شهید علم الهدی را نشان بدهد و ان شا الله عوامل فیلم تلاش کنند که ابعاد دیگر زندگی آن شهید عزیز را در فیلم های دیگری به تصویر بکشند.

حجت الاسلام علم الهدی، برادر شهید نیز ضمن تقدیر از کارگردان و عوامل فیلم «زیباتر از زندگی» گفت: من خود شاهد بودم که خانم شاه حسینی چندین سال در گرمای خوزستان، عاشقانه می آمدند و تحقیقاتشان را برای نوشتن فیلمنامه انجام می دادند. من از طرف خانواده شهید، دوام توفیقات ایشان را از خدا خواستارم.

فیلم «زیباتر از زندگی» به کارگردانی انسیه شاه حسینی و تهیه کنندگی سید سعید سیدزاده که به روزهای پایانی زندگی شهید سید حسین علم الهدی در هویزه و عملیات نصر 7 پرداخته، محصول سازمان هنری رسانه ای اوج است و امسال در رقابت بخش مسابق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها