أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۱۲۲۶۴
زمان انتشار: ۱۷:۱۴     ۱۸ بهمن ۱۳۹۱

سلسله درس‌گفتارهايی با موضوع «تمام شدگي مدرنيته و ناتمامي صيرورت در انقلاب اسلامي»به همت پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات اجتماعي جهاد دانشگاهي آغاز به کار کرد.

به گزارش 598، پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات اجتماعي جهاد دانشگاهي، تمام‌ شدگي استعدادهاي مدرنيته و پست مدرنيسم را از يك سو، و ظرفيت‌ها و صيرورت انقلاب اسلامي را براي ادارة امروزييان و فردائيان در قالب درس گفتارهایی با مشاركت نظريه‌پردازن، فيلسوفان و دانشوران حكمت نظري و حكمت عملي مورد بررسی قرار خواهد داد.

در این درس گفتارها که قرار است در بهمن و دی ماه سال جاری برگزار شود اساتید و اندیشمندانی چون دکتر اعوانی، حجت الاسلام و المسلمین میرباقری، دکتر خسروپناه، حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان، دکتر رجبی دوانی و... حضور خواهند داشت.

 عناوین، ساعت و محل برگزاری این درس گفتارها در جدول زیر به صورت دقیق بیان شده است. زمان و عنوان سایر درس‌گفتارها نیز به مرور اعلام خواهد شد.یادآور می شود شرکت در این درس گفتارها برای همه علاقمندان و پژوهشگران، آزاد است.

گفتني است اين نشست ها در محل پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات اجتماعي جهاد دانشگاهي واقع در خیابان انقلاب اسلامی مابین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه خیابان شهید وحید نظری پلاک 47، برقرار خواهد بود.

 

استاد سخنران

عنوان درس‌گفتار

روز و تاریخ

ساعت

1

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان

اصول حاکم بر روند ریزشها ورویشهای منابع انسانی در فرایند استکمالی انقلاب اسلامی

چهارشنبه

18 بهمن

15

2

استاد دکتر اعوانی

آفاق نظام سازی عقل مدرن در تمدن اسلامی و بحران در عقل مدرن

سه‌شنبه

24 بهمن

14

3

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری

درباره علوم انساني بومي

سه‌شنبه

 24 بهمن

16:30

4

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر خسروپناه

فرآیند مدیریتی و روش‌شناسی تحول علوم انسانی

چهارشنبه

 25 بهمن

10 صبح

5

دکتر محمد حسن رجبی دوانی

انقلاب اسلامی؛ از عصر نبوی تا عصر خمینی

(تبارشناسی تاریخی انقلاب اسلامی)

شنبه

5 اسفند

14

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها