کد خبر: ۱۱۲۷۱۲
زمان انتشار: ۱۱:۱۳     ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: هاشمی قصد داشت استراتژی خود در جنگ یعنی تبدیل آن به صلح را به امام خمینی(ره) تحمیل کند.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم روانبخش در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب که در مسجد اهل بیت(ع) قم برگزار شد اظهار کرد: بهترین نوع حکومتی که بشر سال‌ها به دنبال آن بوده و امروز به عنوان یک دستاورد بزرگ بشری معرفی می‌شود دموکراسی یا همان مردم‌سالاری است.

وی افزود: چنانچه مردم‌سالاری حاکم شود و آنچه مردم خواستار آن هستند اتفاق بیفتد جای این سئوال است که آیا این شیوه حکومت یک راهکار مطمئن است؟ یا اینکه تصمیمات مجلس و دولت در دولت مردم‌سالار کاملا صحیح خواهد بود؟

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه حکومت‌های به ظاهر دموکرات نیز در حقیقت مردم‌سالاری واقعی نیستند گفت: در آن کشورها سازمان‌ها و نهادهای بزرگ احزاب را مورد حمایت قرار می‌دهند و حزب نیز در صورت پیروزی رئیس جمهور را تعیین می‌کند بنابراین نمی‌توان آن حکومت‌ها را نیز یک مردم‌سالاری حقیقی دانست.

وی ادامه داد: همه تصمیمات روسای جمهور پس از انقلاب صحیح نبوده که نمونه بارز آن تاکید مقام معظم رهبری بر توبه تصمیم‌گیرندگان اوایل دهه 70 مبنی بر کنترل جمعیت است.

روانبخش با اشاره به توقف رشد علمی کشور با تصمیم دولت اصلاحات مبنی بر پذیرش پروتکل الحاقی و تعلیق غنی‌سازی عنوان داشت: آنچه چند روز پیش در یکشنبه سیاه مجلس رخ داد هم از جمله اشتباهات رئیس جمهور و دیگر مسئولان محسوب می‌شود.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز کرد: آنچه در این میان به دل‌ها آرامش می‌بخشد حکومت معصوم(ع) است؛ حکومت پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) هدیه‌ای الهی به مسلمانان بوده است و در عصر غیبت نیز نائب‌الامام و ولی فقیه یعنی کسی که در همه ابعاد ولایت امام زمان(عج) دارای اختیار است قلب‌ها را مطمئن می‌سازد.

 

* مشورت سران دیگر کشورها با رهبر انقلاب و استفاده از نظرات ایشان

وی با بیان اینکه آرامش جامعه امروز را با وجود درگیری‌های برخی مسئولان به دلیل رهبری الهی و نائب عام امام زمان(عج) دانست و گفت: رهبر ایران شخصیتی است که حتی سران کشورهای اسلامی نیز در مواقع حساس از ایشان مشورت می‌گیرند؛ اگر امروز سید حسن نصرالله به محور مقاومت تبدیل شده به دلیل حرف‌شنوی او از آیت‌الله خامنه‌ای است و دلیل مقاومت دو ساله بشار اسد نیز همین مسئله است.

روانبخش با اشاره به فتنه 88 اظهار کرد: مقام معظم رهبری شب پیش از برگزاری نماز جمعه آن سال تا صبح در مسجد جمکران به عبادت پرداختند و هر سال در نخستین ساعات سال جدید سر بر آستان مقدس امام رضا(ع) می‌گذارند و از ایشان مدد می‌طلبند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: عمده ضرباتی که به مسلمانان در طول تاریخ وارد شده به دلیل اطاعت نکردن از دستورات ولی امر بوده؛ بزرگ‌ترین انحراف تاریخ هم زمانی رقم خورد که مسلمانان به سفارش حضرت محمد(ص) مبنی بر اولی الامر بودن حضرت علی(ع) پس از خود عمل نکردند وگرنه امروز جهل و نادانی از کره زمین برچیده می‌شد.

 

* انقلاب ایران پس از حکومت علوی بی‌نظیرترین نظام را تشکیل داد

وی ماجرای صفین را دومین ضربه به اسلام و بشریت دانست و افزود: خواص نادان یا مغرض سبب شدند امیرالمومنین(ع) مجبور به پذیرش حکمیت و انتخاب ابوموسی اشعری شوند و این امر نیز خلافت را در خاندان بنی امیه و بنی عباس موروثی و اهل بیت(ع) را خانه نشین کرد تا اینکه پس از گذشت قرن‌ها یکی از فرزندان پیامبر(ص) توانست انقلابی را در ایران رقم بزند که در طول تاریخ پس از حکومت علوی بی‌نظیر بوده است.

روانبخش با بیان اینکه احترام به ولی فقیه احترام به امام معصوم(ع) شمرده می شود گفت: پس از انقلاب خیانت برخی خواص به ولایت فقیه دیده می‌شود؛ مقام معظم رهبری دیروز فرمودند آنهایی که به دنبال کشاندن ایران به سمت مذاکره با آمریکا هستند ملت یقیه آنها را خواهد گرفت و امروز ما باید این افراد را به خوبی بشناسیم و اگر رهبری اجازه دهند یقیه آنها را محکم گرفته و به دیوار خواهیم کوبید.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت: پرونده‌های برخی اشخاص در وزارت اطلاعات موجود است اما منتشر نمی‌شوند؛ همان مقدار که از خاطرات و مصاحبه‌های این افراد جمع‌آوری می‌شود یک سری مسائل روشن می‌شوند.

وی با اشاره به مخالفت امام راحل با نخست وزیری بازرگان و ریاست جمهوری بنی‌صدر افزود: ایشان در خصوص قائم مقامی آیت‌الله منتظری نیز مخالف بودند اما نظر مشورتی برخی را پذیرفتند؛ سئوال اساسی این است که چه کسی اصرار بر نخست وزیر میرحسین موسوی داشت با اینکه بیش از 600 صفحه اسناد خیانت او در جنگ و غیر آن منتشر شده بود؟ این افراد امروز شعار اعتدال می‌دهند و می‌گویند کشور باید از دست افراطیون گرفته شود.

روانبخش با اشاره به حوادث صورت گرفته در خصوص انتساب و عزل منتظری به قائم مقام رهبری اظهار کرد: امام راحل در یکی از جلسات خواستند که مجلس خبرگان خودشان کاری را که شروع کردند تمام کنند اما آقای هاشمی مانع شده و خواستند امام خمینی(ره) از خودشان هزینه کنند.

وی افزود: نقش هاشمی در جنگ پرونده‌ای است که هنوز باز نشده است؛ برخی مطالب که از میان مصاحبه‌ها و خاطرات هاشمی و سایر افراد به دست آمده نشان می‌دهد که چه کسی جام زهر را به امام نوشاند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه امام خمینی(ره) عقیده داشت که باید جنگ به نقطه‌ای نهایی یعنی سقوط صدام ختم شود گفت: هاشمی قصد داشت استراتژی خود را در جنگ یعنی تبدیل آن به صلح به امام تحمیل کند.

وی ادامه داد: زمانی که امام راحل بر جنگ تا پیروزی تاکید می‌کرد مجمع عقلا که حسن روحانی در آن عضویت داشت در مجلس به دنبال صلح بودند و سرانجام به دستور امام این مجمع تعطیل شد.

 * فقط یک نهم فروش نفت برای جنگ هزینه شد

روانبخش با اشاره به مواردی از خاطرات هاشمی رفسنجانی عنوان داشت: نگاهی به وضعیت آن دوران به ویژه آخرین روزهای جنگ اهمیت فراوانی دارد؛ در طول هشت سال جنگ بیش از 180 میلیارد دلار نفت فروخته شده اما تنها 20 میلیارد دلار خرج جنگ شد و اسناد آن موجود است.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: میرحسین موسوی که دل مقام معظم رهبری را در زمان ریاست جمهوری خون کرده بود به ریاست ستاد جنگ منسوب شده و محمد خاتمی را که حتی یک روز در جبهه حضور نداشته مسئول ستاد تبلیغات جنگ می‌شود و بهزاد نبوی هم به سمت معاونت امور لجستیکی می‌رسد.

وی با بیان اینکه تمام این انتساب و عزل‌ها در راستای فضاسازی برای صلح صورت گرفت افزود: خاتمی در آن دوران به امام راحل نامه‌ای نوشت که رزمندگان روحیه خود را از دست داده‌اند و موسوی و 10 وزیر کابینه هم گفتند وضعیت اقتصاد قرمز است.

روانبخش خاطرنشان کرد: هاشمی هم در آن دوران نامه مفصلی می‌نویسد و زمانی که خط مجنون، شلمچه و فاو سقوط کرده بود این نامه را به محضر امام خمینی(ره) ارائه می‌کند و این امر نشان می‌دهد این سقوط‌ها هم برنامه‌ریزی شده بودند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به مطالبی که بعدها منتشر شد عنوان داشت: همه این گزارش‌ها دروغ بوده‌اند و مشکل اقتصادی و فرهنگی وجود نداشت؛ امروز هاشمی می‌گوید اگر من نبودم افراطی‌ها همچنان در حال جنگ بودند در حالی که محاسبات نشان می‌دهند پس از پنج سال صدام سقوط می‌کرد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی هاشمی به دنبال تشکیل دولت وحدت ملی است و حل مسئله هسته‌ای و حل رابطه با آمریکا را رسالت آن می‌داند؛ می‌خواهند همه احزاب سیاسی را زیر یک پرچم جمع کنند و پسر هاشمی هم می‌گوید تنها کسی که می‌تواند رهبری این دولت را بر عهده بگیرد پدر من است و در این میان هاشمی اعلام کرده اگر احساس تکلیف کنم برای ورود به انتخابات تردید نخواهم کرد.

 

برخی می‌خواهند هاشمی را تنها منجی کشور قلمداد کنند

روانبخش با اشاره به سخت‌ترین فشارهای اقتصادی دشمنان علیه جمهوری اسلامی گفت: از سوی دیگر عوامل دشمن وارد میدان شده‌اند و این طور وانمود می‌کنند که منجی کشور تنها هاشمی است؛ نامه‌هایی که چندی پیش به رهبری نوشته شده با پاسخ محکم ایشان روبه رو شد که فرمودند ما در شرایط شعب ابیطالب نیستیم بلکه در شرایط بدر و خیبر به سر می‌بریم.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: سیاست‌مداران آمریکایی عقیده دارند که رهبر ایران پشت پرده تمام نقشه‌های استکبار را متوجه می‌شود و آن را اعلام می‌کند؛ امروز دوره ترور، تحریم و جنگ گذشته و تنها یک راه برای غرب باقی مانده و آن انداختن رهبری از چشم مردم و شکستن ولایت است تا فتنه دیگری رقم بخورد و در این میان خواصی که جزو ساکتین فتنه به شمار می‌روند و نیز جریان انحرافی عملا به این مسئله دامن می‌زنند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: چرا حوزه علمیه امروز در حمایت از رهبری سکوت کرده و فریادی بر نمی‌آورد؟ امروز جای درنگ نیست.

وی بیان داشت: مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن گله و بیزاری خود را از عناصر خودخواهی که در برابر رهبری تسلیم نشدند اعلام خواهند کرد و حمایت همیشگی خود از ولایت را به جهانیان نشان می‌دهند.

روانبخش با بیان اینکه هر فردی تکیه‌گاه یا ساکت فتنه باشد یا به جریان انحرافی وابستگی داشته باشد مورد بیزاری مردم واقع می‌شود گفت: ولایت‌مداری و باورمندی به ارزش‌های اسلامی باید در رأس ویژگی‌های رئیس جمهور آینده باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها