کد خبر: ۱۱۳۰۷۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۹     ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
بررسی تبعات گسترش اپراتور نسل سوم "رایتل":
اپراتور نسل سوم در حالی در کشور راه اندازی می گردد که این اپراتور علاوه بر ارتباط صوتی، امکان ارتباط تصویری را بین طرفین مکالمه فراهم می سازد. همچنین به واسطه این اپراتور، مشترکین می توانند انواع تصاویر و فیلم ها را برای همدیگر ارسال کنند. راه اندازی این اپراتور مزایا و معایبی را به همراه دارد که به همین منظور جمعی از طلاب و فضلای با بررسی تبعات راه اندازی اپراتور نسل سوم و آسیب های بی توجهی به پیوست فرهنگی آن به سراغ جمعی از مراجع تقلید رفته و نظرات آنان را جویا شده اند.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، اپراتور نسل سوم «رایتل» در حالی در کشور راه اندازی می گردد که این اپراتور علاوه بر ارتباط صوتی، امکان ایجاد ارتباط تصویری را بین طرفین مکالمه فراهم می سازد. همچنین به واسطه این اپراتور، مشترکین می توانند انواع تصاویر و فیلم ها را برای همدیگر ارسال کنند.

راه اندازی این اپراتور مزایا و معایبی را به همراه دارد که از مزایای آن امکان دریافت تصاویر تلویزیونی بر روی گوشی های تلفن همراه، امکان دریافت کلیپ های تصویری بر روی گوشی تلفن همراه، برقراری تماس تصویری « به عنوان مثال با استفاده از این قابلیت، مادری که مدتهاست از فرزند خود دور است می تواند با او تماس تصویری برقرار کند.» می باشد.

یکی از تفاوت های این اپراتور با اپراتورهای قبلی، قابلیت تماس تصویری است که معایب عظیمی را در پی دارد. برخی از آن عبارتند از:

1) با توجه به اهمیت حریم بین زن و مرد نامحرم در اسلام، با آمدن این اپراتور تمام مرزها،حریم و درونی ها مفهوم خود را از دست می دهند و امکان تهدید نوامیس مسلمین به وجود می آید.

2) این اپراتور، زمینه دسترسی به گناه را برای فاسدان هموار می نماید. علاوه بر این، وسیله وسوسه انگیزی برای به فساد کشیده شدن دختران و پسران می باشد.

3) با توجه به امکان استفاده آسان از این وسیله برای ارتکاب گناه، نگرانی ها و استرس های پدران و مادران صد چندان می شود. همچنین این اپرتور باعث تشدید سوء ظن همسران به یکدیگر شده و در نتیجه منجر به سست شدن بنیان خانواده ها می گردد.

4) از آنجا که برقراری تماس تصویری علاوه بر فرد مکالمه کننده، امکان رویت محیط و افراد دیگری که در اطراف فرد مکالمه کننده هستند وجود دارد جامعه زنان خصوصا زنان متدین احساس آرامش و امنیت نداشته و در هرجا که استفاده کننده از این اپراتور حضور داشته باشد باید با پوشش کامل باشند.

همچنین معایب قابلیت «ارسال فیلم» توسط این اپراتور عبارتند از:

1) امکان ارسال فیلم های مستهجن و فاسد برای همه اقشار جامعه به وجود می آید.

2) امکان ارسال فیلم به وسیله این اپراتور، بهترین موقعیت را برای فعالیت مخالفین فکری تشیع همچون وهابیت، مسیحیت، بهائیت و... فراهم می سازد. آنها که تا به حال راه نفوذ جدی ای غیر از ماهواره و اینترنت در کشور را نداشتند، با آمدن این اپراتور، راه را برای فعالیت های خود هموار دیده و قطعا کمر همت می بندند و تولیدات و فعالیت های خود را گسترش می دهند.

به همین منظور جمعی از طلاب و فضلای حوزه های علمیه با بررسی تبعات راه اندازی و گسترش اپراتور نسل سوم "رایتل" و آسیب های بی توجهی به پیوست فرهنگی این اپراتور به سراغ جمعی از مراجع معظم تقلید حوزه های علمیه رفته و نظرات آنان را جویا شده اند که تصویر سوال مطرح شده و دست نوشته مراجع تقلید در ذیل می آید:

حضرت آیت الله نوری همدانی:



حضرت آیت الله سبحانی:



حضرت آیت الله علوی گرگانی:



حضرت آیت الله مکارم شیرازی:



در آخر لازم به ذکر است که در صورت راه اندازی این اپراتور، به دلیل وجود فضای رقابتی اپراتورهای دیگر نیز به احتمال قریب به یقین، خود را به این امکانات تجهیز کنند، در این صورت تمام اپراتورها مجهز به ارتباط صوتی – تصویری خواهند شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۰ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
۳۷۸
۳۵۲
حداقل فساد آن س ک س تلفنی خواهد بود که در غرب رواج دارد
پاسخ
سجاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۷ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
۳۴۱
۲۸۵
متاسفانه صدا و سیما اونو تبلیغ میکند!!!
از شما هم برای اطلاع رسانی کامل تشکر میکنم
پاسخ
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۵ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
۲۵۲
۳۰۱
اولین کار این است که تبلیغات آن از صدا و سیما از بخش تبلیغات و برنامه هفت و جشنواره فجر برچیده شود و در مورد معایب آن در صدا و سیما اطلاع رسانی گرد.
پاسخ
آرش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۷ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
۲۸۷
۴۰۴
خب عزیز من پس .... و هزار تابرنامه دیگه چیکار میکنن که تابحال حلال بودن!!!
این آقایی که میگه س ک س تلفنی، خب صوتی نمیشه اینکارو کرد؟! پس کلا موبایلو وردارن خیالمون راحت شه
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۶ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
برادر من اگر زمينه ي گناه بيشتر بشه هم به ضرر تمامي اقشار جامعه هست و هم خانواده ي خودت در تهديد گناه و مفاسد وارده هستند . يه ذره در باره ي مشكلاتي كه در بالا ذكر شده فكر كن و اينقدر عجولانه موضع گيري نكن قربون شكلت . اون چيزي كه الان همه بهش نياز دارن آرامش و برچيده شدن عوامل گناهه نه راااااااايتل.راستي كسي نگفه اون هزارتا برنامه ي ديگه حلالن . دست كم حرفي رو كه ميزني باس پشتش دليل منطقي و شرعي باشه نه اينكه بر اساس احساسات بي اساس زده شه . برادر عزيز من انتقاد من رو از سر دوستي و دلسوزي بپذير اميدوارم موفق باشي.التماس دعا.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۳ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
۳
۰
کم کم داریم به عصر حجر می رویم
پاسخ
نيما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۶ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۲
۳
۰
چرا اينقدر شلوغش مي كنين؟؟؟؟هر وسيله اي مي شه ازش خوب يا بد استفاده كرد-تا حالا چند نفر با چاقو قتل كرده اند؟ايا چاقو حرام است؟اين نفس رو خوب تربيتش كنيد و كم بسيجي بازي در بياريد...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها