امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۱۱۳۱۴۴
زمان انتشار: ۲۰:۰۵     ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری دانشجو، متن کامل بیانیه دانشگاه های آزاد اسلامی اراک، سیستان و بلوچستان، بوعلی سینا همدان، تربیت دبیر شهید رجایی تهران، شاهد تهران و کردستان به شرح زیر است:
 
امواج فتنه می رسد از هر طرف ولی...
 
در ایام انقلاب بود که امام راحل ما(ره) خطاب به مسلمانان جهان فرمودند؛ «از هیاهوی قدرتمندان نهراسید که این قرن به خواست خداوند قادر، قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران و حق بر باطل است» و در پیام دیگری تأکید می فرمایند و اطمینان می دهند که اسلام سنگرهای کلیدی جهان را یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد.
 
در سی و پنجمین فجر انقلاب اسلامی ایران در حالی که تنها سه دهه از انقلاب جوان ایران می گذرد و وارد چهارمین دهه خود شده است اتفاقات زیادی در جهان و کشور ایران در حال رخ دادن است که لزوم داشتن آگاهی و بصیرت از آنها در شرایط حساس کنونی بیش از پیش احساس می شود. یکی از مباحث مهمی که امروز از طرف دولتمردان آمریکایی مطرح می شود و البته افراد ساده لوحی-و در برخی مواقع مغرض- در داخل کشور خواهان آن هستند بحث مذاکره با ایران است؛ پیرامون آن در بیانیه تحلیلی حاضر صحبت هایی با شما مردم عزیز و عتابه ای هم به برخی مسئولان خواهیم داشت.
 
آمریکا هرگاه نیازمند مذاکره با طرف مقابل خود باشد از آنجا که خوی استکباری دارد نیاز خود را در قالب نیاز طرف مقابل مطرح می کند همانطور که از ابتدای انقلاب تا به حال بارها بوسیله نیروهای واداده و دلداده داخلی خود و از طرف این افراد که نزدیکی سوال برانگیزی با آمریکا داشتند مطرح شده است که یکی از آنها نامه نمایندگان مجلس ششم در مورد نوشیدن جام زهر(مذاکره با آمریکا) به رهبر معظم انقلاب بود. در ادامه از علت نیاز آمریکا به مذاکره صحبت خواهیم کرد. باید گفت یکی از راه های به زانو درآوردن حریف توسط آمریکا، مذاکره است.
 
نمونه خوب آن تقابل ایالات متحده و شوروی سابق می باشد که باعث فروپاشی آن شد. اگر نیم دایره ای درنظر بگیرید که حروف یونانی روی آن به ترتیب نقش بسته باشد(از آلفا تا امگا)، آمریکا خود را نقطه مرکزی و نقطه پرگار آن در نظر می گیرد.
 
 
 وضعیت آنها در1930م. مبتنی بر اندیشه لنین که می گفت تقابل ما با آمریکا(در واقع تقابل دو اندیشه مارکسیسم شوروی و لیبرالیسم آمریکا) اجتناب ناپذیر است و حتما با هم وارد جنگ می شویم. به این وضعیت می گویند آلفا.
 
آمریکاییها از 1930م. تا 1960م. گام دوم را تعریف کردند تا موقعیت را با آقای خوروشچف قطعی کنند. خوروشچف در 1960م. می گفت شما در محلی زندگی می کنید که از همسایه اش بدتان می آید نمی شود که خانه را بفروشیم و به جایی دیگر برویم، کره زمین محدود است نمی توان به سایر کرات رفت لذا باید با آمریکا همزیستی مسالمت آمیز داشت. در اینجا شوروی از موقعیت آلفا به موقعیت مو رسید. باید توجه داشت که آمریکا تغییر ماهیتی در روابط خود نداد بلکه شوروی بود که تغییر رابطه می داد.
 
گام سوم در سی سال بعد با آقای گورباچف برداشته شد. او گفت مارکسیسم با لیبرالیسم می تواند سر منازعه نداشته باشد و آشتی کند؛ اصلاحاتی در نظام سیاسی و اقتصادی شوروی ایجاد کرد و خود را به سمت لیبرالیسم سوق داد و با پذیرش این فرض شوروی از هم پاشید، و این مرحله امگا بود. آمریکا چنین سیاستی را در مورد ایران نیز پیگیری می کند، به خاطر وجود نعمت ولایت فقیه تا الان نتوانسته اند از مرحله آلفا جلوتر بروند در حالی که افرادی در زمان های مختلف خواستار تغییر این وضعیت بودند.
 
در حال حاضر دشمن برای کشاندن ایران به پای میز مذاکره-نیاز آمریکا- از چندین ترفند به طور همزمان استفاده می کند که اشاره ای به آنها می کنیم:
 
الف- شاید بتوان گفت مهمترین یا حداقل یکی از مهمترین راه های دشمن برای رسیدن به هدف خود اختلاف بین مسئولین است. آنچه که قابل ذکر است این است که هر اختلافی در هر سطحی بین مسئولان با گفتگو قابل حل است و بر فرض عدم حل شدن نباید دست به کارهای بچه گانه زد و اختلافات را علنی کرد و یا خدای نکرده آبروی هم دیگر را بازیچه دعواهای شخصی قرار داد و آن را به کف جامعه کشاند. مگر رهبر شما که این همه دم از ولایتمداری و پیروی از او را در هنگام انتخابات می زنید نگفت که علنی کردن اختلافات حرام شرعیست و هرکس چنین کاری کند به کشور خیانت کرده است؟
 
آیا درک حساس بودن شرایط این مقدار دشوار است؟! چرا در حالی که چند صباحی بیشتر از دولت دهم نمانده دست به استیضاح می زنید؟ چرا درحالی که می دانید سوال از رییس جمهور مشکلی را حل نمی کند باز هم این عمل اشتباه را تکرار می کنید؟
 
هشیاران مجلس چرا نسبت به اختلاف افکنی ساکتند؟ مگر دو سال پیاپی نیست که رویکرد نامگذاری سال ها اقتصادیست پس تدوین و تصویب مصوبات اقتصادی مجلس، مصوبات مربوط به اشتغال و حمایت از تولید ملی چرا به حاشیه رفته است؟
 
آیا رییس جمهور ما همان رییس جمهوریست که وقت خود را صرف پاسخ به توهین ها نمی کرد و از مشکل بی آبی فلان روستا یا قطع گاز بهمان شهر کوچک در زمستان بر خود می پیچید؟ آیا رییس جمهور ما همان رییس جمهوریست که فلان مسئول را به خاطر برخورد بد با آن جانباز مستضعف برکنار کرد؟ آیا رییس جمهور ما همان رییس جمهوریست که محاسن خود را در مدت کوتاهی در راه خدمت رسانی به این ملت سفید کرد؟
 
 به قول یکی از دوستان مدیریت جهانی رهبری یک طرف و مدیریت این چند نفر درون نظام یک طرف! یکبار دیگر به سخنان رهبر انقلاب گوش دهید:(( از امروز تا روز انتخابات هر کس احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف بکار گیرد قطعا به کشور خیانت کرده)).
 
ب- ایجاد تحریم های متعدد علیه ملت ایران و بوجود آوردن مشکلات اقتصادی. آمریکا با وجود داشتن حدود سه هزار مرکز مطالعات استراتژیک در این مورد اشتباه بزرگی مرتکب شده. یکی از عوامل پیشرفت ما وجود همین تحریم هاست، از یاد نمی برم که یکی از اساتید عزیز دانشگاه شریف می گفت علت پیشرفت چشمگیر در صنایع دفاعی و امنیتی ما وجود تحریم های گوناگون است و یکی از دلایل عدم وجود پیشرفت چشمگیر در صنایعی مثل خودروسازی عدم وجود تحریم است. اول شدن ایران در منطقه -به قول غربی ها- خاورمیانه در علم و دست یابی به Hi-Tech (فناوری های پیشرفته، فناوری هسته ای، زیست فناوری، ریز فناوری، فناوری هوافضا، فضای سایبر) و حتی حائز رتبه های برتر شدن در جهان در این فناوری های پیشرفته همه در سایه جهاد شهدای عرصه علم و فناوری و دانشجویان غیور ایرانی و مدیریت رهبری فرزانه این انقلاب و همه در شرایط تحریم بود به علاوه که به اذعان رسانه های غربی که آخرین آن فارین پالسی بود این تحریم ها ناکارآمد است و ایران توانایی مقابله با آن را دارد.
 
مسئله ای که اینجا نمایان می شود دشمنی های آمریکا در این سی و چهار سال است، طراحی و کمک به گروه های تروریستی و تجزیه طلب در آذربایجان، کردستان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و کشتار تعداد زیادی از مردم ایران، کودتای نوژه، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران و دادن مدال افتخار به فرمانده جنایتکار آن عملیات، حمایت همه جانبه از جنگ عراق علیه ایران، حمله به سکوهای نفتی و لشکرکشی به طبس، تهاجم فرهنگی، ایران هراسی و توهین به مقدسات دینی، ترور دانشمندان ایران، ایجاد فتنه در کشور، برنامه ریزی های مراکز استراتژیک آمریکا مانند SABAN center موسسه بروکینگز که حتی راه های نظامی علیه ایران را نادیده نمی گیرند همه از عدم وجود صداقت در گفتار آمریکا حکایت دارد. 
 
 اما مشکل اقتصاد که هنوز با آن دست و پنجه نرم می کنیم در دو بخش خلاصه می شود:1. عدم توجه مسئولین و رها کردن فضای اقتصادی و پرداختن به مسائل حاشیه ای. توانایی مهار این شرایط برای مسئولین جمهوری اسلامی دشوار نیست چرا که شرایط کنونی تحریم ها تفاوت عمده ای با شرایط دولت نهم نداشته در حالی که دولت نهم عملکرد اقتصادی بهتری داشته است. 2. ایرادات بنیادین بر مبانی اقتصادی کشور که کپی شده از مدل اقتصادی لیبرال هاست. همانطور که مدل اقتصادی سرمایه سالاری(لیبرالیسم) در غرب به بن بست رسیده در اینجا نیز باید انتظار چنین اتفاقی را داشت. Joseph Stiglitz برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال 2001م.
 
در مقاله The end of neoliberalism از پایان  لیبرالیسم جدید سخن گفته، آمریکا سه تا چهار برابر بودجه سالانه خود بدهی خارجی دارد، ورشکست شدن شمار زیادی از بانک های آمریکا در سال های اخیر، به چالش کشیده شدن اقتصاد کشور های اروپایی که روزی نیست که تظاهراتی در آن کشور ها برگزار نشود همه نشان از این مشکل دارد. یکی از دلایلی که رهبر انقلاب بر تحول در علوم انسانی تاکید بسیاری می کند همین است. از دلایل نیاز آمریکا به مذاکره با ایران همین مشکلات اقتصادیست که آمریکا با آن دست و پنجه نرم می کند و به شدت دنبال آن است که به قلب جهان یعنی ایران به خاطر قرار داشتن در شاهراه انرژی جهان دست پیدا کند.
 
ج- القای حل شدن مشکلات با آمدن پای میز مذاکره؛ حسنین هیکل همراه با هیأتی چند نفره از مصر که به دیدار مجموعه روزنامه کیهان رفته بودند در پاسخ به سوالی در مورد فتنه سال88 پاسخ داده بود که فتنه سال88 تأثیر به سزایی در به ثمر رسیدن انقلاب مصر داشت. دکتر کبگانیان استاد دانشگاه امیرکبیر می گوید: در سفری که به مالزی داشتم در یکی از دانشگاه‌ها چون زمینه کار علمی خودم ماهواره و فضا پیماست کمی از دستاوردهای ماهواره صحبت کردم.
 
آن زمان ماهواره امید را پرتاب کرده بودیم که واقعاً کار محدودی است کمی توضیح دادم تمام سالن تشویق می‌کردند. احساس غرور آن‌ها به حدی بود که فکر نمی‌کردند ایران است. احساس می‌کردند جهان اسلام توانسته این کار را انجام دهد. روز بیست و چهارم از جنگ 33 روزه اسرائیل و حزب الله لبنان است. جرج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا می گوید؛ در لبنان جنگ میان ایران و آمریکا جریان دارد، اسرائیل به نمایندگی از آمریکا و حزب الله به نمایندگی از ایران.
 
فردای آن روز، خبرگزاری دویچه وله در تفسیری می نویسد؛ وقتی رهبر حزب الله لبنان در کنفرانس سران در تهران دست رهبر ایران را می بوسد، باور نکنید که ایران در سوی دیگر این جنگ نیست. بعد از پایان جنگ 33 روزه، ((زئیف شف)) ژنرال بازنشسته و استراتژیست اسرائیلی می گوید؛ باید بپذیریم که در مقابله با حزب الله که فقط یکی از شاخه های منطقه ای ایران است پیروز نبوده ایم و چند ماه قبل رهبر معظم انقلاب با صلابت اعلام می کنند که در جنگ های 33 روزه و 22 روزه دخالت داشته ایم. خرداد 1390/ 26 می2011 است.
 
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا سخنرانی می کند.
 
او پس از اشاره به پیشرفت های فنی و علمی ایران و ابراز نگرانی از انقلاب های اسلامی منطقه می گوید؛ ((6 ماه قبل که پشت همین تریبون ایستاده بودم درباره خطر ایران هسته ای هشدار دادم. اکنون زمان دیگری است. امروز از تنگه خیبر در عربستان تا تنگه جبل الطارق در مراکش، تحول و دگرگونی عمیقی در حال وقوع است و همه جا به لرزه افتاده است. این لرزه، کشورها را متلاطم و دولت ها را متلاشی کرده است و همه ما همچنان شاهد این نوسانات هستیم. صحنه های استثنایی در تونس و قاهره، خاطرات برلن و پراگ 1989- بعد از فروپاشی شوروی- را زنده نمی کند که امیدوارکننده باشد. این لرزه ویرانگر(!) یادآور انقلاب 1979 ایران است. باید قبول کنیم نیروی قدرتمندی وجود دارد که با الگوی مورد نظر ما برای اداره جهان مخالف است.
 
در رأس این نیروی قدرتمند، ایران خمینی و خامنه ای قرار دارد. من هشدار می دهم که لولای تاریخ- HISTORY HINGE- در حال چرخیدن است.)) روز 12 آذرماه 1390/ 13 دسامبر 2011 خبرگزاری آلمانی دویچه وله از نشست سالانه شورای راهبردی آتلانتیک- کشورهای دو سوی اقیانوس اطلس- در واشنگتن خبر می دهد.
 
این نشست با حضور برژینسکی، جیمز جونز و اسکوکرافت مشاوران امنیت ملی دولت های کارتر، فورد، بوش و اوباما تشکیل شده است و در آن دیوید پترائوس(رئیس سازمان سیا)، تامیر پاردو(رئیس موساد)، جان ساورز(رئیس MI6 ) نیز حضور دارند. دویچه وله با عنوان نتیجه نهایی- TOP RESULT-  و از قول برژینسکی، دبیر اجلاس آورده است؛ ((جهان در یک نقطه عطف تاریخی بعد از فروپاشی شوروی سابق قرار دارد که تحولات فراگیر خاورمیانه و شمال آفریقا و رخدادهای غیرمنتظره در آمریکا و اروپا نشانه های آن است. ما با چالش پیچیده ای روبرو هستیم و تاریخ در حال تغییر مسیر است)). یکی از مسلمانان سودان در مصاحبه با یکی از رسانه های کشور گفته بود حاضرند تمام سودان را فدا کنند تا ایران اسلامی پا برجا بماند.
 
با توجه به گزاره های آمده در بالا و الگو شدن ایران در کشورهای منطقه و مسلمان و مدیریت غیر مستقیم انقلاب های منطقه توسط ایران، آمریکا نیاز مبرمی به کشاندن ایران پای میز مذاکره دارد و در اینصورت می تواند تمام آتش انقلاب های منطقه را خاموش کند و یأس و ناامیدی در دل جوانان مسلمان منطقه ایجاد کند. چرا که ایران نشان داد هم می توان مسلمان بود و هم پیشرفت کرد. اما شبهه ای که این جا مطرح می شود بحث پیشرفت و از بین رفتن مشکلات با مذاکره و ایجاد رابطه با آمریکاست.
 
پاسخ این است که اگر چنین چیزی رخ می داد چرا در زمان دوران اصلاحات که رابطه نسبتا بهتری با غرب و آمریکا داشتیم و قراردادهای نسبتا زیادی با غرب بسته بودیم و از حق دستیابی به فناوری هسته ای گذشتیم، از طرف آمریکا محور شرارت خوانده شدیم و تهدید به حمله شدیم و دور تا دور کشورمان محاصره نظامی شد؟، مگر در زمان رژیم پهلوی با آمریکا رابطه نداشتیم چرا از لحاظ صنعتی به طور کامل وابسته بودیم؟
 
مگر در زمان رژیم پهلوی نبود که آمریکا ایرانی ها را وحشی خواند و تقاضای حق توحش در ازای حضور در ایران شد مگر بر طبق کاپیتولاسیون آمریکا نبود که سگ آمریکایی از شاه ایران محترم تر بود؟! مگر آمریکا  با مصر سالیان متمادی رابطه ندارد چرا از لحاظ صنعتی از ما عقب تر است؟ و در نهایت مگر آمریکا با خودش رابطه ندارد چرا مشکلات خودش را نمی تواند حل کند؟! 
 
د- فاسد بودن تمام دستگاه های نظام؛ یکی از راهکار های دشمن برای رسیدن به اهداف خود در ایران جدا کردن مردم از دولت و مقابل هم قرار دادن این دو عنصر اصلی یک کشور و به این نتیجه رساندن مردم که راه حل شما در جایی فراتر از مرزهای جغرافیایی خودتان است.
 
نشان دادن فساد رخ داده و پوشش رسانه ای گسترده آن و عدم پوشش مناسب محاکمه مفسدین و همچنین شبهه افکنی و ایجاد شایعه در مورد فساد مسئولین و القای فساد تمام مجموعه همه باعث ایجاد فاصله بین مردم و دولت می شود، کما اینکه یکی از اهداف استراتژی آنفلوانزای نیویورکی که 6-5 سال پیش توسط آمریکا  شروع شد- و شرح آن در این مجال نمی گنجد- همین است.
 
البته انتقادات جدی نسبت به برخی مسئولین وجود دارد که باید پاسخگوی دانشجویان و این ملت بزرگ باشند لیکن این مباحث یک مطالبه خانوادگیست و ربطی به خارج کشور و دشمن ندارد و در جای خود باید پیگیری شود. اما پوشش خبری فساد در کشور ما توسط آمریکایی که ام الفساد است سوال برانگیز می باشد.
 
آمریکایی که هرگاه از لحاظ اقتصادی دچار کمبود می شود به دیگر کشورها لشگرکشی می کند و دست به قتل و غارت آن کشور می زند و حتی درون کشور خودش هم دچار فساد های بزرگ اقتصادی می شود ادعای پاکدستی خنده دار است. بد نیست مستند ترقی پول پروفسور نایل فرگوسن استاد تاریخ اقتصاد دانشگاه هاروارد را ببینید که در آن همدستی مسئولان دولتی با یک شرکت خصوصی در اختلاس بزرگ رخ داده ببینید.
 
در پایان باید گفت دشمن در پی روزنه امیدی برای راه یافتن به قلب جهان یعنی ایران است که اگر اینطور شود باید از عزت و جان و ناموس خود خداحافظی کنیم چرا که شیطان بزرگ به دنبال عمل صالح نیست همانطور که تجربه گذشته و حال و حضورشان در کشورهای منطقه و فجایع رقت باری که در عراق رخ داد(1) و عزت از دست رفته مردم مسلمان پاکستان و افغانستان نشان دهنده آن است.
 
طبق فرموده رهبر عزیزمان در مرحله سوم اهداف انقلابیم (2) و باید برای رسیدن به باقی مراحل تلاش کنیم و زمینه ظهور منجی عدالت گستر مهدی موعود(عج) را با گوش دادن به حرف نائب عام او فراهم کنیم، تلاش برای به توافق رسیدن دو اندیشه متضاد که یکی در پی رضایت خداوند و اجرای فرامین او در جای جای زندگی فردی و اجتماعیست و دیگری در پی اجرای نفسانیات شخصی و نفی دین در زندگی اجتماعیست، کاریست بس عبث و بیهوده.
 
حکایت ما و آمریکا حکایت جبهه حق و باطل است، حکایت جبهه امیرالمومنین (ع) و امام حسن (ع) و جبهه معاویه است، حکایت امام حسین(ع) و 72 تن یاران شهیدش و جبهه یزید است، امروز ما عاشوراست و ایران ما کربلاست، از جوانان غیور و این مملکت سربازان امام زمان (عج) به دور است که بگذارند بار دیگر شیطان در این مملکت جولان دهد و به قول شاعر عزیزمان:
 
امواج فتنه می رسد از هر طرف ولی          کشتی نوح را چه غم از ورطه بلاست.
 
1. کشتار یک میلیون عراقی طبق خبر راشاتودی، غارت منابع نفتی در ابتدا بدون هیچ رسمیتی و بعد ها با قراردادهای نفتی، تجاوز به دختران عراقی توسط سربازان آمریکایی
 
2. مراحل اهداف انقلاب، انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی، امت اسلامی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها