أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۱۳۵۸۷
زمان انتشار: ۱۸:۳۲     ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
598: سایت وابسته به احمد توکلی، به بهانه بازداشت شبكه رسانه اي مرتبط با دولت انگليس، امروز در مطلبی با عنوان «مهم‌ترین همکار بی‌بی سی در ایران کیست؟»، با انتقاد از اين بازداشت‎ها، تلاش كرد نوك پيكان حمله خود را به سمت رسانه ملي و شوراي  عالي امنيت ملي برده و همكار اصلي بي بي سي را نه اين شبكه خبرنگاري كه رسانه ملی، آنهم به دلیل رویکرد ضعیف و آنچه سانسور وقایع و یکجانبه‌گرایی نامیده، معرفي كند. 
به گزارش رجانیوز، سایت «الف» با اشاره به بازداشت تعدادی از عوامل رسانه‌ای وابسته به تلویزیون دولتی انگلیس توسط وزارت اطلاعات در هفته‌های اخیر، به نوعي همكار اصلي بي بي سي را نه خبرنگاران دستگير شده كه صداوسیما و شوراي امنيت ملي معرفي كند. با این حال بررسی اخبار منتشر شده در این شبکه و همچنین خروجی سایت اینترنتی آن نشان می‌دهد که اتفاقا نه تنها تحلیل الف در این زمینه درست نیست – با تاکید بر اینکه رسانه ملی هم رویکرد و جهتگیری مناسبی در برخي زمینه‏هاي اطلاع‌رسانی عمومی ندارد – بلکه این سایت و مدیرمسئول آن یکی از مهم‌ترین منابع خبري تلویزیون ملکه بریتانیا در سال‎‏هاي اخير بوده‌اند. 
 
برای اثبات این مساله نیاز به زحمت کشیدن نیست؛ چرا که اکثر روزهای هفته و در اکثر اتفاقات حساس و رسانه‌ای کشور، می‌توان نامی از احمد توکلی و سایت الف در میان تیترهای نخست سایت بی‌بی‌سی فارسی پیدا کرد که با آب و تاب به انتشار مواضع آن‌ها پرداخته شده است. سخنرانی‌های احمد توکلی و نطق‌هایش در مجلس و همچنین مقالات سایت الف همیشه یکی از بهترین منابع تغذیه اخبار BBC بوده است. 
 
پوشش پرحجم مطالب مندرج در سایت الف و سخنرانی‌های احمد توکلی در سایت تلویزیون دولتی بریتانیا
 
 
جستجوی کلیدواژه «احمد توکلی» در سایت اینترنتی این شبکه، حدود ۶۰ صفحه نتیجه به همراه دارد که رقم بسیار بالایی است و نشان می‌دهد حجم زیادی از مطالب سیاسی این سایت به بازنشر سخنان وی اختصاص داشته است. جالب این است که در سال ۲۰۱۱ جستجوی نام احمد توکلی به عنوان نماینده مجلس ایران، نتایج بیشتری را نسبت به جستجوی نام گوردون براون، نخست‌وزیر سابق انگلستان در سایت اصلی بی‌بی‌سی فارسی به همراه داشت! 
 
رویکرد بی‌بی‌سی نسبت به سخنان و اظهارات احمد توکلی و همچنین مطالب مندرج در سایت وابسته به او همیشه یک مشی متعادل متمایل به همراهی بوده و تاکنون هیچ مطلبی در نقد رفتار و سخنان او و سایت الف در این رسانه‌ انگلیسی منتشر نشده است؛ موضوعی که سبب می‌شود تا نتوان این مساله را به حضور فعال او در عرصه سیاسی کشور نسبت داد و با این بهانه که توکلی همیشه در موضوعات مختلف اظهارنظر می‌کند، پوشش دائمی بی‌بی‌سی از سخنان او را توجیه کرد.
 
در مجموع می‌توان گفت انتخاب این سوژه از سوی سایت الف مبنی بر اینکه «مهم‌ترین همکار بی‌بی سی در ایران کیست؟»، یک اقدام کاملا بجا و شایسته بوده است اما در بخش پاسخ به این سوال، اشتباهی رخ داده است؛ چرا که همانطور که در بالا اشاره شد، شايد بتوان يكي از مهم‌ترین همکاران بی‌بی‌سی فارسی در ایران را، خود این سایت و مدیرمسئول آن دانست که یکی از سوژه‌های جذاب برای پر کردن ستون‌های خالی و برنامه‌های بدون موضوع تلویزیون ملکه هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها