أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۱۳۷۵۴
زمان انتشار: ۱۳:۳۶     ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
رئیس‌جمهورگفت:برای احداث قطارهای زیرزمینی در برخی شهرهای بزرگ نزدیک به 6هزار میلیارد تومان هزینه شده که به قیمت فعلی 17 تا 18 هزار میلیارد تومان می‌شود این در حالی است که برای تمام 4هزار پروژه‌ روستایی که امروز افتتاح شده تنها یک هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسلامی ایران در مراسم افتتاح بیش از 4 هزار پروژه روستایی که صبح امروز در روستای چارک استان بوشهر انجام شد با اشاره به اینکه این استان دیار شجاعان، دلاورمردان، دشمن‌ستیزان و مردان و زنان با ایمان به خداوند است، گفت: شما عزیزان یک درس فراموش نشدنی به تمام دشمنان ایران دادید که تا ابد هرکسی گوشه چشمی به ملت ایران داشته باشد، مردم استان بوشهر قلم پای دشمنان را خرد خواهند کرد.

وی افزود: خداوند را سپاسگزارم که در جمع مردم عزیز این روستا چند هزار پروژه عمرانی در روستاهای مختلف کشور افتتاح شد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: من فکر می‌کنم که امروز ساختن ایران یک مأموریت الهی باشد چرا که آبادانی و پیشرفت ایران برافراشتن پرچم توحید و عدالت است.

وی افزود: عزت ایران، عزت همه مؤمنان صالحان، آزادگان و عدالتخواهان است و این یک مأموریت الهی است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ملت عزیز ایران به این دلیل به پا خواست و انقلاب عزیز اسلامی را برپا کرد تا ایران ساخته شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه امروز چشم امید همه ملت‌ها به ایران است، گفت: امروز یک باور عظیم بین‌المللی نسبت به ایران و ملت بزرگ آن به وجود آمده است. امید همه ملت‌ها به ملت ایران است، امروز ایران پرچم‌دار توحید، عدالت و آزادگی در دنیا است امروز ایران پرچم مقابله با استکبار و دفاع از مظلومان جهان را برافراشته است و همه ملت‌ها علاوه بر خوشحالی از پیشرفت‌های خود از پیشرفت‌های ملت ایران نیز خوشحال می‌شوند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز ساختن ایران یک مأموریت الهی و مهم است،‌گفت: اما سؤال مهم در اینجاست که ما باید ایران را از کجا بسازیم و پایه‌های ساخت ایران از کجا باید پی‌ریزی شود.

وی  افزود: اگر ما بخواهیم پیشرفت ما ماندگار و عزت ما پایدار باشد باید ساختن کشور را از روستاها آغاز کنیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: دلیل این مسئله نیز این است که ساختن کشور باید بر اساس استعدادها و منابع طبیعی یک کشور باشد چرا که در این صورت چنین پیشرفتی آسیب‌ناپذیر است.

احمدی‌نژاد گفت‌: اگر ساختن کشور بر اساس منابع و استعدادها و اندیشه‌های خودمان باشد به هیچ عنوان این پیشرفت از بین نخواهد رفت.

وی افزود: 4سال قبل زمانی که بحث‌های هسته‌ای داغ بود، خبرنگاران از شخصی که در مقابله با ایران بسیار فعال بود، پرسیدند که چرا با ایران درگیر نمی‌شوید و آن شخص پاسخ داد، توانایی هسته‌ای ایران در اندیشه و ذهن متخصصان ایرانی است و اگر ما یک تأسیسات هسته‌ای را از بین ببریم آنها خواهند توانست دوباره آن را بسازند. اگر ساختن ایران بر پایه اندیشه و تفکر خودمان باشد کسی نمی‌تواند آن را از بین ببرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه طی 60 تا 70 سال گذشته عمده نیروی انسانی و منابع کشور به سمت شهرها سرازیر شده است، گفت:‌ جریان ثروت و سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال باید معکوس شود و این یک وظیفه مهم است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه تا کنون تلاش‌های فراوانی برای ساختن ایران انجام شده است،‌ گفت:‌ با این حال ما برای ساختن ایران و روستاها نیاز به یک عزم ملی داریم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه باید با سازندگی روستاها، کشاورزی و دامداری را گسترش دهیم، گفت: با مصوبه مجلس محترم 10 درصد منابع صندوق توسعه ملی به توسعه روستاها اختصاص یافت و ستادهایی نیز به همین منظور در سرتاسر کشور تشکیل شد البته پیشنهاد دولت اختصاص حداقل 25 درصد منابع صندوق ملی توسعه بود. 

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه سرمایه فعلی صندوق توسعه ملی حداقل 48 میلیارد دلار است، گفت: 25 درصد این مبلغ معادل 12میلیارد دلار می‌شود که با قیمت فعلی دلار عدد ریالی آن معادل 30هزار میلیارد تومان می‌شود که با این حجم از سرمایه‌گذاری می‌توان اشتغال بالایی را در روستاها ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه در داخل کشور نزدیک به 50 میلیون هکتار زمین قابل کشت وجود دارد، افزود:‌ از این میزان تنها 18 میلیون هکتار آن زیر کشت است و از بقیه آن استفاده‌ای نمی‌شود.

رئیس‌جمهور با انتقاد از بحث هزینه‌های بالا برای برخی از شهرهای کشور، گفت: ما باید منابع مالی را در تمام کشور پخش کنیم. کشیدن یک کیلومتر اتوبان در بعضی از شهرهای کشور یک صد میلیارد تومان هزینه دارد، برای احداث مجموعه‌ای از قطارهای زیرزمینی تا کنون نزدیک به 6هزار میلیارد تومان هزینه شده است که به قیمت فعلی مجموع این هزینه‌ها بالغ بر17 تا 18 هزار میلیارد تومان می‌شود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: این در حالی است که برای تمام 4هزار پروژه‌ای که امروز افتتاح شده است تنها یک هزار میلیارد تومان هزینه شده است. امروز هزینه شهرداری برخی از شهرها به 12هزار میلیارد تومان می‌رسد و دولت نیز 4 تا 5 هزار میلیارد تومان در روستاها به طور جداگانه هزینه می‌کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به ضرورت توجه هرچه بیشتر به روستاها گفت: امروز زندگی سالم در روستاها است و تلاش برای آبادانی و سازندگی کشور قدر و منزلت بیشتری در نزد خداوند دارد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز اندیشه قدیمی توسعه کشور در حال فراموشی است، گفت: به فضل الهی کشور با تلاش مردم و بر پایه استعدادهای بومی باید ساخته شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به برخی از فشارهای دشمنان در برنامه هسته‌ای برای عقب راندن ملت ایران، گفت: برخی‌ها به دنبال فشار آوردن هستند تا ملت ایران کوتاه بیاید اما من از همین تریبون اعلام می‌کنم که هر کس به دنبال عقب راندن ملت ایران است آرزوی خود را به گور خواهد برد.

احمدی‌نژاد گفت: ‌انشالله ملت ایران این مشکلات اقتصادی را حل خواهد کرد و مستحکم‌تر خواهد شد و در آن زمان گوش دشمنان را خواهد پیچید و از خلیج فارس بیرون خواهد انداخت.

رئیس‌جمهور در پایان از تمام دست‌اندرکاران توسعه طرح‌های روستایی تشکر کرد و با اشاره به هدیه مردم روستای چارک به خود که شامل یک لباس محلی بود،‌ گفت:‌ هیچکس نتوانسته است بر سر احمدی‌نژاد و ملت ایران کلاه بگذارد اما من با افتخار کلاه سنتی مردم بوشهر را به سر می‌گذارم تا با افتخار اعلام کنم همیشه در کنار آنان خواهم ایستاد.

همچنین در این مراسم از دست‌اندرکاران توسعه طرح‌ها و پروژه‌های روستایی قدردانی و تشکر شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها