أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۱۳۷۷۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
دارنده مدال طلای المپیک در کشتی آزاد گفت: با وجود صحبت‌هایی که می‌شود اما حذف کشتی از المپیک به هیچ عنوان سیاسی نیست.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علی رضا دبیر بعد از پایان اولین جلسه کارگروه جلوگیری از حذف کشتی از بازی‌های المپیک 2020 در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه مستقیم در ورزش نیستم اما در چنین مواقعی باید ورود کنم. وظیفه من بود که در این جلسه شرکت کنم و نظراتم را ارائه دهم.

وی ادامه داد: از چندین سال قبل زمزمه ‌های حذف کشتی از المپیک به گوش می‌رسید به همین دلیل بود که اوزان کشتی را از ۱۰ به هشت وزن کاهش دادند و از طرفی با تغییر قوانین به دنبال جذابتر کردن این رشته و جذب مخاطبان بیشتر بودند.

دارنده مدال طلای المپیک درباره راهکارهایش در این زمینه عنوان کرد: باید در ۲ بعد کار کنیم. از یک طرف با ایجاد فضای سنگین رسانه‌ای چه در داخل و چه در خارج از کشور، IOC را تحت فشار قرار دهیم و از طرفی با انجام رایزنی و لابی با کشورهای صاحب نفوذ اجازه انجام این کار را ندهیم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ما در زمینه سیاسی با برگزاری کنفرانس های مختلف به رایزنی با سایر کشورها می‌پردازیم اما در ورزش چنین کاری را انجام نمی‌دهیم، گفت: در عالم سیاست بهره‌برداری لازم را از لابی با کشورهای دیگر داریم اما در ورزش از این مهم محروم هستیم. پیشنهاد من این بود که با کشورهای اثرگذار در IOC برای جلب آرای آنها تلاش کنیم چون اگر این کار به خوبی انجام شود حتما می‌توانیم جلوی آن را بگیریم.

علیرضا دبیر ادامه داد: تصمیم اعلام شده هنوز صددرصد قطعی نیست و تصمیم نهایی در شهریور 92 با حضور تمام اعضای مجمع کمیته بین‌المللی المپیک در آرژانتین گرفته خواهد شد که اگر با کشورهایی مانند روسیه، ترکیه، آمریکا، آذربایجان و کشورهای کشتی‌خیز و صاحب نفوذ رایزنی داشته باشیم می‌توانیم فضای خوبی ایجاد کنیم.

دبیر ادامه داد: از طرفی باید با ایجاد فضای رسانه‌ای سنگین، IOC را تحت فشار قرار دهیم. همانطور که ژاک روگ پس از فضای رسانه‌ای سنگین، تصمیم هیئت اجرایی IOC را قطعی ندانست.

وی با بیان اینکه کشتی هویت المپیک است، گفت: باید در این زمینه قدرتمند عمل کنیم. در این صورت می‌توان به راحتی جلوی این تصمیم را گرفت. فکر نمی‌کنم اگر با جدیت کار کنیم این اتفاق نهایی شود. و اگر در کنار هم قرار بگیریم خیلی اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

دبیر درباره اینکه چرا خطیب سرپرست فدراسیون کشتی در اواخر این جلسه حضور پیدا کرد گفت: در این باره اطلاع دقیقی ندارم. اما حکایت کشتی داستان مادری و نامادری است. به نظر من مسئولان ورزش باید کارها را به اهلش بسپارند.

دبیر در پاسخ به این سوال که آیا حذف کشتی از المپیک تصمیم سیاسی است یا خیر عنوان کرد: همانطور که گفتم این تصمیم از سال‌ها پیش مطرح بود و به هیچ عنوان نمی ‌توان به دید سیاسی به آن نگاه کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها