أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۱۴۳۵۶
زمان انتشار: ۱۸:۴۹     ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه چهار گروه در يك شنبه سياه مجلس مقصر بودند اما هر كدام مرتبه دارد، افزود: مقصر اصلي استيضاح كنندگان و رييس جمهور، بعد برخي از نمايندگان مجلس و در نهايت رييس مجلس.
محمد سليماني روز جمعه در بازديد از غرفه رجانيوز در نخستين نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال انقلاب اسلامي در مصلاي تهران با يادآوري يكشنبه سياه مجلس، اتفاقات آن روز را اتفاقاتي ناگوار خواند و گفت: كار استيضاح كنندگان به دلايل مختلفي كار نابجا و  استفاده از يك حق در يك موقعيت نامناسب بود.
 
 
عضو جبهه پايداري با بيان اينكه استيضاح در پايان دولت‌ها نه تنها تفعي براي دولت، نظام، كشور و ملت ندارد بلكه همه آن ضرر است، افزود: اينكه يك وزارتخانه بدون وزير و با سرپرست اداره شود، براي مجلس هم خوب نيست، چرا كه مجلس نمي‌تواند از سرپرست سوال كند و نظارتش محدود مي‌شود.
 
وي اظهار داشت: علاوه بر اشكال زماني اين استيضاح از لحاظ زماني هم اين استيضاح اشكال محتوايي هم داشت و آن هم به اين دليل بود كه اين استيضاح كامل به خاطر انتصاب يك فرد بود نه عملكرد وزير و اين در حالي بود كه تمام مجلس مي دانستند كه انتصاب اين فرد در اختيار وزير نيست و اين استيضاح  يك پديده نسبتا جديدي بود .
 
وزير سابق ارتباطات با بيان اينكه  براي حل مشكلات رهكارهاي ديگري هم وجود دارد، گفت: مجلس براي هر اتفاقي كه نبايد استيضاح كند، هر مشكلي راهكار خود را دارد، اگر اشكالي درقانون است قانون را اصلاح كنند يا اگر نياز است، قانون وضع كنند يا اگر دعوايي هم هست، اين دعوا نبايد به صحن بيايد، بلكه در هيات حل اختلاف حل شود.
 
سليماني ادامه داد: مجلس اگر مشكلي را مي بيند بايد با قانون حل كند كه اين توصيه مقام معظم رهبري به نمايندگان در تمام دوره‌هاي مختلف بود حتي اگر اختلافي هم پيش بيايد راهكارهاي آن ديده شده است و رهبر انقلاب هيات حل اختلاف را براي رسيدگي به اين اختلافات مشخص كردند.
 
به گفته اين عضو جبهه پايداري سردمداران استيضاح كساني بودند  كه حدود 7 سال است با اين دولت در حال جنگند و اين شبهه را بيشتر مي‌كند كه اين استيضاح يك بهانه است و هدف چيز ديگري است.
 
وي با تاكيد بر اينكه اين استيضاح از پايه غلط بود كه آن شرايط را درضحن علني ايجاد شد، افزود: يكي ا استيضاح كنندگان در صحن علني اعلام كرد كه "ما كاري با آقاي شيخ الاسلام و آقاي مرتضوي كاري نداريم" و بعد مطالبي را مطرح كردند كه كل خدمات نظام را مورد خدشه قرار مي داد.
 
وزير سابق ارتباطات با بيان اينكه استيضاح كنندگان با اين استيضاح يك عقده هفت ساله را در اين جلسه تركاندند، تصريح كرد: بعد هم كه نوبت به سخنان آقاي رئيس جمهور رسيد و آن كار بسيار بد و غير اخلاقي را انجام دادند در صورتي كه مي توانستند طور ديگري عمل كنند و براي پيگيري اين اتهام سير قانوني خود را طي كنند و نياز به انتشار آن فيلم در صحن علني مجلس نبود
 
نماينده مردم تهران در مجلس گفت: اشتباه بزرگ ديگر را آقاي لاريجاني و تعدادي از نمايندگان مجلس مرتكب شدند با گفتن بگو بگو از رييس جمهور مي خواستند كه آن فيلم را منتشر كند اينها كساني بودند كه بنزين بر آتش ريختند و آن را شعله ورتر كردند.
 
وي اظهار داشت: نمايندگان از صبح بحث اين فيلم را شنيده بودند و حتي بسياري از نمايندگان كليات آن را مي دانستند و مي دانستند كه پخش آن غيرقانوني و غير اخلاقي است و بايد از رييس جمهور مي خواستند كه آن را پخش نكند و از مسير طبيعي و قانوني آن را پيگيري كند.
 
اين نماينده مجلس خطرنشان كرد: از طرف ديگر رييس مجلس هم با سخنان آخر خود كه جنبه توجيهي داشت، نمك و فلفل اين زخم را بيشتر كرد.
 
عضو جبهه پايداري با بيان اينكه چهار گروه در يك شنبه سياه مجلس مقصر بودند اما هر كدام مرتبه دارد، افزود: مقصر اصلي استيضاح كنندگان و رييس جمهور، بعد برخي از نمايندگان مجلس و در نهايت رييس مجلس بودند.
 
سليماني تاكيد كرد: تمام اينها بايد به نحوي جبران كرده و به شكلي اين اشتباه بزرگ خود را از دل ملت و رهبر در آورند.
 
وي ادامه داد: حركت برخي از نمايندگان كه بعد از راي آوردن استيضاح خوشحالي كرده و اعلام پيروزي كردند هم حركت زشتي بود، جشن كدام پيروزي؟! اينكه مثلا رييس جمهور را دراز كردند؟! اگر چنين مفهومي داشته باشد كه اصلا قابل قبول نيست.
 
وزير سابق ارتباطات با تاكيد بر اينكه سران سه قوه و عده اي كه دور آنها هستند بايد متنبه شوند، گفت: آنها با اين حضور مردم بايد بيشتر به خوشان بيايند و اين اشتباهات چند ماه گذشته را با رفتار و گفتار خود جبران كنند و بايد در عمل خود و نه فقط بيان، نشان دهند كه پاي انقلاب هستند و مسائل شخصي خود را به هيچ وجه در صحنه اجتماع نكشانند و مطالبه ملت و رهبر را كه همان حفظ آرامش كشور است گردن نهند و وارد درگيري‌ها و مناقشات قوه‌اي نشوند.
 
وي در پايان تصريح كرد: آينده بسيار اميدوار كننده است مردم در 22 بهمن 91 نشان دادند كه در 24 خرداد 92 با حضور گسترده و  انتخاب اصلح پاسخ بد اخلاقي‌هاي برخي افراد و گروه‌ها  و دشمنان انقلاب را خواهند داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها