أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۱۵۶۸۹
زمان انتشار: ۰۱:۳۷     ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
رییس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد:
رییس‌جمهور در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، به تشریح بودجه سال 92 و آخرین تمهیدات دولت برای کنترل بازار و وضعیت گرانی پرداخت و همچنین خبر داد که چهارشنبه این هفته بودجه به دولت ارائه خواهد شد. وی با بیان اینکه "بودجه 92 چهارشنبه این هفته تقدیم مجلس می‌شود"، تصریح کرد: ما در بودجه سال آینده حداقل مقدار فروش نفت را منظور کردیم و هزینه‌های جاری کشور را به شدت کاهش دادیم.

به گزارش پایگاه 598، محمود احمدی‌نژاد همچنین اعلام کرد که واریز عیدی یا به قول او «جبرانی» به حساب سرپرست خانوارها آغاز شده است. به گفته وی، این مبلغ برای عموم مردم 85 هزار تومان و برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، 100 هزار تومان است.

با افزایش مالیات، کاهش درآمد نفتی را جبران می‌کنیم

رییس‌جمهور در مورد جلسه امروز سران سه قوه گفت: معمولا مسائل مهم و جاری کشور در این جلسات مطرح می‌شود و در این جلسه نیز چنین مسائلی مطرح شد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "بودجه سندی بسیار مهم و برنامه یک ساله است"، اظهار کرد: بودجه تحت تاثیر درآمدهای نفتی است. هنگامی که در درآمد نفتی و ارز نوساناتی انجام می‌گیرد، در بودجه هم تاثیرگذار است. بنابراین لازم است ارزیابی دقیقی از تحولات بین‌الملل و سیاست‌های کلی نظام را مدنظر قرار دهیم و بودجه را ببندیم که سرعت رشد ما را حفظ و نقایص را رفع کند و قابلیت اجرایی داشته باشد.


وی با بیان اینکه "بودجه 92 چهارشنبه این هفته تقدیم مجلس می‌شود"، تصریح کرد: ما در بودجه سال آینده حداقل مقدار فروش نفت را منظور کردیم و هزینه‌های جاری کشور را به شدت کاهش دادیم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "بودجه امسال تحت فشار بود اما کارهای اساسی کشور انجام شد"، گفت: در سرمایه‌گذاری در بخش عمران، کمبودهایی داشتیم که در بودجه سال بعد رفع می‌شود. همچنین، با افزایش مالیات، کاهش درآمد نفتی را در بودجه جبران می‌کنیم.

حقوق‌ها 20 درصد افزایش می‌یابد

رییس‌جمهور در ادامه گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خود با بیان اینکه "اولین نقطه توجه دولت، رشد تولید و سرمایه‌گذاری در کشور است"، اظهار کرد: در بودجه سال آینده سرمایه بانک‌ها را افزایش می‌دهیم تا قدرت وام‌دهی آنها افزایش یابد. همچنین اوراق مشارکت را نیز پیش‌بینی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، احمدی‌نژاد با بیان اینکه "سرمایه‌گذاری عمرانی سال آینده معادل سال 91 است"، تصریح کرد: عده‌ای معتقدند ما به بودجه انقباضی محتاجیم اما ما نیازمند رشد اقتصادی هستیم و نیاز به بودجه انقباضی نداریم.

رییس‌جمهور افزود: استفاده از اموال راکد سازمان‌ها و دولت برای سرمایه‌گذاری را برای بودجه سال آینده تقویت کرده‌ایم. حدود 1500 میلیارد تومان را به بخش عمرانی اختصاص داده‌ایم و 145 هزار میلیارد تومان در بخش سرمایه‌گذاری دولتی پیش‌بینی شده است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "در سال آینده 150 شرکت به طور کامل واگذار می‌شود"، گفت: در خود بودجه مکانیزمی طراحی کرده‌ایم که اگر درآمد افزایش پیدا کرد، این درآمد در سرمایه‌گذاری اختصاص یابد و اگر درآمد کاهش یافت، بودجه را در جایی کم می‌کنیم که سرمایه‌گذاری متضرر نشود.

رییس قوه مجریه در ادامه با اشاره به اینکه در بودجه سال بعد تلاش کرده‌ایم که قدرت خرید مردم افزایش یابد، تصریح کرد: دو هزار میلیارد تومان برای پزشک خانواده، 2760 میلیارد تومان برای یارانه و ارز دارو، 1135 میلیارد تومان برای نان و کالاهای اساسی و 1500 میلیارد تومان برای حفظ و رشد جمعیت اختصاص داده‌ایم.

وی با بیان اینکه "در بودجه سال آینده حقوق کارمندان و بازنشستگان 20 درصد رشد خواهد داشت"، اظهار کرد: 1200 میلیارد تومان نیز برای مناطق محروم قرار داده‌ایم.

احمدی‌نژاد در ادامه درباره اصلاح ساختارها گفت: لایحه مالیاتی را که یک لایحه جامعی است به مجلس تقدیم کرده‌ایم، اصلاح قانون مالیات‌ها منابع دولت را احیا می‌کند. همچنین اصلاح نظام بانکی را آماده کرده‌ایم و مصوبه گمرک از مجلس آمده است که کارهایش را شروع کرده‌ایم.

رییس‌جمهور همچنین با اشاره به اینکه در کارهای خدماتی دولت، کار را به مردم واگذار می‌کنیم، تصریح کرد: بخش‌هایی از دولت را مکلف کرده‌ایم که وظایفشان را واگذار کنند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: مکانیزمی در نظر گرفته‌ایم که بانک مرکزی بتواند نوسانات نرخ ارز را کنترل کند. همچنین مسکن مهر را با شرایط بهتری ادامه می‌دهیم.

یارانه نقدی در مرحله دوم اجرای هدفمندی افزایش می‌یابد

رییس‌جمهور تاکید کرد که در مرحله‌ی دوم هدفمندی یارانه‌ها میزان پرداخت یارانه نقدی افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در ادامه‌ی صحبت‌های خود در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی گفت: یکی از کارهای مهم ما برای سال آینده، هدفمندی یارانه‌هاست که از راه‌های موثر کاهش سهم ارز نفتی در بودجه دولت و اقتصاد ملی است که اگر بخواهیم آن را در یک جمله خلاصه کنیم به معنای دریافت از همه‌ی مردم است و معنای آن این است که قدرت خرید دهک‌های پایین تعدیل می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به کسری بودجه، یارانه نقدی در مرحله‌ی دوم افزایش خواهد یافت یا خیر؟ اظهار کرد: بله، البته ما اصلا کسری نداشته‌ایم. اول بحث این بود که سازمان هدفمندی یک شرکت دولتی است که دارد کار می‌کند و کارش هم مثبت است. وقتی ما کوپن برنج، پنیر و ... را حذف کردیم یارانه‌اش در بودجه است که آن را مستقیم به مردم دادیم. لذا کسری نداشتیم و اتفاقا سهمی بیشتر از سهم شرکت‌های دولتی به آنها داده‌ایم و این سهم در برخی وزارتخانه‌ها مانند وزارت نیرو رشد کرده است.

رییس‌جمهور افزود: الان در نفت سرمایه‌گذاری‌ها خیلی توسعه پیدا کرده است اما در هدفمندی طراز مثبت است.

احمدی‌نژاد در مورد پیش‌بینی‌های کنترل نرخ ارز در سال آینده گفت: نظر ما این است که به سمت یک نرخ برویم، منتهی در این یک سال سنگین‌ترین شوک به اقتصاد وارد شد که البته ابعاد آن را در آینده باز خواهیم کرد. البته با هم‌افزایی می‌شد بهتر کار کرد ولی در مجموع همه داریم به طور مسلط کار می‌کنیم.

وی با بیان این‌که «ما نباید در بحث بودجه با بحث‌هایی مانند قیمت ارز و فروش آن وارد شویم» ادامه داد: از درآمدهای نفت، دولت بخش قابل توجهی طلبکار است و هنوز به حساب دولت واریز نشده است.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره‌ی نرخ تورم 32 درصدی و پیش‌بینی دستمزد کارگران در سال آینده گفت: ما یک 20 درصد پیش از این داده‌ایم و یارانه‌ها را افزایش داد‌ه‌ایم و اینها یک همپوشانی دارند. من فکر می‌کنم اگر گام دوم هدفمندی را اجرا کنیم قدرت خرید افزایش پیدا خواهد کرد. یعنی هم کاهش امسال جبران می‌شود و هم رشد قیمت‌های سال 92 جبران می‌شود و قدرت خرید 7 دهک بالا می‌رود، ولی پرداخت‌های مستقیم برای همه یکسان است.

احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا قرار است دهک‌هایی حذف شوند یا خیر؟ گفت: مطالعاتی شده که دهک‌هایی حذف شوند و ما افرادی را هم شناسایی کرده‌ایم ولی فعلا برنامه حذف اجرا نمی‌شود.

وی درباره‌ی مبنای تعیین قیمت حامل‌های انرژی و بحث قاچاق در این زمینه توضیح داد: مواردی وجود داشته که ما آنها را کنترل کرده‌ایم ولی در هر صورت اگر گام بعدی را اجرا کنیم این موارد منتفی خواهد شد. ما راهکارهایی را پیش‌بینی کرده‌ایم که یکی از آنها ارز مبادله‌ای است منتهی روی همه‌ی فرآورده‌ها به طور یکسان اجرا نمی‌شود.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره‌ی برنامه‌های دولت برای حمایت از تولید در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: ما در تولید دو نوع حمایت می‌کنیم. حمایت اصلی ما در نرخ‌های تبعیضی و ترجیحی بود و قیمت برق، گاز و سوخت را ارزان‌تر هم در اختیار بنگاه‌ها قرار دادیم. ضمن این‌که وام ارزان‌تر هم در اختیار آنها قرار دادیم.

احمدی‌نژاد افزود: البته در تولیدی که رو به رشد است انتظار نیست همه‌ی اهداف اجرای کل قانون هدفمندی یارانه‌ها را از این بخش کوچک که ما اجرا کرده‌ایم جبران کنیم. البته خوشبختانه تولید ما سرپاست و در دو ماه پایانی و سال آینده رشد سریع‌تری خواهد داشت.

امسال سال سختی برای اقتصاد ما بود

رییس‌جمهور درباره راهکارهای دولت برای کنترل نقدینگی گفت: برای کنترل نقدینگی چند برنامه خوب تدوین کرده‌ایم که بانک مرکزی بخشی از آنها را اعلام کرده است و ما فکر می‌کنیم با برنامه‌ای که داریم و با همراهی مردم می‌توانیم در این زمینه پیش برویم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد در ادامه صحبت‌هایش در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، در پاسخ به این پرسش که "آیا شما برای مهار تورم در سال آینده، ثباتی را پیش‌بینی می‌کنید؟" اظهار کرد: ان‌شاءالله این کار انجام خواهد شد.

در ادامه، مجری برنامه از احمدی‌نژاد پرسید که "اگر الان آذر 89 بود و قرار بود فاز اول هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کنید، چه کارهایی می‌کردید؟" که احمدی‌نژاد گفت: حتما صددرصدش را اجرا می‌کردیم، چون حتما تاثیرپذیری و تاثیرگذاری نوسانات ارز هم کاهش پیدا می‌کرد زیرا دشمنان از این راه کارهایی کردند و خواستند فشارهایی بیاورند ولی اقتصاد ما اقتصاد بزرگی است.

احمدی‌نژاد درباره وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری در سال آینده نیز، خاطرنشان کرد: امسال سال سختی برای اقتصاد ما بوده است. روند حرکت کشور منهای این یک سال راضی کننده است اما مطلوب نیست؛ به خصوص اینکه ظرفیت ملت ما ظرفیت بالایی است اما این یک سال آسیب‌هایی وارد کرده است.

وی افزود: البته نرخ بیکاری ما جهشی نداشته است و با توجه به شرایطی که داشته‌ایم شاید در این زمینه هم باید نوسان زیادی را می‌داشتیم که خوشبختانه اینطور نبود ولی باید بگویم من از بیکار بودن یک نفر هم راضی نیستم.

رییس‌جمهور مسئول استخدام در نهاد ریاست‌جمهوری است

رییس‌جمهور با بیان این‌که «طبق قانون اساسی مسوولیت استخدام در نهاد ریاست جمهوری با شخص رییس‌جمهور است» گفت: در این سال‌ها 800 هزار نفر از سیستم اداری بیرون رفتند که خلائی در سیستم اداری ایجاد کرده است. دولت می‌خواهد در سیستم اداری 315 هزار نفر را تثبیت کند و این امکان را فراهم کرده که همه بتوانند در این مسابقه شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که «ما هم‌چنین توزیع تقسیمات کشوری را داشته‌ایم که این توزیع به نیرو نیازمند است» خاطرنشان کرد: وقتی به طور مثال 1500 تخت بیمارستانی را افزایش می‌دهیم نیروها را نیز باید افزایش دهیم.

احمدی‌نژاد در ادامه با بیان این‌که «بر اساس اصل 44 قانون اساسی، تصدی‌های دولت را واگذار می‌کنیم» تصریح کرد: دولت در حال خلوت شدن است و این استخدام‌ها ربطی به اصل 44 قانون اساسی ندارد. حتی اگر خود رییس‌جمهور این 1500 نفر را به نهاد ریاست جمهوری می‌آورد کار غیرقانونی انجام نداده بود.

رییس‌جمهور افزود: اما من تاکید کردم که امتحانات باید عادلانه باشد و در همه‌ی استان‌ها برگزار شود و سفارش کردم که با گزینش بی‌جهت به جوان‌ها گیر ندهند.

افزایش قیمت مسکن کاذب است

به گزارش ایسنا، وی همچنین با بیان اینکه "هنگامی که سطح عمومی قیمت‌ها بالا رفت، مسکن مهر هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد"، گفت: ما مقداری وام می‌پردازیم اما بقیه هزینه‌ها را مردم باید بپردازند. البته ما راهکارهایی را برای کمک به مردم از قبیل افزایش سطح وام، منابعی مثل قرض‌الحسنه و مدیریت کنترل هزینه‌ها در نظر گرفته‌ایم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "افزایش قیمت مسکن کاذب است"، تصریح کرد: افزایش قیمت مسکن، بخشی از جنگ روانی دشمن است که عده‌ای ندانسته در این جنگ وارد شدند. اکنون تعداد مسکن‌های موجود از تعداد خانواده‌ها بیشتر است، پس چرا باید قیمت مسکن افزایش یابد؟ این قیمت در سال آینده خواهد شکست.

واریز عیدی 85 هزار تومانی به مردم آغاز شد

عیدی برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی 100 هزار تومان است

وی در ادامه با اشاره به برنامه دولت برای واریز عیدی به مردم، با بیان این‌که "من واژه جبرانی را در مقایسه با عیدانه بیشتر می‌پسندم"، گفت: بخش وسیعی از مردم امسال تحت فشار قرار گرفته‌اند و اثر قدرت خرید اضافه‌ای که به وسیله یارانه‌ها برای مردم ایجاد شد، در حال صفر شدن بود. بنابراین دولت جلسات متعددی را برگزار کرد و از طریق منابع هدفمندی، کمکی را در آستانه عید برای مردم در نظر گرفت.

احمدی‌نژاد افزود: رقمی از صندوق توسعه ملی قرض کردیم و ساعت 8:45 امشب مبلغ 85 هزار تومان برای عموم مردم و مبلغ 100 هزار تومان برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی در نظر گرفتیم. هم‌چنین یارانه اسفند را در آخر اسفند واریز می‌کنیم.

رییس‌جمهور با اشاره به این‌که ما یک ملت هستیم و باید با هم زندگی کنیم، تصریح کرد: اگر همبستگی ملی وجود نداشته باشد حادثه‌ای کوچک می‌تواند ملت را نابود کند. دشمن فشارهایی را وارد می‌کند که ما باید همه با هم برای رهایی از این فشار کمک کنیم. کسانی که بیشتر از مصرف خود خرید می‌کنند، در واقع قدرت خرید دیگران را کاهش می‌دهند.

وی اضافه کرد: در نوروز نباید به گونه‌ای شود که مردم از میهمانی رفتن معذور شوند. همه باید کمک کنیم که از مشکلات گذر کنیم. اقتصاد ما بنیان‌های قوی‌ای دارد و مطمئن هستم از این شرایط عبور می‌کنیم. دولت آمریکا همه اقتصاد خود را به میدان آورده تا به ایران فشار آورد.

به این نتیجه می‌رسیم که کنترل واردات خودرو را از وزارت صنعت بگیریم

احمدی‌نژاد در ادامه افزود: ما به لطف خدا از این شرایط عبور خواهیم کرد. دشمن با همه توانش آمده است. یعنی دولت آمریکا همه اقتصاد خود را پشت این فشار آورده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، رییس‌جمهور در ادامه گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم تصریح کرد: با هر کشوری که مراوده داریم، آمریکا می‌رود اقتصادش را وسط می‌گذارد و می‌گوید اگر با ایران کار کنیم، من رابطه اقتصادی‌ام را با شما قطع می‌کنم. حجم اقتصادی آمریکا چند برابر ماست. ما باید از این عبور کنیم و عبور از این شرایط به این معناست که ما ظرف چهار، پنج سال باید به قدرت اول یا دوم اقتصادی تبدیل شویم.

رییس‌جمهور گفت: البته این یک نبرد اقتصادی بسیار سنگین است، ولی آنها همه قدرت خود را به کار گرفته‌اند یعنی قدرت اول اقتصاد دنیا آمده است با اقتصاد هفدهم مبارزه می‌کند. فرض کنید در مسابقات کشتی، وزن 120 کیلوگرم می‌رود با 55 کیلوگرم کشتی بگیرد.

وی افزود: از لحاظ توانایی‌ها ملت ما قابل مقایسه با آنها نیست، زیرا توانمندی‌های ما به توانمندی‌های مردم و ریشه، اندیشه و ایمان مردم است. اما به لحاظ اقتصادی شبیه همین مثالی است که گفتم. آنها شاید خیال می‌کردند با آن شوک اول ما از هم می‌پاشیم که تا حالا سه، چهار تا شوک وارد کرده‌اند.

احمدی‌نژاد گفت: ما باید این فشارها را جبران کنیم و قطعا هم جبران می‌کنیم، ولی من می‌خواهم از همه خواهش کنم همانطور که در برخی کشورها، گروه‌های مردمی و تشکل‌های غیردولتی وجود دارند، بازار را مدیریت می‌کنند، هرجا هرکسی خواست اجحاف کند، خود مردم بسیج شوند.

وی گفت: منتهی من نمی‌خواهم هرگز باور کنم که یک ایرانی وجود دارد که حاضر است به مردم اجحاف کند. البته من نمی‌گویم که چنین چیزی هست یا نه، اما نمی‌خواهم باور کنم. یعنی می‌گویم مگر می‌شود یک نفر ایرانی باشد، اهل این سرزمین باشد و از این شرایط سوءاستفاده کند؟ حتما نمی‌شود به این فرد گفت ایرانی. این چطور ایرانی است؟

وی ادامه داد: اینها عاقبت خوبی ندارند من معتقدم اگر کسی بخواهد از شرایط سختی سوءاستفاده کند و به طور مثال خانه فردی را ارزان خریداری کند یا از مریضی کسی سوءاستفاده کند و تمام موجودی او را به داخل جیب خود ببرد، لذا کسانی که از این راه سود می‌برند این سود نیست بلکه سم است.

احمدی‌نژاد گفت: من می‌گویم یک مقداری کمتر به بازار فشار بیاورید. یک چیزهایی را ممکن است برای شش ماه دیگر نیاز داشته باشیم. حالا ممکن است یک کالایی باشد که اگر باشد، همه ما با هم می‌خوریم و اگر نبود، تقسیم می‌کنیم، مگر می‌شود من ببینم غذا در خانه من وجود دارد و همسایه من غذا ندارد؟

وی گفت: خوشبختانه کالا در بازار فراوان است و ما باید به تعدیل مدیریت کمک کنیم تا آرامشی پیدا شود تا دولت برنامه‌های خود را برای عبور از این شرایط بهتر اجرا کند.

رییس جمهور در پاسخ به سوالی در مورد افزایش شدید قیمت خودرو و وجود اختلاف بین سازمان حمایت، شورای رقابت و خودروسازان گفت: حق با شورای رقابت است من با هیچ قیمتی با هیچ کسی تفاهمی نکردم. خودروسازان آمدند در دولت گفتند که ما منابع لازم داریم. در دولت بحث مفصلی شد که ما به تامین منابع خودروسازان کمک کنیم.

وی افزود: این یک تصمیم کلی است که 7 ماه پیش گرفته شد، مبنی بر اینکه غیر از کالای اساسی سایر کالاها ارز مبادله‌ای است و حرف جدیدی نیست که من گفته باشم. این تصمیم از جمله برای خودرو نیز بود، منتهی آنها خودشان رفته بودند با وزیر گفت‌وگو کردند و در سازمان حمایت یک تعهدی دادند که آقایان اجازه بدهند اینها خودشان بازار را مدیریت کنند که قیمت را بیاورند که معادل ارز مبادله‌ای بشود، البته در بخشی که ارزبری دارد و گرنه در بخشی که ارزبری ندارد، باید با قیمت‌های داخلی باشد.

احمدی‌نژاد افزود: این تفاهم را کرده‌اند و آنها نیز باید رعایت کنند و آنها هم مثل بقیه هستند و نباید سعی کنند از فضا درست استفاده نکنند. خوشبختانه خودروسازان ما خیلی پولدار هم هستند. الان من شنیده‌ام که پیش‌فروش کرده‌اند و زیر حرفشان زده‌اند و دارند با قیمت بالاتری خودرو را عرضه می‌کنند و این خیلی بد است. اصلا بد است که ما وارد شویم و با کسی برخورد کنیم. خودشان باید مراعات کنند.

وی با بیان این‌که «در حال حاضر در خودرو یک حالت انحصار پیدا شده است» گفت: من دارم به این نتیجه می‌رسم که ما کنترل واردات خودرو را از وزارت صنعت بگیریم، چون وزارت صنعت در مقابل واردات مانع‌تراشی می‌کند و خودروسازان داخلی هم دارند در حق مردم اجحاف می‌کنند. چطور می‌شود یک خودروی پراید را از 8 میلیون به 18 یا 20 میلیون برسانید و بعد بگویید داریم ضرر می‌کنیم؟

احمدی‌نژاد ادامه داد: لذا من امیدوارم خودشان اصلاح کنند و درست نیست که ما وارد شویم و با کسی برخورد کنیم.

همراه لایحه بودجه 92، بودجه سه‌دوازدهم می‌دهیم

رییس‌جمهور در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه سازمان حمایت در این زمینه ملغی است یا خیر، گفت: من الان نمی‌دانم مصوبه سازمان حمایت چیست. من اصلا این چیزها را متوجه نمی‌شوم. من نمی‌خواهم سر کسی را شیره بمالم. خودروسازان موظفند خودرو را خودشان به قیمت بازار و به قیمت واقعی بیاورند. دلال بازی یعنی چه؟

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، احمدی‌نژاد افزود: الان شرایطی پیدا شده و دولت دارد 90 درصد عوارض خودروی وارداتی می‌گیرد. البته وقتی قیمت ارز بالا رفت، این رقم 45 درصد است، ولی از این طرف هم آقایان دارند قیمت را بالا می‌برند. ما داریم حمایت می‌کنیم که آنها با قیمت پایین‌تر و با کیفیت بالاتری بفروشند و به رشد و تولید داخلی منجر شود. اگر بنا باشد که شما به قیمت بالاتری خودرو را به مردم بدهید، که خیلی بد است و این ظلم به صنعت خودروسازی است.

وی ادامه داد: اینطور می‌شود که مردم خودرو از شما نمی‌خرند و وقتی نخریدند ظرفیت تولید پایین می‌آید. ما الان نزدیک دو میلیون ظرفیت تولید خودرو داریم. شما که هزینه‌های ثابت را دارید می‌دهید. خودروسازان منابع هم دارند. سهام و چیزهای دیگری دارند و بانک مرکزی هم علی‌رغم بدهی‌هایی که داشته‌اند با آنها نهایت همکاری را کرده است. روند تولید را افزایش دهند و قیمت را پایین بیاورند. اینها مردم خودمانند.

احمدی‌نژاد گفت: اگر این شرایط باشد ما مجبوریم بگوییم اصلا عوارض را بردارید و بگذارید خودرو وارد شود. این بد است. ما باید از تولید خودمان حمایت کنیم. نباید این حس برای ما به وجود بیاید که از حمایت دولت سوءاستفاده شود. مگر چقدر می‌ارزد؟ چقدر آهن است؟ چقدر پلاستیک است؟ بالاخره یک قیمتی دارد، کیلویی چند؟

رییس‌جمهور افزود: البته خوشبختانه در سال‌های اخیر قیمت خودروهای داخل بالا رفته و تنوع خیلی خوبی دارند و ظرفیت خیلی خوبی در کشور ایجاد شده است و نیروی متخصص خیلی خوبی داریم، ولی من انتظار دارم مدیران بخش خودرو یک مقداری بهتر مدیریت کنند و خودشان را از مردم بدانند و نگاه بلندمدت داشته باشند.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که درخواستش از نمایندگان مجلس برای بررسی لایحه بودجه چیست؟ گفت: بودجه، بودجه منسجمی است و کاملا هدفمند است و برای شرایط امروز هم تدوین شده است. همکاران ما در معاونت برنامه‌ریزی، وزارت اقتصاد و همه دولت خیلی زحمت کشیدند و اینکه ما داریم یک مقداری بودجه را دیرتر می‌دهیم، به خاطر این است که ما داشتیم کار می‌کردیم و اینطور نبوده که این افراد بیکار باشند.

وی افزود: عزیزمان ما در مجلس هم توجه دارند و باید عنایت داشته باشند که طبق نظام اداری کشور، دولت بدنه کارشناسی کشور است، دولت نشسته است کار کرده است. منطق بودجه هم اگر بهم بخورد، آثارش هم بهم می‌خورد.

رییس‌جمهور گفت: بالاخره ما با توجه به شرایط و تجربیات امسال و با توجه به عملکرد بودجه و نحوه استحصال منابع نفتی، باید ببینیم که چقدر در آینده داشته باشیم و بعضی از سازوکارهایی که سایر منابع کشور را فعال کند. اینها را مطالعه و تعبیه کردیم و دولت مسائل حقوقی‌اش را در نظر گرفته است. یعنی ما می‌خواهیم اصل 44 اجرا بشود، مسکن و حمل و نقل اجرا بشود، رشد اقتصادی داشته باشیم، فاصله‌ها کم شود و تورم کنترل شود.

وی افزود: همکاران ما هم آمادگی دارند که توضیحات لازم را در اختیار نمایندگان محترم بگذارند و امیدواریم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بودجه با کمترین تغییرات به دولت برگردد که ما بتوانیم اداره کنیم. ما سه‌دوازدهم را هم داریم می‌دهیم چون احتمال می‌دهیم که مجلس قبل از پایان سال نتواند رسیدگی را شروع کند و 15 روز هم تعطیلات نوروز داریم و عملا رسیدگی به این لایحه مانند پارسال در خردادماه خواهد بود.

احمدی‌نژاد گفت: این پروسه تقریبا 3 ماه طول می‌کشد، ولی ما پیش‌بینی کرده‌ایم که اگر قانون بودجه آمد، قوانین و احکامش از 1/1/ 92 قابل اجرا باشد.

توقف یک ساعته پخش زنده گفت‌وگوی تلویزیونی رییس‌جمهور با مردم

در این لحظه، پخش زنده گفت‌وگوی تلویزیونی رییس‌جمهور با مردم از شبکه اول سیما، در اقدامی عجیب متوقف و ادامه آن به بعد از پخش سریال موکول شد.

برنامه گفت‌وگوی زنده رییس‌جمهور با مردم همواره از سوی تلویزیون بطور کامل و زنده پخش شده است اما این‌بار که برای اولین بار علاوه بر مجری صداوسیما تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های دیگر نیز برای این برنامه به ریاست جمهوری دعوت شده بودند، صداوسیما در اقدامی غیرحرفه‌ای، بخش پرسش این خبرنگاران و پاسخ‌های رییس‌جمهور را به بعد از پخش سریال شبکه یک موکول کرد.

سامانه پیامکی اطلاع‌رسانی دولت (پاد) نیز با ارسال پیامی کوتاه اعلام کرد: «صداوسیما در اقدامی غیرمنتظره پخش زنده گفت‌وگوی رادیو تلویزیونی رئیس‌جمهور را به بهانه پخش آگهی، سریال و موسیقی قطع کرد.»

برنامه وسیعی برای توسعه کشاورزی داریم

رییس‌جمهور در ادامه گفت‌وگوی تلویزیونی خود که پس از وقفه‌ای حدوداً یک ساعته از سوی صداوسیما، پس از پخش سریال شبکه یک بصورت غیرمستقیم پخش می‌شد، گفت: ما برنامه وسیعی برای توسعه کشاورزی را از سال گذشته آغاز کردیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه "در سال جاری نزدیک به 10 میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی و دامی داشتیم، آیا بهتر نبود دولت با حمایت مناسب از بخش کشاورزی و دامی، از واردات جلوگیری می‌کرد؟"، اظهار کرد: ما برنامه وسیعی برای توسعه کشاورزی را از سال گذشته آغاز کردیم و مجوزی که از مجلس گرفتیم، 10 درصد منابع توسعه را برای توسعه کشاورزی اختصاص دادیم.

وی افزود: ما از 30 سال قبل در نهاده‌های اصلی کشاورزی دچار کمبود بودیم. سال گذشته واردات نهاده‌های اصلی دچار مشکل شد که فشار آن به گندم داخلی آمد. امسال ما تصمیم گرفتیم که ذخایر استراتژیک را افزایش دهیم، بنابراین واردات را در این زمینه افزایش داده‌ایم.

مجلس می‌تواند از نظر سیاسی و قانونی از دولت پشتیبانی کند

در ادامه، رییس‌جمهور در برابر پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه "چه تمهیداتی برای کنترل تورم در جلسه سران قوا اندیشیده شده است و مجلس چگونه می‌تواند در این زمینه به دولت کمک کند؟"، پاسخ داد: مجلس در مورد بودجه و همچنین طرح‌های دولت می‌تواند چه از نظر سیاسی و چه از نظر قانونی از دولت پشتیبانی کند. مجلس می‌تواند کمک زیادی به دولت داشته باشد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: هدفمندی یارانه‌ها طرح بسیار مهمی است و هیچ نقصی ندارد و همه آن برای کشور سود است. البته ممکن است قدرت خرید چند دهک کاهش پیدا کند ولی عدالت همین است؛ زیرا دلیلی ندارد که ما به یک عده یارانه سنگین بدهیم.

بیش از 40 برابر کل 15 سال قبل، واگذاری به بخش خصوصی داشته‌ایم

در ادامه گفت‌وگوی تلویزیونی احمدی‌نژاد، خبرنگاری در مورد نحوه همکاری دولت با بخش خصوصی و اینکه گفته می‌شود رییس‌جمهور با پیشنهادهای همکاری با بخش خصوصی موافقت نکرده است، سوال پرسید و گفت: "آیا شخص رییس‌جمهور مانع حضور وزرا در شورای گفت‌وگو با بخش خصوصی بوده است؟"

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور پاسخ داد: سوال خوبی پرسیدید. حجم واگذاری‌های دولت به بخش خصوصی در این دوره بیش از 40 برابر کل 15 سال قبل است. پس دولت اصلا دارد کار را به بخش خصوصی واگذار می‌کند.

اگر گروهی انتظار داشته باشد کل اقتصاد را در دست بگیرد، خلاف قانون است

وی با بیان اینکه "خود من جلسه‌های زیادی را با نمایندگان بخش خصوصی داشته‌ام"، افزود: البته یک مصوبه بود که خلاف قانون اساسی بود که من آن را به شورای عالی حل اختلاف ارجاع دادم ولی به طور کلی در بعضی از جلسات حتی ما در حد بنگاه تصمیم گرفتیم. ولی باید توجه داشت که این برای ما یک باور است که مردم باید اقتصاد را اداره کنند.

رییس‌جمهور یادآور شد: حتی در مرحله‌ای که وزارت بازرگانی مجبور شد کالای اساسی وارد کند همه فشار ما این بود که وزارت بازرگانی باید کار را به مردم بسپارد. البته یک گروه ممکن است بگویند ما نمایندگان مردم هستیم ولی در هر صورت ما با همه‌ی مردم تعامل داریم.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ‌ما جلسه می‌گذاریم بحث می‌کنیم و روی هیچ پیشنهادی هم تعصبی نداریم، منتها اگر یک گروهی انتظار داشته باشد کل اقتصاد را در دست بگیرد، این امر خلاف قانون اساسی است.

در گرانی‌ها اتفاقاتی خارج از اراده ما رخ داده است

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره راهکارهای مبارزه با گرانی و این‌که آیا ابزار قانونی برای مبارزه با گرانی وجود ندارد یا نظارت‌ها استمرار ندارند؟، گفت: از یک منظر همه اینهایی که شما گفتید درست است اما در کنار اینها باید توجه کنیم که اتفاقاتی خارج از اراده ما رخ داده است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "حدود 50 سال است که اقتصاد ما وابسته به درآمد نفت است"، اظهار کرد: اگر در این درآمد یک نوسان تند اتفاق بیفتد آثارش را می‌گذارد. ما باید مدیریت کنیم و در این راستا کارهای درازمدت داریم انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: ما باید به این سمت برویم که سهم درآمد نفت را در اقتصادمان پایین بیاوریم و سایر درآمدها را بالا ببریم. مانند صادرات غیرنفتی که به سرعت دارد افزایش پیدا می‌کند. یعنی با این سرعت رشد در دو سال آینده ما دیگر نیاز به درآمدهای ارزی نفتی به این معنا نداریم؛ چون سرعت رشد خیلی بالاست.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "پارسال 53 میلیارد دلار صادرات داشتیم که در اول این دولت، این رقم هفت میلیارد بود و در 10 ماهه امسال 34 میلیارد است"، گفت: با این مشکلاتی که در 5 - 6 ماه اول سال اتفاق افتاد توقفی ایجاد شد که تا پایان سال من فکر می‌کنم به حدود 44 میلیارد دلار برسد اما در سال آینده بالای 70 میلیارد دلار خواهد رفت.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما امسال برای 75 میلیارد دلار برنامه‌ریزی کرده بودیم ولی بالاخره دشمن هم وجود دارد و یکدفعه می‌زند و ممکن است آدم زمین بخورد، اما دوباره بلند می‌شود و خود را بازسازی می‌کند.

هرکس دلسوز کشور است، طرح‌ ارائه دهد

محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه "در بودجه سال آینده در بخش فرهنگی چه تدابیری اندیشیده شده است؟"، گفت: موسساتی شکل گرفته‌اند که به لحاظ قانونی تحت مدیریت دولت یا حاکمیت نیستند اما ردیفی در بودجه به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس‌جمهور افزود: امسال که به بودجه فشار آمده است، این موسسات را کنترل و غربال‌گری کرده‌ایم. آن موسساتی که در چارچوب فعالیت‌های فرهنگی بوده‌اند را حفظ کرده‌ایم و بقیه را کنار گذاشته‌ایم. البته بودجه بخش فرهنگ را کاهش نداده‌ایم و حتی در بعضی موقعیت‌ها آن را اضافه کرده‌ایم. دولت باید از بخش فرهنگ حمایت کند و امیدواریم اگر شرایطمان بهتر شد، بودجه بخش فرهنگ را افزایش دهیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه "اجرا نشدن مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها که مدنظر مجلس است، چه آسیبی به کشور می‌زند؟"، اظهار کرد: شما فرض کنید حرف‌های 20 روز پیشگویی اصلا نبوده است. ما با ورود یک عامل قوی خارجی به اقتصاد ایران و برای ضربه زدن به آن مواجه شده‌ایم. کسانی در پشت پرده هستند که اقتصاد ایران را به خوبی می‌شناسند. ما برای عبور از این شرایط برنامه‌هایی وضع کردیم. ممکن است دوستانی با این برنامه‌ها مخالف باشند. ما خواهان این هستیم که آن‌ها راهکار ارائه دهند.

احمدی‌نژاد همچنین با بیان اینکه "نمی‌توانیم این شرایط را ادامه دهیم، چون این شرایط به معنای آسیب‌پذیری است"، خاطرنشان کرد: با ورود عامل جدید خارجی، باید کارهای جدیدی انجام دهیم و برنامه‌هایی داشته باشیم که کل اقتصاد را به سمت درستی ببریم. ما منتظر این هستیم که دوستان طرح‌های جدید بدهند و با بحث ما را قانع کنند.

چاره‌ای جز همکاری با ایران وجود ندارد

رییس‌جمهور در ادامه گفت: شرایط به گونه‌ای شده که یک کسی مقابل ملت ایستاده و ما هم باید همگی بسیج شویم و در مقابل او بایستیم. البته ما دنبال جنگ با آن‌ها نیستیم چون آن‌ها شرایط را برای خود خراب می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه "چاره‌ای جز همکاری با ایران وجود ندارد"، افزود: هرکس که دلسوز کشور است، باید طرح‌هایی ارائه دهد که کلان اقتصاد را از تیررس بدخواهان خارج کند.

همچنان می‌گویم که پاک‌ترین دولت هستیم

خبرنگار خبرگزاری مهر آخرین فردی بود که سوال خود را در قالب انتقاداتی از عملکرد اقتصادی دولت در حوزه‌هایی نظیر اشتغال، هدفمندی یارانه‌ها، وضعیت درآمدها و مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح کرد که در این میان رییس‌جمهور خطاب به این خبرنگار گفت: گویا جای من و شما با یکدیگر عوض شده است.

به گزارش ایسنا، خبرنگار مذکور گفت که این موارد از دغدغه‌های مردم است که احمدی‌نژاد نیز پاسخ داد: گویا اینها دغدغه‌های ذهنی شماست.

احمدی‌نژاد در پاسخ گفت: خبرگزاری مهر، خبرگزاری وابسته به سازمان تبلیغات است که با پول دولت اداره می‌شود. البته شما در این‌جا بیانیه‌ای را خواندید و اشکالی هم ندارد اما مطمئنا شما پیش هیچ مسئول دیگری نمی‌توانید چنین بیانیه‌ای را بخوانید و فقط پیش احمدی‌نژاد می‌توانید بخوانید. شما بیانیه‌ای را خواندید که یک سری اتهامات به دولت است.

وی یادآور شد: یک فردی مطرح کرده که بزرگ‌ترین فساد اقتصادی در دوره ما اتفاق افتاده، در دوره ما پنج تا جنگ نیز اتفاق افتاده، ارتباط آن به دولت چیست؟ خیلی‌ها کارهای بسیاری می‌کنند اما چه ربطی به دولت دارد؟ آیا دولت نقشی داشته؟ من همچنان می‌گویم که پاک‌ترین دولت هستیم. بله، کسانی که حقوق ثابت می‌گیرند در این یک سال آسیب دیده‌اند. قبل از یک سال چگونه بود؟ آیا آسیب دیدند؟

به گزارش ایسنا، پرسش این خبرنگار و پاسخ رییس‌جمهور به وی، از صداوسیما پخش نشد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۲۸ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
۶
۶۳
اگه عمل میکنید طرح ارائه میدهم یکیش ریزش نرخ ارز است چون همه رو فروشنده میکنه و این به نفع خود بانک مرکزیست چون میتونه مصوبه بده و ارزهای در دست مردم رو نزدیک به نرخ مبادله ای خریداری کنه و ارزها به پشتیبانه مملکت برگرده و حامیه چرخه تولید و مصرف بشه و بازاریان دیگه بهانه نداشتن و درصدهای گزافی قیمتها رو بالا نبرن / یکی دیگه هم اینکه یارانه دریافتی رو تناسب بدن با گرونیهای اخیر و 90 تومن کنن تا مردم راضی باشن و فراموش کنن نصف شدن قدرت خرید رو *
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۲ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
۱۲
۱۱۹
خوش خدمتی ضرغامی به احمدی نژاد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۱ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
تو کجای دنیا سخنرانی رئیس جمهور مملکت در رسانه ملی خوش خدمتی محسوب میشه !
کجای دنیا پخش زنده سخنان رئیس جمهور را قطع میکنن ؟
کجای دنیا سوال و خبرنگار و پاسخ به آنرا سانسور و بعد به نفع خود تحلیل میکنن ؟

تریبون روسای جمهور در دنیا رسانه ملیشون هست یا نه ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۸ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
۱۱۲
۱۱۶
قطع مصاحبه ریاست جمهوری بخاطر مدیریت مصاحبه زنده است که میتواند با سئوالات سخیف و باندی اربابان حلقه قدرت و ثروت همراه بوده و پاسخ رئیس جمهور که اتفاقا برنده است را باز در تربیون کرده " که او مخالف امر رهبری مصاحبه کرده!!!!
این امر غیر زنده ای کردن پرسش و پاسخ، حرکت خوبیه!
خبرنگاران بعضا فقط لسان یک جریان سیاسی برای زدن دولتند که الیته در این نبرد رسانه ای اگر ببازند که چیزی را از دست نداده اند و اگر رئس جمهور را وادار به واکنش انقلابی کنند موفقند!!! چون تا پایان سال با خرج کردذن از تذکر رهبری به روسای قوا، لجن پراکنی علیه دولت را آغاز می کنند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
افای ناشناس.از روی عقل صحبت کن..مصاحبه زنده رو قطع کردن چون میدونستن مسائلی میخواد مطرح بشه که احمدی نتونه جواب قانع کننده بده.مثل موضوع اقتصاد.چرا قدرت خرید مردم نصف شده؟و چراهای دیگه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۶ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
اگه قطع مصاحبه به خاطر سوالات خطرناک است پس چرا همه سوالها حتی سانسور شده ها بطور کامل در اختیار رسانه ها قرار میگیره !
پس مطمئن باشید قطع برنامه به خاطر پاسخ های احتمالی رئیس جمهور بوده نه سوال های خبرنگاران !
مجتبی احمدی نژاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۴ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
۲۵
۱۳۱
سلام بچه ها من پسر عموی احمدی نژادم پسته شده کلیویی 80 هزار تومان پسرعمو جون این وضع زندگی نیست به قران چه کار کردی با ما برو با اون امریگا صول کن و توی این ارزانی بشه...
پاسخ
حامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۵ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
بدبخت احمدی نژاد که فامیلای مبتذلی مثل تو داره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
۳۵
۱
افزایش 20درصدی حقوق با این وضعیت گرونی مخصوصا برای بازنشستگان بسیار کم است. دولت بایستی برای بازنشستگان فکری بکند. چون شاغلین در طول ماه اضافاتی مانند حق بهره وری. ماموریت و اضافه کار و وامهای مختلف میگیرند امابازنشسته نه به محض اینکه بازنشسته شد زبانن اورا پیش کسوت و ..... میخوانند اما در عمل یک لحظه تحویلش نمی گیرند. ازجمله بازنشستگان بانکی در طول ماه و سال به کارکنان شاغل تفاوت وامها و ..... می دهند اما همینکه کارمند بازنشسته شد نه خبری از وام هست و ..... حتی در عیدی دادن به کارکنان شاغل بالای میلیون میدهند اما به بازنشسته بر اساس مصوبه هئیت دولت و....درد دل زیاد است
پاسخ
بصیرت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۵ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
۵۵
۱۰۳
صحبتها کارشناسی شده بود مثل همیشه . مخالفان لطف کنند مثل ایشاناگر می توانند کارشناسی صحبت کنند .
پاسخ
پسر خا له احمدی نژاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۶ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
۳
۲
پسر خا له خدا بدادت بر سد که این بو دجه شمارا این مجلس تصو یب کند و یارانه مو رد نظر شما را به کمک مردم بر سد و گر نه تما م کا سه کو زه هارا سر شما خو اهند شکست اقایان برای فرار از کلمه یا رانه خلا صه رفتند مجددا به سرا غ کو پن که همان یارا نه غیر نقد ی است متو سل شده اند چرا که هر دم از این با غ بر ی می رسد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۲ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
۱۵
۰
ابا این جناب تو توهم است باور نکنید شما مردم که عاقلید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
۰
۳
مطمئن باشید به زودی رسانه ملی جواب کوبنده ای از احمدی نژاد بابت این اقدام سخیف خواهد شنید !

بالاخره یه جایی یه تریبونی ! هنوز 6ماه فرصت داره ...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۲ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
۱
۰
زنده باد احمدی نژاد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها