أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۱۱۶۷۷۶
زمان انتشار: ۰۵:۱۹     ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
مراسم بزرگداشت و ترحیم آیت‌الله عزیزالله خوشوقت‌، از سوی نهادهای حوزوی پنج شنبه شب با حضور مراجع و علما، نمایندگان بیوت مراجع، فضلا و قشرهای مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از رسا در این مراسم حضرات آیات شبیری زنجانی، نوری همدانی، جعفر سبحانی، جوادی آملی از مراجع تقلید و نمایندگان دیگر بیوت مراجع حضور داشتند.

آیات علوی گرگانی، هاشمی شاهرودی، امامی کاشانی، خرازی، حسینی بوشهری، امینی، مقتدایی، مؤمن، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستانه مقدسه در این مراسم حضور داشتند.شایان ذکر است،

در این مراسم حجت‌الاسلام رزاقی راد از فضلا و اساتید حوزه علمیه قم در سخنانی با بیان این‌که دارندگان دو گوهر علم و اخلاق، انسان‌هایی ارزشی در نظام تشریع و تکوین هستند، گفت: رحلت و از دست دادن چنین انسان‌هایی ثلمه‌ای را در ایجاد می‌کند که هیچ چیز نمی‌تواند جای آن شکاف را بگیرد.

وی افزود: فقدان چنین انسان‌هایی همچنین عالم تکوین را نیز عزادار خود می‌کند همان‌طور که در روایتی آمده است با مرگ عالم،‌ آسمان‌ و زمین چهل ماه به عزا می‌نشینند.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مرحوم حضرت آیت‌الله خوشوقت دانش و تحصیل علمی را از تهران آغاز کرد و در قم به ادامه آن پرداخت؛ در طول این مدت از محضر آیت‌الله بروجردی، ‌امام خمینی و علامه طباطبایی استفاده کرد.

وی ادامه داد: آیت‌الله خوشوقت پس از رسیدن به اجتهاد حوزه را رها کرده، به تهران رفت و به تهذیب نفوس پرداخت؛ این عالم ربانی، با وجود اصرار فراوان اطرافیان حاضر نشد به قم و حوزه علمیه برگردد بلکه با تلاش فراوان، به تربیت شاگرد، پاسخ به سؤالات و شبهات و اقامه نماز جماعت در بین مردم پرداخت.

این مراسم از سوی دفتر مقام معظم رهبری در قم، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی و مدیریت حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی، جامعة المصطفی‌ العالمیه و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.گفتنی است، مراسم دیگری از سوی بیت مرحوم حضرت آیت‌الله بهجت، صبح جمعه در مسجد فاطمیه قم برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها