أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۱۶۹۴۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۷     ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
رئیس کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه ممکن است قیمت خودرو به صورت دستوری حداکثر 10 درصد کاهش یابد، گفت: در صورت تأمین مالی صنعت خودروسازی، کاهش 17 تا 20 درصدی قیمتها صورت خواهد گرفت.

رضا رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد افزایش قیمت خودورهای داخلی و جلسه مجلس با خودروسازان در این خصوص، اظهار داشت: بخشی از نیاز هر صنعت به میزان ارزبری آن برمی‌گردد و این در حالی است که دولت تاکنون تسهیلات مناسبی را در اختیار خودروسازان قرار نداده است.

وی ادامه داد: دولت چند ماه پیش مصوبه‌ای برای اختصاص تسهیلات هزار میلیارد تومانی به خودروسازان داشت که هنوز نهایی و عملیاتی نشده و همین مسئله عامل 5 تا 6 درصد گرانی خودرو است.

رحمانی با تأکید بر اینکه دولت باید به تکالیف خود در قبال تولید‌کنندگان عمل کند، تصریح کرد: تأمین مالی خودروسازان باعث می‌شود این شرکت‌ها بتوانند مطالبات قطعه‌سازان را بپردازند و در نتیجه، سفارش‌گذاری قطعات جدید و افزایش تیراژ تولید قطعه و خودرو اتفاق بیفتد.

وی تأکید کرد: بخشی از گرانی خودرو ناشی از کاهش تیراژ تولید و افزایش هزینه مالی شرکت‌های خودروساز است.

به گفته وی، در صورتی که تأمین مالی بخش خودروسازی صورت گیرد، امکان کاهش 17 تا 20 درصدی قیمت خودرو فراهم خواهد شد.

رئیس کمیسیون صنایع با بیان اینکه ممکن است قیمت خودرو به صورت دستوری کاهش یابد، گفت: این مسئله زیان انباشته را برای خودروسازان به همراه خواهد داشت.

رحمانی ادامه داد: ممکن است به صورت دستوری قیمت خودرو حداکثر 10 درصد کاهش یابد ولی خودروسازان باید مورد حمایت قرار گیرند تا تیراژ تولیدشان افزایش یابد و شاهد رشد صادرات  و بهره‌وری در این شرکت‌ها باشیم.

وی کاهش تیراژ تولید را یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو عنوان کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها