أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۱۷۹۴۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۴     ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
مس کرمان بهترین تیم هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر شد.

به گزارش598، به نقل از  خبرگزاری فارس، هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر شب گذشته با برگزاری 3 دیدار و برتری تراکتورسازی و سپاهان و توقف استقلال مقابل حریفان‌شان و تثبیت صدرنشینی آبی‌پوشان به پایان رسید.

در زیر نگاهی می‌اندازیم به نتایج، ترین‌ها و اتفاقات رقم خورده در هفته بیست و هشتم این رقابت‌ها: 

پرسپولیس 4 - سایپا یک

گل‌ها: میثم نقی‌زاده دقیقه 7، غلامرضا رضایی دقیقه 12، رضا حقیقی دقیقه 45+1 (ضربه پنالتی) و محمد نوری 93 برای پرسپولیس - روزبه شاه‌علی‌دوست دقیقه51 برای سایپا

ذوب آهن یک - داماش گیلان صفر

گل: اسماعیل فرهادی دقیقه 91

ملوان بندر انزلی یک - مس کرمان یک

گل‌ها: حمید کاظمی دقیقه 3 برای مس - سید جلال رافخایی دقیقه 33 برای ملوان

نفت آبادان یک - فولاد خوزستان صفر

گل : سیامک سرلک دقیقه‌ 91

فجر شهید سپاسی 6 - آلومینیوم هرمزگان صفر

گل‌ها‌: محمد مهدی‌ نظری دقایق 43 و 84، مسعود اسماعیلی دقایق 58 و 86 و جابر انصاری دقایق 67 و 92

یپکان 2 - راه آهن 4

گل‌ها: بهادر عبدی دقیقه 24، جهانگیر عسگری دقایق 48 و 76 و مهرداد کفشگری دقیقه 71 برای راه آهن - کیوان وحدانی دقیقه 38 و محمدرضا طهماسبی دقیقه 79 برای پیکان

تراکتورسازی تبریز 2 - نفت تهران یک

گل‌ها: سیدمهدی سیدصالحی دقیقه 34 و جواد کاظمیان دقیقه 35 برای تراکتورسازی - علیرضا عزتی دقیقه 36 برای نفت

گهر دورود یک - سپاهان 4

گل‌ها: سوکای دقیقه 9، خلعتبری دقیقه 45، طالبی دقیقه 49 و احمد جمشیدیان دقیقه 70 برای سپاهان - عمار نیک‌کار دقیقه 92 برای گهر

صبا قم یک - استقلال یک

گل‌ها: ایمان رزاقی‌راد دقیقه 29 برای صبا - آرش برهانی دقیقه 90 (ضربه پنالتی)

اخراج: سهراب بختیاری‌زاده از صبا 

 *ترین‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر:

در 9 دیدار هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر 31 گل به ثمر رسید تا به این ترتیب با میانگین 3،44 گل در هر دیدار، شاهد هفته پرگلی باشیم.

در این هفته فجرسپاسی در خانه با 6 گل مقابل آلومینیوم به برتری رسید و راه‌آهن هم در پیکانشهر 4 بر 2 از سد میزبان خود گذشت تا این دو دیدار به عنوان پرگل‌ترین بازی‌های هفته معرفی شوند.

در دو دیدار هم 5 گل به ثمر رسید و پرسپولیس و سپاهان مقابل سایپا و گهر 4 بر یک پیروز شدند.

دیدار ذوب‌آهن و داماش و همچنین مسابقه نفت آبادان و فولاد با تک گلی که در آن به ثمر رسید به عنوان کم‌گل‌ترین دیدارهای هفته معرفی می‌شوند.

*فجرسپاسی، بهترین تیم هفته

در هفته بیست و هشتم چهار تیم مقابل حریفانشان‌ با برتری‌های پرگل این هفته را پشت سر گذاشتند. فجرسپاسی، سپاهان، راه‌آهن و پرسپولیس حریفانشان را 4 تایی کردند و ذوب‌آهن و نفت آبادان هم در خانه بردهای ارزشمندی را به دست آوردند و البته تراکتور هم در تبریز نفت را شکست داد تا همچنان در کورس قهرمانی باقی بماند. به این ترتیب با تقدیر از تیم‌های برنده هفته بیست و هشتم، تیم فجرسپاسی که توانست پس از چند هفته ناکامی مقابل آلومینیوم جشنواره گل به راه انداخته و حریفش را 6 تایی کند به عنوان بهترین تیم هفته انتخاب می‌شود.

سربازان سرهنگ یاوری در حالی جمعه گذشته به یک پیروزی پرگل رسیدند که شکست‌های پرگل این تیم مقابل استقلال و تراکتورسازی، شائبه‌هایی را ایجاد کرده بود.

*لک، بهترین بازیکن هفته

در هفته‌ای که گذشت جهانگیر عسگری از راه‌آهن به همراه سه بازیکن فجر مقابل حریفان هر کدام دو گل به ثمر رساندند. سیامک سرلک و اسماعیل فرهادی هم گل‌های با ارزشی را برای نفت آبادان و ذوب آهن به ثمر رساندند، اما حامد لک از صبای قم که یک تنه مقابل استقلال ایستاد و تمام ضربات مهاجمان این تیم را مهار کرد به عنوان بهترین بازیکن هفته انتخاب می‌شود. تک گل استقلال هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید و بدون شک اگر لک درون دروازه صبا نبود، استقلال می‌توانست با یک برد پرگل، قم را ترک کند.

*جنجالی‌های هفته

در هفته‌ای که سپری شد 25 کارت زرد از جیب داوران خارج شد تا میانگین 2،77 کارت را در هر بازی شاهد باشیم.

در این هفته تنها یک کارت قرمز از جیب داوران خارج شد که آن هم نصیب سهراب بختیاری‌زاده از صبای قم شد تا به این ترتیب دیدار تیم‌های صبا و استقلال با یک کارت قرمز و 6 اخطاری به عنوان جنجالی‌ترین بازی هفته معرفی شود.

*55 هزار نفر برای دیدارهای هفته بیست و هشتم

در هفته بیست و هشتم حدود 55 هزار نفر از بازی‌ها دیدن کردند تا میانگین 6111 تماشاگر برای هر بازی به ثبت برسد.

در این هفته دیدارهای صبا با استقلال، پرسپولیس با سایپا و تراکتورسازی با نفت تماشاگران بیشتری را به ورزشگاه کشاند.

اتفاقات هفته:

*رکورد شکست‌ناپذیری فولاد در دقیقه 91 دیدار با نفت آبادان پس از 19 هفته شکست، ضمن اینکه نفت آبادان هم سرانجام پس 21 هفته رنگ برد را دید.

*آرش برهانی دهمین گل فصل خود را به ثمر رساند. دهمین گل مهاجم استقلال، دهمین گل این بازیکن به صبای قم محسوب می شد.

*جلال رافخایی با یک پنالتی دیگر 17 گله شد و جایگاه خود در صدر جدول گلزنان را تثبیت کرد. البته رافخایی در دیدار مقابل مس یک پنالتی را هم از دست داد!

* فجرسپاسی در فصل جاری برای دومین بار حریفانش را 6 تایی کرد. نکته قابل توجه اینکه در بازی رفت فجر و آلومینیوم هم با نتیجه 3 بر 3 به پایان رسید تا در این دیدار هم 6 گل به ثمر رسیده شده باشد.

*راه آهن درست پس از یک هفته، شکست 4 تایی‌اش را جبران کرد و حریفش را 4 تایی کرد.

*برتری ذوب‌آهن و نفت آبادان قعرنشین مقابل حریفانشان پس از مدت‌ها شادی را به اردوی این دو تیم آورد.

*جدول گلزنان

17 گل: سیدجلال رافخایی (ملوان)

12 گل: سیدمهدی سیدصالحی (تراکتورسازی)،

10 گل: آرش برهانی (استقلال)، یعقوب کریمی (نفت تهران) و لوسیانو پریرا (فولاد) مصطفی شجاعی (مس کرمان) فلاویو لوپز (تراکتورسازی) و جواهیر سوکای (سپاهان)

9 گل: فرزاد حاتمی (استقلال) و محمدرضا خلعتبری (سپاهان)

8 گل: علیرضا جهانبخش (داماش گیلان) و سعید دقیقی (سایپا)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها