يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۱۸۰۲۲
زمان انتشار: ۱۳:۵۳     ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
وزیر دفاع فرانسه ضمن اعلام کشته شدن 15 شبه نظامی در درگیری‌های شب گذشته شمال مالی تاکید کرد که هفت گروگان فرانسوی در منطقه ساحل زنده هستند.

به گزارش598، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه امروز سه‌شنبه اعلام کرد: حدود 15 تروریست دوشنبه شب در درگیری‌های شدید بین نیروهای فرانسه و چاد با شبه نظامیان در شمال شرق مالی کشته شدند.

لودریان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «بی اف ام تی وی» و رادیو «ار ام س» افزود: ده‌ها شبه نظامی تندرو در روزهای اخیر در ارتفاعات ادرار ایفوگاس و وادی امیتیتای کشته شدند و ما در این مناطق حصار امنیتی ایجاد کرده‌ایم.

وزیر فرانسوی تاکید کرد: هنوز مناطق دیگری وجود دارد که شبه نظامیان در آنجا هستند و عملیات نظامی همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر خبر کشته شدن ابوزید و مختار بالمختار از فرماندهان القاعده در مالی باعث نگرانی خانواده‌های گروگان‌های فرانسوی در ساحل شده است.

لودریان دوشنبه شب در برنامه‌ای تلویزیونی گفت: من نگرانی و اضطراب خانواده‌های گروگان‌ها را درک می‌کنم، به خصوص اکنون که نیروهای فرانسوی و چادی وارد مناطق شمالی مالی شده‌اند اما ما همواره در فکر نجات جان گروگان‌ها و آزادسازی آنها هستیم.

وزیر دفاع فرانسه افزود: هم اکنون که با شما صحبت می‌کنم به شما اطمینان می‌دهم که گروگان‌ها زنده هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها