أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۱۱۸۳۹۴
زمان انتشار: ۱۵:۳۷     ۱۶ اسفند ۱۳۹۱

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسلامی ایران برای سفری دو روزه و شرکت در مراسم تشییع جنازه هوگوچاوز رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا عازم کاراکاس خواهد شد. بنابراین گزارش مراسم تشییع جنازه چاوز روز جمعه در پایتخت این کشور برگزار می‌شود.

چاوز رئیس‌جمهور ونزوئلا صبح امروز به دلیل نارسایی تنفسی و بیماری سرطان درگذشت. پیش‌بینی می‌شود تعداد زیادی از روسای جمهور کشورهای آمریکای لاتین و دنیا در این مراسم شرکت کنند.

هوگو رافائل چاوز فریاس(زاده 28 ژوئیه 1954) پنجاه و سومین رئیس‌جمهور ونزوئلا بود.

چاوز به عنوان رهبر «انقلاب بولیواری» شناخته می‌شد و به دلیل سیاستهای سوسیال دموکراتیک و ضدیتش با جهانی‌سازی نئولیبرالی و سیاست خارجی ایالات متحده مشهور بود. او موسس حزب چپگرای «جنبش جمهوری پنجم» بود که از دسامبر سال 2007 در ونزوئلا در قدرت است.

چاوز در ماه ژوئن 2011 در کشور کوبا تحت عمل جراحی قرار گرفت تا توموری به اندازه توپ بیسبال که در ناحیه لگنی وی وجود داشت را درآورند. اما با وجود جراحی، شیمی‌درمانی و پرتودرمانی‌های متعدد، مجددا بعد از 18 ماه سرطان وی عود کرد اما جزئیات اصلی بیماری، از جمله نوع سرطان و محل دقیق تومور او افشا نشد.

وی خود را یک انقلابی و ناجی افراد فقیر می‌دانست. چاوز در عرصه جهانی هم چهره شناخته‌شده‌ای بود. چاوز در سخنرانی سال  2006 خود در مجمع عمومی سازمان ملل، رئیس‌جمهور وقت آمریکا «جرج بوش» را شیطان خواند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها