امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۱۱۸۸۳۷
زمان انتشار: ۱۵:۲۳     ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
هفته نامه تماشاگر برای سومین سال پیاپی عنوان نخست سالنامه نوروزی خود را به گفتگو با یک ملی پوش زندانی اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این هفته نامه ورزشی امسال در ویژه نامه نوروزی اش، با اعزام تیم خبری خود به زندان دیزل آباد کرمانشاه به گفتگو با بابک قربانی – ملی پوش تیم ملی کشتی فرنگی – و برادر او محمد قربانی پرداخته که به اتهام قتل با سلاح گرم چندماهی است در انتظار محاکمه به سر می برند. حمید سوریان – دارنده 6 مدال طلای جهان و المپیک – نیز در این مصاحبه چالشی به عنوان مصاحبه کننده حضور داشت.

این اقدام در حالی صورت گرفت که سال گذشته انتخاب امیر قرایی – قهرمان مسابقات قوی ترین مردان ایران که پس از اقدام به قتل یکی از دوستانش متواری شده – به عنوان چهره روی جلد سالنامه نوروزی، با انتقاد برخی رسانه ها مواجه شده بود.

میثم زمان آبادی سردبیر تماشاگر در یادداشتی پیرامون این اقدام می نویسد: " سال گذشته، انتخاب مان برای جلد نوروزی تماشاگر حاشیه های فراوان ساخت. مثل سال قبل اش. که چگونه است چهره مورد توجه «تماشاگر» برای ویژه نامه سال 1390 یک ورزشکار فراری متهم به قتل بوده و برای سال 89 یک ملی پوش متهم به اعدام. که مگر ورزش ما قهرمان و مدال آور و افتخارآفرین کم داشته که با روزهای «نوروزی» مخاطبان چنان کرده اند؟ با این اوصاف بود که شاید بسیاری انتظار داشتند امسال لااقل با هدف تکرار نشدن آن فشارها، تماشاگر فقط از «سرو و گل و لاله» بگوید و نگران کننده ترین واقعه ورزشی سال را نادیده بگیرد.

المپیک را پراهمیت ترین رویداد ورزش بداند و کسی را به یاد آن ستاره ای که می توانست سال های سال افتخار بیافریند، نیاندازد. صعود بچه های «دوستی مهر» به جام جهانی را یادآوری کند و سقوط اخلاق تا قعر چاه بداخلاقی را به فراموشی بسپارد. از لیگ جهانی والیبال بنویسد و آنچه در زندان «دیزل آباد» می گذرد را مکتوم بدارد. خلاصه تنها صورت بزک کرده ورزش را به نمایش بگذارد و بر سیرت آن که فقط یک نتیجه اش، دست به اسلحه بردن یک ملی پوش - یک ستاره می شود سرپوش بگذارد".

در بخش دیگری از این نوشته آمده است: "این انتظار آنقدر غیرمنطقی بود که بیارزد نقل و نقدش کنیم برای پایداری و یادآوری مسوولیتی به خودمان. خودمایی که شاید بیست سال دیگر به هنگام نوشتن درباره نوروز یا خواندن از نوروز بابت کارهایی که باید می کردیم و بواسطه مصلحت اندیشی نکردیم، شرمنده باشیم".

تماشاگر در سالنامه دوسال قبل اش نیز برای نخستین بار با علی اکبریان – ملی پوش اسبق و بازیکن تیم استقلال تهران – که به جرم تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی به اعدام محکوم شده بود، مصاحبه کرد. مصاحبه ای که به یک درجه تخفیف محکومیت اکبریان منجر شد. مدیرمسوولی تماشاگر را علیرضا دبیر  عضو شورای شهر و قهرمان کشتی جهان و المپیک بر عهده دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها