أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۱۹۱۳۶
زمان انتشار: ۰۰:۳۹     ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: ورود شرکت‌های اروپایی را تنها در صورت سرمایه‌گذاری به صنعت نفت ایران می‌پذیریم و این شرط ما در واقع جریمه همراهی آنها با تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان است.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، احمد قلعه‌بانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به دنبال راه‌اندازی بورس نفت هستیم، تا کشورمان در قیمت‌گذاری نفت و فرآورده‌های نفتی بتواند لا اقل به عنوان یک مرجع در منطقه مطرح شود، افزود: تصور می‌کنم با گسترش بورس انرژی می‌توان شرایطی را تجربه کرد که بورس نفت نقش خاص خود و بورس انرژی نیز نقش خاص خودش را در اقتصاد بازی کند.

وی اضافه کرد: ما آمادگی داریم که فرآورده‌های نفتی را به بورس انرژی عرضه کنیم، چنانکه بارها نفت کوره به این بورس عرضه شده است و آمادگی آن را داریم که برای گسترش بورس انرژی در فاز اول شاخه‌‌ای از بورس نفت را راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: همان طور که پالایشگاه‌ها و بخش خصوصی خارجی نفت ایران را می‌خرند، بخش خصوصی داخلی نیز می‌تواند در خرید و فروش نفت ایران فعال شود و شرایط برای بخش خصوصی داخلی و خارجی یکسان است.

وی با بیان اینکه ما باید ضمانت‌نامه از بخش خصوصی بگیریم و بانک‌ها باید از ضمانت‌نامه‌ها حمایت کنند، اظهار داشت: ضمانت‌نامه‌ها طبق قیمت و مقدار نفتی که بخش خصوصی می‌تواند صادر کند، مشخص می‌کنیم که باید از سوی بانک‌ها ارائه شود و ما نمی‌توانیم از لحاظ قانونی رقم ضمانت‌نامه‌ها را پایین‌تر بیاوریم.

قلعه‌بانی در ادامه با بیان اینکه هنوز درخواست رسمی درباره تمایل شرکت‌های اروپایی به حضور مجدد در صنعت نفت ایران به ما نرسیده است، گفت: ورود شرکت‌های اروپایی را تنها در صورت سرمایه‌گذاری به صنعت نفت ایران می‌پذیریم و این شرط ما در واقع جریمه همراهی آنها با تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان است.

به گزارش فارس، به تازگی اخباری در رسانه‌ها درباره تمایل شرکت‌های نفتی توتال فرانسه و انی ایتالیا به بازگشت به صنعت نفت ایران منتشر شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها