يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۱۹۱۷
زمان انتشار: ۲۳:۲۰     ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰

در ايام شهادت بي بي دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س)، شبکه‌هاي سيما با ويژه برنامه‌هايي مقام شامخ ام ابيها را پاس مي‌دارند.

به گزارش ايسنا، شبکه يک ميزبان حاج منصور ارضي، سيد محمد موسوي و مهدي سلحشور از مداحان و مرثيه سرايان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) و حجج الاسلام سيد احمد خاتمي، سيد مهدي ميرباقري، نظري منفرد، عابدي و رحيم پور ازغدي و زهرا راستي است.

قرار است اين شبکه علاوه بر پخش فيلم تلويزيوني و فيلم سينمايي مناسب مذهبي در شب و روز شهادت حضرت زهرا(س)، عزاداري سوگواران ام ابيها را در ميدان هفت تير تهران پوشش دهد.

«حضرت زهرا(س)، خانواده و قرآن» موضوع ويژه برنامه‌هاي شبکه دو سيماست و اين شبکه از مداحي حاج سعيد حداديان، مطيعي و مداحان نوجوان و سخنراني حجج الاسلام نقويان و حسين انصاريان و خانم علاسوند و محمد حسين رجبي دواني بهره مند است.

فيلم تلويزيوني يا فيلم سينمايي و انيميشن هاي مذهبي و پخش عزاداري کودکان و مدارس و تهيه گزارش هاي مربوط از ديگر برنامه هاي شبکه دو سيما به مناسبت ايام شهادت مادر حسينين (س) است.

حاج محمد رضا طاهري، مهدي ميرداماد و سماواتي از مداحان اهل بيت (ع)‌اند که در شبکه سه سيما مرثيه سرايي مي‌کنند و حجج‌الاسلام پناهيان، سيد مهدي طباطبايي و کازروني به همراه حشمت الله قنبري، خانم دکتر فرهمندپور و خانم حاج عبدالباقي سخنرانان ويژه برنامه‌هاي شبکه سه در اين ايام‌اند.

برنامه‌هاي گفتگو محور، مستند و فيلم تلويزيوني يا فيلم سينمايي نيز در دستور کار اين شبکه است.

شبکه چهار سيما با مداحي و مرثيه سرايي حاج حسين سازور، ابوالفضل بختياري ، ذبيح الله ترابي و ماشاء الله عابدي و سخنراني حجج الاسلام فاطمي نيا و جاودان به همراه دکتر ديناني و خانم دکتر آيت الهي ايام شهادت زهراي مرضيه (س) را گرامي مي دارد.

اين شبکه علاوه بر برنامه‌هاي گفتگو محور، فيلم سينمايي، مستند و برنامه «معرفت» با موضوع حضرت زهرا (س) درعرفان اسلامي ـ شيعي، مراسم عزاداري دانشگاه‌ها و شاه چراغ شيراز را پخش مي‌کند.

محمود کريمي، حاج علي انساني و حاج مرتضي طاهري از مداحان اهل بيت (ع)‌اند که در شبکه تهران با عزاداران شهادت مادر زينبين (س) هم نوا مي‌شوند.

حجج‌الاسلام شهاب مرادي، ثمري، عالي، ماندگاري، هاشمي نژاد و خانم نيلچي زاده نيز در شبکه تهران به اين مناسبت سخنراني مي کنند.

توجه به سبک زندگاني حضرت زهرا (س) در برنامه‌ها، پخش برنامه‌هاي ترکيبي با موضوع «همسر ولايت (س)» و پخش مراسم عزاداري هيأت تهران و حرم حضرت عبدالعظيم حسني (ع) نيز در دستور کار اين شبکه است.

شبکه آموزش نيز با مداحي حاج صادق آهنگران، مجيد بني فاطمه، حاج قربان و سخنراني آيت الله صادق لاريجاني و حجج الاسلام محسن ميرباقري، دکتر رفيعي به همراه دکتر غلامعلي حداد عادل، به جمع بينندگان سوگوار خود مي پيوندد.

مستندي ترکيبي با موضوع «آثار تاسي به حضرت زهرا (س)» در موفقيت چهره‌هاي علمي کشور، روايات مرتبط با دانش از لسان حضرت زهرا (س) و برنامه آموزشي حجاب از ديگر برنامه هاي شبکه آموزش سيماست.

سخنراني قرآني، قرائات مجلسي، ميزگردها و گفتگوها درباره تبيين مقام شامخ حضرت زهرا (س) با رويکرد ولايت، ولايتي پذيري و بازخواني آن براي جامعه امروز، معرفي کتب و آثار ارزنده در حوزه فاطمه شناسي، گفتگو با زنان و بانوان مبلغه درباره فضايل حضرت زهرا (س) به همراه مداحي حاج احمد چيني از مهم‌ترين برنامه هاي شبکه قرآن و معارف سيما در ايام شهادت کوثر قرآن (س) است.

اين شبکه مراسم عزاداري شهرهاي مقدس مشهد و قم را پخش مي کند.

شبکه هاي جام جم نيز علاوه بر برنامه هاي تاميني، برنامه اي با موضوع « کرامت زن در قرآن» و مداحي و سخنراني را براي عزاداران ايام شهادت دخت نبوت (س) در سراسر جهان در نظر گرفته است و گزارش‌هايي را از مراسم عزاداري در مراکز اسلامي و نمايندگي هاي مقام معظم رهبري در خارج از کشور پخش مي کند.

به گزارش روابط عمومي سيما، ويژه برنامه هاي سيما به مناسبت شهادت حضرت زهرا (سلام ا... عليها) از چهارشنبه 14 ارديبهشت تا يکشنبه 18 ارديبهشت 90 از سيماي جمهوري اسلامي ايران پخش خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها