يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۱۹۴۲۸
زمان انتشار: ۱۶:۴۲     ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
 به گزارش 598 به نقل از اداره کل روابط عمومی و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران ، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در پانصد و پنجمین جلسه با افزایش 20 درصدی نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی در بخش مترو و اتوبوسرانی موافقت کردند و افزایش نرخ کرایه تاکسی را بر اساس نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی 5/31 درصد در نظر گرفتند.

حمزه شکیب، رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر تهران طی بررسی قیمت بلیت مترو خواستار ارائه عملکرد شرکت بهره‌برداری مترو در سال جاری شد و افزود: میزان درآمد شرکت مترو از فروش بلیت و نیز میزان کمک‌هایی که از شهرداری و دولت دریافت کرده است مشخص شود تا بر اساس این داده‌ها بتوانیم افزایش منطقی را در نرخ بلیت مترو شاهد باشیم.

معاون شرکت بهره برداری مترو که در جلسه شورای شهر تهران حضور داشت با اشاره به درآمد این شرکت از فروش بلیت مترو گفت: عملکرد شرکت در ارتباط بافروش بلیت مترو رقمی حدود 61 میلیارد تومان خواهد بود که در آمد مصوب سال 91 از این ردیف نیز حدود 62 میلیارد تومان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: سهم دولت در بخش پرداخت از یارانه سوخت نیز حدود 140 میلیارد تومان بوده که تاکنون 6/12 میلیارد تومان آن دریافت شده است این در حالی است که شهرداری تهران سهم خودش را در این ردیف که مبلغ 140 میلیارد تومان است پرداخت کرده و 9 میلیارد تومان نیز در متمم بودجه برای شرکت بهره بهرداری مترو هزینه کرده است.

همچنین شهرداری تهران تقبل کرده است 20 درصد از بقیه سهم دولت را نیز به شرکت بهره‌برداری کمک کند.

با این توضیحات اعضای شورا با افزایش 20درصدی نرخ بلیت مترو موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه بلیتهای تک سفره از 350 تومان به 450 و دو سفره از 550 تومان به 650 تومان افزایش خواهند یافت.

از سوی دیگر در این مصوبه بر استفاده عموم از بلیتهای اعتباری تأکید شده و سیاست های تشویقی نیز برای دارندگان بلیت اعتباری مبلغ دار در نظر گرفته شده است به طوری که قیمت بلیت تک سفره 450 تومان است ولی با استفاده از بلیت اعتباری در مسافت ناحیه یک که از صفر تا 10 کیلومتر در نظر گرفته شده است هزینه سفر 1545 ریال خواهد بود به این ترتیب آخرین نرخ بلیت اعتباری در ناحیه 6 که از 50 کیلومتر به بالا است 2459 ریال خواهد بود.

همچنین در این مصوبه تاکید شده است که دارندگان بلیت اعتباری مبلغ دار هنگام خروج بلیت خود را در دستگاه های کنترل قرار دهند تاطبق میزان مسافتی که طی کرده اند هزینه کسر شود در غیر این صورت بهای طولانی‌ترین سفر که ناحیه 6 است از اعتبار بلیت آنها کسر خواهد شد .

نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی و مینی بوسرانی 20 درصد افزایش یافت

در ادامه جلسه لایحه « تعیین نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی و مینی بوسرانی شهر تهران» مورد بررسی قرار گرفت و با متوسط افزایش 20 درصد به تصویب رسید.

بر این اساس نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر از طریق اتوبوسهای بخش عمومی تا ۵ کیلومتر در صورت پرداخت با کارت 75 تومان و در صورت پرداخت نقدی 100 تومان خواهد بود از پنج کیلومتر تا 10 ، 15 و بیش از 15 کیلومتر در صورت پرداخت نقدی 200، 250 و 300 تومان خواهد بود و در صورت استفاده از کارت اعتباری نرخ کرایه ها براساس کیلومتر 120، 200 و 240 تومان خواهد بود.

همچنین نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر از طریق اتوبوس های بخش خصوصی در صورت استفاده از کارت در کوتاهترین مسیر تا 5/2 کیلومتر، 210 تومان و در طولانی ترین مسیر که بیش از 20 کیلومتر است کرایه 480 تومان خواهد بود و در صورت پرداخت نقدی 300 تومان و 600 تومان کرایه مسیر محاسبه خواهد شد.

نرخ کرایه اتوبوس بر اساس مسافت های طی شده محاسبه خواهد شد.

کرایه تاکسی 5/31 درصد افزایش می یابد

همچنین اعضای شورا در شرایطی افزایش 5/31 درصدی نرخ کرایه تاکسی ها را به تصویب رساندند که اعتقاد دارند سایر بخش های حمل و نقل عمومی از جمله مترو و اتوبوسرانی از کمک های دولتی و شهرداری بهره مند هستند درحالی که به این بخش از حمل و نقل هیچ گونه کمکی ارائه نمی‌شود.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها اظهار داشت: نرخ کرایه تاکسی‌های خطی نیز به گونه‌ای تنظیم شده است که بیشتر از 5/31 درصد نباشد اگر چه به آنها ظلم می‌شود ولی نرخ باید به گونه‌ای افزایش یابد که در فرمانداری و ستاد هدفمندی یارانه‌ها قابل دفاع باشد.

علیرضا دبیر، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران نیز در جریان تعیین نرخ کرایه های تاکسی از افزایش ۱۰۰درصدی هزینه های تاکسی سخن گفت و افزود: مدیریت شهری با توجه به کمک هایی که به مترو و اتوبوسرانی می کند، می تواند روی نرخ کرایه این بخش ها اعمال نظر کند ولی تعیین نرخ کرایه تاکسی با توجه به عدم دریافت کمک از سوی مدیریت شهری به این بخش نباید غیر منصفانه باشد.

هادی ساعی، دیگر عضو هیئت رئیسه شورا نیز تأکید کرد: لوازم و قطعات خودرو افزایش بیش از 5/31 درصد را تجربه کرده اند، دارندگان تاکسی هم باید هزینه‌های اسقاط خودروهایشان را خودشان تأمین کنند بنابراین اگر نرخ را مطابق باتورم اعلامی دولت محاسبه کنید باید از راههای مختلف رانندگان تاکسی را کمک کنید.

مرتضی طلایی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز خواستار کمک مدیریت شهری به مجموعه تاکسی‌داران شد و افزود: نرخ کرایه تاکسی باید به گونه‌ای منطقی تعیین شود تا نه دارنده تاکسی و نه استفاده کننده از آن متضرر شوند.

با توجه به دفاع اکثریت اعضا شورا از دارندگان تاکسی و تاکید براینکه ، راههایی برای کمک به این قشر باید در نظر گرفته شود، سرنوشت کرایه‌های تاکسی در سال 92 با افزایش 5/31 درصد مشخص شد.

بر همین اساس نرخ کرایه در نوبت شب از ساعت ۲۴ تا ۶ بامداد معادل 20 درصد به نرخهای تعین شده در جداول پیوست مصوبه شورا افزوده می‌شود و نرخ کرایه جابه جایی با خودروی ون به ازاء هر مسافر 70 درصد نرخ جابه جایی با خودروهای سواری تاکسی محاسبه می شود.

 که نرخ کرایه تاکسی های گردشی و تاکسی فرودگاه نیز بر اساس افزایش 5/31 درصد محاسبه می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها