أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۱۹۸۸
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰

به گزارش ایسنا، دادستان تهران درباره آخرين وضعيت پرونده‌ي فائزه هاشمي، دکتر سرابي، دکتر سودبخش، رها شدن سه بيمار در اطراف تهران و ورزشکاري که متهم به قتل است، اظهارنظر کرد و هم‌چنين درباره‌ي شکايت از مداحان نيز گفت: اجازه دهيد دادستاني در حوزه‌هاي فکري و عقيده‌اي افراد ورود پيدا نکند مگر موضوع بزرگ باشد.

عباس جعفري دولت‌آبادي در حاشيه معارفه معاون امور زنان و اطفال دادسراي تهران در جمع خبرنگاران در خصوص آخرين نتيجه پرونده کودک‌آزاري اظهار کرد: در يکي از بندهاي مربوط به قانون کودک‌آزاري آمده که يک‌سري از مراکز وظايفي برعهده دارند که اگر اين وظايف را انجام ندهند متهم هستند و تحت پيگرد قرار مي‌گيرند. طبق پيگيري‌هاي انجام‌شده از مسوولان بهزيستي سوال کرديم و برخي از آنها را فرا خوانديم. البته اين بخش از پرونده به همراه ساير بخش‌ها به دادگاه ارسال خواهد شد.

وي يادآور شد: تا دوشنبه آخرين تحقيقات در اين زمينه انجام مي‌شود و با صدور کيفرخواست پرونده به دادگاه ارسال مي‌شود.

وي در پاسخ به اين سوال که تخطي مسوولاني که در اين رابطه به دادسرا فرا خوانده شده بودند، چيست؟ گفت: عدم پيگيري و اطلاع‌رساني در مورد وقوع کودک‌آزاري.

خبرنگاري با بيان اينکه يکي از مسوولان مدعي شده که رهاکردن سه بيمار در اطراف تهران صحت ندارد که دادستان پاسخ داد: يکي از فرض‌هاي اوليه اين بود که عده‌اي آمده‌اند و بزرگ‌نمايي کرده‌اند اما تا اين لحظه در اين خصوص به سرنخي نرسيديم. درباره اين ادعا تنها يک عکس وجود داشت که البته فيلم‌بردار و عکاس نيز شناسايي شده‌اند و تحقيقات از آنها آغاز شده است.

وي اضافه کرد: آنها مدعي شده‌اند که در مقام خبرنگار افتخاري اقدام به تهيه اين عکس کرده‌اند. تاکنون در اين خصوص 10 نفر دستگير شده که همگي اقرار و اعتراف کرده که اين کار را انجام داده‌اند و اقدامات خود را به مسوولان بالا منتسب کرده‌اند.

دادستان تهران گفت: ما به مسوولان بار ديگر تأکيد مي‌کنيم که از اظهارنظرهاي بيهوده خودداري کنند. تحقيقات ما ادامه خواهد داشت و اگر درباره فردي که آنها اعلام کردند به نتيجه برسيم افراد را تحت تعقيب قرار خواهيم داد.

به گزارش ايسنا، خبرنگاري با اشاره به اينکه مسوولان وزارت بهداشت اعلام کردند که در اين خصوص خود شاکي خصوصي هستند، سوال کرد که آيا شکايتي از ناحيه آنها مطرح شده يا خير؟ که جعفري دولت‌آبادي گفت: روزهاي اول آنها طرح شکايت کردند اما شکايت آنها رافع مسووليت‌شان نيست. اينها از عواملي که خودسر ناميده‌اند اعلام شکايت کرده‌اند و بازهم تأکيد مي‌کنم شکايت آنها رافع مسووليت‌شان نيست. البته سرنخ‌هاي ما درباره اينکه اين اقدام براي تخريب دستگاهي رخ داده کافي نيست و اگر مسوولان در اين رابطه ادله‌اي دارند به ما ارايه کنند تا ما درباره آن اقدامات بيشتري انجام دهيم.

جعفري دولت‌آبادي در خصوص آخرين نتيجه تشکيل پرونده براي فائزه هاشمي گفت: براي فائزه هاشمي پرونده قضايي تشکيل شده و اتهام را نمي‌توانم بگويم اما مصاحبه‌اي که وي با برخي از رسانه‌ها کرده موجب تشکيل اين پرونده شده است.

جعفري دولت‌آبادي در خصوص ورزشکاري که مرتکب قتل شده، توضيح داد: شب گذشته با بازپرس پرونده تماس داشتم که وي گفت دو نفري که درحال حاضر در بازداشتگاه به سر مي‌برند قاتلان واقعي پرونده نيستند، متهمان اصلي به نام‌هاي امير و صادق هستند، البته پدر اين افراد نيز به اتهام مواد مخدر دستگير شده است.

وي افزود: تحقيقات انجام‌شده حاکي از آن است که قاتل اصلي متواري است. قتل متوجه يکي از برادران است که اين فرد تا شب گذشته هنوز خود را معرفي نکرده است.

وي درباره علت بازداشت دو برادر فرد قاتل گفت: براي انجام اقدام تأميني صرف بازگشت متهم اصلي اين افراد در بازداشت به سر مي‌برند.

به گزارش ايسنا، دادستان تهران در مورد آخرين وضعيت پرونده قتل پسر و عروس شهيد هاشمي گفت: اين پرونده با صدور کيفرخواست به دادگاه ارسال شده است.

وي همچنين گفت که پرونده دکتر سرابي نيز به ديوان عالي ارسال شده است.

جعفري دولت‌آبادي يادآور شد: اما در مورد پرونده دکتر سودبخش هنوز سرنخي به دست نيامده است.

جعفري دولت‌آبادي با ارايه توضيحاتي در خصوص کشف جسد در اعماق يک چاه در شهرک ژاندارمري بيان کرد: خانمي به همراه يک فرد بيگانه اين فرد را به داخل چاه مي‌اندازد که البته پليس آگاهي قزوين پرونده را پيگيري کرد، سرنخ‌هايي به دست آورد و اين افراد دستگير شدند.

وي در مورد کشف جسد مثله شده در سطل زباله در يکي از محله‌هاي تهران نيز گفت: اين فرد افغاني بوده اما هنوز هويت وي مشخص نشده و تحقيقات همچنان ادامه دارد.

در ادامه خبرنگاري با بيان اينکه افرادي که از دو مداح شکايت کرده‌اند، خود پيش از اين اظهارنظرهايي در مورد پيامبران داشته‌اند، آيا براي اين افراد پرونده‌اي تشکيل شده يا خير؟ که دادستان تهران پاسخ داد: بارها گفته‌ام که ما را با دستگاه‌هاي دولتي به دعوا نيندازيد ما اگر جايي احساس کنيم جرمي واقع شده ورود پيدا مي‌کنيم. درخصوص اين مداحان نيز واحدهاي دولتي طرح شکايت کرده‌اند که پرونده ارجاع نيز شده است. اما مدعي‌العموم شکايتي نکرده، اجازه دهيد دادستاني در حوزه‌هاي فکري و عقيده‌اي افراد ورود پيدا نکند مگر اينکه اين مورد خيلي بزرگ باشد.

خبرنگار ديگري با بيان اينکه معاون حقوقي رييس‌جمهور در رابطه با شکايت از اين مداحان اعلام کرده بود که مدعي‌العموم در اين خصوص وارد شده و پس از آن رياست‌جمهوري طرح شکايت کرده است از دادستان تهران خواستار توضيح شد که وي گفت: دادستاني سخنگو ندارد، ما به هيچ عنوان در اين مورد وارد نشديم و صرفا با همان شکايتي که مطرح شد تشکيل پرونده صورت گرفت. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها