أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۲۰۲۵۰
زمان انتشار: ۱۹:۴۸     ۲۲ اسفند ۱۳۹۱
«جنبش مردمی مطالبه آرمان‌های انقلاب اسلامی» تهران ضمن اعلام موجودیت، از ۱۱ نفر برای کاندیداتوری دعوت کرد.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، در بیانیه «جنبش مردمی مطالبه آرمان های انقلاب اسلامی تهران» آمده است:

امام علی (علیه السلام):  «یُستَدَلُّ علَی اِدبارِ الدّوَلِ بأربع: تضییعُ الأصول، و التمسّک بالفروع، و تقدیم الأراذل، و تأخیر الأفاضل.»

چهار چیز به فروپاشی حکومت ها رهنمون می شود: فروگذاشتن مسائل اصلی، اهمیت دادن به مسائل فرعی، جلو انداختن افراد فرومایه و عقب نگه داشتن افراد برتر و شایسته.

دهه عدالت و پیشرفت و اولیت های اصلی کشور

سرآغاز نیمه ی دوم دهه ی عدالت و پیشرفت، و ورود انقلاب اسلامی به مرحله ی ایجاب و فشار و تلاش دشمن برای تغییر محاسبات مردم و مسئولین در شرایط پیچ تاریخی، اولویت های متفاوتی را برای کشور پیش آورده است. فضایی که انقلاب کبیر اسلامی ایران، همزمان با تکاپو برای تحقق دولت اسلامی، در تلاش است تا با ارائه و تحقّق الگوی اسلامی پیشرفت در کشور ایران، جامعه ی نمونه ی اسلامی را محقق کرده و اسلام گرایان، و سایر عدالتخواهان، آزادی خواهان و حق طلبان جهان را به حیات طیبه در ذیل عزّت مداری و نفی سازش و مسالمت جویی با مستکبرین فراخوانده و منتج شدن مقاومت و عزت ملی به پیشرفت را به نمایش بگذارد. در این فضا تسرّی جمهوریت ونقش آفرینی جدی مردم و جوانان برای تحقق پیشرفت اسلامی و  به ویژه مردمی کردن اقتصاد، تحول ساختاری و تحقق عدالت ساختاری ضمن تغییر روش و منش مسئولان، روحیه و سازمان و مدیریت جهادی، تغییر روند مدیریت فرهنگی در جهت نگاه فرصت محور و مردمی انقلابی- دینی با تأکید بر فرهنگ عمومی، پی گیری مقاومت در حوزه های مختلف و به ویژه اقتصاد با ارائه ی برنامه های عینی برای اولویت های اصلی کشور در حوزه های مختلف جزو موارد ضروری به شمار می آیند.

آرایش سیاسی فعلی انتخابات

از سوی دیگر با نزدیک شدن یازدهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری، تکاپوی گروه ها و چهره های مختلف سیاسی آغاز شده است. از تجدید نظرطلبی در پی گیری آرمان ها و اتّهام تندروی زدن به مسیر طی شده در پی گیری بعضی از آرمانها مثل عدالتخواهی و استکبارستیزی (فارغ از همه ی ضعف و قوت ها) و دامن زدن به عقلانیت محافظه کارانه تا بحث های معطوف به صرف دعوا بر روی نفی و اثبات یک سری چهره های سیاسی، جبهه بندی سیاسی حول قبول داشتن بعضی چهره ها و برنامه ریزی بعضی احزاب و مجموعه های خاص که به دنبال ارائه ی لیست های ساندویچی از بالاو تعیین تکلیف برای مردم هستند، ائتلاف های قیم مآبانه ی شرکت سهامی قدرت وثروت چند حزب و فعال ورشکسته ی سیاسی،  دوگانه های بی مبنایی مثل وحدت و خلوص، ساکین فتنه وکاسبین فتنه و.... و شکل دادن راست و چپ های جدید سیاسی حول آن ها، نگاه فرد محور و منجی محور و ادعای قحط الرجالی و.... که همه و همه  از پاسخ گویی به عطش جامعه و نیازهای مردم و نیروهای انقلاب کبیر اسلامی در جهت تحقق پیشرفت و جامعه ی اسلامی باز مانده اند.

گزینه های حداقلی که به صورت رسمی به میدان آمده اند، یا حامیان شان تحرکات گسترده را آغار کرده اند، یا خود آن ها در پشت صحنه عزم خویش را جزم کرده اند، فاصله ی جدی با مطالبات مردم، انقلابیون و حزب الله دارند. بخشی از این افراد، طراز گفتمان انقلاب اسلامی به حساب نمی آیند یا با نگاه هایی تقلیل یافته صرفاٌ به تکرار بعضی حرف های همیشه خوب ابطال ناپذیر یا برنامه های با مبنای نا هم خوان با مبانی انقلاب اسلامی تأکید می کنند، یا مشی میانه روی ولو بین حق وباطل را در لوای اعتدال و عدم تند روی پی می گیرند، یا صرفاً در نگاه نفیی به بعضی رویکردهای دیگر هویت خود را تعریف کرده اند، یا ضمن داشتن نگاه تخصصی از ظرفیت های گفتمانی غافل اند یا مسئله شناسی درستی از نیازهای این لحظه ی انقلاب اسلامی ندارند.

جبهه های سیاسی شکل گرفته و بعضی احزاب بدون نام و نشان شکل گرفته بر مبنای دست یابی به منابع بیت المال با سوء استفاده از عدم حساسیت نیروهای مردمی و انقلابی نسبت به کسب قدرت برای پی گیری اهداف انقلاب، رویکرد قیم مآبانه ی خویش را در پیش گرفته و باز از مردم و انقلابیون انتظار پیاده نظامی و تن دادن به حدّاقل های آنها را دارند. حداقل هایی که گاه این قدر بدون مبناست که با مبانی غیر شیعی اولویت صالح مقبول و رجوع به نظر سنجی صورت بندی می شود.

وضعیت فعلی سیاسی نیروهای انقلابی و مردمی و حزب اللهی

در این فضا نیروهای پایبند به انقلاب اسلامی و حزب الله، به دلیل تحقیر شدگی در فضای سیاسی، ما به ازاء نیافتن گفتمان و آرمان های شان در کاندیداها، نه تنها جرئت رفتن به سراغ گزینه های حداکثری را نمی یابند که ترس از لولوهای ساخته شده  و مصلحت اندیشی های خیالی تولیدی جریان های سیاسی و به تعبیر رهبر انقلاب، دشمن سازی های موهوم و مسئله سازی های انحرافی اصحاب قدرت وثروت و اطلاع رسانی، و بزرگ نمایی غیر واقعی خطرات از جانب نیروهای تحدید محور و منفعل خودی،  به تن دادن به حداقل ها و حتی تلاش حدّ اکثری برای رأی آوری گزینه های حداقل و غیر اصلح روی آورده اند.

نگاه بنیان گذار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب در ضرورت تشخیص مستقل مردمی

حال که در نگاه امام خمینی و امام خامنه ای ملاک، تشخیص خود افراد است، مردم در انتخابات آزادند، توانایی شناخت صالح و ناصالح دارند و احتیاج به قیم ندارند. انتخابات بدون هیچ اعمال قدرت و نفوذ هیچ طبقه و تحمیل رأی باید انجام شود و هیچ فرد و دسته و گروهی حقّ  تحمیل افراد به مردم را ندارد. رأی دادن کورکورانه و الزام به لیست‌ها، تقلید در رأی، تبعیت از لیست در صورت آگاهی به غلط بودن شناخت از فرد مواردی ناپذیرفتنی است و  انتخاب هیچ قشری برای دیگری الزام‌آور نیست و صرفاً در مقام مشورت و پیش‌نهاد قابل بررسی است. 

ضرورت نگاه حدّاکثری داشتن

از سوی دیگر ، عرصه ی انتخابات ریاست جمهوری عرصه ی اکتفای به حداقل ها نیست. به تعبیر رهبر معظم انقلاب: «مهم این است که شما در بین این افراد صالح، بگردید و صالح‏ترین را پیدا کنید. اینجا جائى نیست که من و شما بتوانیم به حد اقل‏ اکتفاء کنیم؛ دنبال حد اکثر باشید؛ بهترین را انتخاب کنید.» (بیانات در جمع مردم استان کردستان در میدان آزادى سنندج‏ 22/ 02/ 1388) «باید گشت و اصلح را پیدا کرد. باید گشت و امین‏ترین را انتخاب کرد. باید جستجو کرد و ..به طور نسبى قادرترینِ بر اداره کشور را پیدا کرد. مهمّ است. چون این امر مهمّ است، تفاضل‏ هرچه هم کم باشد، اهمیت‏ پیدا مى‏کند».  (بیانات مقام معظم رهبرى در دیدار با روحانیان و مبلّغان اعزامى در آستانه ماه محرّم‏الحرام‏، 13/ 02/ 1376)

برکات حضور گزینه های حداکثری

نتیجه ی این تنازل و عدم احساس هویت مردم و حزب الله، افتادن کار به دست ائتلاف ها و جبهه ها و افراد با تفاضل زیاد از آرمان های آن ها و یأس جبهه ی انقلاب پس از تحقق نیافتن آرمان هاست. حال که مردم و حزب الله گزینه های حداکثری بسیاری دارند که هم پای بندی و گفتمانی بودن آن ها بیش از سایرین است، هم توانمندی و تشخیص و نگاه نسبت به مسائل کشور دارند، هم جرئت و جسارت تغییر و پی گیری آرمان های انقلاب اسلامی را دارند. از همه مهم تر حتی اگر سابقه ی اجرایی جدی هم نداشته باشند (که در اکثر موارد دارای آن هستند)، اجماع بسیاری از نیروهای متخصص انقلابی روی آنها و اعتقاد به خلوص و توانمندی ان ها موجب انضمام ظرفیت آن ها به ایشان و اضافه شن ظرفیت کارشناسی گسترده به آن هاست.

ضرورت کاندیداشدن افراد صلاحیت دار

از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب نیز همواره  به ضرورت حضور در صحنه ی افراد صلاحیت دار تأکید کرده اند: «صاحبان‏ صلاحیت‏ هم بایستى سعى کنند که خود را در معرض این کار قرار بدهند؛ یعنى واقعاً هرکسى که احساس مى‏کند مى‏تواند و صلاحیت این کار را دارد....کسى که یک چنین خاطرجمعى‏اى را از خود دارد، به نظر من وظیفه‏ى شرعىِ اوست که خودش را در معرض این معنا قرار بدهد و به میدان بیاید. ما در مورد انتخابات‏هاى دیگر هم بارها گفته‏ایم، کسانى که در انتخابات ریاست جمهورى، نمایندگى مجلس و امثال این‏ها در خود صلاحیت مى‏بینند که به داخل میدان بیایند»؛ (بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار خبرگان منتخب ملت‏ 09/ 06/ 1385)

دعوت از تعدادی از افراد صلاحیت دار برای کاندیداتوری

بر این مبنا جمعی از مجموعه های مردمی انقلابی سراسر کشور و جمع های نخبگانی انقلابی، با اعتقاد به بحرانی نبودن شرایط کشور و عدم قحط الرجال و وجود ظرفیت های گسترده در نسل دوم انقلاب و ضرورت نهادینه شدن جمهوریت غیر اشرافی و حزبی برامده از صلاحیت های حقیقی افراد، ضروری دیدند تا بعضی از چهره هایی که از نگاه آن ها صلاحیت های گفتمانی و تشخیصی را برای اداره ی ریاست جمهوری دارند و را از بین لیست بلند بالایی از نیروهای توانا،به عرصه ی انتخابات دعوت نمایند، تا مقدمات تحقق دولت و جامعه ی اسلامی و الگوی اسلامی پیشرفت در را سامان دهند و مقدمه ای برای تحقق هویت سیاسی حزب الله سامان دهند. لذا «جنبش مردمی مطالبه آرمان های انقلاب اسلامی تهران» ضمن احترام به بعضی چهره های متخصص و انقلابی وارد به صحنه شده مثل دکتر حسن سبحانی از حجج اسلام و آقایان

• سعید جلیلی

• محمد محمدیان

• سید عباس نبوی

• محمد جواد حاج علی اکبری

• سعید قاسمی

• محمد رضا نقدی

• حسین علی عظیمی

• وحید جلیلی

• مسعود ده نمکی

• حسن رحیم‌پور ازغدی

• علیرضا پناهیان

برای کاندیداتوری در انتخابات دعوت به عمل می آورد.

تعداد قابل توجهی از نخبگان انقلابی و بدنه ی کارشناسی کشور و هم چنین خیل کثیری از امت حزب الله و مجموعه های مردمی حاضرند تا در صورت حضور در صحنه ی هر یک از این گزینه ها توان تبلیغی و کارشناسی خود را  برای پی گیری اهداف انقلاب کبیر اسلامی در اختیار آنان قرار دهند.

حضور و اعلام موضع این افراد نسبت به کاندیداتوری برای شنیدن مواضع و برنامه های افراد توانمند و گفتمانی به جای گزینه های حداقلی موجود است و جریان های مردمی و انقلابی و حزب اللهی با مقایسه ی بین گزینه های حداکثری در نهایت تلاش خود را برای انتخاب فرد اصلح برای ریاست جمهوری به کار خواهند گرفت.

بدیهی است، چهره های زیاد دیگری در سراسر کشور وجود دارند، که از صلاحیت های لازم برای احراز جایگاه ریاست جمهوری برخوردارند، در اینجا از مجموعه های مردمی و نخبگانی انقلابی مختلف سراسر کشور دعوت می کنیم تا آنان نیز نیروهایی را که در طراز انقلاب اسلامی به حساب می آورند، به صحنه ی انتخابات وارد کنند و انحصار نیروهای قیم مآب دور از مردم را در انتخابات بشکنند.

«جنبش مردمی مطالبه آرمان های انقلاب اسلامی تهران» متشکل از تعدادی از فعالان فرهنگی مردمی، شهری، رسانه ای، دانشجویی و .... در شهر تهران، در آینده ی نزدیک  مواضع خود را در مورد اولویت های گفتمانی و برنامه ای کشور و انتخاب نهایی اصلح برای ریاست جمهوری و همین طور شورای شهر تهران، در قالب  اعلام خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۸ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۱
۴
۰
این لیست که آش شله قلمکارس!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۹ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۱
۴
۰
این لیست رو کی نوشته؟
جنبش مردمی مطالبه آرمان ها!
خدایا داریم کجا میریم.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۰ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۱
۳
۰
خيلي از قافله عقب هستيد اين ها كه اين كاره نيستند اخوي.مگه توي اين جامعه ذندگي منيكني؟؟؟؟؟/
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۴ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
۲
۰
این ها که اسم برید هیچ کدام سابقه اجرایی جدی ندارن.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۰ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
۳
۲
فقط دبير شوراي عالي امنيت ملي
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۵ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
دم اصلاح طلبا گرم که حداقل یک حرف وهدف دارن
پاسخ
بنده خدا
UNITED STATES
۲۳:۵۳ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
تو رو خدا این مطلب چیه نوشتید.
این شخصیت ها بزرگوارند اما چه ربطی داره گویا این جنبش تو کره ماه زندگی میکنند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها