کد خبر: ۱۲۰۸۱۰
زمان انتشار: ۰۹:۴۴     ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
598: شنیده شده در جلسه اخیر برخی اعضای حزب منحله مشارکت که در منزل یکی از اعضای این حزب تشکیل شده بود تنش و اختلاف نظر میان شرکت‌کنندگان باعث ناتمام ماندن این جلسه شد. اختلاف اعضای این حزب درباره چگونگی برنامه‌ریزی و همچنین موضع‌گیری و شکل فعالیت این حزب منحله در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده بود.

 حمید‌رضا جلایی‌پور در این جلسه از روند جلسات شورای فکر اصلاحات که با حضور خاتمی و نمایندگان احزاب اصلاح‌طلب و نیز با حضور برخی چهره‌های شاخص اصلاحات از ابتدای امسال شکل گرفته است، انتقاد کرده است. جلایی‌پور در این باره بیان کرده است: خاتمی محور و رهبر جریان اصلاحات است و برای تصمیم‌گیری درباره چگونگی کنش اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو هر کس خود را اصلاح‌طلب می‌داند باید ذیل نظرات خاتمی حرکت کند. دلیل ندارد دیگران نیز برای خودشان مسیر یا گفتمانی تحت عنوان اصلاح‌طلبی تعریف کنند.

به گزارش مشرق، جلایی‌پور در ادامه می‌گوید: جدیدا در نشست‌ها و جلسات گوناگون از نظرات عبدالله نوری صحبت می‌شود، عبدالله نوری تا وقتی که پشت‌سر آقای خاتمی حرکت کند و همراه و پشتیبان ایشان باشد ما مخلص ایشان هستیم؛ اگرنه گفتمان و مسیر ایشان دیگر نسبتی با اصلاحات ندارد.

 جلایی‌پور با اشاره به مصاحبه اخیر خود با روزنامه بهار بیان می‌کند: به نظر من در جریان اصلاحات از جمع نظرات خاتمی، موسوی خوئینی‌ها، موسوی و کروبی باید تصمیم جریان اصلاحات را بیرون کشید و من این مطلب را در مصاحبه با روزنامه بهار هم گفته‌ام و عبدالله نوری و دیگران که خود را اصلاح‌طلب می‌دانند باید تابع نظرات این جمع باشند و باید در طول اینها حرکت کنند.

جلایی‌پور ادامه داده است: عده‌ای با شیطنت تلاش می‌کنند آقای نوری همتراز این بزرگان تعریف شود که این یک اشتباه بزرگ است. به نظر من عبدالله نوری بیشتر دنبال افزایش تنش میان اصلاح‌طلبان و حاکمیت است و علاقه‌مند است در انتخابات پیش رو حضور اصلاح‌طلبان حداکثری باشد و باعث افزایش هزینه حکومت در برخورد یا مهندسی انتخابات شود، به نظر من این مسیر قطعا برای اصلاحات شکست جدیدی در پیش دارد.

 جلایی‌پور همچنین اظهار داشته است: به نظر من با توجه به حصر موسوی و کروبی و بلاتکلیفی دوستان زندانی باید به شکلی دنبال تنش‌زدایی با حاکمیت باشیم. این سخنان جلایی‌پور موجب عکس‌العمل شدید صفدر حسینی، رضا خاتمی و محمود حجتی از دیگر اعضای حاضر در این جلسه شده است به شکلی که جلایی‌پور به نشانه اعتراض، جلسه را ترک می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها