يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۲۱۳۱۵
زمان انتشار: ۱۹:۰۵     ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
دادستان تهران خبر داد
دادستان تهران درباره زمان آزادی فائزه هاشمی، برخورد با اخلالگران چهارشنبه آخر سال، سرنوشت رسیدگی به پرونده فاضل لاریجانی و زمین‌های تحت تصرف محمد جواد لاریجانی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار قضایی فارس، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب شهر تهران بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرستان سابق و جدید دادسرای ناحیه 1 شمیران درباره دستگیری و صدور قرار بازداشت برای 18 متهم پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای گفت: فعلاً تاکنون 18 نفر از این افراد دستگیر شده و برای آنها قرار مجرمیت صادر شده است.

وی افزود: من از اعلام اسامی یا تعداد دیگر متهمان پرونده معذور هستم اما بدانید تعداد قطعاً بیشتر از این افراد خواهد بود.

وی تصریح کرد: این افراد با سرویس‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل همکاری داشتند و به دنبال آن بودند که با ادامه فعالیتشان ضربات سنگینی به جمهوری اسلامی بزنند.

جعفری دولت آبادی گفت: البته خوشبختانه با دستگیری آنها بسیاری از توطئه‌های دشمنان خنثی شد و در طول یک سال گذشته شاهد شرایط امنی بوده‌ایم.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در بخش دیگری از سخنان خود درباره صدور کیفرخواست برای 46 متهم پرونده بانک صادرات مرتبط یا پرونده فساد 3 هزار میلیارد تومانی گفت: این افراد کسانی بودند که در پرونده فساد 3 هزار میلیاردی از آنها نام برده می‌شد و مرتبط با بانک صادرات بودند.

وی گفت: هفته گذشته کیفرخواست پرونده صادر شد و پرونده به دادگاه فرستاده شده است.

جعفری دولت‌آبادی همچنین درباره سرنوشت نامه فاضل لاریجانی خطاب به دادستان تهران گفت: از همه متهمان پرونده که 5 نفر بودند تحقیقات شد به جز 2 نفر.

وی گفت: یکی از آنها در شهرستان بود که آدرس این فرد به دست آمده و بازپرس پرونده مقدمات تحقیق از این فرد را نیز آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: این افراد همگی به عنوان مطلع به دادسرا آمده و از آنها تحقیق شد.

یکی از خبرنگاران خطاب به دادستان تهران گفت: شنیده شده خانم فائزه هاشمی پیش از عید از زندان آزاد خواهد شد و دادستان گفت: وی در روز 30 اسفند محکومیتش به پایان می‌رسد و همان روز هم با پایان محکومیت آزاد خواهند شد.

جعفری دولت‌آبادی درباره رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی نیز گفت: دادسرا اقدامات لازم برای رسیدگی به پرونده این فرد را انجام داده و به عهده دادگاه است که زمان رسیدگی به پرونده را مشخص کرده و دادگاه تشکیل شود.

دادستان تهران در پاسخ به سؤالی درباره چرایی غیرعلنی بودن دادگاه متهمان کهریزک نیز گفت: اصل بر علنی بودن دادگاه‌ها است اما تکلیف علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه به عهده قاضی پرونده است.

وی گفت: ما نمی‌توانیم اصراری داشته باشیم که دادگاه به صورت علنی برگزار شود و تشخیص این موضوع به عهده دادگاه است.

جعفری دولت‌آبادی درباره خبرنگاران بازداشت شده نیز گفت: تمام خبرنگاران آزاد شدند و رسیدگی به پرونده آنها ادامه دارد.

وی درباره موضوع اراضی تحت اختیار محمدجواد لاریجانی نیز گفت: این پرونده در حوزه کاری دادگستری استان تهران است و به دادسرای تهران ارتباطی ندارد.

جعفری دولت‌آبادی درباره پرونده میرزای حکمتی جاسوس آمریکایی گفت: حکمی که برای ایشان از سوی دادگاه صادر شده بود توسط دیوان عالی کشور نقض شد و به همین دلیل در نوبت رسیدگی مجدد قرار گرفته است.

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره حوادث چهارشنبه آخر سال و آمادگی دادستانی تهران برای برخورد با اخلالگران و برهم‌زنندگان نظم عمومی گفت: به طور قطع مردم ما فهیم‌تر از آن هستند که فرق اخلال با برگزاری یک کار سنتی را متوجه نشوند.

وی افزود: قطعاً مردم خودشان با اخلالگران برخورد خواهند کرد و ما نیز در دادسرای تهران به هیچ عنوان با این موضوع کنار نخواهیم آمد.

جعفری دولت‌آبادی همچنین درباره ایام نوروز و کشیک دادسرای تهران نیز گفت: تمام نواحی دادسرای تهران در ایام نوروز کشیک داشته و آماده خدمت‌رسانی به شهروندان خواهند بود.

وی همچنین درباره اینکه گفته می‌شود 10 بازداشتگاه مجاز در تهران وجود دارد، گفت: 10 بازداشتگاه مجاز بازداشتگاههایی هستند که آئین‌نامه رئیس قوه قضائیه درباره حفظ حقوق شهروندی در آنها اجرا می‌شود.

وی افزود: سایر بازداشتگاه‌ها تحت نظرگاه هستند و اجازه نگهداری زندانی بیش از 24 ساعت در آنها وجود ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها