يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۲۱۸۵۷
زمان انتشار: ۰۹:۵۷     ۰۱ فروردين ۱۳۹۲
امام جمعه اهل سنت بیجار گفت: اسلام به لحاظ اهمیتی که صله رحم در گشایش مشکلات جامعه و به خصوص اقوام دارد ارزش صله را به قدری بالا برده که با ثواب شهید و ارزش خون او، آن را برابر دانسته است.

ماموستا معروف خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار ضمن تبریک فرارسیدن بهار و سال جدید گفت: امید است در سال جدید صله رحم را آنگونه که شایسته یک فرد مسلمان است به جا بیاوریم که در اسلام یکی از برترین کارها است.

وی افزود: دین مبین اسلام ارزش کسانی که پیوند خانوادگی را محترم بدارند و از افراد فامیل تفقد کنند، مثل ارزش کسی می‌داند که برای خدا و برای پیشبرد اهداف مقدس الهی جان شریف و با ارزش خود را فدا کند و شهید شوند.

ماموستا خالدی بیان داشت: صله رحم و داشتن ارتباطات خویشاوندی از سلسله مباحث مهم زندگی و برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری و از جمله بایسته‌های مطرح در فرهنگ اسلام و از سفارش‌های نبی اکرم (ص) است.

امام جمعه اهل سنت بیجار با بیان اینکه در آموزه‌های دینی و تعالیم اسلامی بر صله رحم تأکید شده است، اذعان داشت: متأسفانه زندگی شهرنشینی، تکنولوژی، آپارتمان‌نشینی و نظایر آن موجب کمرنگ شدن این سنت حسنه و کم‌شدن روابط خانوادگی شده که امید است این فرهنگ را نادیده نگرفته و برای رواج آن تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و اصرار بر تقویت روابط خانوادگی در مکان‌های عمومی و فرهنگی از قبیل مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد در تقویت منش‌های اجتماعی و ترویج صله رحم اثرگذار است.

ماموستا خالدی با بیان اینکه قطع صله رحم از نظر آموزه‌های دینی ناپسند بوده و بر پرهیز از آن تأکید شده است، گفت: صله رحم علاوه بر اینکه دارای اثرات و نتایج اجتماعی، روانی و اخلاقی مثبت است، از ثمرات معنوی و پاداش اخروی نیز برخوردار است.

وی به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: رسول خدا (ص) فرمودند که صله رحم کنید، گرچه به یک شربت آب باشد و بهتر از آن خوددارى از آزار دیگران است که این سخن گرانبها نشان از اهمیت صله رحم دارد.

امام جمعه اهل سنت بیجار در پایان ابراز امیدواری کرد که در سال جدید با انجام این امر خطیر زندگیمان سراسر از خیر و برکت شود که صله رحم خود موجبات خیر و برکت را در خانواده‌ها فراهم می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها