امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۱۲۲۲۰۸
زمان انتشار: ۱۳:۲۸     ۰۵ فروردين ۱۳۹۲
سال 91 نیز با تمام فرازونشیب‌هایش به پایان رسید؛ اگر از هر وجه به اتفاقات سال گذشته نگاهی بیاندازیم، هر کدام از آن‌ها شیرینی ها و تلخی ها، پندها و عبرت‌هایی فراوانی برای مسئولان و مردم داشت.

خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، سعی دارد در نوروز 92، مهمترین وقایع هر ماه سال گذشته را با رویکرد مهمترین مسائل مربوط به دانشگاه بررسی کند.

آنچه در زیر می آید گلچینی از مهمترین اخبار و رویدادهای "مرداد 1391" می باشد:

 

شرط قطع جنگ داخلی سوریه؛ به رسمیت شناختن اسرائیل و خروج از حلقه مقاومت

    اگراسد اکنون اعلام کندکه باحلقه مقاومت اسلامی تعارض دارد و اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد، مشکلات و ترورهای امروز سوریه قطعا حل خواهد شد؛ بنابراین اگر جریانات اسلامگرا فکر می‌کنند که با توافق با نظام سلطه می‌توانند حاکمیت منطقه را در دست بگیرند، سخت در اشتباهند.نقش مردم سوریه در اتفاقات این کشور از دو حالت خارج نیست که یا تماشاگرهستندو یا قربانی.

 

تمرین تیم های فوتبال در روزهای ماه رمضان برخلاف منع فدراسیون

فدراسیون فوتبال، بعد از وضع این قانون، هیچ اقدامی از قبیل نظارت و بررسی بر بازخورد های آن را جایز ندانسته است که چنین اخباری به گوش می‌رسد و اگر هم نظارتی باشد، قطع به یقین، به صورت ناقص و نادرست در حال پیگیری است، چرا که نتیجه سوء آن به صورت محسوسی مشهود است.

 

 

آیا دستگاه دیپلماسی فکر نمی‌کند درباره میانمار موضع «سطحی» دارد؟

 سخن دیگربادستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ازجایگاه یک جنبش دانشجویی مطالبه‌گروالبته عدالتخواه.ابتدا ضمن تشکر از اقدامات انجام شده هرچند اندک، اما اندکی به خیال خود این فکر را نزدیک نمی‌کنید که موضع گیری شما کمی سطحی بوده و پیگیریتان سست پایه می‌باشد؟ شاید باز هم در خطبه‌های عید فطر امسال باید منتظر بیانات رهبری و موضع‌گیری قاطعانه ایشان نشست.
 

 

سوال‌های دانشجویان از وزیر علوم درباره:جاسبی، جذب اساتید، دانشجوی پولی،قیمت غذا، انتخابات ریاست جمهوری و ...

همچنان که با برخی از رئسای دانشگاه ها باید برخورد شود؛ من با برخورد با برخی از رئسایی که نام بردید مخالفم. همان فردی که شما نام بردید بعد از رسیدگی به فعالیت ها و بازنشسته کردنش، اقدام به جمع آوری امضا برای عدم بازنشستگی خود کرده در حالی که 41 سال با مدرک کارشناسی تدریس می کند.

 

 

تنفس مصنوعی برادران خاتمی و سایر فتنه گران به انجمن تهران

محمد رضا خاتمی که یکی از مدعوین این افطاری بوده است، ضمن گلایه و سخنان تند علیه نظام در جمع اعضای انجمن تهران می گوید:«اگر جمهوری اسلامی به همین شکل پیش برود راه برگشتی ندارد».در این نشست سیاسی که به بهانه افطاری برگزار شد، شماری از عناصر رادیکال جریان اصلاح طلب و برخی فعالین فتنه 88 حضور داشتند.»

 

 

آقای رئیس جمهور! ما نمی‌آییم

    
در پی دعوت غیر رسمی دفتر رئیس جمهور از فعالین دانشجویی در سال آخر ریاست جمهوری دکتر احمدی‌نژاد، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور با صدور نامه‌ای اعتراض آمیز اعلام داشتند در این جلسه شرکت نمی‌کنند.

 

مسئول برنامه‌ریزی تشکل‌های دانشجویی نهاد رهبری: انتظار داریم مسئولان نظام با الگو گیری از رهبر انقلاب با دانشگاهیان دیدار داشته باشند

 

یک پیامی هم برای مسئولین نظام دارد، یعنی اینکه وقتی بالاترین شخص مملکت و در حقیقت جهان اسلام، وقت ارزشمند خود را می‌گذارد تا سخن دانشگاهیان و فرهیختگان را بشنود و با صبر و حوصله و علاقه گوش دهد، این باعث می‌شود که برای مسئولین ما تکلیف بیاورد که علاوه بر حضور در دانشگاه ها داشته باشند.
 
 

حجاب شما برای ما از تمام مدال های المپیک ارزشمند تر است

«مه‌لقا جام بزرگ» حضور شما با چادر؛ این ارثیه جاودان حضرت زهرا(سلام الله علیها) در قلب کفر و در برابر دوربین های رسانه های جهانی خاری شد در چشم دشمنان ایران و این حرکت عظیم شما خواهر گرامی برای ما از هر مدال طلا و رتبه هایی که بشر بی ارزش بخواهد به آدمی دهد بالاتر است.

 

 

گزارش کامل دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب

رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي سخنان خود با اشاره به مطالبي كه نمايندگان دانشجويان در اين ديدار مطرح كردند، آنها را بسيار خوب و منعكس كننده فضاي دانشجويي خواندند و تأكيد كردند: برخي از اين مطالب، راهگشا و برخي هم حاوي نكات مفيدي بودند كه مسئولين مربوطه بايد به آنها توجه جدي كنن.
 
 
 

پیام رهبر انقلاب به مدال آوران المپیک/ تحویل پرچم المپیک به شهردار ریو‌دوژانیرو/ پایان کار پر افتخار ترین کاروان تاریخ المپیک ایران

کاروان ملی المپیک ایران، در شانزدهمین و آخرین روز از رقابتهای المپیک 2012 لندن و پس از اتمام کار تیم ملی کشتی آزاد، به کار خود پایان داد و در نهایت با کسب 4نشان طلا، 5نقره و 3برنز، در جدول نوزیع مدالهای المپیک، با سی‌و‌چهار پله صعود نسبت به المپیک 2008 پکن در رده هفدهم ایستاد.

 

 

نمی خواهیم بی پرده سخن بگوییم اما چه کنیم که آرمانمان را زیر سوال برده‌اید و به مقدسات توهین می کنید. آقای سیاست‌مدار که برای مطرح‌شدن از هیچ حربه‌ای فروگذار نمی‌کنید؛ یادت نرود که حیاتت در این لحظه بواسطه همان جوانانی است که خونشان را عاشقانه‌و‌عارفانه تقدیم سیدالشهدا کردند و در غیبتشان شما رئیس و وکیل و وزیر بودی!

 

 

کتابخانه دانشجویان ایران: حکایت جوانی که دل دختـران مکه را بـرده بـود

"مردی که چهره او دیده نمی شد؛ با خشونت دخترکی را در میان گودالی کوچک و قبر مانند قرار داد و بی معطلی شروع به خاک ریختن بر روی دخترک کرد. دختر شروع به فریاد زدن کرد. خاک به سرعت دختر را پوشاند و مرد کم کم از کار دست کشید.

 

 

روایت مختلف خبرگزاری های دنیا از حضور کم نظیر مردم ایران در قدس سی‌و‌سوم+جدول

درحالی که مقامات غربی و اروپایی سعی در نادیده گرفتن و بی‌ارزش نشان دادن راهپیمایی روز قدس در ایران و در سراسر جهان را دارند، رسانه‌های منتسب به همین دولت‌ها نتوانستد از عظمت حضور غرور آفرین مردم در ایران چشم پوشی کنند و اقدام به پوشش رسانه ای این تظاهرات نمودند.

 
 
 
رهبر معظم انقلاب امروز برای بازدید از مناطق زلزله زده اهر؛ ورزقان و روستاهای تابعه عازم غرب کشور شدند. ایشان سال 82 نیز در بهبوهه کمک رسانی مردم و امدادگرایان به زلزله زدگان بم نیز به آن شهر سفر کردند که باعث دلگرمی زلزله زدگان و بازیابی روحیه آنها شدند.
 
 
 
 
محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان که افتخار قهرمانی در المپیک و بهترین مربی کشتی جهان در سال گذشته را یدک می کشد در گفتگویی صمیمی پاسخگوی سوالات بسیاری از زوایای پنهان زندگی اش شده است. از زندگی خدایی با لباس پاسداری تا زندگی در چاه آلمان!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها