أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۲۲۴۳۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۶     ۰۸ فروردين ۱۳۹۲
بازخوانی تحولات پاییزی احزاب در سال ۱۳۹۱
در حالی که مهدی هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی در پاییز امسال و پس از سه‌سال به کشور بازگشت،‌ احزاب و گروه‌های سیاسی نیز به‌صورت بی‌سروصدا و منفعل سرگرم کارهای انتخاباتی خود بودند.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، فصل پاییز در سال 91 فصلی بی ‌هیاهو  و بی‌سروصدا برای فعالیت انتخاباتی احزاب بود و آنها ترجیح دادند در سایه به فعالیت‌‌های روتین انتخاباتی بپردازند.

در ادامه مروری داریم بر مهمترین تحولاتی که در سه ماهه سوم سال گذشته در حوزه احزاب شاهد بودیم.

 

آیت‌الله خوشوقت در دیدار با  جبهه پایداری : با درستی عملتان حقانیت جبهه را ثابت کنید

سیدمحمدرضا حسینی مسئول روابط عمومی جبهه پایداری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره دیدار اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری با آیت‌الله خوشوقت اظهار داشت: آیت‌الله خوشوقت با توصیه اعضا به پایداری و مقاومت در برابر تخریب‌ها تأکید کرد که با درستی عمل خود حقانیت جبهه پایداری را ثابت کنید.

حسینی با اشاره به بخش دیگری از سخنان آیت‌الله خوشوقت ادامه داد: ایشان به مقاومت حضرت امام(ره) در مقابل تخریب‌ها اشاره کردند و گفتند که حضرت امام (ره) هم با حرکت زیر پرچم اسلام حقانیت خود را به تمام دنیا ثابت کرد.

مسئول روابط عمومی جبهه پایداری بیان داشت: آیت‌الله خوشوقت، پایداری در کار و همچنین حرکت زیر پرچم اسلام و عمل به دستورات الهی را از رموز موفقیت جبهه پایداری برشمردند.

به گفته حسینی، وی همچنین توصیه کرد که برای رسیدن به هدف خود باید از تمام سختی‌ها و موانعی که در برابرمان ایجاد می‌شود بگذریم و در این راه برای قوت ایمانمان تلاش کنیم که خداوند نیز ما را یاری خواهد کرد.

وی تصریح کرد: به گفته آیت‌الله خوشوقت امتیاز حضرت امام(ره) این بود که زیر پرچم اسلام قرار داشت و در این راه مقاومت و پایداری کرد.

حسینی یادآور شد: آیت‌الله خوشوقت در این دیدار گفتند که مردم به دنبال صداقت در عمل هستند و اگر صداقت ببینند خودشان به سوی جبهه حق گرایش پیدا می‌کنند.

مسئول روابط‌عمومی جبهه پایداری تأکید کرد که آیت‌الله خوشوقت در این دیدار توصیه کردند که در معرفی افراد کسانی را مطرح کنیم که با انقلاب اسلامی همراه بوده و امام و رهبری را قبول دارند.

به گزارش فارس، در پایان این جلسه دو ساعته نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت آیت‌الله خوشوقت اقامه شد.

اولیاء : عارف از حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری منصرف نشده است

علی‌‌اکبر اولیاء نماینده اصلاح‌طلب سابق مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس درباره انتشار خبری مبنی بر انصراف محمدرضا عارف از حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده اظهار داشت: آقای عارف هنوز تصمیم جدیدی نگرفته‌ و در حال بررسی است و تصمیمی برای اینکه بررسی‌ها را متوقف کند یا به طور کلی از انتخابات منصرف شود، نگرفته ‌است.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم همچنین از دیدار خاتمی با عارف اظهار بی‌اطلاعی کرد.

بر این اساس قدرت‌الله علیخانی مشاور پارلمانی مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که ظاهراً عارف از حضور در انتخابات منصرف شده است.

علیزاده‌ طباطبایی :مهدی هاشمی بلیط بازگشت به ایران ندارد/ زمان نامعلوم برگشت

سید محمود علیزاده‌ طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره زمان بازگشت مهدی هاشمی به کشور اظهار داشت: شب‌گذشته برای رفع ابهامی درباره پرونده قضایی مهدی هاشمی در کانادا با وی تماس گرفتم که به من گفت «قصد برگشت دارم اما زمان آمدنم به هیچ وجه مشخص نیست».

وکیل مهدی هاشمی همچنین درباره علت بازگشت موکلش به کشور گفت: مهدی هاشمی از مدت‌ها قبل قصد برگشت به کشور را داشت ولی به دلیل برخی موانع این اتفاق نیفتاد.

علیزاده‌ طباطبایی با بیان اینکه مهدی هاشمی تحصیلش در انگلیس به پایان رسیده است افزود: خانواده، زندگی و کار مهدی هاشمی در ایران است و وی برای برگشتن به کشور هیچ مشکل و محدودیتی نداشته و فقط یک بلیط می‌خواهد.

وی اضافه کرد: بعد از ارسال متن شکایت مربوط به پرونده مهدی هاشمی در کانادا، لایحه دادیم و موضوع تقریباً منتفی شد.

در ادامه این گفت‌وگو خبرنگار فارس از وکیل مهدی هاشمی سؤال کرد که آیا موکلش باتوجه به مطالبات مردمی و تشکل‌های سیاسی و دانشجویی آمادگی حضور در محاکم قضایی برای پاسخگویی به مسائل مربوط به حوادث پس از انتخابات 88 را دارد؟ که پاسخ علیزاد‌ه‌ طباطبایی به این پرسش مثبت بود.

وی تصریح کرد: این موضوع اصلاً جدید نیست و پیش از این نیز 8 بار برای مهدی پرونده قضایی تشکیل شده که در این پرونده‌ها من وکیل مهدی هاشمی بودم که آنها را به سرانجام رساندیم.

«در این پرونده‌ها مهدی در دادسرا و دادگاه هم به سؤالات وزارت و هم به سؤالات بازپرس ها جواب داده اما در مورد حوادث 88، تاکنون به دادگاه احضار نشده است».

در جریان دادگاه عوامل فتنه 88 برخی متهمان از مهدی هاشمی به عنوان یکی از عوامل اصلی و پشت پرده این حادثه نام بردند اما به اعتقاد علیزاده‌طباطبایی «کار آنها غیرقانونی بود که در غیاب یک فرد نام او را به عنوان متهم مطرح کردند.»

وکیل مهدی هاشمی در بخش پایانی سخنانش از توجه ویژه رسانه‌ها به برخی موضوعات که به اعتقاد وی «بزرگ‌نمایی» است، انتقاد کرد و آن را برای دستگاه‌ قضایی مشکل آفرین دانست.

علیزاده‌طباطبایی بر همین اساس از رسانه‌ها خواست که اجازه دهند پرونده‌های قضایی در فضایی آرام و منطقی مورد رسیدگی قرار گیرد.

مهدی هاشمی با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد

مهدی هاشمی پس از تفهیم اتهام با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

 مهدی هاشمی در دادسرای شهید مقدس به همراه وکیل خود حضور یافته بود.

این گزارش حاکیست  بازپرس پرونده پس از انجام تحقیقات و تفهیم اتهام به متهم، نامبرده را با صدور قرار بازداشت موقت به زندان معرفی کرد. رسیدگی به اتهامات نامبرده کماکان ادامه دارد.

حبیبی خبر داد گزینه‌های احتمالی جبهه ایستادگی برای انتخابات یازدهم

دبیرکل جبهه ایستادگی گفت: ولایتی، قالیباف و رضایی از گزینه‌های احتمالی ایستادگی برای انتخابات یازدهم است.

حجت‌الاسلام یدالله حبیبی دبیرکل جبهه ایستادگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره برنامه‌های انتخاباتی جبهه ایستادگی اظهار داشت: در حال حاضر مباحث مهم ریاست‌جمهوری و آشنایی با مواضع کاندیداهای احتمالی را در دستور کار داشته‌ایم و همچنین در صدد برگزاری جلساتی با نامزدهای انتخاباتی برای رسیدن به شرایط حمایت هستیم.

حبیبی ادامه داد: فعلاً با کسی دیدار نداشته‌ایم اما ولایتی، قالیباف و رضایی جز گزینه‌های محتمل جبهه ایستادگی هستند.

وی در پایان گفت: در جلسه شورای مرکزی جبهه ایستادگی درباره نامزدهای احتمالی بحث خواهد شد.

بخش اول گفت‌وگوی تفصیلی فارس با محصولی

مراقب خطر حلقه انحرافی باشیم/انشقاق پایداری ساخته اذهان مریض است/شرط ائتلاف با رهپویان

عضو هیئت مؤسس جبهه پایداری با بیان اینکه هیچ انشقاقی در جبهه پایداری صورت نگرفته و این ساخته اذهان مریض است، گفت: تخریب‌های ناجوانمردانه به دلیل احساس ضعف مقابل هیمنه گفتمانی جبهه پایداری است.

تجمع اعتراضی در مقابل روزنامه شرق

انصارحزب‌الله از مردم دعوت کرد که صبح پنج‌شنبه در تجمع اعتراضی در مقابل دفتر روزنامه شرق حضور یابند.

گفت‌وگوی فارس با سیدعلی خمینی 

 نوه حضرت امام خمینی(ره) گفت: مسلمانان وظیفه دارند زمینه محاکمه سازندگان فیلم موهن علیه رسول اکرم(ص) را فراهم کنند تا هزینه توهین به مقدسات بالا رفته و کسی جرأت جسارت به ساحت پیامبر(ص) را نداشته باشد.

تشکیل کمیته انتخاباتی جامعه روحانیت مبارز

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: کمیته انتخاباتی جامعه روحانیت مبارز به منظور تبیین راهکار‌های انتخاباتی تشکیل شده است.

حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: کمیته انتخاباتی جامعه روحانیت مبارز به منظور تبیین راهکارهای انتخاباتی در راستای ورود به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر تشکیل شده است.

قابل ذکر است این کمیته موظف است کاندیداهای مطلوب را جهت تصمیم گیری نهایی به جامعه روحانیت معرفی کند.

 احتمال همکاری جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین در انتخابات 92

یک مقام آگاه با بیان اینکه احتمال همکاری جامعه روحانیت مبارز و مدرسین در انتخابات سال 92 وجود دارد، ‌گفت: این تشکل با نزدیک شدن به ایام انتخابات شاخص‌های کلی را مطرح خواهد کرد.

این مقام آگاه درباره آخرین رویکردهای انتخاباتی جامعه مدرسین به خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: در جلسات جامعه مدرسین هنوز بحث کلی انتخابات مطرح نشده و اعضا قطعاً در آینده شاخص‌های مطلوب نامزدهای ریاست‌جمهوری را اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه مشخص نیست جامعه مدرسین در انتخابات به مصادیق ورود کند یا خیر، تصریح کرد: جامعه مدرسین نزدیک انتخابات شاخص‌های کلی را مطرح خواهد کرد.

مقام آگاه ادامه داد: جامعه مدرسین همچون سال‌های قبل اگر لازم باشد با جامعه روحانیت مبارز در انتخابات پیش‌رو همکاری می‌کند و این احتمال وجود دارد.

 

وقتی پروین احمدی‌نژاد جواب فاطمه هاشمی  را داد

پروین احمدی‌نژاد عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در پاسخ به اظهارات فاطمه هاشمی (دختر هاشمی‌رفسنجانی) تصریح کرد: اظهارات خانم هاشمی درست است؛ ایشان گفته: «بروید ببینید پروین احمدی‌نژاد که آهی در بساط نداشته، چگونه زندگی می‌کند». آری! من افتخار می‌کنم که بگویم هنوز سرباز کوچک ولایت هستم و خودم را وامدار نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دانم.

عضو شورای شهر تأکید کرد: بزرگترین دغدغه‌ام مردم و رفع دغدغه‌های نیازمندان است و همواره در این راستا تلاش می‌کنم.

عضو شورای شهر ادامه داد: همچنان ساده‌زیست هستم و در همان آپارتمانی زندگی می‌کنم که 22 سال قبل خانم فاطمه هاشمی به آنجا تشریف آورده بود؛ افتخار می‌کنم که باغی در لواسانات ندارم و در هیچ شرکت نفتی و هواپیمایی سهامدار نیستم، خوشحالم که در هیچ کشوری حساب بانکی، خانه و ویلا ندارم. دوتابعیتی نیستم و ویزای آماده خروج ندارم.

 شکایت «مهدی هاشمی» از 2 روزنامه

مهدی هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی از دو روزنامه اصولگرا به اتهام افترا و نشر اکاذیب، شکایت کرد.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی به خبرنگار سیاسی فارس گفت که با حضور در دادسرای فرهنگ و رسانه، به وکالت از مهدی هاشمی از دو روزنامه شکایت کرده است.

وی تصریح کرد: این شکایات بر اساس مواد 697 و 698 قانون مجازات اسلامی به اتهام افترا و نشر اکاذیب مطرح شده است و به‌طور جدی آن را پیگیری خواهیم کرد.

وکیل مهدی هاشمی با اشاره به تبصره ماده 188 قانون آئین دادرسی کیفری متذکر شد: رسانه‌ها اجازه ندارند قبل از قطعی شدن پرونده‌های قضایی متهمان را اعلام کنند در غیر این صورت اقدام آنان به حکم افترا، قابل تعقیب است.

این نخستین شکایت مهدی هاشمی از رسانه‌ها پس از بازگشت وی به کشور بعد از سه سال اقامت در انگلیس و بازداشت وی از سوی دستگاه قضایی است.

فلاحیان: دشمن به دنبال برگزاری انتخاباتی سرد است/بی‌اقبالی مردم به جریان فتنه

وزیر اطلاعات دولت سازندگی گفت که همه دشمنان می‌خواهند انتخابات آینده با سردی برگزار شود و شاهد عدم مشارکت مردم باشیم.

حجت‌الاسلام علی فلاحیان وزیر اطلاعات دولت سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در مورد حضور افرادی که مرزبندی شفاف با جریان فتنه و انحراف نداشتند در انتخابات ریاست جمهوری آینده اظهار داشت: ملت ایران تنها به افرادی در انتخابات رأی می‌دهند که شعارهای مردم را سر دهند و از آنجایی که جریان فتنه نمی‌تواند شعارهای ملت ایران را سر دهد، ملت هم به آنها اقبالی نخواهند داشت.

وی افزود: ما باید به این توطئه توجه داشته باشیم که در حال حاضر به دلیل تحریم‌ها و فشارها و تبلیغات بین‌المللی گسترده علیه ایران، دشمنان می‌خواهند انتخابات آینده با سردی برگزار شود و شاهد عدم مشارکت باشیم.

فلاحیان تاکید کرد: البته دشمن همواره این توطئه را داشته و هیچ‌وقت هم به نتیجه نرسیده ولی بالاخره ما باید هوشیار باشیم تا انتخابات آینده پرشور باشد.

وزیر اطلاعات دولت سازندگی تصریح کرد: باید از مسائلی که به حضور و مشارکت مردم لطمه می‌زند اجتناب کنیم، حضور گسترده مردم در انتخابات گذشته حکایت از این دارد که توطئه دشمن برای مأیوس و دلسرد کردن مردم  همواره شکست خورده است.

اختصاصی فارس: لیست کامل 22 عضو اصلی و علی‌البدل شورای مرکزی جبهه پایداری

اسامی 22 عضو اصلی و علی‌البدل شورای مرکزی جبهه پایداری منتشر شد.

اسامی 17 عضو اصلی شورای مرکزی جبهه پایداری بدین شرح است:

آقاتهرانی، حسینیان، محصولی، زارعی، باقری لنکرانی، متقی‌فر، سقای بی‌ریا، نبویان، سلیمانی، غلامحسین رضوانی، زهره طبیب‌زاده، فاطمه آلیا، قاسم روانبخش، سید محمدرضا حسینی، خطیبی، میثم نیلی، سیدمیرهاشم موسوی.

همچنین حسن حمیدزاده، ستار هدایت‌خواه، حسین جلالی، علی‌رضا عسگریان و سید امیرحسین قاضی‌زاده پنج عضو علی‌البدل شورای مرکزی جبهه پایداری هستند.

فرزند داوود احمدی‌نژاد  پدرم سکته مغزی را رد کرد/حال عمومی‌ وی خوب است

میثم احمدی نژاد فرزند داوود احمدی‌نژاد برادر رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با مساعد اعلام کردن حال پدر خود گفت: ایشان از چند روز قبل دچار ناراحتی و فشار روانی بود که این عارضه امروز تشدید شد و ما مجبور شدیم وی را برای معالجه به بیمارستان بقیه‌الله منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه پزشک معالج اعلام کرد وی یک سکته مغزی را رد کرده است، گفت: در حال حاضر حال عمومی پدرم خوب است اما قدری از ناحیه دست و پا دچار ناراحتی است که از عوارض رد کردن این سکته است.

اتمام پیش‌نویس انتخاباتی/ جبهه پیروان آذرماه نامزد خود را معرفی می‌کند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، جلسات شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری با محوریت انتخابات در حال پیگیری است و استراتژی و پیش‌نویس این جبهه برای رصد کردن شخصیت‌ها و شرایط نامزدی آنها ویرایش و تدوین شده است.

همچنین در جلسات شورای مرکزی این تشکل، انتخابات شورای شهر نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است تا مطالبات جبهه پیروان در تهران و شهرستان‌ها دنبال شود.

گفته می‌شود فعلاً با ناطق‌نوری و متکی برای انتخابات بحثی انجام نشده است اما جبهه پیروان تا آذرماه مصداق انتخاباتی خود را معرفی خواهد کرد. هرچند چندی پیش عسگر اولادی نیز گفته بود در انتخابات ریاست‌جمهوری 92 اصولگرایان 40 نامزد خواهند داشت.

بر اساس این گزارش مجمع عمومی جبهه پیروان هر دوسال یکبار برگزار می‌شود که بعد از برگزاری آن در سال 89 امسال نیز مجمع عمومی این تشکل اصولگرا برگزار خواهد شد.

فعالیت انتخاباتی خانه کارگر برای شورا‌های شهر آغاز شد

اسماعیل حق‌پرستی عضو حزب اسلامی کار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، گفت: خانه کارگر و حزب اسلامی کار در راستای معرفی حسین کمالی به عنوان نامزد انتخاباتی خود برای انتخابات ریاست جمهوری آینده به جمع‌بندی کلی رسیده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ستادهای انتخاباتی خانه کارگر در سراسر کشور فعال شده است و جلسات خود را به صورت منسجم برگزار می‌کند.

حق پرستی تصریح کرد: خانه کارگر و حزب اسلامی کار در راستای شناسایی و بررسی گزینه‌های مطرح در انتخابات شورای شهر در سراسر کشور وارد عمل شده است و ستاد‌های انتخاباتی خانه کارگر در این زمینه فعال شده اند.

هاشمی رفسنجانی» گزینه اول جبهه مردمی اصلاحات

محمد زارع فومنی دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به تشکیل جلسات شورای مرکزی جبهه متبوعش اظهار داشت: ما با نمایندگان و سران گروه‌های اصلاح‌طلب جلساتی داشته‌ایم و با افراد مؤثر در انتخابات نیز دیدارهایی داشته‌‌ایم.

فومنی افزود: ‌اولویت اصلاح‌طلبان انتخابات شورای شهر است و همه گروه‌های اصلاح‌طلب تاکید دارند که در انتخابات پیش‌رو باید به ساختمان شورای شهر بروند.

دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات انتخابات ریاست‌جمهوری را اولویت دوم این جریان عنوان کرد و گفت: همه اصلاح‌طلبان به این نتیجه رسیده‌اند که یا نباید به انتخابات بیایند یا با قدرت حاضر شوند.

فومنی گفت: هاشمی مطرح‌ترین گزینه جبهه مردمی اصلاحات است.

مقاله‌ای از آیت‌الله مصباح یزدی/سقیفه نقطه آغاز سکولاریسم

 آیت‌ مصباح یزدی تصریح کرد:حقیقت این است که اساس مسأله «سکولاریزم» و تفکیک دین از سیاست نیز در سقیفه گذاشته شد. گفتند آنچه که پیغمبر(ص) از احکام و قرآن و دستورات آورد، همه مربوط به دین بود، و دین به امور دنیا کاری ندارد.ستادهای انتخاباتی جبهه پایداری بازسازی می‌شود.

 

بازسازی ستادهای انتخاباتی جبهه پایداری

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در جلسه شورای مرکزی جبهه پایداری  درباره مسائل داخلی این جبهه، ساختار و تقسیم مسئولیت‌ها بحث و گفت‌و‌گو شد.

در این جلسه جبهه پایداری اهداف درازمدت، نوع ارتباطات، انسجام مردمی و اعضای این جبهه در سراسر کشور را بر اساس اساس‌نامه تنظیم کرد و درباره انتشار مواضع گفتمانی بر اساس سه اصل عدالت، عقلانیت و معنویت حول محور ولایت بحث صورت گرفت.

توصیه‌های آیت‌الله خوشوقت و آیت‌الله مصباح به جبهه پایداری نیز از دیگر محورهای مورد توجه در این جلسه بود.

همچنین ستادهای انتخاباتی جبهه پایداری که از زمان انتخابات مجلس نهم فعال شده بود طبق انتخاب شورای مرکزی و بر اساس اساس‌نامه، بازسازی و بازنگری خواهد شد.

بر اساس این گزارش رئیس ستاد و رئیس کمیته‌های جبهه پایداری به شورای مرکزی پیشنهاد می‌شود و آنها نیز پس از رأی‌گیری گزینه نهایی را معرفی خواهند کرد.

محکومیت 100 میلیونی «کارگزاران» توسط دستگاه قضایی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مجتمع قضایی شهید صدر، «کارگزاران» را به پرداخت اجرت‌المثل ایام تصرف ملک در اختیار روزنامه این حزب محکوم کرد.

به موجب این حکم، کارگزارانی‌ها به پرداخت 78 میلیون و 625 هزار ریال بابت اصل خواسته و 916 میلیون و 500 هزار ریال بابت اجرت‌المثل ایام تصرف و همچنین پرداخت هزینه‌های دادرسی و کارشناسی و حق‌ الوکالة بر اساس تعرفه قانونی محکوم شده‌اند.

این رقم که جمعاً 99 میلیون و 512 هزار و 500 تومان می‌شود، بابت اجاره ساختمان برای ارگان رسمی حزب کارگزاران است که در خیابان یزدان‌پناه بلوار آفریقا واقع بوده است.

مدیرمسئول کارگزاران مسئولیت حقوقی پرداخت هزینه‌های ارگان رسمی حزب کارگزاران از جمله اجاره‌بهای دفتر روزنامه، حقوق وی و کارکنان و همچنین بدهی مربوط به خرید کاغذ را متوجه کرباسچی به عنوان صاحب‌امتیاز روزنامه به واسطه سمت حقوقی وی در حزب دانسته بود.

روزنامه کارگزاران ارگان رسمی «حزب کارگزاران سازندگی» به دبیر کلی «غلامحسین کرباسچی» است که در فاصله سال‌های 84 تا 87 منتشر شد.

این روزنامه به دلیل انتشار بیانیه دفتر تحکیم وحدت پیرامون حوادث غزه و محکوم کردن گروه‌های مبارز فلسطینی توقیف شد که مدیر مسئول روزنامه طی گفت‌وگویی در روزهای اخیر چاپ این مطلب را به محمد عطریانفر نسبت داد.

مهران کرمی سردبیر کارگزاران ساعاتی پس از توقیف این روزنامه در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: «بخشی از خبر [دفتر تحکیم وحدت] که مربوط به انتقاد از مقاومت اسلامی فلسطین بود، توسط سردبیر و مدیرمسئول‌ (سجادیان) حذف شده بود اما این حذفیات در موقع نهایی شدن صفحه، اعمال نشده بود».

حزب کارگزاران در اسفند 1374 توسط  16 عضو کابینه اکبر هاشمی رفسنجانی با عنوان «جمعی از خدمتگزارن سازندگی» تأسیس شد اما پس از خروج وزرا از این گروه، به جمعی 6 نفره شامل شهردار وقت تهران (کرباسچی) و 5 تن از معاونین رئیس جمهور کاهش یافت.

کارگزارانی‌ها شعار خود را «عزت اسلامی، تدوام سازندگی، آبادانی ایران» اعلام کردند اما پس از فراز و نشیب فراوان در موضع‌گیری‌ها و فعالیت‌هایشان در طول سال‌های گذشته، با صدور بیانیه‌ای در سال 88 به نتیجه انتخابات اعتراض و رسماً از جریان برانداز حمایت کردند.

فائزه هاشمی، حسین مرعشی (سخنگو)، محمد عطریانفر، مرتضی الویری، جهانبخش خانجانی و هدایت آقایی از چهره‌های شاخص این حزب بودند که در جریان فتنه دستگیر شدند.

درخواست تأسیس جمعیت انسجام اسلامی/پروانه مجمع هماهنگی پیروان رهبری تصویب نشد

دبیرکمیسیون ماده 10 احزاب به موافقت با تأسیس «جمعیت انسجام اسلامی» اشاره کرد و گفت: متقاضیان تشکیل حزب اسامی با مسمی انتخاب کنند.

محمود عباس‌زاده مشکینی دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس به درخواست پروانه با عنوان «مجمع هماهنگی پیروان رهبری استان قم» در آخرین جلسه کمیسیون ماده 10 احزاب اشاره کرد و اظهار داشت: رویه و توصیه کمیسیون ماده 10 احزاب این است که متقاضیان ثبت تشکل سیاسی علاوه بر سایر شرایط عنوان و اسم بامسما و متناسب انتخاب کنند.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب با تاکید بر اینکه استفاده از عباراتی که به نوعی سرمایه اجتماعی و سیاسی ملی است توسط کمیسیون توصیه نمی‌شود، تصریح کرد: برای مثال در مورد این تقاضا نظر بر این است که ملت ایران همه پیرو رهبری هستند و رویه کمیسیون، اختصاصی کردن عباراتی که سرمایه ملی است، نبوده است.

وی اضافه کرد: به همین دلیل کمیسیون ماده 10 احزاب هنوز این درخواست پروانه را تصویب نکرد و مقرر کرد که به متقاضیان توصیه شود حتی‌الامکان اسم بامسما انتخاب کنند؛ به این دلیل که برخی مواقع تخلفاتی از سوی گروه‌ها صورت می‌گیرد یا اعضاء گروه‌های سیاسی مرتکب جرمی در جامعه می‌شوند و وقتی از اینگونه عناوین که سرمایه اجتماعی و ملی است و دارای اعتبار و تقدس هستند استفاده می‌شود، جامعه هزینه آنها را می‌دهد و بعضاً شبهه‌انگیز است.

گزارش کامل فارس از دیدار جمعیت رهپویان با برخی از علماء و مراجع قم

اعضای شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با آیت‌الله نوری‌همدانی، آیت‌الله صافی‌گلپایگانی و آیت‌الله حسینی‌بوشهری دیدار کردند.

دیدگاه حسن عباسی درباره ورود گفتمانی به انتخابات

حسن عباسی کارشناس مسائل استراتژیک در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در خصوص لزوم ورود گفتمانی نامزدها به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: نامزدها چاره‌ای جز ورود گفتمانی به انتخابات ندارند، چرا که افراد نمی‌توانند به صرف چهره و سرشناس بودن خود رأی بیاورند و در این دوره تلاش بر رأی آوردن گفتمان‌هاست.

عباسی با تاکید بر اینکه در حرکت به سمت تبیین گفتمان‌ها، افراد باید ابتدا مبانی نظری خود را در فرهنگ، اقتصاد، سیاست و مسائل بین‌الملل روشن کنند، افزود: مظلومیت فرهنگ و تبیین این موضوع از سوی شخص مقام معظم رهبری می‌طلبد افراد به صورت شفاف، محور فعالیت‌های خود را روشن کنند.

این کارشناس مسائل استراتژیک یادآور شد: در این دوره نامزدهای انتخابات با دشواری در تبلیغات مواجه هستند چرا که تلاش همه در راستای توجیه افکار عمومی است لذا در حوزه گفتمان، کاندیداها عمیقاً باید این نکات را شفاف کرده و مبانی تئوریک خود را بیان کنند.

وی گفت: نباید وقتی دولت جدید بر سر کار آمد، متوجه شویم تئوریسین‌های آن کسانی‌اند که مردم آنها را قبول ندارند.

عباسی درباره مهمترین نیازهای کشور برای انتخاب رئیس‌جمهور آتی اظهار داشت: پیگیری مباحث انتخابات ریاست‌جمهوری هنوز زود است اما باید توجه داشت که در دهه آینده در جهان، اقتصاد هژمون و کاپیتالیستی افول خواهد کرد و این امر در اقتصاد ما نیز تأثیرگذار است.

عباسی با اشاره به این تاثیرپذیری ادامه داد: با توجه به سازوکار تحریم‌ها و به دلیل اینکه ما باید یک خیزش بومی در اقتصاد داشته باشیم، از این رو دولت بعدی باید مبانی نظری خود در اقتصاد را شفاف کند.

این کارشناس مسائل استراتژیک تاکید کرد: ‌یکی از نکات کلیدی برای انتخاب رئیس‌جمهور بعدی این است که دولت آینده تکلیف خود را با اقتصاد ربوی، کاپیتالیستی و لیبرالیستی روشن کند.

وی به بخش دیگری از اولویت‌های دولت آینده اشاره و خاطرنشان کرد: روش و استراتژی دولت آینده برای توجه به بیداری اسلامی و جلوگیری از انحراف این جریان نکته‌ای است که باید محقق شود.

عباسی با اشاره به دهه چهارم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان دهه پیشرفت و عدالت نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: این دهه، دهه ویژه نظام‌سازی است. یعنی باید دید که آیا مبانی نظری دولت بعدی تقویت‌کننده حرکت نظام‌سازی در آینده هست یا خیر.

« رئوس این موارد توسط مقام معظم رهبری مشخص شده و در بحث اقتصاد نیز اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده‌اند از این روز برای دولت بعدی باید مبانی نظری متقن و قوی در نظر گرفته شود چراکه صرف دست گذاشتن بر روی نقاط ضعف دولت‌های پیشین با فضاسازی و شانتاژ، نتیجه‌ای نخواهد داشت».

جبهه پیروان «سیاست راهبردی» را برای انتخابات ریاست ‌جمهوری کلید زد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، جبهه پیروان خط امام و رهبری قرار است پس از تدوین «سیاست راهبردی» برای انتخابات ریاست جمهوری آینده، بررسی مصادیق را در دستور کار خود قرار دهد.

گفتنی است قرار است سیاست راهبردی این جبهه، ناظر به ویژگی‌های رئیس‌جمهور، تیم ریاست‌جمهوری و بررسی معضلات و اشتباهات دولت‌های قبلی تدوین گردد.

همچنین قرار است تدوین سیاست راهبردی جبهه پیروان ظرف 10 تا 15 روز آینده به اتمام برسد.

مکاتبه جمعیت وفاداران با احمدی‌نژاد و آملی لاریجانی درباره مسائل اخیر

 قائم‌مقام جمعیت وفاداران گفت: با توجه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب درباره وحدت قوا، جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی با رؤسای قوه مجریه و قضائیه درباره مسائل اخیر مکاتبه خواهد کرد.

تاکید محسن رضایی بر ورود به‌هنگام  کاندیداها به  انتخابات

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن توصیه به نامزدهای انتخاباتی برای ورود به هنگام در عرصه انتخابات، اضافه کرد: همه باید به دولت کمک کنیم.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که به نظر شما مهم‌ترین آفت ورود زودهنگام به عرصه انتخابات چیست، اظهار داشت: ورود زودهنگام به انتخابات باعث می‌شود تا حل مشکلات مردم به تأخیر بی‌افتد و به جای اینکه انرژی‌ها برای رفع حل مشکلات اقتصادی صرف شود به سمت مسائلی پیش رویم که ممکن است تشدید کننده شرایط اقتصادی کشور باشد.

وی افزود: ‌ما امروز در کشور نیاز به آرامش داریم بر همین اساس هرگونه منازعه و تشدید شدن مسائل حاشیه‌ای در کشور به خاطر رقابت‌های انتخاباتی به مصلحت نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن توصیه به نامزدهای انتخاباتی برای ورود به هنگام در عرصه انتخابات، اضافه کرد: همه باید به دولت کمک کنیم تا بتواند از عهده حل مشکلات کنونی بر آید.

رضایی گفت: همچنین باید توجه داشته باشیم تا به هیچ وجه اختلافات و منازعات تشدید نشود.

محمدنبی حبیبی دبیرکل مؤتلفه شد

محمدنبی حبیبی بار دیگر به عنوان دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی انتخاب شد.

تعیین مسئول ستاد اجرایی پایداری / زمان دیدار با آیت‌الله مصباح

مسئول ستاد اجرایی جبهه پایداری که مسئولیت کمیته‌های استانی و قائم مقامی دبیرکل را بر عهده دارد، به زودی با بررسی گزینه‌های مختلف مشخص خواهد شد.

جبهه پایداری در حال حاضر مشغول تعیین مسئول ستادها و کمیته‌های خود است و اعضای این جبهه پس از تکمیل شدن این روند به دیدار آیت‌الله مصباح خواهند رفت.

همچنین مسئول ستاد اجرایی جبهه پایداری که مسئولیت کمیته‌های استانی و قائم مقامی دبیرکل را بر عهده دارد در جلسه بعد با بررسی گزینه‌های مختلف مشخص خواهد شد.

مسئول این ستاد اجرایی باید کمیته‌های استانی و شورای استان‌ها را مشخص و به تهران پیشنهاد کند تا تایید نهایی شوند.بر اساس این گزارش پیشنهادها برای تصدی مسئولیت ستادها ارائه شده و در روزهای آینده تکمیل خواهد شد.

همچنین قرار است نمایندگان مجلس نیز به‌زودی دیداری با آیت‌الله مصباح داشته باشند.

نخستین میزگرد نمایشگاه مطبوعات در غرفه فارس

طبیب‌زاده:پیش‌بینی فضای آرام و منطقی در انتخابات/نجابت:اصولگرایی شاخصه رئیس‌جمهور آینده

دیدارهای انتخاباتی موتلفه با آیت‌الله مهدوی کنی/ نامزد ما اصلح خواهد بود

اسدالله بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه با حضور در غرفه خبرگزاری فارس در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات درباره شرایط سیاسی کشور و انتخابات پیش رو اظهار داشت: ما در یک نبرد دیرینه با استکبار جهانی قرار داریم و اکنون به مراحل آخر این نبردها رسیده‌ایم و آنها نتوانسته‌اند ایران را از پیشرفت بازدارند و کشورمان را به خاطر تحریم‌ها فلج کنند.

بادامچیان با بیان اینکه این تحریم‌ها در گذشته هم بوده و امروز فقط تشدید شده است تصریح کرد: تحریم‌ها باعث شده که کشور ما استقلال خود را حفظ کند و هیچگاه حاضر به تسلیم و سازش نشود چرا که اگر قرار باشد ما تسلیم شویم آنها فشار را بیشتر می‌کنند لذا ما چاره‌ای جز مقاومت نداریم.

قائم مقام حزب موتلفه با اشاره به اینکه تحریم‌ها باید مدیریت شود تا سازندگی سرعت بگیرد گفت: مقاومت و ایستادگی، سازندگی کشور را افزایش می‌دهد.

وی در خصوص لزوم ثبات و آرامش سیاسی خاطرنشان کرد: موتلفه به عنوان یک حزب هیچگاه عامل تنش‌زایی در کشور نبوده و همیشه راهکارهای خود را در سه سطح سری، محرمانه و خصوصی مطرح کرده است.

* نامه‌نگاری حزب موتلفه با رهبر انقلاب درباره مسائل اقتصادی

بادامچیان ادامه داد: موتلفه گاهی با رئیس دولت بحث‌هایی را مطرح می‌کند که مصلحت نیست در سطح جامعه پخش شود و ما همواره در مسائل اقتصادی به رهبر معظم انقلاب و مسئولان نامه نوشته‌ایم.

قائم‌مقام حزب موتلفه درباره نامزد این حزب که پیش از این گفته شده بود تمام کاندیداهای دیگر را کنار می‌زند تصریح کرد: موتلفه نامزد یا نامزدهای خود را به جامعتین معرفی می‌کند و یکی از شاخص‌های حزب موتلفه اصلح بودن کاندیداهاست و اگر نامزد موتلفه اصلح باشد تکلیف بقیه نیز مشخص است.

وی یادآور شد: اگر به این نتیجه برسیم که گزینه اصلح نداریم و به طور مثال 10 نفر یک نامزد را صالح بدانند ما صالح برتر را انتخاب خواهیم کرد گفت: صالح برتر کسی است که رای بیشتری دارد.

بادامچیان با یادآوری سابقه مبارزاتی و انقلابی موتلفه به جوانگرایی در این حزب اشاره و تصریح کرد: جوانگرایی در حزب موتلفه شعاری نیست و ما از سالها قبل این کار را آغاز کرده‌ایم و می‌توان گفت در حال حاضر در بدنه حزب موتلفه 50 درصد افراد زیر 40 سال هستند.

قائم مقام حزب موتلفه در خصوص دیدار با آیت‌الله مهدوی کنی گفت: ما با ایشان درباره انتخابات دیدار داشته‌ایم و بعد از این هم دیدار خواهیم داشت. وی همچنین تاکید کرد: ما همچون سالهای گذشته با جامعتین به انتخابات ورود می‌کنیم.

مصطفی خط شکن تحریم‌ها بود

همسر شهید احمدی‌روشن با بیان اینکه مصطفی خط شکن تحریم‌ها بود و تحریم توانایی احمدی‌روشن‌ها را بروز داد، گفت: مصطفی توانست با وجود تحریم‌ها سایت نطنز را پیش ببرد.

دیدار حداد عادل با آیت‌الله مصباح

برگزاری فارس: غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با آیت‌الله مصباح دیدار و گفت‌وگو  کرد.

 چگونگی حل برخی از مناقشات بین مسئولان محور گفت‌وگوی حداد عادل با آیت‌الله مصباح بود.

 

واکنش محصولی به سمت جدید الهام/ توبه اصلاح‌طلبان برای بازگشت به نظام کافی نیست

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه اقدامات اصلاح‌طلبان در انتخابات 88 باعث شده صرفا توبه آنها کفایت نکند، گفت: اصلاح‌طلبان باید در عمل پشیمانی خود را ابراز کنند.

سعید قاسمی : «مقاومت» با دلار 400 تومانی جمع نمی‌شود

سردار دفاع مقدس با بیان اینکه مگر نمی‌دانستید اگر در کف خیابان از استقلال کشور دفاع کنید مصطفی احمدی‌روشن‌ها را هدف می‌گیرند گفت: وقتی مقاومت می‌کنید نمی‌توانید دلار 400 تومانی داشته باشید.

سعیدی‌کیا جدیدترین نامزد احتمالی ریاست‌جمهوری

برخی منابع از دیدارهای پی در پی و احتمال کاندیداتوری محمد سعیدی‌کیا در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری خبر می‌دهند.

شریعتمداری: نامزدی‌ام در انتخابات 92 به شرایط بستگی دارد

وزیر دولت اصلاحات گفت: کاندیداتوری‌ام در انتخابات ریاست جمهوری 92 به شرایط سیاسی کشور بستگی دارد.

کمیته‌های جبهه پایداری مشخص شدند

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: در جلسه امشب شورای مرکزی جبهه پایداری کمیته‌های این جبهه مشخص شدند.

محمدعلی امانی قائم‌مقام دبیرکل حزب مؤتلفه شد

محمدعلی امانی با رأی شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی به عنوان قائم‌مقام این حزب انتخاب شد.

در پی رأی اکثریت بیش از دوسوم آرای شورای مرکزی دهمین دوره حزب مؤتلفه اسلامی، محمدعلی امانی به عنوان قائم‌مقام این حزب انتخاب شد.

امانی در دوره گذشته دبیر اجرایی حزب مؤتلفه بود.دیدار انتخاباتی جامعه روحانیت مبارز با جامعه مدرسین

زمان آغاز فعالیت انتخاباتی جبهه پایداری/ دیدار با شورای فقاهتی

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه با حضور چهره‌های جوان، فعالیت گسترده‌ای را در اقصی نقاط کشور در هفته‌های آینده آغاز خواهیم کرد، گفت: ستادهای استانی جبهه پایداری نیز تشکیل خواهند شد.

دیدار انتخاباتی هیات رئیسه جبهه پیروان با آیت‌الله یزدی

هیئت رئیسه جبهه پیروان خط امام و رهبری با آیت‌الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار خواهند کرد. عسگر اولادی، باهنر، کوهکن، حبیبی و سجادی از جمله افرادی هستند که در دیدار حضور خواهند داشت.بحث انتخابات و وحدت اصولگرایان از محورهای این دیدار خواهد بود.

وحدت تشکل‌های پیرو خط امام و رهبری زیر چتر جامعتین

 عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین گفت: تشکل‌های پیرو خط امام و رهبری بنا دارند زیر چتر جامعتین برنامه و گفتمانی را تدوین کنند تا در قالب آن وحدت حاصل شود.

منتجب‌نیا: با مجید انصاری هم نظرم/ اصلاح‌طلبان باید چراغ سبز نشان دهند

قائم مقام حزب اعتماد ملی، می‌گوید باید ببینیم به ما اجازه حضور در انتخابات می‌دهند یا نه، اما در عین حال با مجید انصاری هم نظر است که این ما (اصلاح‌طلبان) هستیم که باید برای حضور در انتخابات چراغ سبز نشان دهیم.

گفت‌وگوی فارس با داماد احمدی‌نژادسخنگوی جریان انحرافی نیستم/ سؤال از رئیس جمهور حق مجلس است

معاون دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سؤال از رئیس جمهور حق مجلس است اما در شرایط فعلی بیش از هر چیزی اتحاد نیاز است.

دیدار انتخاباتی جمعیت آبادگران با جامعه مهندسین

مرعشی: طرح مناسک را قبول ندارم/ شاید نامزد شوم

معاون خاتمی در دولت اصلاحات درباره نامزدی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده گفت: اگر اصلاح‌طلبان به اجماع برسند نامزد ریاست جمهوری می‌شوم.

تشکیل‌ ستادهای جبهه پیروان برای انتخابات شوراها/انتخابات جای تسویه حساب اصولگرایان نیست

سخنگوی جبهه پیروان گفت: جبهه پیروان برای انتخابات شوراها نیز در حال طراحی یک ساختار به صورت ستاد در تهران است که شبیه آن در استانها نیز فعال می‌شود.

درخواست ملاقات برخی شخصیت‌ها برای دیدار با آیت‌الله مصباح

طرح مناسک در دستور کار شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیست

نجفقلی حبیبی دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با بیان اینکه طرح مناسک در دستور کار شورای هماهنگی جبهه اصلاحات قرار نگرفته است،‌ اظهار داشت: همایش اخیر مربوط به حزب مردم‌سالاری بود و من نیز از آنها تشکر کردم اما آقای کواکبیان درباره این طرح (مناسک) موضوعی به بنده نگفته است.

به گزارش فارس پیش از این مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفته بود که طرح مناسک در دستور کار شورای هماهنگی قرار دارد و این شورا آن را تصویب و به عنوان ابزار اجماع قبول کردند اما هنوز نهایی نشده است.

آمادگی جبهه ایستادگی برای همکاری با احزاب همسو

دبیرکل جبهه ایستادگی درباره نحوه همکاری تشکل‌ها با جبهه ایستادگی گفت: این تشکل آمادگی همکاری با همه گروههای همسو را دارد و در آینده با احزاب نیز نشست خواهد داشت.

جزئیات دیدار احزاب اصلاح‌طلب با خاتمی/ دیدار با سیدحسن‌خمینی این هفته

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان گفت: در این جلسه پیشنهاد شد که خاتمی در چارچوب یک منشور، رهبری سیاسی جبهه اصلاحات را بپذیرد و این منشور را با رایزنی‌های خود تهیه کند.

آیت‌الله ممدوحی :مجمع روحانیون حق فعالیت در انتخابات را ندارد

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تشکلی مثل مجمع روحانیون که نقش محوری در فتنه 88 داشت، صلاحیت فعالیت در انتخابات را ندارد،‌ گفت: فتنه‌گران نمی‌توانند برای نظام شرط بگذارند.

استراتژی جبهه پیروان 4 ماه پیش تدوین شده/با «جامعتین»دیدار می‌کنیم

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری از دیدار سران این جبهه با جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز در روزهای آینده خبر داد.

محسن کوهکن عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با بیان اینکه این جبهه استراتژی خود را 4 ماه پیش مدون کرده است، اظهار داشت: استراتژی جبهه پیروان تعامل، اتحاد و حرکت در مسیر ارتباط با روحانیت است.

عضو جبهه پیروان خط و امام و رهبری بر همین اساس به ارتباط نزدیک با سایر مجموعه‌ها به ویژه روحانیت اشاره و تصریح ‌کرد: جبهه پیروان دیدارهای خود را به صورت طبیعی دنبال خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که تاکنون با چه کسانی دیدار داشته‌اید و یا خواهید داشت، افزود: جبهه پیروان با آیت‌الله مهدوی‌کنی دیدار داشته و گفت‌وگوهایی نیز با سایر افراد انجام شده است.

کوهکن همچنین درباره زمان این دیدارها یادآور شد: زمان دیدارها نزدیک است و با توجه به ایام دهه محرم و اولویت داشتن عزاداری‌ها دیداری صورت نگرفته است از این رو بعد از دهه اول و در روزهای آتی دیدار با جامعتین یعنی جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شروع می‌شود.

جزئیات دیدار باهنر و ناطق نوری

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین درباره برنامه‌های انتخاباتی جبهه پیروان گفت: برای انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری ستاد و کارگروهی تشکیل داده‌ایم که مشغول رایزنی است اما فعلاً رسیدن به مصداق در جدول زمانی ما نیست.

«روزنامه بهار» با مشارکت مالی یک نامزد احتمالی انتخابات 92 منتشر شد

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری 92 «روزنامه بهار» با مشارکت مالی یک نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، «روزنامه بهار» با مشارکت مالی یک نامزد احتمالی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم منتشر شد.

برپایه این خبر این نامزد احتمالی یکی از گزینه‌های مطرح مورد حمایت‌ خاتمی برای انتخابات 92 است.

ناگفته نماند که موسوی‌خوئینی‌ها نیز یکی از مخالفان سرسخت کاندیداتوری این گزینه احتمالی، از سوی اصلاح‌طلبان است.

پیش از این و با نزدیک شدن به انتخابات 92 اصلاح‌طلبان نشریات مختلفی اعم از ماهنامه، هفته‌نامه و روزنامه تاسیس کرده بودند و انتشار این روزنامه نیز در راستای سایر روزنامه‌های زنجیره‌ای این جریان سیاسی است.

ارائه مصوبات جبهه پایداری شنبه هرهفته به آیت‌الله مصباح

مصوبات شورای مرکزی جبهه پایداری شنبه هرهفته به آیت‌الله مصباح ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، ‌جبهه پایداری بجز شورای مرکزی از شورای فقاهتی نیز برخوردار است که مصوبات این جبهه باید به تایید شورای فقاهتی برسد.

در این شورا آیت‌الله مصباح ، آیت‌الله خوشوقت و حجت‌الاسلام صدیقی حضور دارند.

بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام آقاتهرانی دبیر کل جبهه پایداری شنبه هر هفته با آیت‌الله مصباح دیدار دارد و مصوبات جدید جبهه پایداری را ارائه می‌کند.

حضرتی در گفت‌و‌گوی تفصیلی با فارس:دعا می‌کنیم دوران هاشمی و خاتمی تکرار شود

عضو حزب اعتماد ملی گفت: در حال حاضر اصلا‌ح‌طلبان، اصولگرایان سنتی، طیف دولت و طیف میانه‌رو به رهبری هاشمی چهار پایه اصلی جناح‌های سیاسی در کشور هستند که باید به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات توجه ویژه کنند.

معارفه رضوانی انجام شد/ دیدار با آیت‌الله مصباح در آینده نزدیک

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: در جلسه این جبهه ضمن معارفه رضوانی مسئول کمیته استانی جبهه پایداری، اساسنامه این جبهه قرائت و برای اعضای استان‌ها تبیین شد.

دیدار انتخاباتی جبهه مردمی اصلاحات با عارف

حجت‌الاسلام محمدزارع فومنی دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس از دیدار جبهه مردمی اصلاحات با محمدرضا عارف نامزد احتمالی ریاست‌جمهوری خبر داد و اظهار داشت: پیرو دیدارهایی که برای ایام انتخابات داریم 25 آذرماه نشستی را با عارف خواهیم داشت.

دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات همچنین دیدار با مراجع و علما را از برنامه‌های آتی این جبهه عنوان کرد.

آذر منصوری: حزب مشارکت دفتر و تشکیلات خاصی ندارد

عضو دفتر سیاسی حزب منحله مشارکت که اخیرا" بیانیه ای با عنوان دفتر حزب متبوعش صادر شده، می گوید که این حزب تشکیلات و دفتر خاصی ندارد.

آذر منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در پاسخ به سوالی درباره بیانیه اخیر مشارکت، که باید از سوی دفتر سیاسی که وی نیز عضو آن بوده، صادر شود، گفت: من فقط بیانیه «آنها» را دیده ام.

وی افزود: این حزب، دیگر دفتر یا تشکیلات آنچنانی ندارد و قاعدتا من هم حضور ندارم و فقط هرازچندگاهی یادداشت‌ها یا مصاحبه‌هایی منتشر می‌کنم، همین.

منصوری با اشاره به انحلال حزب مشارکت افزود: بر اساس ضوابط و مقررات و از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب، گفته اند که حزب مشارکت منحل شده است.

به گزارش فارس، در پی فعال شدن چندین حزب اصلاح طلب برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری، حزب مشارکت در بیانیه ای که اولین بار شبکه بی بی سی فارسی آن را پخش کرد، فقط خود و حامیانش را اصلاح طلب واقعی دانست.

تیم تدوین برنامه ریاست‌جمهوری جبهه پایداری از دولتی‌ها تا حوزوی‌ها

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس باتوجه به لزوم برنامه‌محوری احزاب و تشکل‌ها برای انتخابات آینده و فاصله گرفتن از شخص‌گرایی جبهه پایداری در حال تدوین برنامه ریاست‌جمهوری یازدهم است و برای تدوین این برنامه از متخصصان و افراد با تجربه نیز دعوت به عمل آورده است.

به گزارش فارس افراد اصلی این تیم حدود 10 تا 12 نفر هستند و علاوه بر اساتیدی از حوزه‌های علمیه که در زمینه احکام حکومتی صاحب نظر هستند، برخی افراد که سابقه اجرایی در حد معاونت رئیس‌جمهور، وزارت، قوه مقننه و برنامه پنجم توسعه را داشته‌اند، در تدوین برنامه ریاست‌جمهوری یازدهم جبهه پایداری مشارکت دارند.

سیدحسن خمینی نامزدی‌اش را در انتخابات آتی رد کرد

 دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به دیدار اخیرش با سید حسن خمینی گفت که وی نامزدی در انتخابات آتی را نپذیرفت و به شدت حضور خود را به عنوان داوطلب کاندیداتوری دولت یازدهم رد کرد.

کوهکن به فارس خبر داد: دیدار عسگر اولادی،‌باهنر، کوهکن، حبیبی، صابر و سجادی با آیت‌الله یزدی

یک عضو شورای مرکزی جبهه پیروان گفت: در دیدار  با آیت‌الله یزدی  برخی افراد هیئت رئیسه و بقیه اعضا که با نظر شورای مرکزی انتخاب شده‌اند، حضور خواهند داشت.

جزئیات تدوین برنامه جبهه پایداری برای ریاست‌جمهوری یازدهم

 سخنگوی جبهه پایداری درباره زمان نهایی شدن برنامه این جبهه برای انتخابات 92 گفت: امیدواریم قبل از اینکه فضای انتخابات مصداقی شود، کار تدوین به اتمام برسد تا آن را به عنوان مطالبه از دولت یازدهم پیگیری کنیم.

تشریح دیدار جبهه مردمی اصلاحات با عارف/افتخار عارف به کاندیداتوری در انتخابات

محمد زارع فومنی دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات در حاشیه دیدار با محمد رضا عارف نامزد احتمالی ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، اظهار داشت: دیدار دوستانه‌ای با آقای عارف داشتیم و اهداف جبهه مردمی اصلاحات و همچنین دغدغه‌های اقتصادی و فرهنگی خود را مطرح کردیم.

دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات با بیان اینکه معتقدیم همه اصلاح‌طلبان باید وارد صحنه شوند و کسی حق قهر کردن ندارد، تصریح کرد: خود آقای عارف نیز تأکید کردند که هیچکس نباید قهر کند و همه باید حضور داشته باشند تا اجماع صورت گیرد اما اجماع نباید روی شخص خاصی باشد بلکه به نظرات همه گروه‌ها باید احترام گذاشته شود.

وی اضافه کرد: همچنین در این دیدار تأکید شد که نباید دیگران را حذف کنیم، چرا که این مسئله عین دیکتاتوری است و باید حضور پرقدرت در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها داشته باشیم.

فومنی همچنین در خصوص کاندیداتوری عارف و اینکه وی چه نظری در این رابطه دارد، یادآور شد: عارف یکی از گزینه‌های احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری است و وی می‌گوید که افتخار می‌کنم که در انتخابات به عنوان کاندیدا شرکت داشته باشم و افتخارم این است که ورود پیدا کنم و این مجالس آغاز شود اما تصمیم نهایی را خود آقای عارف خواهند گرفت.

جزئیات اولین جلسه مشترک جبهه اصلاح‌طلبان و شورای هماهنگی اصلاحات/ تاکید بر کاندیداتوری خاتمی

مجید محتشمی، سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان و دبیر کل حزب آزادی در گفت و گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس،  درباره جلسه امشب اظهار داشت: در اولین جلسه تیم مذاکره کننده جبهه اصلاح‌طلبان با نمایندگان شورای هماهنگی اصلاحات پس از انجام مذاکرات فشرده بر دو محور، وحدت انتخاباتی و تشکیلاتی و نیز رسیدن به اجماع بر روی کاندیدای واحد بحث شد.

محتشمی افزود: همچنین در این جلسه تاکید شد که در صورت امکان وحدت تشکیلاتی بین همه گروه‌های اصلاح‌طلب، در قالب یک جبهه واحد مذاکره شود و با توجه به اظهارات طرفین قرار است این جلسات ادامه یابد.

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان تصریح کرد: در این جلسه بر کاندیدای اول اصلاح‌طلبان یعنی سید محمد خاتمی نیز تاکید شد.

کناره‌گیری آیت‌الله کعبی از معاونت جامعه مدرسین

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله کعبی از معاونت جامعه مدرسین کناره گیری کرد.

وی با حکم آیت الله یزدی به عنوان معاونت جامعه و نظام جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم منصوب شده بود.

درحال حاضر حجت الاسلام و المسلمین نظری شاهرودی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به عنوان جایگزین ایشان منصوب شده‌اند.

این حکم ابلاغ شده و اطلاعیه آن نیز بزودی در سایت جامعه مدرسین منتشر خواهد شد.

این تغییر بنا به پیشنهاد آیت‌الله کعبی و به دلیل مشغله‌های کاری صورت گرفته است.

کمالی: سفرهای استانی من انتخاباتی نیست

حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، اظهار داشت: سفرهای بنده به استان‌ها انتخاباتی نیست چرا که همانطور که قبلاً هم در گفت‌وگویی گفته بودم من هنوز برای کاندیدا شدن تصمیم نگرفته‌ام.

وی تاکید کرد: این سفرها برای شرکت در کنگره‌های خانه کارگر است و هیچ ربطی به انتخابات ندارد.

عسگراولادی: دیدار با قالیباف، ولایتی و حدادعادل پیش از این انجام شده است

حبیب‌الله عسگراولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس گفت که دیدارم با قالیباف، ولایتی و حدادعادل  قبلاً صورت گرفته است.

به گزارش فارس، غلامعلی حدادعادل مشاور عالی مقام معظم رهبری، علی‌اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری و محمدباقر قالیباف شهردار تهران با حبیب‌الله عسگراولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، از این 3 نفر به عنوان نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری آینده نام برده می‌شوند که قرار است در قالب ائتلاف 1+2 در انتخابات شرکت کنند.

گفتنی است حدادعادل، قالیباف و ولایتی پیش از این با آیت‌الله مهدوی‌‌کنی دیدار داشتند.

سجادی: 2+1 فعلاً در دستور کار جبهه پیروان قرار نگرفت/رصدنامزدهای احتمالی

سیدکمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس درباره بررسی ائتلاف 1+2 در جبهه پیروان اظهار داشت: 1+2 فعلاً در دستور کار ما قرار نگرفت و در جریان این ائتلاف نیستیم.

وی با بیان اینکه ما بر اساس استراتژی جبهه پیروان برای انتخابات ریاست‌جمهوری حرکت می‌کنیم، یادآور شد: در این راستا با جامعه روحانیت و جامعه مدرسین دیدار داشتیم و در حال حاضر برنامه‌های نامزدهای احتمالی را رصد می‌کنیم و اسفندماه مصادیق را اعلام می‌کنیم.

سجادی با بیان اینکه هنوز هیچ‌ یک از نامزدهای احتمالی و این 3 نفر به طور رسمی اعلام نکرده‌اند که در انتخابات شرکت می‌کنند، افزود: اینکه ائتلاف 1+2 چه سازوکاری را تعیین کرده هنوز برای ما مشخص نیست.

* اعزام مبلغ از سوی جبهه پایداری/ تبعیت از رهبر معظم انقلاب درباره شرایط انتخابات

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در خصوص زمان ورود جبهه پایداری به بحث انتخابات گفت: ما منتظر هستیم مقام معظم رهبری ملاک‌‌ها و کدهای اصلی یک رئیس‌جمهور و شرایط انتخابات را مطرح کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها