أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۲۲۵۰۷
زمان انتشار: ۲۱:۰۳     ۰۸ فروردين ۱۳۹۲
مهر ۹۱؛
نهمین سفر احمدی نژاد به آمریکا در راس هیأت حدود 100 نفره، بازداشت دختر و پسر هاشمی در کنار بازداشت مشاور مطبوعاتی احمدی نژاد و صعود قیمت دلار در بازار تهران از مهمترین خبرهای مهرماه 91 بودند.
عصر ایران؛ سعید شمس - نهمین سفر احمدی نژاد به آمریکا در راس هیأت حدود 100 نفره، بازداشت دختر و پسر هاشمی در کنار بازداشت مشاور مطبوعاتی احمدی نژاد و صعود قیمت دلار در بازار تهران از مهمترین خبرهای  مهرماه 91 بودند.


نهمین سفر احمدی نژاد به آمریکا




در مهرماه 1391 محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران برای نهمین مرتبه به آمریکا سفر کرد. این برای آخرین مرتبه است که احمدی نژاد در جایگاه رئیس جمهور ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد حضور یافت.

احمدی نژاد در این سفر هم هیأت حدود 100 نفره ای را به همراه خود به نیویورک برد. تعداد زیاد اعضای این هیأت با انتقاد شماری از رسانه ها و فعالان سیاسی روبه رو شد اما توضیحی در این باره ارائه نشد.

او در سفر سال 90 نیز در کنار هیأت حدود 100 نفره، پسر و عروسش را به همراه خود برد اما دفتر رئیس جمهور حاضر به توضیحی در این باره نشده بود.

احمدی نژاد در سخنرانی سال 91 در سازمان ملل برخلاف دفعات قبل، در موضوعات بین المللی مطالب جنجال برانگیز مطرح نکرد و به همین دلیل، برخلاف گذشته هیچ یک از دیپلمات های خارجی حاضر در صحن سازمان ملل، سخنرانی رئیس جمهور ایران را ترک نکرد.

احمدی نژاد در این سفر درباره رابطه با آمریکا هم سخن گفت. سخنی که در تهران با انتقاداتی روبه رو شد و برای چندمین مرتبه رئیس جمهور ایران یادآور شدند که رابطه با آمریکا در حوزه اختیارات رهبری است و نه رئیس جمهور.

با این حال ، سخنرانی احمدی نژاد در ایران جنجال به پا کرد. او در پایان سخنرانی اش، بارها گفت " زنده باد بهار".

او هنگام بازگشت از سفر آمریکا، در فرودگاه مهرآباد تهران هم به مانند گذشته مورد استقبال شماری از هواداران خود قرار گرفت. این استقبال از سوی رسانه های دولتی ، خودجوش توصیف شد. احمدی نژاد در جمع هواداران خود دوباره شعار زنده باد بهار را تکرار کرد.

تکرار ویژه کلمه "بهار" از سوی احمدی نژاد از اینجا مشخص شد. اما برخلاف گذشته، اسفندیار رحیم مشایی مشاور احمدی نژاد هم به طور جداگانه مورد استقبال هواداران قرار گرفت و برای آنها سخنرانی کرد و از بهار سخن گفت.

"زنده باد بهار" بعدها از سوی احمدی نژاد بارها در مراسم های مختلف از جمله 22 بهمن تکرار شد.

این اتفاقات از سوی منتقدان به عنوان آغاز تبلیغات برای کاندیدای هواداران دولت شناخته شد اما دولتمردان این موضوع را رد کردند.


بازداشت فرزندان هاشمی




در هفته اول مهرماه دختر و پسر اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بازداشت شدند. در این هفته، هم فائزه هاشمی برای اجرای حکم 6 ماه زندان دادگاه، بازداشت و به زندان اوین تهران منتقل شد و هم مهدی هاشمی بعد از سه سال در بازگشت از انگلیس، بازداشت و به اوین منتقل شد.

در همان هفته، علی اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور و رئیس خبرگزاری ایرنا، همزمان با سخنرانی احمدی نژاد در سازمان ملل، بازداشت و برای اجرای حکم زندان دادگاه نیز به زندان اوین منتقل شد. علاوه بر او سعید تاجیک فردی که قبلا به اتهام توهین به فائزه هاشمی نیز به زندان محکوم شده بود هم دستگیر و زندانی شد.

فائزه هاشمی پس از گذراندن زندان در اواخر اسفند گذشته و مهدی هاشمی هم بعد از دو ماه و اندی با وثیقه 10 میلیارد تومانی آزاد شد.


سلام بازار به دلار 3000 توماني



در اواسط سال گذشته دلار به طور بي سابقه اي در حال افزايش قيمت بود و اين روند به گونه‌اي بود که طي شش ماه اخير،55 درصد از ارزش پول ملي کشور کاهش پيدا کرد . در مهر ماه دلار به قیمت 3 هزار تومان رسيد و اين در حالي بود که دو نظر مختلف درباره علت گراني ارز وجود داشت .

از سويي بعضي منتقدان دولت اعتقاد داشتند که اين گراني خواست دولت است و از سويي ديگر دولت از اخلالگري دلالان و مقاومت آنها در مقابل تصميمات دولت سخن مي‌گفت و اميدوار بود که روزي اين مقاومت بشکند. البته شماری از تحلیلگران هم گران شدن دلار را نتیجه بی تدبیری داخلی دولت و سیاستگذاران و مجریان بخش پولی و مالی کشور و نتیجه تحریم های خارجی به ویژه در بخش های صادرات نفت و بانک مرکزی ایران می دانستند.

افزایش قیمت دلار موج جدیدی از گرانی ها و کاهش قدرت خرید مردم را در کشور باعث شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها