أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۲۲۷۳۶
زمان انتشار: ۱۵:۴۸     ۱۱ فروردين ۱۳۹۲
«جمعه خوب» یا «جمعه دردها» یکی از روزهای مهم برای مسیحیان و کاتولیک‌هاست که در آن اتفاقات عجیب و غریبی رخ می‌دهد که از جمله آنها به تصویر کشیدن ساعات پایانی زندگی حضرت مسیح(ع) (به زعم مسیحیان) است.
به گزارش 598 به نقل از المنار، «جمعه خوب» یا «جمعه دردها» یکی از روزهای مهم برای مسیحیان و کاتولیک‌هاست.
این روز که به روز به صلیب کشیده شدن مسیح معروف است روزی است که مسیحیان مراسم مختلفی را در این روز انجام می‌دهند که از مهمترین آنها حمل صلیب‌های بزرگ بر شانه‌ها بر اساس داستان‌های موجود از آن واقعه است.
 
 
پاپ فرانسیس در جمعه خوب یا جمعه دردها در کلیسای سنت پیتر
 
اما در فیلیپین و برخی نقاط دیگر اتفاقات عجیب و غریبی رخ می‌دهد که از جمله آنها به تصویر کشیدن ساعات پایانی زندگی حضرت مسیح(ع) (به زعم مسیحیان) است.
جمعه گذشته نیز تعدادی از مسیحیان در منطقه «سان فرناندو» در شمال مانیل پایتخت فیلیپین خود با سوراخ کردن دست و پای خود با میخ چون مسیح(ع) خود را به صلیب کشیدند.
 
 
البته برخی از کلیساهای رسمی این اقدام که سال‌هاست در کلیسای کاتولیک دنبال می‌شود را رد کرده‌اند که از جمله آنها کلیسای رسمی فیلیپین است که اعلام کرده این مراسم را مورد تایید قرار نمی‌دهد.
 


جمعه خوب یا جمعه دردها در فیلیپین
 
 
بنابر این گزارش، در سنت کلیسای کاتولیک هفته آخر زندگی مسیح موسوم به «هفته مقدس» است که پنجشنبه این هفته به یاد شام آخر حضرت مسیح گرامی‌داشته می‌شود و روز جمعه، روز تصلیب حضرت مسیح و نهایتا سه روز پس از آن(31 مارس ـ 1 آوریل) عید پاک یا روز بازگشت مسیح از آسمان به زمین قلمداد می‌شود.
به گزارش فارس شباهت چنین مراسمی در جهان مسیحیت با «قمه زنی» و یا برخی رفتارهای جدید در ایام شهادت حضرت امام حسین(ع) قابل تامل به نظر می‌رسد که می‌تواند مورد توجه محققان قرار گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
حيدر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۰ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۲
۲
۰
قربون امام حسين
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها