کد خبر: ۱۲۲۸۳۷
زمان انتشار: ۰۵:۳۶     ۱۳ فروردين ۱۳۹۲
این ژرف اندیشی، عمیق اندیشی و نگاه به مبانی اسلامی بسیار مهم است. به نظر می آید اصل و ریشه همه اتفاقات و حوادثی که بعد از تثبیت اسلام یعنی بعد از دوران هجرت پیامبر اکرم(ص) رخ داده است، به این ژرف اندیشی و عمیق اندیشیدن مربوط می شود و کم توجهی به این امر باعث شده که یاری خداوند کم شود.
گروههایی که برخوردهایشان سطحی و پروژه ایی است، پشت سر هر دو نگاه انقلابی گری واقعی وجود ندارد. انقلابی گری زمانی از حالت شعاری در می آید که پشتوانه آن ژرف اندیشی، نگاه عمیق دینی و آشنایی با مبانی اسلامی وجود داشته باشد، اگر غیر از این باشد، آن وقت در فراز و نشیب ها اشتباهات زیادی رخ می دهد و امکان گردش و تغییر نظر در مسائل مختلف خیلی راحت فراهم می شود و امروز یک حرفی زده می شود و فردا حرف دیگری زده می شود و دلیل این امر این است که مبانی اسلامی و ژرف اندیشی پشتوانه کارهایشان نمی باشد.
 
دکتر باقری لنکرانی در گفتگو با صابرنیوز پیرامون تفاوت های جنگ بدر و احد اظهار داشت: در جنگ بدر و احد تفاوتی وجود داشت و آن تفاوت این بود که خدای متعال در جنگ بدر فرمودند که هر کدام از مسلمانان را با ده نفر از ملائکه یاری می کنیم و بعد در جنگ احد فرمودند که هر کدام از مسلمانان را با دو نفر ازملائکه یاری می کنیم و بعد خدای متعال دلیل این موضوع را ضعف در مسلمین می داند و می فرماید که در شما ضعفی دیدم.
 
سخنگوی جبهه پایداری پیرامون عامل اصلی ضعف در جنگ بدر و احد گفت: در جنگ بدر و احد افراد مومن بودند و در ظاهر تفاوت چندانی در آنها رخ نداد، اما به قرینه آیاتی که در سوره آل عمران وجود دارد، مشخص می شود که ضعفی که برای مومنین پیش آمد چیست. این قضیه به یک نکته مهم مربوط می شود و آن نکته این است که مومنین در جنگ بدر فهم و بصیرتشان و به تعبیر قرآن کریم فقه شان بیشتر بود. کلمه "فقه" در قرآن کریم به معنای "فقه" اصطلاحی که به معنای احکام دین می باشد، نیست، بلکه در قرآن کریم به معنای ژرف اندیشی، تفکرعمیق دینی و عمیق اندیشیدن است.
 
اصل و ریشه همه اتفاقات و حوادثی که بعد از تثبیت اسلام یعنی بعد از دوران هجرت پیامبر اکرم(ص) رخ داده است، به این ژرف اندیشی و عمیق اندیشیدن مربوط می شود و کم توجهی به این امر باعث شده که یاری خداوند کم شود. 
 
وی پیرامون عامل اصلی حوادث پس از اسلام این گونه بیان داشت: این ژرف اندیشی، عمیق اندیشی و نگاه به مبانی اسلامی بسیار مهم است. به نظر می آید اصل و ریشه همه اتفاقات و حوادثی که بعد از تثبیت اسلام یعنی بعد از دوران هجرت پیامبر اکرم(ص) رخ داده است، به این ژرف اندیشی و عمیق اندیشیدن مربوط می شود و کم توجهی به این امر باعث شده که یاری خداوند کم شود. 
 
توجه نداشتن به موضوع ژرف اندیشی و مبانی اسلامی باعث شده نفاق در جامعه ریشه بدواند و یا اینکه اشتباهاتی گریبان گیر جامعه اسلامی شده است که  به جنگی مانند جنگ جمل تبدیل شده است و ما در جنگ جمل برای اولین بار شاهد درگیری و خونریزی میان دو گروه مسلمان هستیم و این نتیجه کم توجهی به ژرف اندیشی است.
 
وزیر سابق بهداشت در ادامه گونه بیان داشت: می بینیم که توجه نداشتن به موضوع ژرف اندیشی و مبانی اسلامی باعث شده نفاق در جامعه ریشه بدواند و یا اینکه اشتباهاتی گریبان گیر جامعه اسلامی شده است که  به جنگی مانند جنگ جمل تبدیل شده است و ما در جنگ جمل برای اولین بار شاهد درگیری و خونریزی میان دو گروه مسلمان هستیم و این نتیجه کم توجهی به ژرف اندیشی است.
 
در جامعه امروز سه نوع برخورد وجود دارد، اول برخورد سطحی، دوم برخورد حادثه ایی و پروژه ایی است و سوم برخورد کلان است، اما تنها یکی از این برخوردها است که با توجه به ژرف اندیشی و نگاه عمیق اسلامی است و با توجه به آن می توان تصمیم صحیح گرفت و آن برخورد کلان است.
 
وی گفت: در جامعه امروز و مسائل روز همه می گویند که ما به دنبال این هستیم که با نگرش و نگاه عمیق به مسائل ورود کنیم، ولی متاسفانه در عمل خیلی به اهمیت این مسئله توجه نداریم. در حوادث مختلفی که در جامعه امروز سه نوع برخورد وجود دارد، اول برخورد سطحی، دوم برخورد حادثه ایی و پروژه ایی است و سوم برخورد کلان است، اما تنها یکی از این برخوردها است که با توجه به ژرف اندیشی و نگاه عمیق اسلامی است و با توجه به آن می توان تصمیم صحیح گرفت و آن برخورد کلان است.
 
وقتی که ما حوادث و وقایع را جدا از هم ببینیم و این حوادث را در تحلیل کلان در کنار یکدیگر نگذاریم، این امر باعث می شود که دوچار اشتباه شویم و برخوردها سطحی شود.
 
لنکرانی پیرامون برخوردهای سطحی اظهار داشت: نوع اول برخورد که از آن نام بردیم، برخورد سطحی است، هیچ کس نیست که با برخورد سطحی موافق باشد ولی در عمل خیلی ها به برخورد سطحی دوچار هستند، وقتی که ما حوادث و وقایع را جدا از هم ببینیم و این حوادث را در تحلیل کلان در کنار یکدیگر نگذاریم، این امر باعث می شود که دوچار اشتباه شویم و برخوردها سطحی شود. به طور مثال برخوردی که در ماجرای 22 بهمن در قم پیش آمد، این اتفاق از نوع اتفاقات سطحی می باشد. بعد خود حادثه 22 بهمن قم دو نوع واکنش را به همراه داشت، عده ایی می گفتند چون که با رئیس مجلس این گونه برخورد کرده اند پس باید آنها را به اشد مجازات برسانیم و عده ایی دیگر می گفتند که رئیس مجلس حقش بود و می خواست در یکشنبه قبل در مجلس آن طور برخورد نکند که الان به این شکل با او برخورد صورت نگیرد. این دو واکنشی که صورت گرفت هر دوش غلط است و واضح است که از نوع برخوردهای سطحی می باشد.  
 
درجایی دیده می شود که با کاری مخالفت صورت می گیرد، اما دلیل مخالفت، اشتباه بودن کار نیست، بلکه دلیل مخالفت این است که کار را کس دیگری انجام می دهد و خودشان انجام نمی دهند.
 
وی در ادامه گفتگوی خود با صابرنیوز پیرامون برخوردهای پروژه ایی گفت: نوع دوم برخورد، برخورد پروژه ایی است، مثلا می گویند که در این پروژه باید برخوردی انجام دهیم که دیگر کسی جرئت نکند مخالفتی انجام دهد و صدای مخالفی بلند شود و یا اینکه درجایی دیده می شود که با کاری مخالفت صورت می گیرد، اما دلیل مخالفت، اشتباه بودن کار نیست، بلکه دلیل مخالفت این است که کار را کس دیگری انجام می دهد و خودشان انجام نمی دهند. مثلا ما قبلا یکی از افتخارتمان این بود که آقای احمدی نژاد در برابر استکبار جهانی و مدیریت مستکبرانه عالم در تریبون های جهانی بسیار محکم مخالفتهای خود را انجام می دادند، اما الان در برخوردهای ایشان در سطح بین المللی شاهد یکسری برخوردهای نادرست هستیم، بعد می بینیم عده ایی نسبت به این برخوردهای نادرست رئیس جمهور موضع می گیرند که چرا این برخوردهای نادرست را انجام داده است، اما دلیل این افراد کار اشتباه رئیس جمهور نیست بلکه دلیلشان این است که چون که احمدی نژاد و این دولت این کار را انجام داده اند اشتباه است و اگر خودشان انجام می دادند، درست بود و بعد رفتار سیاسی این افراد را نگاه می کنی می بینی در تجویزهای سیاسی که می کنند، می گویند اگر بخواهیم مشکلات سیاسی کشور را حل کنیم باید مشکلاتمان را با دنیا حل کنیم وخلاصه اینکه دعوای این افراد این است که چرا احمدی نژاد این حرف را زده و نگذاشته که ما این حرف را بزنیم و این برخوردها ثمره نگاه پروژه ایی است. این دو نگاه سطحی و پروژه ایی هر دو به اسلام عزیز و جامعه اسلامی ضربه می زند و هر دو آنها پازل دشمن را کامل می کند.
 
در برخورد کلان به اصل و ریشه کار نگاه می کنیم که آیا کار خوب است و یا بد است، اگر کار بد و اشتباه بود حالا این اشتباه را دشمن ما، دوست ما و حتی خود ما هم انجام داده باشیم، باید اشتباه بودن آن را بگوییم واین برخورد است که همراه با ژرف اندیشی و نگاه عمیق دینی است.
 
سخنگوی جبهه پایداری پیرامون برخورد کلان این گونه بیان داشت: سوم، برخورد کلان است، در برخورد کلان به اصل و ریشه کار نگاه می کنیم که آیا کار خوب است و یا بد است، اگر کار بد و اشتباه بود حالا این اشتباه را دشمن ما، دوست ما و حتی خود ما هم انجام داده باشیم، باید اشتباه بودن آن را بگوییم واین برخورد است که همراه با ژرف اندیشی و نگاه عمیق دینی است.
 
دو گروهی که برخوردهایشان سطحی و پروژه ایی است، پشت سر هر دو نگاه انقلابی گری واقعی وجود ندارد. انقلابی گری زمانی از حالت شعاری در می آید که پشتوانه آن ژرف اندیشی، نگاه عمیق دینی و آشنایی با مبانی اسلامی وجود داشته باشد.
 
وی گفت: دو گروهی که برخوردهایشان سطحی و پروژه ایی است، پشت سر هر دو نگاه انقلابی گری واقعی وجود ندارد. انقلابی گری زمانی از حالت شعاری در می آید که پشتوانه آن ژرف اندیشی، نگاه عمیق دینی و آشنایی با مبانی اسلامی وجود داشته باشد، اگر غیر از این باشد، آن وقت در فراز و نشیب ها اشتباهات زیادی رخ می دهد و امکان گردش و تغییر نظر در مسائل مختلف خیلی راحت فراهم می شود و امروز یک حرفی زده می شود و فردا حرف دیگری زده می شود و دلیل این امر این است که مبانی اسلامی و ژرف اندیشی پشتوانه کارهایشان نمی باشد.
 
برخوردهای سطحی و پروژه ایی باعث می شود که اعتماد مردم از بین برود وحفظ کردن اعتماد مردم مقوله ایی است که حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بسیار بر آن تاکید داشته اند و این مسئله یک امر معقولی است که هیچ چیز جایگزین اعتماد مردم نمی شود.
 
وزیر سابق بهداشت اظهار داشت: برخوردهای سطحی و پروژه ایی باعث می شود که اعتماد مردم از بین برود وحفظ کردن اعتماد مردم مقوله ایی است که حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بسیار بر آن تاکید داشته اند و این مسئله یک امر معقولی است که هیچ چیز جایگزین اعتماد مردم نمی شود و این اعتماد را باید به عنوان یک سرمایه بزرگ برای نظام حفظ کنیم. خیلی از اوقات که می بینیم که رهبر معظم انقلاب می آیند و یکسری امور را توضیح می دهند و خودشان را مقید می دانند که یکسری از مسائل مردم را در جریان بگذارند، در واقع از باب حفظ اعتماد مردمی است.
 
صحبت های حضرت آقا برای مسئولین درسی است که فکر نکنند که اگر کسی مسئول و مدیر شد باید دیپلمات شود و حرف هایش را دو پهلو بزند و صریح صحبت نکند و خیال کند که این مدیریت کلان جامعه اسلامی است.
 
باقری لنکرانی در پایان گفتگوی خود با صابرنیوز برخوردهای مدیران کلان گفت: صحبت هایی که چندی قبل رهبر معظم انقلاب داشتند، می تواند برای مسئولین و کسانی که مدیریت کلان جامعه اسلامی را برعهده دارند، به عنوان یک سر فصل مورد استفاده قرار گیرد، اشان فرمودند که من انقلابی هستم، دیپلمات نیستم و صریح و شفاف حرف می زنم. این صحبت های حضرت آقا برای مسئولین درسی است که فکر نکنند که اگر کسی مسئول و مدیر شد باید دیپلمات شود و حرف هایش را دو پهلو بزند و صریح صحبت نکند و خیال کند که این مدیریت کلان جامعه اسلامی است.  مدیریت کلان اسلامی نکته بارزش این است که مصلحت اندیشی باعث نمی شود که حرف حق بیان نشود و مصلحت اندیشی باعث نمی شود که موضع ناثوابی اتخاذ شود و موضع گیری ها بی تدبیر نیستند و کلان موضوع را می بینند و دعوا را سر جای خودش مطرح می کنند.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
یک اسلام ابادغربی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۷ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۲
۰
۰
فقط جبهه مقدس پایداری مادام که بر اصول اساسی اسلام وانقلاب پایدار است
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها