امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۱۲۳۰۷۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۱     ۱۷ فروردين ۱۳۹۲
رییس جمهوری اسلامی ایران بیست و ششم فروردین ماه برای سفری سه روز عازم سه کشور آفریقایی بنین، نیجر و غنا خواهد شد.
به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در آخرین سفر خود به قاره سیاه  عازم 3 کشور غنا، نیجر و بنین در غرب این قاره خواهد شد.
 
بنابراین گزارش این سفر در حقیقت سفر خداحافظی محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسلامی ایران به قاره آفریقا محسوب می‌شود که یکی از مهمترین مناطقی است که در طول دولت های نهم و دهم در ارتباط با منافع ملی کشور فعال شده است.
 
*نیجر اولین مقصد احمدی در سفر به غرب آفریقا
 
نیجر یکی از کشورهای مهم غرب آفریقا محسوب می‌شود که به لحاظ جغرافیایی از نظر وسعت با مساحتی حدود یک میلیون و دویست و شصت و هشت هزار کیلومتر مربع از بزرگترین کشورهای آفریقایی است. این کشور در تاریخ سوم اوت 1960 میلادی رسما از فرانسه اعلام استقلال کرد.
 
این کشور از غنی‌ترین کشورهای جهان از لحاظ منابع معدنی محسوب می شود و دارای ذخایر عظیم نفت و اورانیوم است. نیجر کشوری اسلامی است و عضو سازمان کنفرانس اسلامی محسوب می‌شود. رئیس‌جمهور این کشور «سالیفو جیبو» است.
 
گسترش روابط اقتصادی بین ایران و این کشور غرب آفریقایی از مهمترین اهداف این سفر محسوب می‌شود.
 
*ساحل طلا در انتظار احمدی نژاد
 
غنا دومین مقصد محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران درسفر به قاره سیاه است. غنا در سال 1957 میلادی از بریتانیا مستقل شد. این کشور مساحتی نزدیک به 238 هزار کیلومتر مربع دارد و منابع عظیم طلا مهمترین ثروت طبیعی این کشور محسوب می‌شود. غنا از مهمترین کشورهای عضو سازمان کشورهای عضو جنبش عدم تعهد است و قهرمان استقلال این کشور «قوام نکیومه» نقش مهمی در پایه‌گذاری این سازمان بر عهده داشته است.
 
غنا هم‌اکنون نزدیک به 13 میلیون نفر جمعیت دارد و رئیس‌جمهور آن «جان‌آگیکوم کوفور» است.
 
*بنین آخرین مقصد
 
بنین آخرین مقصد احمدی‌نژاد در سفر سه روزه به قاره آفریقا است. این کشور مساحتی در حدود 112 هزار کیلومتر مربع دارد و ازقرن بیستم از امپراطوری فرانسه جدا شد. این کشور از اعضای کشورهای سازمان همکاری اسلامی و همچنین عضو جنبش عدم تعهد است.
 
این کشور در حدود 8 میلیون نفر جمعیت دارد.
 
*آفریقا مشتری دست به نقد محصولات صنعتی ایران
 
گسترش روابط بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه آفریقا تاکنون ثمرات فراوانی برای نظام جمهوری اسلامی ایران داشته است به گونه‌ای که یک پنجم از رشد صادرات ایران در طول هشت سال گذشته به کشورهای آفریقایی اختصاص یافته است.
 
کشورهای آفریقایی یکی از اصلی‌ترین مشتریان ایران در خصوص محصولات صنعتی و دارویی هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها