کد خبر: ۱۲۳۸۶۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۲۰ فروردين ۱۳۹۲
دبير انجمن علمي، پزشکي ورزشي وزارت ورزش و جوانان را متولي علمي شدن ورزش دانست و عنوان کرد که با ارائه راهکارهاي مناسب از طريق وزارتخانه مسير براي ساير نهادها و ارگان‌هاي ورزشي براي مباحث علمي هموارتر خواهد شد.
دکتر علي مظاهري نژاد با بيان اين که بازيکن سالاري و نظم گريزي در فوتبال به دليل سنتي بودن رويکرد مربيان و مديران است، اظهار کرد: اگر در برهه کنوني بازيکن سالاري در فوتبال غالب است و مربي و داور حق اعتراض به بازيکن خاطي را در ميادين ورزشي ندارد، به خاطر اين است که هنوز بسترهاي علمي در فوتبال فراهم نشده و از چارچوب مشخص و قانونمندي برخوردار نيست. اگر اين بستر شکل بگيرد، به طور قطع بازيکن سالاري کنار مي‌رود و بازيکن به اين باور مي‌رسد که در صورت پرخاشگري و ايجاد بي‌نظمي ديگر جايگاهي در تيم نخواهد داشت.

به گزارش ايسنا ، وي افزود: اگر در سيستم‌ فوتبال رويکرد مديران علمي شود و نگاه ويژه‌اي به مباحث علمي داشته باشند در آينده مسئولان و دست اندرکاران باشگاه‌ها در هدايت و جهت دهي بازيکنان کمتر با مشکل مواجه خواهند بود و در ميادين ورزشي حرف اول و آخر را مربي و مدير باشگاه خواهد زد نه بازيکن.

دبير انجمن علمي، پزشکي ورزشي با بيان اين مطلب که تعامل بين فدراسيون‌هاي ورزشي و دانشگاه‌ها به کندي پيش مي‌رود، گفت: اگر اين تعامل با سرعت بيشتري انجام شود و کارگروه مشترکي بين وزارت ورزش و جوانان ، انجمن علمي، پزشکي ورزشي و فدراسيون پزشکي ورزشي شکل بگيرد، بدون شک مسير علمي شدن در ورزش سرعت بيشتري به خود مي‌گيرد و اين مساله به فرايند قهرماني در تيم‌ها کمک بزرگي خواهد کرد.

مظاهري نژاد خاطر نشان کرد: شکستن ساختارها و باورهاي غلط مربيان و تغيير اين نگرش به سمت نگرش‌هاي علمي نياز به آن دارد که مربيان به اين باور برسند که علم مي‌تواند مسير پيشرفت و موفقيت را در کوتاه‌ترين زمان ممکن براي آنها فراهم کند نه اين که در برابر خواسته‌ و باور آنها قرار بگيرد.

اين استاد دانشگاه در پايان تاکيد کرد: اگر مسير علمي به همين کندي که پيش مي‌رود ادامه داشته باشد، به طور قطع اين مسير با ظهور يک مربي علمي در جهت بهبود و پيشرفت ورزش حرکت خواهد کرد و بالطبع با نگرش يک مربي سنتي و تجربي مسير رشد آن متوقف خواهد شد، مگر اين که علم و تجربه همسو و هم جهت هم پيش بروند تا مسير رشد در آينده با مشکل مواجه نشود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها