أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۲۴۴۵۷
زمان انتشار: ۲۰:۴۲     ۲۱ فروردين ۱۳۹۲
598: دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه تفرقه در بین اصولگرایان به نفع کشور و مردم نیست، اظهار داشت: روش مورد نظر ما ائتلاف است و در آخرین مرحله هم باید یک نظر را که به نفع جمهوری اسلامی و مردم است، در نظر گرفت.

به گزارش مثلث، مدیرعامل و جمعی از خبرنگاران خبرگزاری تسنیم با آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیرکل ‌جامعه روحانیت مبارز دیدار کردند.

آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخشی از سخنان خود که به مسائل کشور و انتخابات اختصاص داشت، با تاکید بر اینکه فتنه‌گران سال 88 دو اشتباه بزرگ مرتکب شده‌اند، گفت: اولین اشتباه بزرگ آنان این بود که با رهبری معظم انقلاب اسلامی به مخالفت برخاستند، با وجود آنکه مقام معظم رهبری در نظام ولایت فقیه و در جمهوری اسلامی با آن صلاحیت‌ها و شایستگی‌هایی که در قانون اساسی هم مشخص شده است، «قول فصل» و «فصل‌الخطاب» است.

 
 
"نپذیرفتن نظر اکثریت مردم" و "مخالفت با رهبری " دو اشتباه بزرگ فتنه‌گران
 
وی دومین اشتباه بزرگ فتنه‌گران را نپذیرفتن نظر اکثریت مردم کشورمان عنوان و خاطرنشان کرد: اگر نظر اکثریت مردم در انتخابات برخلاف میل ما بود، حتماً باید آن را بپذیریم و پس از آن اگر به مسئولان و مدیران انتقادی داشتیم، آنرا مطرح کنیم.
 
 
دشمنان انقلاب و مردم از اقدامات موسوی و کروبی در سال 88 خوشحال شدند
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم پایبندی همگان به قوانین جمهوری اسلامی و پذیرش رأی اکثریت، اظهار داشت: اینکه اشتباه آقایان (موسوی و کروبی) عمدی یا غیرعمدی بوده، مهم نیست، بلکه مهم آن است که در مسائل اجتماعی "قبح فعلی" مذموم بوده و «اجتهاد در مقابل نص» خراب کردن موضوع است.
 
آیت‌الله مهدوی‌کنی با تبیین این موضوع که ما در اسلام یک "قبح فعلی" و یک "قبح فاعلی" داریم‌, گفت: قبح فعلی یعنی اینکه یک کار بد باشد، حال اینکه نیت آن خوب بوده یا بد، به آن کاری نداریم و سخن ما این است که آقایان ‌موسوی و کروبی‌ خراب کردند و کار خلافی از آنها سر زده است، حال این اشخاص هر کسی که می‌خواهند باشند؛ فرقی نمی‌کند.
 
وی با تاکید مجدد بر اینکه موسوی و کروبی باید نظر اکثریت مردم را می‌پذیرفتند، به تعریف و تمجید دشمنان جمهوری اسلامی ایران از اقدامات این دو نفر در فتنه 88 اشاره و تصریح کرد: امام خمینی (ره) شاخص مهمی را بیان کرده و فرموده‌اند‌ "هر وقت دیدید دشمنان از شما تعریف می‌کنند، بدانید که کار شما خلاف بوده است"، لذا این آقایان با همین شاخص هم می‌توانستند به خلاف بودن اقداماتشان پی برده و راه خود را اصلاح کنند.
 
 
شیطان حتی اگر به توحید دعوت کرد، بدانید که وسوسه‌ای در کار اوست
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: یک روایتی و حدیثی هست که من از اول انقلاب تاکنون گاهی در سخنرانی‌‌ها آن‌را می‌خوانم و آن این است که‌ شیطان به حضرت موسی (ع) گفت‌ "بگو لا اله الا الله"؛ حضرت موسی (ع) تعجب کرد و خطاب به شیطان گفت‌ "لا اله الا الله جمله مقدسی است اما چون تو می‌گویی، من لا اله الا الله نمی‌گویم"‌ لذا شیطان اگر به توحید هم دعوت کرد، باید بدانید که وسوسه‌ای در کار او وجود دارد.
 
آیت‌الله مهدوی‌کنی با بیان اینکه نباید به تعریف و تمجید دشمن در هیج حالتی خوش‌بین بود، ادامه داد: امکان ندارد فردی طرفدار امام (ره) باشد اما رفتاری انجام دهد که دشمنان اسلام را خوشحال کند اما متاسفانه شاهد بودیم که در ماجراهای بعد از انتخابات 88، عده‌ای از مدعیان دروغین طرفداری از امام (ره)، دشمن را خوشحال کردند.
 
وی تاکید کرد: اگر روزی آمریکا و رژیم صهیونیستی و سایر دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی از روش ما حمایت و تمجید کردند، باید بدانیم که قطعاً اشکالی در کارمان بوده است.
 
 
 ناگفته‌ای از آیت‌الله مهدوی‌کنی درباره انتخابات 88
 
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه مسلما در جریان انتخابات 88، فتنه واقع شد و آقایان موسوی و کروبی اشتباهاتی را مرتکب شده و خلاف کردند، گفت:‌ در همان ایام انتخابات 88، برخی رسانه‌ها بنده را "شیخ مصلح" لقب داده بودند و حتی برخی دوستان اصولگرا از من می‌خواستند که وساطت کنم؛ همان موقع بنده تاکید کردم که رهبر انقلاب مصلح اصلی هستند و هیچ کس نباید و نمی‌تواند بدون اذن رهبر معظم انقلاب و بیش از خواست ایشان قدمی بردارد و بنده نیز بدون اذن و خواست ایشان هیچ‌ اقدامی نخواهم کرد.
 
 
صلح با کسانی که از فتنه 88 اظهار ندامت نکرده‌اند اتفاق نخواهد افتاد
 
آیت‌الله مهدوی‌کنی با تاکید بر اینکه "آنهایی که در انتخابات 88 و پس از آن خلافی را مرتکب شدند، باید اظهار پشیمانی کنند و گرنه اصلاحی اتفاق نخواهد افتاد"، تصریح کرد: اشتباهات بسیار و پی‌در‌پی توسط آقایان در این ایام صورت گرفته است و به این خاطر نمی‌توان با تعارف و حلوا‌حلوا کردن، قدم برداشت، لذا تاکید می‌کنم که "صلح با کسانی که اظهار پشیمانی نکرده‌اند"، درست نیست.
 
 
اصراری ندارم که رئیس‌جمهور یک فرد روحانی باشد
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود که به انتخابات ریاست‌جمهوری 92 اختصاص داشت، در پاسخ به این سوال که آیا شما معتقدید که کاندیدای انتخابات حتماً یک روحانی باشد؟ گفت: قبلا عقیده داشتم که رئیس‌جمهور روحانی بهتر است و بهتر می‌تواند در جایگاه ریاست‌جمهوری خدمت کند اما در حال حاضر اصراری ندارم که رئیس جمهورلزوما یک فرد روحانی باشد.
 
دبیر‌کل جامعه روحانیت مبارز همچنین در پاسخ به این سوال که "توصیه جنابعالی به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چیست؟" اظهار داشت: البته اینگونه نیست که بنده هرچه بگویم، کاندیداها گوش کنند و خودم هم برای خودم چنین جایگاهی قائل نیستم اما در هر حال امیدوارم و دعا می‌کنم که خداوند متعال ما را به آنچه ‌صلاح امت است، هدایت کند. من حتی از خداوند می‌خواهم که مخالفین ما را هم هدایت کند؛ آنچه مصلحت است, انجام شود و مطابق خواست بیگانه حرفی نزنیم و عملی نکنیم.
 
آیت‌الله مهدوی‌کنی همچنین اظهار داشت: نظر ما در انتخابات "ائتلاف" است و منظور از ائتلاف، یکی شدن نیست، بلکه مراد بنده آن است که همه باید با هم باشند و از تفرقه بپرهیزند، لذا توصیه می‌کنم همه در مسیر وحدت قرار گیرند، هرچند تاکید می‌کنم که معنای وحدت، یکی شدن نظرات و سلیقه‌ها نیست.
 
وی با اشاره به تلاش 25 ساله امیرالمومنین علی (ع) برای وحدت، تصریح کرد: معنای این اقدام امام این نبود که با خلیفه یکی شود. ایشان گوش می‌دهد و هیچ نمی‌گوید.‌ می‌فرمایند "و صبرت و فی‌العین قذی و فی الحلق شجی" یعنی صبر کردم در حالی که در چشمم خار و در گلویم استخوان بود. حضرت علی (ع) در دوران خلفا، می‌آمدند و مشورت می‌دادند، حتی به عمر مشورت می‌دادند. علم اسلام را در دست می‌گرفتند و حتی به عمر می‌گفتند که "اگر خودت به جنگ بروی و با آنان روبرو شوی و آسیب ببینی، مسلمانان ‌تا دورترین شهرهای خود، پناهگاهی که بدان روی آورند، ندارند. مردی دلیر را به میدان روانه کن. اگر به جنگ بروی کشته می‌شوی". این خیرخواهی برای مصلحت اعم گاهی انجام می‌شد.
 
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه تاکید بنده بر "ائتلاف" است نه وحدت به معنای یکی شدن، گفت: حتی درباره اصطلاح "وحدت حوزه و دانشگاه"‌ معتقدم که "پیوند حوزه و دانشگاه" عبارت و اصطلاح بهتری است. امام خمینی (ره) که وحدت حوزه و دانشگاه را مطرح کردند، همواره تاکید می‌فرمودند که دانشگاه باید دانشگاه باشد و حوزه، حوزه. جمعیت‌ها باید مختلف باشند، چه آنکه قرآن نیز می‌فرماید‌ "فالف بین قلوبکم فاصبحتم بنعمته اخوانا". به این معنا خود خدا اختلاف را خلق کرده‌ است. "لذلک خلقهم" اختلاف آفریده شده است. رفع این عرصه آن است که افراد و گروه‌ها به هم نزدیکتر شوند، چه وحدت باشد و چه نباشد.
 
 
تفرقه در بین اصولگرایان به نفع کشور و مردم نیست
 
آیت‌الله مهدوی‌کنی در ادامه با تاکید بر اینکه تفرقه در بین اصولگرایان به نفع کشور و مردم نیست، اظهار داشت: روش مورد نظر ما ائتلاف است و در آخرین مرحله هم باید یک نظر را که به نفع جمهوری اسلامی و مردم است، در نظر گرفت.
 
وی با بیان اینکه همین که عده‌ای جمع می‌شوند و تشکیلاتی را راه‌اندازی می‌کنند، معنای آن این است که ائتلاف و نزدیک شدن به یکدیگر را قبول دارند، گفت: مگر همه اینها که دور هم جمع می‌شوند، حتماً با هم "یکی" می‌شوند؟ خیر اینگونه نیست. اگر ائتلاف و نزدیک شدن به نظر یکدیگر امکان‌پذیر نیست چرا مجلس شورای اسلامی درست کرده‌ایم؟ در مسائل اجتماعی بایستی چند نفر و یک جمع شکل بگیرند و با هم مشورت کرده و نظراتشان را به یکدیگر نزدیک کنند و در آخرین مرحله اصلح را برگزینند؛ این یکی از فاکتورهایی است که مردم بهتر می‌توانند تصمیم‌گیری کنند.
 
 
بر‌خلاف برخی‌ها به انتخابات 92 بسیار خوش‌بینم
 
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه "ارزیابی شما از انتخابات ریاست جمهوری 92 چیست؟" گفت: بنده برخلاف برخی که آینده را سیاه‌نمایی می‌کنند، نسبت به انتخابات آینده بسیار خوش‌بین هستم و معتقدم چشم‌انداز کشور، خوب و روشن است.
 
آیت‌الله مهدوی‌کنی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران مدیون خون شهداست. اصل، حدوث و بقای انقلاب وابسته به خون شهدای با اخلاصی است که دنبال پست و مقام نبودند. انقلاب اسلامی یک حقیقت ماندگار است و دشمنان نمی‌توانند به آن لطمه قابل توجهی بزنند.
 
وی با اشاره به آیه شریفه "لن یضروکم الا اذی و ان یقاتلوکم یولوکم الادبار ثم لا ینضرون" (آل‌عمران، آیه 111) خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه  می‌فرمایند که دشمن به شما ضرری نمی‌زند الا یک اذیت. دشمنان ممکن است کارهای ایذایی کنند که این هم برای امتحان الهی است. اگر جاده، صاف باشد، امتحانات پیش نخواهد رفت. باید امتحان باشد و امتحان هم برای من و شما و هم برای دشمنان است. انقلاب انشاءالله محفوظ می‌ماند و انشاالله محفوظ بماند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها